Gå til innhold

Fått veldig hevelse i øyelokkene etter operasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok øyelokksoperasjon for 5 uker siden, og har fått veldig hevelse som ikke går bort. Dette gjelder nedre øyelokk. Ser tydelig vannannsamling under begge øynene. Begynner å bli redd for at det blir sånn. Det er skjemmende. Har lest at hevelse skal gå bort innen 5 uker, men det gjelder ikke meg. Noen som har råd? Eller har gjort det samme. Erfaringer? 

Anonymkode: f79a7...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et råd; snakk med lege om dette. 
Jeg regner med at du har vært på eller skal på kontroll/sjekk osv

Anonymkode: 6e807...b01

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte øvre lokk og var sikkert ganske mørbanka og hoven her og der oppmot 2 måneder. Det tok ganske lang tid før det gikk seg til, 5 uker er ikke så lenge etter noe sånt 

Anonymkode: a205f...e02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Et råd; snakk med lege om dette. 
Jeg regner med at du har vært på eller skal på kontroll/sjekk osv

Anonymkode: 6e807...b01

Skal ikke til flere sjekk nå. 

Anonymkode: f79a7...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg opererte øvre lokk og var sikkert ganske mørbanka og hoven her og der oppmot 2 måneder. Det tok ganske lang tid før det gikk seg til, 5 uker er ikke så lenge etter noe sånt 

Anonymkode: a205f...e02

Får bare ta tålmodigheten i bruk☺️

Anonymkode: f79a7...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får bare ta tålmodigheten i bruk☺️

Anonymkode: f79a7...3b1

Jeg brukte forresten sånne masker man legger i fryseren, MYE, hadde to sånn at en lå på kjøl mens jeg hadde den andre på øynene, det hjalp en del :)

Anonymkode: a205f...e02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg brukte forresten sånne masker man legger i fryseren, MYE, hadde to sånn at en lå på kjøl mens jeg hadde den andre på øynene, det hjalp en del :)

Anonymkode: a205f...e02

Jeg får prøve litt sånn. ☺️

Anonymkode: f79a7...3b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det i fjor. Jeg var synlig hoven i maks to uker etterpå og litt hoven etter det, men ikke synlig. Ring legen din, ikke spør her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minkalavvo skrev (13 timer siden):

Gjorde det i fjor. Jeg var synlig hoven i maks to uker etterpå og litt hoven etter det, men ikke synlig. Ring legen din, ikke spør her!

Jeg har fremdeles vondt så det er nok ikke så rart. Og det blir merker etter briller. Tydeligvis vann. Jeg ble skikkelig blå, men var fin etter 2 uker

Anonymkode: f79a7...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 22.54):

Hvor mye betalte du ca?😀

Anonymkode: a7c08...3af

Nok

Anonymkode: f79a7...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 22.54):

Hvor mye betalte du ca?😀

Anonymkode: a7c08...3af

Jeg er ikke ts, men jeg betalte 15 000 hos akademiklinikken i Oslo for et halvt år siden 😊 men det er nok dyrere nå pga en ny regel... 

og til Ts, hevelsen min tok 1 mnd på å gå ned. Bruk den kjøle maska ofte! 😊 Fortsett å sov med hodet hevet (viktig!) Jeg satt og sov i 1 mnd etter operasjonen 😅 masse puter i senga, hadde så mange puter at det var «rulle sikkert» (jeg snur meg mye i søvne). Gikk etter en bygge struktur at jeg prøvde etterligne et barnesete til bil. 
 

Hodet skal alltid være høyeste punkt på kroppen din, helt til hevelsen har gått mer ned. Ikke bøy deg fremover, bøy bena om du skal plukke opp noe på gulvet eller sett deg ned om du skal ta på deg sko osv

Anonymkode: 0cd46...d9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er ikke ts, men jeg betalte 15 000 hos akademiklinikken i Oslo for et halvt år siden 😊 men det er nok dyrere nå pga en ny regel... 

og til Ts, hevelsen min tok 1 mnd på å gå ned. Bruk den kjøle maska ofte! 😊 Fortsett å sov med hodet hevet (viktig!) Jeg satt og sov i 1 mnd etter operasjonen 😅 masse puter i senga, hadde så mange puter at det var «rulle sikkert» (jeg snur meg mye i søvne). Gikk etter en bygge struktur at jeg prøvde etterligne et barnesete til bil. 
 

Hodet skal alltid være høyeste punkt på kroppen din, helt til hevelsen har gått mer ned. Ikke bøy deg fremover, bøy bena om du skal plukke opp noe på gulvet eller sett deg ned om du skal ta på deg sko osv

Anonymkode: 0cd46...d9d

Ja, nå er det mva i tillegg og så har de fleste lagt på grundig. Oj. Jeg bygde ned senga etter 2 uker🙃skjønner at det var dumt. Skal bygge opp igjen nå. Jeg har liks en stor ert på venstre øyet. Og en vannannsamling på høyre ikke like synlig. Ja, holder hodet høyt, men har sklidd ut litt og ligget i sofaen. 

Anonymkode: f79a7...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, nå er det mva i tillegg og så har de fleste lagt på grundig. Oj. Jeg bygde ned senga etter 2 uker🙃skjønner at det var dumt. Skal bygge opp igjen nå. Jeg har liks en stor ert på venstre øyet. Og en vannannsamling på høyre ikke like synlig. Ja, holder hodet høyt, men har sklidd ut litt og ligget i sofaen. 

Anonymkode: f79a7...3b1

Ja bygg opp senga de igjen og legg noen puter i sofaen din også! 😅 Skjønner det er kjedelig, jeg føler med deg! ❤️ Skjønner også hva du mener med ert på øye, høres akkurat ut som slik hevelse jeg hadde 🙈 

Jeg merket også at hevelsen alltid var verst på morningen, rett og slett fordi øyelokket hadde mer plass til å samle vann når jeg hadde øyene igjen.. jeg tok meg i et par ganger når jeg så på tv i sofaen, å lene hodet tilbake slik at øyelokkene ble mer lukket, og merket da at hevelsen ble verre igjen. Vet ikke om du har samme erfaring, men kanskje noe å tenke over 😅 Var som at væsken i øyelokkene ble dyttet vekk når jeg hadde øyene åpne. Ikke så mye å få gjort med det, vi må jo sove, men jeg la merke til det hvertfall 🙈 

Anonymkode: 0cd46...d9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja bygg opp senga de igjen og legg noen puter i sofaen din også! 😅 Skjønner det er kjedelig, jeg føler med deg! ❤️ Skjønner også hva du mener med ert på øye, høres akkurat ut som slik hevelse jeg hadde 🙈 

Jeg merket også at hevelsen alltid var verst på morningen, rett og slett fordi øyelokket hadde mer plass til å samle vann når jeg hadde øyene igjen.. jeg tok meg i et par ganger når jeg så på tv i sofaen, å lene hodet tilbake slik at øyelokkene ble mer lukket, og merket da at hevelsen ble verre igjen. Vet ikke om du har samme erfaring, men kanskje noe å tenke over 😅 Var som at væsken i øyelokkene ble dyttet vekk når jeg hadde øyene åpne. Ikke så mye å få gjort med det, vi må jo sove, men jeg la merke til det hvertfall 🙈 

Anonymkode: 0cd46...d9d

Ja, jeg venter med spenning om det letter, men når morgenen kommer er det like ille, og tv titting med briller gjør ikke saken bedre på kvelden.  Takk for bra svar❤️

Anonymkode: f79a7...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg er ikke ts, men jeg betalte 15 000 hos akademiklinikken i Oslo for et halvt år siden 😊 men det er nok dyrere nå pga en ny regel... 

og til Ts, hevelsen min tok 1 mnd på å gå ned. Bruk den kjøle maska ofte! 😊 Fortsett å sov med hodet hevet (viktig!) Jeg satt og sov i 1 mnd etter operasjonen 😅 masse puter i senga, hadde så mange puter at det var «rulle sikkert» (jeg snur meg mye i søvne). Gikk etter en bygge struktur at jeg prøvde etterligne et barnesete til bil. 
 

Hodet skal alltid være høyeste punkt på kroppen din, helt til hevelsen har gått mer ned. Ikke bøy deg fremover, bøy bena om du skal plukke opp noe på gulvet eller sett deg ned om du skal ta på deg sko osv

Anonymkode: 0cd46...d9d

Å hjelp, så omfattende! Kjenner jeg begynner å revurdere å operere mine tunge øyelokk og poser... Driver med bryting og mma, og har på ingen måte tid til et par måneders treningsavbrudd 😵 Men der har jeg jo fort hodet nedover mens noen prøver å rive det av meg... Skal tro hvor lenge man måttet ventet med det...? 

Anonymkode: 9a6ea...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å hjelp, så omfattende! Kjenner jeg begynner å revurdere å operere mine tunge øyelokk og poser... Driver med bryting og mma, og har på ingen måte tid til et par måneders treningsavbrudd 😵 Men der har jeg jo fort hodet nedover mens noen prøver å rive det av meg... Skal tro hvor lenge man måttet ventet med det...? 

Anonymkode: 9a6ea...81b

Jeg tror nok du burde stått over den type trening i 1 mnd 😅

Anonymkode: 0cd46...d9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror nok du burde stått over den type trening i 1 mnd 😅

Anonymkode: 0cd46...d9d

Jeg har ikke trent siden operasjon. Men tenker å begynne igjen nå i mars, kanskje det gjør noe med vannet

Anonymkode: f79a7...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror nok du burde stått over den type trening i 1 mnd 😅

Anonymkode: 0cd46...d9d

Huff, ja - men hadde en måned pause  holdt skal tro? En måned kunne jeg kanskje overlevd, men ikke mer... 

Jeg må vel egentlig bare spørre kirurgen.

Anonymkode: 9a6ea...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke trent siden operasjon. Men tenker å begynne igjen nå i mars, kanskje det gjør noe med vannet

Anonymkode: f79a7...3b1

Tror bevegelse skal hjelpe. Men ikke trening som gjør deg helt rød i ansiktet 😅

Anonymkode: 0cd46...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...