Gå til innhold

Bekymret for massivt mannsoverskudd

Fremhevede innlegg

Skrevet

I følge SSB ser det ut til at Oslo er den eneste kommune i vårt langstrakte land som fremdeles har svakt flere damer i 20-30 års alderen enn menn i tilsvarende aldersgruppe. Dette har uten tvil noe å gjøre med tsunamien i 2015 der veldig mange unge menn kom inn og aldri har dratt igjen. Mener dere at den viktigste grunnen til at menn sliter på sjekkemarkedet er det enorme overskudd vi har på unge menn i dag. Jeg er generelt også bekymret for den volden som oppstår i et samfunn med for mange menn som ikke kan bli gift, bare se på alaska, der er det 108 menn pr. 100 kvinner og de har 3 ganger flere voldtekter enn resten av USA. Jeg vet at dette er et tabubelagt emne å snakke om, men vi må vel bare innse at svært mange menn i 20-åra aldri vil kunne få seg kjæreste eller bli gift.  

Setter pris på innspill her.

Anonymkode: 6472d...a59

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil heller aldri bli gift, siden ingen menn ville tatt i meg med tang en gang. Det eneste jeg kan få er muligens en thaimann, og det har jeg ikke råd til. Å reise dit altså. 

Anonymkode: f7adb...b80

• Liker 5
Skrevet

Det finns jo alltid unntak, men min erfaring er nå likevel at menn tar alt.... 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I følge SSB ser det ut til at Oslo er den eneste kommune i vårt langstrakte land som fremdeles har svakt flere damer i 20-30 års alderen enn menn i tilsvarende aldersgruppe. Dette har uten tvil noe å gjøre med tsunamien i 2015 der veldig mange unge menn kom inn og aldri har dratt igjen. Mener dere at den viktigste grunnen til at menn sliter på sjekkemarkedet er det enorme overskudd vi har på unge menn i dag. Jeg er generelt også bekymret for den volden som oppstår i et samfunn med for mange menn som ikke kan bli gift, bare se på alaska, der er det 108 menn pr. 100 kvinner og de har 3 ganger flere voldtekter enn resten av USA. Jeg vet at dette er et tabubelagt emne å snakke om, men vi må vel bare innse at svært mange menn i 20-åra aldri vil kunne få seg kjæreste eller bli gift.  

Hmmm, jeg vet ikke helt hvor realistisk denne problemstillingen er. Men jeg har tenkt litt i samme baner selv. Ikke helt med tanke på overbefolkning av menn, men mer på denne fremveksten av MGTOW og incels. Store grupper av menn som mener kvinner skal fratas sine rettigheter til å stemme, til utdannelse, og egentlig bare være slaver for menn. 50 år gamle menn skal få gifte seg med 18 år gamle jentunger, osv. De sitter på nettet og poster youtubevideoer der de forfekter et sånt syn, og hisser hverandre opp. De skaper et slags parallelt samfunn med sine egne sannheter, der de i større og større grad tror på at de har rett til å bruke kvinner som de vil.
Men dette gjelder heldigvis bare en minoritet av menn. Jeg har faktisk møtt noen sånne menn på min vei, men de fleste menn er ikke sånn.

Anonymkode: 215fd...358

• Liker 13
Skrevet

Er ikke det greit for damer da? Velge og vrake blant vrakene?

Anonymkode: 756a3...09f

• Liker 2
Skrevet

I de fleste studiebyer er det nok fortsatt kvinneoverskudd. Så er det mannsoverskudd i periferien. Slik har det vært i mange år nå. 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke min erfaring. Menn er kresne og skal bare ha Paradise Beach babes. Sånne som meg blir valgt vekk. Det er menn som velger og vraker, vi damer må bare vente på å bli valgt. Eller ikke valgt. Føler meg som billigkroken på Ikea, den som ingen vil handle fra :( Er så dårlig gjort at menn kan velge og vrake og vasser i damer! Grrr! 

• Liker 9
Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Relativt få menn som kommer til Norge med flyktning-status, er så attraktive for kvinner. Men klart det er noen som er det, gjerne de smarteste, kjekkeste osv. Dem som greier å tilegne seg kompetansen de trenger for å ha et suksessfult liv vil gjerne være attraktive og.

Det hadde nok hatt en større effekt om en tok inn hundretusenvis av høyt kompetente arbeidsinnvandrere, som i stor grad var mannlige. Ikke særlig usannsynlig at dette kan bli en realitet i fremtiden.

Selv om dette har negative konsekvenser for samfunnet totalt sett, så velger av en eller annen grunn befolkningen å stemme for det. Jeg personlig, forundrer meg ofte over valgene befolkningen tar når de stemmer. En må spørre seg om demokrati er en særlig god styreform i slike sammenhenger.

Endret av Jaconandersen
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hmmm, jeg vet ikke helt hvor realistisk denne problemstillingen er. Men jeg har tenkt litt i samme baner selv. Ikke helt med tanke på overbefolkning av menn, men mer på denne fremveksten av MGTOW og incels. Store grupper av menn som mener kvinner skal fratas sine rettigheter til å stemme, til utdannelse, og egentlig bare være slaver for menn. 50 år gamle menn skal få gifte seg med 18 år gamle jentunger, osv. De sitter på nettet og poster youtubevideoer der de forfekter et sånt syn, og hisser hverandre opp. De skaper et slags parallelt samfunn med sine egne sannheter, der de i større og større grad tror på at de har rett til å bruke kvinner som de vil.
Men dette gjelder heldigvis bare en minoritet av menn. Jeg har faktisk møtt noen sånne menn på min vei, men de fleste menn er ikke sånn.

Anonymkode: 215fd...358

Jeg har aldri sett på meg selv som en incel, de karakteriseres ved å ha en generell aggresjon og hat mot damer. Jeg for min del vil jo ha kontakt med damer.

1 minutt siden, Minitroll said:

I de fleste studiebyer er det nok fortsatt kvinneoverskudd. Så er det mannsoverskudd i periferien. Slik har det vært i mange år nå. 

Ja, hvis du definerer Oslo som den eneste studentby i Norge... I Trondheim & Bergen er det fx rundt 100 menn pr 87 kvinner i 20-30 åra. 

Er ikke det greit for damer da? Velge og vrake blant vrakene?

Veldig greit, men nå tenkte jeg mer ift gutta da.

Skrevet
Jaconandersen skrev (3 minutter siden):

Relativt få menn som kommer til Norge med flyktning-status, er så attraktive for kvinner. Men klart det er noen som er det, gjerne de smarteste, kjekkeste osv. Dem som greier å tilegne seg kompetansen de trenger for å ha et suksessfult liv vil gjerne være attraktive og.

Selv om dette har negative konsekvenser for samfunnet totalt sett, så velger av en eller annen grunn befolkningen å stemme for det. Jeg personlig, forundrer meg ofte over valgene befolkningen tar når de stemmer. En må spørre seg om demokrati er en særlig god styreform i slike sammenhenger.

Ja, ikke sant.  Man lurer alltid på hvor lurt demokrati er når flertallet mener noe annet enn en selv.  En får trøste seg med at det ikke er sikkert man ville hatt samme meninger som den som tilfeldigvis ble diktator.

• Liker 3
Gjest Jaconandersen
Skrevet
Jensine skrev (Akkurat nå):

Ja, ikke sant.  Man lurer alltid på hvor lurt demokrati er når flertallet mener noe annet enn en selv.  En får trøste seg med at det ikke er sikkert man ville hatt samme meninger som den som tilfeldigvis ble diktator.

En diktator/monark ville nok vært for redd for folket til å gjøre det samme som norske politikere gjør.

Skrevet

Henger ikke helt med på denne? Men det blir alltid født flere gutter enn jenter hvert år verden over. Årsaken til det vet vi ikke sikkert. Men at det er flere gutter og menn enn damer stemmer 

Anonymkode: b52c1...3f7

• Liker 2
Skrevet

Homofili er vel løsningen?

• Liker 5
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

bare se på alaska, der er det 108 menn pr. 100 kvinner og de har 3 ganger flere voldtekter enn resten av USA. Jeg vet at dette er et tabubelagt emne å snakke om,

kilder? Tviler sterkt  på at underskudd av kvinner er den enste grunnen til vold mot kvinner i Alaska. 

• Liker 9
Skrevet

Er bare å se til Kina og ettbarns politikken der og se hva som vil skje i fremtiden hvis det blir overflod av menn uten utdannelse, dannelse, respekt og hjerne. Kinesiske menn importerer sine koner fra sine naboland nå og så langt ut som Pakistan/India.

Kvinner i Kina er den store vinneren som kan velge og vrake, mens menn dem store taperen.

• Liker 2
Skrevet

Den største årsaken til mannsoverskudd er at mennene henger for langt etter sosialt til å egne seg som partnere. Legg vekk datamaskinen og kom dere ut!

Anonymkode: adf06...127

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, stan said:

Homofili er vel løsningen?

Historisk sett har løsningen vært at menn som blir tilovers blir soldater og dør i krig. 

• Liker 6
Gjest In absentia
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Gifter seg, dedikerer seg og får barn med «alt»?

Skrevet

Den største årsaken til mannsoverskudd er at mennene henger for langt etter sosialt til å egne seg som partnere. Legg vekk datamaskinen og kom dere ut!

Dette skjønner jeg for å være ærlig ikke helt. Du mener at mannsoverskuddet vil forsvinne hvis menn kommer seg mere ut?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er ikke min erfaring. Menn er kresne og skal bare ha Paradise Beach babes. Sånne som meg blir valgt vekk. Det er menn som velger og vraker, vi damer må bare vente på å bli valgt. Eller ikke valgt. Føler meg som billigkroken på Ikea, den som ingen vil handle fra :( Er så dårlig gjort at menn kan velge og vrake og vasser i damer! Grrr! 

Jeg sier det samme til deg som til mennene: kom deg ut og vær sosial. Og husk at det å ta vare på helse og utseende er del av det sosiale spillet mellom mennesker. Trenger ikke å være noen paradise babe bare se sunn, normal og velstelt ut.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...