Gå til innhold

Bekymret for massivt mannsoverskudd

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, In absentia said:

Gifter seg, dedikerer seg og får barn med «alt»?

Ja, det er min erfaring. Som sagt, unntak finnes, men har personlig aldri møtt en gutt som sier nei til ei dame, det er nå bare sånn det er.

Anonymkode: 6472d...a59

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette skjønner jeg for å være ærlig ikke helt. Du mener at mannsoverskuddet vil forsvinne hvis menn kommer seg mere ut?

De mennene som kom i 2015 vil i stor grad importere seg koner fra hjemlandet. Det skal gå opp med antall kvinner og menn, men mennene må også gjøre en innsats. Den største grunnen til at folk blir valgt vekker fordi de ikke henger med sosialt.

Anonymkode: adf06...127

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

De mennene som kom i 2015 vil i stor grad importere seg koner fra hjemlandet. Det skal gå opp med antall kvinner og menn, men mennene må også gjøre en innsats. Den største grunnen til at folk blir valgt vekker fordi de ikke henger med sosialt.

Dem med familie oppi 40-50 åra vil nok det. Dem i 20-åra vil neppe det, ettersom de ikke har noen ektefelle å "importere". Nå var det sistnevnte aldersgruppe jeg tenkte på! 

Skrevet
Tanuki skrev (7 minutter siden):

kilder? Tviler sterkt  på at underskudd av kvinner er den enste grunnen til vold mot kvinner i Alaska. 

Enig. Kanskje kvinnene flytter vekk på grunn av holdningene der.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er min erfaring. Som sagt, unntak finnes, men har personlig aldri møtt en gutt som sier nei til ei dame, det er nå bare sånn det er.

Det var rart. For jeg har blitt avvist for forhold plenty av ganger, til tross for at jeg generelt er «populær» blant en del menn.

• Liker 3
Gjest In absentia
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min erfaring er at få single menn sier nei til ligging. Men når det gjelder forhold, og særlig ekteskap og barn, så er omtrent ingenting bra nok.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet personlig om veldig mange menn som har gjort det, så dine erfaringer er ikke nødvendigvis realiteten. Det er en gang sånn at veldig mange menn i ung alder (under 30) ikke ønsker forpliktende forhold, og en hel del later som de ønsker det og det ender opp med at jentene blir såra fordi de blir forelsket og tror at den de dater ønsker noe mer enn sex.

Jeg blir selv sett på som ganske attraktiv, og det tok meg mange år på datingmarkedet å finne en moden og seriøs mann. 

Anonymkode: f42fd...fcf

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet personlig om veldig mange menn som har gjort det, så dine erfaringer er ikke nødvendigvis realiteten. Det er en gang sånn at veldig mange menn i ung alder (under 30) ikke ønsker forpliktende forhold, og en hel del later som de ønsker det og det ender opp med at jentene blir såra fordi de blir forelsket og tror at den de dater ønsker noe mer enn sex.

Jeg blir selv sett på som ganske attraktiv, og det tok meg mange år på datingmarkedet å finne en moden og seriøs mann. 

Jeg har aldri møtt en gutt som sier nei, ferdig med det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har aldri sett på meg selv som en incel, de karakteriseres ved å ha en generell aggresjon og hat mot damer. Jeg for min del vil jo ha kontakt med damer.

Ja, hvis du definerer Oslo som den eneste studentby i Norge... I Trondheim & Bergen er det fx rundt 100 menn pr 87 kvinner i 20-30 åra. 

Veldig greit, men nå tenkte jeg mer ift gutta da.

Jeg har da vel aldri beskyldt deg for en INCEL??
Jeg snakker om et samfunn som har vokst frem på internett, men dette samfunnet er stort sett basert i USA. Men ser noen tendenser i Norge også. Det er nettopp denne gruppen jeg frykter skal få "overtaket" og spre tankegodset sitt.
Jeg har aldri sagt at DU er det. 

Anonymkode: 215fd...358

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg sier det samme til deg som til mennene: kom deg ut og vær sosial. Og husk at det å ta vare på helse og utseende er del av det sosiale spillet mellom mennesker. Trenger ikke å være noen paradise babe bare se sunn, normal og velstelt ut.

Jeg lever på 1200 kcal om dagen, er konstant svimmel og kvalm. Trener 5 ganger i uka, har tatt masse operasjoner. Hva mer kan jeg gjøre? 

Mens de slemmeste psykopatmennene får seg dame. Er så urettferdig!!

Anonymkode: f7adb...b80

Skrevet
In absentia skrev (24 minutter siden):

Min erfaring er at få single menn sier nei til ligging. Men når det gjelder forhold, og særlig ekteskap og barn, så er omtrent ingenting bra nok.

Ikke sant! Menn er kresne! For de vil bare ha damer som ser ut som de kunne vært med i Paradise Hotel med operert rumpe og bleket rumpehull :( 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Henger ikke helt med på denne? Men det blir alltid født flere gutter enn jenter hvert år verden over. Årsaken til det vet vi ikke sikkert. Men at det er flere gutter og menn enn damer stemmer 

Anonymkode: b52c1...3f7

I noen av de mest folkerike landene i verden er det mange tiltalls millioner flere gutter og menn, enn det er jenter og kvinner. Antallene er så store at det gir utslag på globale statistikker.

https://ourworldindata.org/gender-ratio

NB: Tallene gjelder hele befolkningen i hvert enkelt land. Men vi må huske på at blant den eldre delen av befolkningen er kvinner i økende flertall i forhold til menn, pga. at kvinner helt naturlig lever lengre enn menn. Jeg skriver naturlig, for det er et fenomen som kan ses over hele verden. Dette betyr at overskuddet av menn er å finne i de yngre årsklassene, fra ca. 45-årsalder og yngre. I et land som India er det i disse aldersgruppene opptil 10% flere gutter/menn enn jenter/kvinner.

En vesentlig årsak i asiatiske land(der denne skjevheten er størst) er kjønnsselektive aborter - dvs. at ufødte jenter aborteres bort - samt drap på nyfødte jenter, grunnet kulturelle holdninger der jenter ses på som mindreverdige skapninger i forhold til gutter. i tillegg til dette utsettes jenter oftere enn gutter for helt horrible levekår som tar livet av dem tidlig: mindre mat, dårligere helsestell, utsatthet for vold da spesielt seksualisert vold.

Og siden flere av landene der dette praktiseres ikke har noen begrensing på hvor mange barn totalt(dvs. guttebarn) en kvinne "skal" føde, har det gjennom flere tiår blitt født ekstremt mange gutter. Flere av disse utvandrer til vestlige land der det er mer kjønnsbalanse og lavere fødselstall, og som resultat får vi økende andel menn også i vestlige land. I tillegg til dette tar mange også med seg sikken med å abortere bort jentefostre, slik at konene som hentes fra hjemlandet føder like mange gutter i vestlige land som i sine hjemland, noe som også bidrar til at det blir flere gutter og menn i vestlige land.

https://www.vg.no/forbruker/helse/i/k264B/norsk-studie-avsloerer-tror-jentefostre-blir-valgt-bort

https://www.dagbladet.no/kultur/titalls-millioner-fostre-abortert-vekk---fordi-de-var-jenter/66218346

https://agendamagasin.no/kommentarer/kvinner-som-forsvinner/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3281173/

Anonymkode: ba5e0...6e0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har aldri møtt en gutt som sier nei, ferdig med det.

Da har du ikke møtt mange. Så enkelt er det faktisk. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I noen av de mest folkerike landene i verden er det mange tiltalls millioner flere gutter og menn, enn det er jenter og kvinner. Antallene er så store at det gir utslag på globale statistikker.

https://ourworldindata.org/gender-ratio

NB: Tallene gjelder hele befolkningen i hvert enkelt land. Men vi må huske på at blant den eldre delen av befolkningen er kvinner i økende flertall i forhold til menn, pga. at kvinner helt naturlig lever lengre enn menn. Jeg skriver naturlig, for det er et fenomen som kan ses over hele verden. Dette betyr at overskuddet av menn er å finne i de yngre årsklassene, fra ca. 45-årsalder og yngre. I et land som India er det i disse aldersgruppene opptil 10% flere gutter/menn enn jenter/kvinner.

En vesentlig årsak i asiatiske land(der denne skjevheten er størst) er kjønnsselektive aborter - dvs. at ufødte jenter aborteres bort - samt drap på nyfødte jenter, grunnet kulturelle holdninger der jenter ses på som mindreverdige skapninger i forhold til gutter. i tillegg til dette utsettes jenter oftere enn gutter for helt horrible levekår som tar livet av dem tidlig: mindre mat, dårligere helsestell, utsatthet for vold da spesielt seksualisert vold.

Og siden flere av landene der dette praktiseres ikke har noen begrensing på hvor mange barn totalt(dvs. guttebarn) en kvinne "skal" føde, har det gjennom flere tiår blitt født ekstremt mange gutter. Flere av disse utvandrer til vestlige land der det er mer kjønnsbalanse og lavere fødselstall, og som resultat får vi økende andel menn også i vestlige land. I tillegg til dette tar mange også med seg sikken med å abortere bort jentefostre, slik at konene som hentes fra hjemlandet føder like mange gutter i vestlige land som i sine hjemland, noe som også bidrar til at det blir flere gutter og menn i vestlige land.

https://www.vg.no/forbruker/helse/i/k264B/norsk-studie-avsloerer-tror-jentefostre-blir-valgt-bort

https://www.dagbladet.no/kultur/titalls-millioner-fostre-abortert-vekk---fordi-de-var-jenter/66218346

https://agendamagasin.no/kommentarer/kvinner-som-forsvinner/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3281173/

Anonymkode: ba5e0...6e0

En funfact er at miljøgiftene vi utsetter oss for fører til at det fødes færre gutter enn jenter, så etterhvert som folk får i seg mer miljøgifter, blir det sikkert også merkbart færre gutter. 

• Liker 3
Skrevet

Helt greit for meg at damene flytter til Oslo. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg lever på 1200 kcal om dagen, er konstant svimmel og kvalm. Trener 5 ganger i uka, har tatt masse operasjoner. Hva mer kan jeg gjøre

Psykolog er nok en god idé. Du får deg ikke lettere kjæreste av å ha spiseforstyrrelse. Og du får det heller ikke bedre psykisk bare av å få deg kjæreste. Så først og fremst må du få hjelp. 

• Liker 5
Gjest In absentia
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ikke sant! Menn er kresne! For de vil bare ha damer som ser ut som de kunne vært med i Paradise Hotel med operert rumpe og bleket rumpehull :( 

Jeg er sammen med en flott mann og har hverken operert eller bleket noen ting som helst. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg lever på 1200 kcal om dagen, er konstant svimmel og kvalm. Trener 5 ganger i uka, har tatt masse operasjoner. Hva mer kan jeg gjøre? 

Psykosk sykdom kan gjøre deg uattraktiv for menn. Se punktet mitt om sunn, normal og velstelt. 

• Liker 1
Skrevet

Helt ærlig er det ikke umulig for noen nordmenn å få seg partner, for det å være norsk er veldig attraktivt i seg selv, om man retter blikket ut i verden. 

Hvilket jeg anbefaler menn som strever med å finne partner å gjøre, ettersom det i mange kulturer er en mye åpnere holdning til å ønske og trenge livspartner og familie, og at kjærlighet er noe man kan bygge gjennom å leve sammen, samarbeide, respektere hverandre og ønske å bygge et godt og kjærlig forhold. 

Menn løper dessuten liten risiko for å bli utsatt for overgrep og partnervold, i og med at de er fysisk sterkere enn kvinner, og få kvinner tar frustrasjon ved at ting oppleves utfordrende ut i voldelig oppførsel. 

Av den årsaken, at kvinner løper relativ stor risiko for å oppleve at menn (som er fysisk sterkere) lettere lar frustrasjon ved utfordringer komme til uttrykk ved vold og ufin oppførsel anbefaler jeg ikke kvinner å søke ut i verden om de sliter med å finne partner. 

For det blir utfordringer i slike forhold der en part må forlate sitt land, sin kultur og sin familie. Det er alltid en tøff overgang, til man slår seg til ro, mestrer språket, og får familie, jobb, ny omgangskrets, med mer. 

Så norske menn sitter i verdenssammenheng på en gylden billett til å få seg partner. Det er millioner av kvinner som ville anse det å få norsk ektemann som å trekke et vinnerlodd. Både fordi det er kjent at norske menn respekterer kvinner bedre enn menn i mange kulturer, og fordi Norge gir dem en mulighet til å skape seg et liv som ikke er tilgjengelig i eget land. Ettersom det i mange kulturer er helt normalt at kjærlighet og familie er noe man skaper, og at det er noe som vokser og utvikles gjennom vilje og innsats, ikke ut fra at man nødvendigvis er på tuppa forelsket fra starten, så har menn som er villige til å behandle partner godt og gi innsats for å skape kjærlighet gjennom respekt og omtanke for hverandre en fantastisk mulighet til å få familie og kjærlighet, selv om de velges bort av norske kvinner. Eller synes norske kvinner er skumle i sin selvstendighet og innstilling til at man må forelske seg dypt før man vurderer noen som luvspartner. 

Dette er jo helt sant en innstilling som gjør det vanskelig for menn som ikke er så flinke til å utmerke sine kvaliteter tilstrekkelig til å skape hjertebank kjapt nok hos norske kvinner. De kan lykkes mye bedre med kvinner som er innstilt på å gi dem tid til å skape kjærlighet ut av felles intensjoner om å være hverandres familie og fremtid, gjennom respekt og omsorg, og vilje. 

Så norske menn burde ikke fortvile. De har fantastiske muligheter til å få partner, familie og kjærlighet, bare fordi de er norske. 

Valget om å rette blikket ut mot verden er mer risikabelt for kvinner, men kvinner kan iallefall få barn om de ønsker det. Som regel. 

Så min oppfordring til både menn og kvinner som føler seg forbigått og valgt bort er å ikke synke ned i det, men å se på hva som er mulig. 

Om man ikke umiddelbart får hva man ønsker seg på øverste hylle, så se på mulighetene på de andre hyllene. Det kan være der gullet egentlig finnes. 

Anonymkode: 6f2fe...d29

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...