Gå til innhold

Fått veldig hevelse i øyelokkene etter operasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff, ja - men hadde en måned pause  holdt skal tro? En måned kunne jeg kanskje overlevd, men ikke mer... 

Jeg må vel egentlig bare spørre kirurgen.

Anonymkode: 9a6ea...81b

Ja spør kirurgen, det er nok lurt i forhold til den type trening du driver med 😊

Anonymkode: 0cd46...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror bevegelse skal hjelpe. Men ikke trening som gjør deg helt rød i ansiktet 😅

Anonymkode: 0cd46...d9d

Går tur da, hver dag. Nå ligger jeg ihvertfall i 90’

Anonymkode: f79a7...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg opererte øvre øyelokk for en uke siden. Opplever at øyelokkene er mest hovne om morgenen. Bruker kjølemaske med en gang jeg står opp. Hjelper veldig godt! Ellers er jeg blå og gul rundt begge øyne, men synes det blir bedre for hver dag. Er veldig spent på det endelige resultatet, men god tålmodighet er nødvendig her😅
 

Bruker/brukte dere øyesalve? Har ellers fått beskjed om at snus/røyk gjør at det gror tregere og er mer hovent. 

Anonymkode: 1e106...f2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei,

jeg opererte øvre øyelokk for en uke siden. Opplever at øyelokkene er mest hovne om morgenen. Bruker kjølemaske med en gang jeg står opp. Hjelper veldig godt! Ellers er jeg blå og gul rundt begge øyne, men synes det blir bedre for hver dag. Er veldig spent på det endelige resultatet, men god tålmodighet er nødvendig her😅
 

Bruker/brukte dere øyesalve? Har ellers fått beskjed om at snus/røyk gjør at det gror tregere og er mer hovent. 

Anonymkode: 1e106...f2a

Bruker ikke noe, og det har grodd både fort og fint. Men har veldig vannannsamling som ikke forandrer seg. Prøvde med kjølemaske, men det gjorde vondt. Er jo nedre med meg. 

Anonymkode: f79a7...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også at kjølemaske oppleves litt vondt i starten, men går seg fort til når huden har blitt kjølt ned. Jeg bruker en tynn klut mellom hud og maske.

Anonymkode: 1e106...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes også at kjølemaske oppleves litt vondt i starten, men går seg fort til når huden har blitt kjølt ned. Jeg bruker en tynn klut mellom hud og maske.

Anonymkode: 1e106...f2a

Jeg får prøve igjen

Anonymkode: f79a7...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei,

jeg opererte øvre øyelokk for en uke siden. Opplever at øyelokkene er mest hovne om morgenen. Bruker kjølemaske med en gang jeg står opp. Hjelper veldig godt! Ellers er jeg blå og gul rundt begge øyne, men synes det blir bedre for hver dag. Er veldig spent på det endelige resultatet, men god tålmodighet er nødvendig her😅
 

Bruker/brukte dere øyesalve? Har ellers fått beskjed om at snus/røyk gjør at det gror tregere og er mer hovent. 

Anonymkode: 1e106...f2a

Jeg brukte øyesalve sånn feit før jeg la meg om kvelden fordi hvis øylokkene sklir opp pga hevelse blir man veldig tørr på øyet og kan få skader. Jeg glemte den salva nøyaktig èn kveld og våknet med øyne tørre som sandpapir, så brukte jeg en annen salve på dagtid som lindret veldig. 

Anonymkode: a205f...e02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.2.2021 den 0.37):

Å hjelp, så omfattende! Kjenner jeg begynner å revurdere å operere mine tunge øyelokk og poser... Driver med bryting og mma, og har på ingen måte tid til et par måneders treningsavbrudd 😵 Men der har jeg jo fort hodet nedover mens noen prøver å rive det av meg... Skal tro hvor lenge man måttet ventet med det...? 

Anonymkode: 9a6ea...81b

Mma trening 1 mnd etter en slik operasjon? Jrg vet det er litt forskjellig, men etter 1 mnd kjente jeg fortsatt ganske godt operasjonen og det røsket liksom i øynene når jeg bøyde hodet ned mot bakken, når jeg løftet tungt så føltes det som "arrene" skulle sprette opp igjen, så jeg ble anbefalt å ligge unna tung og belastende trening i allefall 8 uker. Jeg opererte øvre øyelokk. 

Anonymkode: a205f...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta 6 måneder før all hevelse er borte fikk jeg beskjed om. 

Anonymkode: c2929...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan ta 6 måneder før all hevelse er borte fikk jeg beskjed om. 

Anonymkode: c2929...989

Oj. Ja, da har jeg god tid på meg😆 kjenner jo godt operasjonen ennå etter 6 uker så

Anonymkode: f79a7...3b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere det var vondt å fjerne stingene? Skal fjerne mine om to dager.

jeg synes mine arr står litt ut, ser ut som de ligger utenpå huden på en måte. Men lenge til det virkelige resultatet vil vise seg heldigvis. 

Anonymkode: 1e106...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Synes dere det var vondt å fjerne stingene? Skal fjerne mine om to dager.

jeg synes mine arr står litt ut, ser ut som de ligger utenpå huden på en måte. Men lenge til det virkelige resultatet vil vise seg heldigvis. 

Anonymkode: 1e106...f2a

Det er bare er rykk. Øvre eller nedre? Jeg har nedre og det er en rød strek under, men det lysner jo. 

Anonymkode: f79a7...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er bare er rykk. Øvre eller nedre? Jeg har nedre og det er en rød strek under, men det lysner jo. 

Anonymkode: f79a7...3b1

Et rykk? Forstod ikke helt hva du mente. Har tatt av stripsene nå, mulig arrene ble litt irriterte av det også. Har operert øvre!

Anonymkode: 1e106...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et rykk når man fjerner stingene ja, Sorry jeg misforstod😆

Anonymkode: 1e106...f2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Et rykk? Forstod ikke helt hva du mente. Har tatt av stripsene nå, mulig arrene ble litt irriterte av det også. Har operert øvre!

Anonymkode: 1e106...f2a

Den blir liks dratt ut. Mulig de ble det. Roer seg nok snart

Anonymkode: f79a7...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit. Jeg skal operere både nedre og øvre om et par uker. Begynte plutselig å grue meg litt her nå. 😅

Anonymkode: 6b3d5...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som forresten vet om det er mulig å ha hjemmekontor 3 dager etter operasjonen? Hvordan er det å sitte 8 timer foran pc-en hver dag?

Anonymkode: 6b3d5...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Shit. Jeg skal operere både nedre og øvre om et par uker. Begynte plutselig å grue meg litt her nå. 😅

Anonymkode: 6b3d5...f4f

Neida går fint. Jeg syns bare hevelsen er skjemmende og slitsom.  Men det går vekk med tiden. 

Anonymkode: f79a7...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen som forresten vet om det er mulig å ha hjemmekontor 3 dager etter operasjonen? Hvordan er det å sitte 8 timer foran pc-en hver dag?

Anonymkode: 6b3d5...f4f

Jeg opererte nede og syns det var slitsomt å se tv

Anonymkode: f79a7...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også TV/andre skjermer var krevende de første dagene. Gikk greit med hyppig bruk av kjølemaske og ikke så lang skjermtid av gangen. Nå etter en uke går det mye bedre!

Anonymkode: 1e106...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...