Gå til innhold

Mangelen av T-banestasjoner sentralt i Oslo.


MortenMinstelønn

Anbefalte innlegg

I denne tråden må vi finne ut hvorfor i all verden en by, i et land, med så god økonomi og fokus på det grønne, har et T-banenettverk som i beste fall minner om hovedstaden til et fattig land.

Hva er mer grønt enn å få trafikken under gatenivå? Oslo sentrum mangler T-banestasjoner på så utrolig mange viktige knutepunkter. Istedenfor er sentrum full av røde busser som kjører non stop. Samt den helvetes og livsfarlige blåtrikken.

I morgen skal jeg laste opp et kart over sentrum og tusje inn hvor det burde ha vært T-banestasjoner i Oslo sentrum for 40 år siden.

(Jeg kan ikke gjøre dette i kveld da jeg ikke har printer hjemme og fordi Tom Hanks spiller i en western og den må sees i kveld.)

To be contuned tomorrow.

I mellomtiden, kom gjerne med teorier og tanker om hvorfor Oslo sentrum er så undergrunnsstasjons-fattig? 

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fnuggolina

Nå skal det jo etableres ny tbanetunell da med flere stopp.

Du får lese deg opp på den først :) 

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenMinstelønn skrev (2 minutter siden):

I denne tråden må vi finne ut hvorfor i all verden en by, i et land, med så god økonomi og fokus på det grønne, har et T-banenettverk som i beste fall minner om hovedstaden til et fattig land.

Hva er mer grønt enn å få trafikken under gatenivå? Oslo sentrim mangler T-banestasjoner på så utrolig mange viktige knutepunkter. Istedenfor er sentrum full av røde busser som kjører non stop. Samt den helvetes og livsfarlige blåtrikken.

I morgen skal jeg lase opp et kart over sentrum og tusje inn hvor det burde ha vært T-banestasjoner i Oslo sentrum for 40 år siden.

(Jeg kan ikke gjøre dette i kveld da jeg ikke har printer hjemme og fordi Tom Hanks spiller i en western og den må sees i kveld.)

To be contuned tomorrow.

I mellomtiden, kom gjerne med teorier og tanker om hvorfor Oslo sentrum er så undergrunnsstasjons-fattig? 

Ser den filmen nå!

Anonymkode: 7369e...087

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (1 minutt siden):

Nå skal det jo etableres ny tbanetunell da med flere stopp.

Du får lese deg opp på den først :) 

Det har jeg gjort alt.  Det dekker ikke nok. Og hvorfor først i fremtiden når T-banen kom på 60-tallet. Stockholm hadde dette utbygget tidlig på 80-tallet. Du får kartet mitt i morgen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
MortenMinstelønn skrev (1 minutt siden):

Det har jeg gjort alt.  Det dekker ikke nok. Og hvorfor først i fremtiden når T-banen kom på 60-tallet. Stockholm hadde dette utbygget tidlig på 80-tallet. Du får kartet mitt i morgen!

Supert :P 

Men har du tatt med grunnforhold og sikkerhet her da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (5 minutter siden):

Nå skal det jo etableres ny tbanetunell da med flere stopp.

Du får lese deg opp på den først :) 

Hvor og når?

Anonymkode: 7369e...087

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fnuggolina skrev (4 minutter siden):

Supert :P 

Men har du tatt med grunnforhold og sikkerhet her da? :) 

Hvorfor så fiendtlig? Hvorfor ikke heller dele din kunnskap i tråden fremfor å stille gåtefulle spørsmål?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor og når?

Anonymkode: 7369e...087

Sjekk på Ruter. 

Saken har vært til høring politisk i forfjor eller noe sånt.

Stopp på blant annet Sthanshaug+Grunerløkkaområdet. 

Der kommer og dette med vurdering av grunnforhold osv frem. 

Er forøvrig en grunn til at man ikke vil ha det under regjeringskvartal/slottet osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
MortenMinstelønn skrev (1 minutt siden):

Hvorfor så fiendtlig? Hvorfor ikke heller dele din kunnskap i tråden fremfor å stille gåtefulle spørsmål?

Sier bare at det allerede er igang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (Akkurat nå):

Sier bare at det allerede er igang. 

Ja, det stemmer-jeg har hørt om det,men glemte det-

Anonymkode: 7369e...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kågebruker skrev (8 minutter siden):

Det kommer flere stasjoner i sentrum om noen år. 

Så bra. Etter at jeg i morgen viser hvor det mangler stasjoner, så gjenstår uansett det store spørsmålet; hvorfor skjer dette først en gang inn i framtiden. Dette vil ta år..

Aker Brygge - Bislet - Frogner - Hegdehaugsveien - m(ange) flere.. Hvorfor først i 2020- og 2030-årene?

Når det kunne ha vært gjort da paven var polsk eller da Norge vant fotball-VM for kvinner, eller da Charlie Sheen fortsatt var pen og uskyldig og Friends var en ny TV-serie? Eller da jeg ble født, liksom. 

Økonomi-unnskyldningen kan vi ikke kjøpe. Det har vært penger. 

Men nå film, kommer sterkere tilbake i morgen.  

 

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenMinstelønn skrev (På 18.2.2021 den 18.55):

Så bra. Etter at jeg i morgen viser hvor det mangler stasjoner, så gjenstår unasett det store spørsmålet; hvorfor skjer dette først en gang inn i framtiden. Dette vil ta år..

Aker Brygge - Bislet - Frogner - Hegdehaugsveien - m(ange) flere.. Hvorfor først i 2020- og 2030-årene?

 

Folk var bilfikserte på 1970 og 1980-tallet. Kollektivtransporten burde blitt oppgradert tidligere. Det tar tid å bygge. Men nå har man gjort mye bra de siste 15 årene.

Endret av Kågebruker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil i forkant beklage for de som bor i Troms/Finnmark. Dette er en lokal tråd om Oslo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er en av de minste byene i verden blant dem som har t-bane/metro. Kunne gjerne ønsket meg flere stasjoner, særlig under bakken innenfor ring 2, men er jo ikke bare å smelle opp en ekstra linje heller. Koster maaasse penger, krever mange ulemper for mange i byggeårene, må utredes skikkelig mtp. sikkerhet og mest mulig nytte for pengene og så videre. 
 

Supert at de har planer om forbedring - men jeg er helt ærlig veldig fornøyd med t-banetilbudet i Oslo allerede. 

Anonymkode: 347a3...a7b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Supert at de har planer om forbedring - men jeg er helt ærlig veldig fornøyd med t-banetilbudet i Oslo allerede.

Det forstår jeg virkelig ikke. Men respekterer din mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fnuggolina
MortenMinstelønn skrev (50 minutter siden):

Så bra. Etter at jeg i morgen viser hvor det mangler stasjoner, så gjenstår uansett det store spørsmålet; hvorfor skjer dette først en gang inn i framtiden. Dette vil ta år..

Aker Brygge - Bislet - Frogner - Hegdehaugsveien - m(ange) flere.. Hvorfor først i 2020- og 2030-årene?

Når det kunne ha vært gjort da paven var polsk eller da Norge vant fotball-VM for kvinner, eller da Charlie Sheen fortsatt var pen og uskyldig og Friends var en ny TV-serie? Eller da jeg ble født, liksom. 

Økonomi-unnskyldningen kan vi ikke kjøpe. Det har vært penger. 

Men nå film, kommer sterkere tilbake i morgen.  

 

Fordi det tar LITT tid å lage tuneller under bakken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (2 minutter siden):

Fordi det tar LITT tid å lage tuneller under bakken. 

Hvorfor startet de ikke TIDLIGERE, da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenMinstelønn skrev (4 timer siden):

Det har jeg gjort alt.  Det dekker ikke nok. Og hvorfor først i fremtiden når T-banen kom på 60-tallet. Stockholm hadde dette utbygget tidlig på 80-tallet. Du får kartet mitt i morgen!

En viktig årsak her og ikke minst en stor forskjell i forhold til Stockholm. I Oslo har vi et veldig bra utbygd nett av trikker på gateplan. (Dette er mangelvare i sentrale Stockholm). Trikken i Oslo har en rekke linjer og mange mange stopp. T-banen vil kun ha et veldig begrensett antall stopp i forhold til trikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, MortenMinstelønn said:

Oslo sentrum mangler T-banestasjoner på så utrolig mange viktige knutepunkter. Istedenfor er sentrum full av røde busser som kjører non stop. Samt den helvetes og livsfarlige blåtrikken.

 

Pluss at det kjøres buss for bane i hytt og pine. 

Anonymkode: 1dcbb...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...