AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #81 Del Skrevet 29. mars 2021 Kvenna skrev (19 timer siden): Hvilken bedøvelse får man? Lokalbedøvelse. Anonymkode: 2a1e7...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #82 Del Skrevet 30. mars 2021 Ca 6 uker siden jeg opererte øvre øyelokk. Så helt grusom ut i ca to uker, mye hevelse og blå/lilla/gul. Synes egentlig gul var verst, så helt syk ut😅 Synes det gikk seg greit til etter dette. Resultatet ser pent ut, arrene er ikke spesielt synlige, bare hvis man står helt inntil. Når jeg tar på arrene kjennes de fortsatt godt, litt tykke og ruglete på en måte, men ikke noe man kan se. Ellers er jeg fortsatt god venn med kjølemasken, bruker den flere ganger i uka. Synes øyelokkene er mest hovne om morgenen. Håper virkelig denne hevelsen blir bedre med tiden. Er så langt veldig fornøyd med resultatet på en god dag, men det ser fortsatt ganske hovent og kjipt ut på dårlige dager etter lite søvn osv. Anonymkode: 1e106...f2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #83 Del Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ca 6 uker siden jeg opererte øvre øyelokk. Så helt grusom ut i ca to uker, mye hevelse og blå/lilla/gul. Synes egentlig gul var verst, så helt syk ut😅 Synes det gikk seg greit til etter dette. Resultatet ser pent ut, arrene er ikke spesielt synlige, bare hvis man står helt inntil. Når jeg tar på arrene kjennes de fortsatt godt, litt tykke og ruglete på en måte, men ikke noe man kan se. Ellers er jeg fortsatt god venn med kjølemasken, bruker den flere ganger i uka. Synes øyelokkene er mest hovne om morgenen. Håper virkelig denne hevelsen blir bedre med tiden. Er så langt veldig fornøyd med resultatet på en god dag, men det ser fortsatt ganske hovent og kjipt ut på dårlige dager etter lite søvn osv. Anonymkode: 1e106...f2a Litt over 2 uker her, arrene er fortsatt rødlige men ikke så synlige som før da de så enda verre ut. Øyelokkene er tunge så blikket mitt er fortsatt litt slørete hvis det sier noe. Hevelsen er også der, nå prøver jeg å ikke se meg selv i speilet så ofte slik at tiden skal gå «litt fortere»🙈 Hvor kjøpte du kjølemasken fra og føler du at den hjelper? Anonymkode: 2a1e7...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #84 Del Skrevet 7. april 2021 Nå har det straks gått 3 uker siden jeg tok øyelokksoperasjonen og arrene har begynt å gro ordentlig igjen selvom de fortsatt er veldig synlige. Nå ser jeg at det ene øyet mitt virker annerledes eller mindre enn det andre, noen andre som har opplevd dette i healingsprossessen? Det er nesten så jeg angrer på hele operasjonen når jeg ser hvor mange "steg" jeg må gjennom og fortsatt ikke vet om resultatet til slutt blir bra eller ikke Anonymkode: 2a1e7...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saywhat Skrevet 7. april 2021 #85 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå har det straks gått 3 uker siden jeg tok øyelokksoperasjonen og arrene har begynt å gro ordentlig igjen selvom de fortsatt er veldig synlige. Nå ser jeg at det ene øyet mitt virker annerledes eller mindre enn det andre, noen andre som har opplevd dette i healingsprossessen? Det er nesten så jeg angrer på hele operasjonen når jeg ser hvor mange "steg" jeg må gjennom og fortsatt ikke vet om resultatet til slutt blir bra eller ikke Anonymkode: 2a1e7...4ab Ja, blir litt sånn selvom jeg ser det er bedre, selv med hevelse. Men vannet vil bare ikke gå vekk😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #86 Del Skrevet 8. april 2021 Dere som har operert dere, hva sier dere til kolleger på jobb? Får dere mange spørsmål? Barnehagelæreren til minsten stilte med svære blåmerker rundt øynene på foreldremøte sist uke. Mange foreldre snakte om blåmerkene hennes. Ingen turte å spørre og hun sa ikke noe selv. Mange spekulerte. Jeg tenkte det sikkert bare var en operasjon😅 Det er jo lett mannen hjemme blir stemplet som konemishandler om man ikke er åpen om operasjonen😆 Anonymkode: bb32a...681 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #87 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (På 31.3.2021 den 1.16): Litt over 2 uker her, arrene er fortsatt rødlige men ikke så synlige som før da de så enda verre ut. Øyelokkene er tunge så blikket mitt er fortsatt litt slørete hvis det sier noe. Hevelsen er også der, nå prøver jeg å ikke se meg selv i speilet så ofte slik at tiden skal gå «litt fortere»🙈 Hvor kjøpte du kjølemasken fra og føler du at den hjelper? Anonymkode: 2a1e7...4ab https://www.vitusapotek.no/oyne-og-ore/torre-og-rode-oyne/therapearl-ansiktsmaske-/p/848870 bruker denne, veldig fornøyd. Har den alltid i fryseren. Det har gått enda et par uker siden operasjon nå, men føler fortsatt ikke at resultatet er komplett. Varierende grad av hovenhet og litt usymmetri iblant. prøver å være tålmodig og bruker mye solbriller fordi jeg ikke vil at arrene skal bli mørkere. Anonymkode: 1e106...f2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 8. april 2021 #88 Del Skrevet 8. april 2021 (endret) On 3/28/2021 at 2:52 PM, Kvenna said: Hvilken bedøvelse får man? Det varierer, jeg valgte narkose! Kunne velge mellom narkose og lokalbedøvelse, og er superfornøyd med å ha tatt narkose, var ikke nervøs på forhånd og det var deilig å bare våkne etter at alt var ferdig. Morsomt å lese om andres erfaringer! Jeg tok operasjon midt i februar, så det er vel syv uker siden nå. Fortsatt en del hovent, og som andre har skrevet, så ser øynene mindre ut nå, og arrene føles klumpete og ruglete - men alt dette er visst normalt! Det eneste jeg begynner å lure litt på er om dette ikke var riktig operasjon for meg - ja, jeg hadde litt "gardin" og hadde absolutt ekstra hud, men kanskje det som gjør at jeg ser litt "sammentrykt" ut i øynene er at øynene ligger litt dypt, ogd et kan jeg jo ikke gjøre noe med... Men om noen måneder når all hevelse er borte vil jeg vel få et mer korrekt inntrykk av det endelige resultatet. Synes uansett det var en veldig grei prosess, selv om den første uken med stingene var litt intens. Ikke smertefull, men mye kløe, og holdt stort sett øynene lukket de første fire dagene. Endret 8. april 2021 av Aranciata Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 8. april 2021 #89 Del Skrevet 8. april 2021 On 3/31/2021 at 1:16 AM, AnonymBruker said: Hvor kjøpte du kjølemasken fra og føler du at den hjelper? Anonymkode: 2a1e7...4ab Jeg kjøpte denne: https://www.apotek1.no/produkter/varm--kald-oyemaske-1stk-987630p Men synes det beste er en pose med frosne erter, med noe tynt stoff i mellom posen og øynene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #90 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dere som har operert dere, hva sier dere til kolleger på jobb? Får dere mange spørsmål? Barnehagelæreren til minsten stilte med svære blåmerker rundt øynene på foreldremøte sist uke. Mange foreldre snakte om blåmerkene hennes. Ingen turte å spørre og hun sa ikke noe selv. Mange spekulerte. Jeg tenkte det sikkert bare var en operasjon😅 Det er jo lett mannen hjemme blir stemplet som konemishandler om man ikke er åpen om operasjonen😆 Anonymkode: bb32a...681 Jeg har vært åpen om det til både barnehagen og jobben. Tenkte det var bedre enn at folk skulle gå rundt å tro at jeg hadde blitt jult opp, for i begynnelsen så jeg .virkelig. Ikke. Ut.😅 Anonymkode: 2a1e7...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #91 Del Skrevet 8. april 2021 Saywhat skrev (15 timer siden): Ja, blir litt sånn selvom jeg ser det er bedre, selv med hevelse. Men vannet vil bare ikke gå vekk😩 Hvor i prosessen er du? Har du også opplevd at øynene er synlig usystemtriske? Anonymkode: 2a1e7...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #92 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Anonymkode: 1e106...f2a Takk for svar☺️ Anonymkode: 2a1e7...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #93 Del Skrevet 8. april 2021 Aranciata skrev (2 timer siden): Det varierer, jeg valgte narkose! Kunne velge mellom narkose og lokalbedøvelse, og er superfornøyd med å ha tatt narkose, var ikke nervøs på forhånd og det var deilig å bare våkne etter at alt var ferdig. Morsomt å lese om andres erfaringer! Jeg top operasjon midt i februar, så det er vel syv uker siden nå. Fortsatt en del hovent, og som andre har skrevet, så ser øynene mindre ut nå, og arrene føles klumpete og ruglete - men alt dette er visst normalt! Det eneste jeg begynner å lure litt på er om dette ikke var riktig operasjon for meg - ja, jeg hadde litt "gardin" og hadde absolutt ekstra hud, men kanskje det som gjør at jeg ser litt "sammentrykt" ut i øynene er at øynene ligger litt dypt, ogd et kan jeg jo ikke gjøre noe med... Men om noen måneder når all hevelse er borte vil jeg vel få et mer korrekt inntrykk av det endelige resultatet. Synes uansett det var en veldig grei prosess, selv om den første uken med stingene var litt intens. Ikke smertefull, men mye kløe, og holdt stort sett øynene lukket de første fire dagene. Opplever du også at øynene har litt forskjellige størrelse eller ser veldig ulike ut? Her er det som sagt 3 uker siden operasjon og i dag la jeg merke til at det er veldig stramt rundt arrene, opplevde du også det? Anonymkode: 2a1e7...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 8. april 2021 #94 Del Skrevet 8. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Opplever du også at øynene har litt forskjellige størrelse eller ser veldig ulike ut? Her er det som sagt 3 uker siden operasjon og i dag la jeg merke til at det er veldig stramt rundt arrene, opplevde du også det? Anonymkode: 2a1e7...4ab Ja, fortsatt stramt rundt arrene, og det er over syv uker siden. Egentlig bare de siste to ukene hvor det har begynt å føles mindre stramt, og hvor jeg har sluttet å ise på ettermiddag/kveld. Og fortsatt rart å se veldig rett opp eller langt ut til sidene. Husker jeg var litt overrasket over den rare stramme følelsen som varte/varer så lenge!! Størrelse på øynene: Mitt høyre øye var mer klemt sammen/tyngre før operasjonen, så øynene var litt ulike allerede. Synes fortsatt at høyre ser mindre våkent ut enn venstre, men tenker jeg bør være tålmodig... Da jeg var på tre uker etter operasjon var det fortsatt ganske ubehagelig og rart - hang in there!! For eksempel begynte jeg ikke å trene igjen før etter fem uker, selv om de sa at jeg kunne det etter 3-4. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #95 Del Skrevet 8. april 2021 Aranciata skrev (7 minutter siden): Ja, fortsatt stramt rundt arrene, og det er over syv uker siden. Egentlig bare de siste to ukene hvor det har begynt å føles mindre stramt, og hvor jeg har sluttet å ise på ettermiddag/kveld. Og fortsatt rart å se veldig rett opp eller langt ut til sidene. Husker jeg var litt overrasket over den rare stramme følelsen som varte/varer så lenge!! Størrelse på øynene: Mitt høyre øye var mer klemt sammen/tyngre før operasjonen, så øynene var litt ulike allerede. Synes fortsatt at høyre ser mindre våkent ut enn venstre, men tenker jeg bør være tålmodig... Da jeg var på tre uker etter operasjon var det fortsatt ganske ubehagelig og rart - hang in there!! For eksempel begynte jeg ikke å trene igjen før etter fem uker, selv om de sa at jeg kunne det etter 3-4. Takk❤️ Ja, har selv ikke turt å trene enda og har heller ikke turt å sminke over da man kan (visstnok) risikere å fått sånn «tattoo» -resultat over tid. Orker ikke dette stresset😂😩 Synes det er så dårlig at klinikkene reklamerer med at «folk flest» kommer seg etter 2 uker når sannheten er en annen🙄 Anonymkode: 2a1e7...4ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saywhat Skrevet 8. april 2021 #96 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor i prosessen er du? Har du også opplevd at øynene er synlig usystemtriske? Anonymkode: 2a1e7...4ab AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor i prosessen er du? Har du også opplevd at øynene er synlig usystemtriske? Anonymkode: 2a1e7...4ab Er innpå 3 mnd nå. Nei. Øynene er like, men jeg har tatt under da. Sliter med hevelse som ikke vil gå bort. Har fremdeles litt vondt og er doven i de nedre øyevippene, så det går vel over til slutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #97 Del Skrevet 8. april 2021 Aranciata skrev (3 timer siden): Ja, fortsatt stramt rundt arrene, og det er over syv uker siden. Egentlig bare de siste to ukene hvor det har begynt å føles mindre stramt, og hvor jeg har sluttet å ise på ettermiddag/kveld. Og fortsatt rart å se veldig rett opp eller langt ut til sidene. Husker jeg var litt overrasket over den rare stramme følelsen som varte/varer så lenge!! Størrelse på øynene: Mitt høyre øye var mer klemt sammen/tyngre før operasjonen, så øynene var litt ulike allerede. Synes fortsatt at høyre ser mindre våkent ut enn venstre, men tenker jeg bør være tålmodig... Da jeg var på tre uker etter operasjon var det fortsatt ganske ubehagelig og rart - hang in there!! For eksempel begynte jeg ikke å trene igjen før etter fem uker, selv om de sa at jeg kunne det etter 3-4. Jeg vurderer å ta samme operasjon, men er usikker på om jeg «passer» til det slik som du skrev. Kunne du tenke deg å legge ut før- og etterbilde av øynene dine? Eller sende til meg på PM (kan gi deg brukernavnet mitt). Synes det er fryktelig vanskelig å bestemme seg og er redd for å angre hvis det ikke blir bra, men samtidig vil jeg veldig gjerne prøve. Anonymkode: d4b2f...486 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 8. april 2021 #98 Del Skrevet 8. april 2021 39 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vurderer å ta samme operasjon, men er usikker på om jeg «passer» til det slik som du skrev. Kunne du tenke deg å legge ut før- og etterbilde av øynene dine? Eller sende til meg på PM (kan gi deg brukernavnet mitt). Synes det er fryktelig vanskelig å bestemme seg og er redd for å angre hvis det ikke blir bra, men samtidig vil jeg veldig gjerne prøve. Anonymkode: d4b2f...486 Ja, null stress! Kan gjøre det i morgen. Men etterbildet kommer ikke til å bli så bra, for jeg er som sagt hoven fortsatt. I teorien skal jo legen veilede deg, men min mente altså at jeg var en god kandidat... Tror kanskje at det stemmer, fordi jeg hadde en del ekstra hud, men samtidig var nok problemet mitt egentlig ikke den huden, men generelt hvordan øynene mine ligger... Men jeg angrer ikke, det var en såpass grei prosess at jeg tenker det er greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 8. april 2021 #99 Del Skrevet 8. april 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Takk❤️ Ja, har selv ikke turt å trene enda og har heller ikke turt å sminke over da man kan (visstnok) risikere å fått sånn «tattoo» -resultat over tid. Orker ikke dette stresset😂😩 Synes det er så dårlig at klinikkene reklamerer med at «folk flest» kommer seg etter 2 uker når sannheten er en annen🙄 Anonymkode: 2a1e7...4ab Oj, har ikke hørt om dette tattoveringsresultatet du nevner! 😮 Hva er det? Jeg merker at det er vanskelig med øyeskygge fortsatt. Mascara går fint, eyeliner nede også, mens eyeliner oppe fortsatt er litt rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #100 Del Skrevet 8. april 2021 Aranciata skrev (7 minutter siden): Oj, har ikke hørt om dette tattoveringsresultatet du nevner! 😮 Hva er det? Jeg merker at det er vanskelig med øyeskygge fortsatt. Mascara går fint, eyeliner nede også, mens eyeliner oppe fortsatt er litt rart. Det var visst sånn at hvis man bruker sminke for tidlig rundt arrene så vil arrene bli varig mørkere 🙈😩 Anonymkode: 2a1e7...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå