AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #21 Del Skrevet 17. februar 2021 Kanskje hun er redd for deg? Det starter så smått med en el bil, etter kort tid stemmer du mdg, og plutselig er du veganer. Skjønner din mor godt jeg. Hun er rett å slett bekymret for din psykiske helse. Anonymkode: c2046...60c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest byråkrati Skrevet 17. februar 2021 #22 Del Skrevet 17. februar 2021 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker said: TS sier jo selv at hun bor hjemme hos sin mor og far. Kanskje DU skulle lese litt bedre? Anonymkode: 94dde...ea8 Ja, etter at jeg skrev det innlegget. LOL. I HI skriver hun "hjem", det kan være hjem til hybel eller hjem til foreldrene. Enkelte bruker hjem om både foreldrenes bolig og sin egen hybel. Husker jeg gjorde det selv da jeg flyttet ut som tenåring. 16 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner din mor godt jeg. Hun er rett å slett bekymret for din psykiske helse. Anonymkode: c2046...60c Ja, mennesker som reduserer sine bilutgifter med 3/4 er gærne ass. Hvem har lyst å spare flere tusener i året?? Endret 17. februar 2021 av byråkrati Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 17. februar 2021 #23 Del Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kanskje hun er redd for deg? Det starter så smått med en el bil, etter kort tid stemmer du mdg, og plutselig er du veganer. Skjønner din mor godt jeg. Hun er rett å slett bekymret for din psykiske helse. Anonymkode: c2046...60c 😂 TS: Du høres ut som en flott ungdom!! Drit i mora di, det er en hersketeknikk. - Er hun litt harry, egentlig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #24 Del Skrevet 17. februar 2021 Si til henne at elbilister kjører roligere og penere. Det må varme hjertet til en mor. Du er kjempefornuftig, vil jeg si. Fortsett slik! Anonymkode: 10552...6d7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #25 Del Skrevet 17. februar 2021 20 hours ago, AnonymBruker said: Men det nytter ikke...hvordan får jeg mor til å slappe av og leve med kjøpet mitt? Alle her har bil når de tar lappen, jeg følte jeg var lur med mitt valg. Betalte den jo selv også. Meh. Anonymkode: 63e12...ea1 Du trenger ikke å gjøre noe spesielt. Bare det at du kjøpte den bilen, kjører den og er fornøyd, så kommer hun til å skjønne det etterhvert. Du må bare gi henne litt tid. Anonymkode: 17d73...69d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #26 Del Skrevet 17. februar 2021 Skjønner moren din godt jeg. Hadde mine barn kommet hjem med en 9 år gammel el-bil når de bodde hjemme hadde jeg blitt dypt bekymret for deres mentale helse. Jeg hadde også begynnt å lete etter hvordan ting kunne bli så feil i oppdragelsen. Hadde de i tillegg avslørt at de stemte på mdg hadde de blitt arveløse og husløse umiddelbart. Anonymkode: ca4bf...b4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #27 Del Skrevet 17. februar 2021 Dere som anonymt tviler på min "mentale helse" pga et bilkjøp...hva får dere ut av det? Anonymkode: 63e12...ea1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest byråkrati Skrevet 17. februar 2021 #28 Del Skrevet 17. februar 2021 37 minutter siden, AnonymBruker said: Dere som anonymt tviler på min "mentale helse" pga et bilkjøp...hva får dere ut av det? Anonymkode: 63e12...ea1 Trigger posting, heter det. De er imot elbil og overdriver slik at de skal provosere andre. De vet at de ikke kan endre folks meninger med sine elendige argumenter, så de forsøker trigge dem istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #29 Del Skrevet 17. februar 2021 Virker sånn, men jeg sliter med å forstå at folk er så...dumme? Hvem bruker sin tid slik, frivillig? Helt forvirrende. Anonymkode: 63e12...ea1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #30 Del Skrevet 19. februar 2021 On 2/17/2021 at 9:06 PM, AnonymBruker said: Virker sånn, men jeg sliter med å forstå at folk er så...dumme? Hvem bruker sin tid slik, frivillig? Helt forvirrende. Anonymkode: 63e12...ea1 Jeg ser for meg eldre mannfolk som bor veldig avsides og har veldig få venner. Men det er nå meg. 😅 Anonymkode: 17d73...69d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 19. februar 2021 #31 Del Skrevet 19. februar 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ser for meg eldre mannfolk som bor veldig avsides og har veldig få venner. Men det er nå meg. 😅 Anonymkode: 17d73...69d Det er en god egenskap å innse sine egne fordommer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #32 Del Skrevet 19. februar 2021 Regner med at du betaler for strømmen til lading Anonymkode: 6ddf7...6d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 20. februar 2021 #33 Del Skrevet 20. februar 2021 On 2/16/2021 at 2:43 PM, AnonymBruker said: Jeg bor på et slags tettsted i distriktet, går på videregående bare 2 mil herfra, og har alle venner innenfor en ca 4 mils kjøring hjemmefra. Så da jeg nettopp tok lappen, kjøpte jeg meg en gammel Leaf for 50000 kr med en rekkevidde på ca 80 km. Viser 135 når fulladet, men det stemmer ikke. Hurtigladet tre ganger på vei hjem fra Oslo, og viste stolt frem bilen...pappa bare lo, men mamma ble sint. Hun mente at "den radiobilen" duger ikke, og jeg burde ha kjøpt meg noe "fornuftig". Det er tre uker siden, jeg er knallglad i bilen, men hun er fortsatt sur. Som skikkelig sur. Pappa sier at hun var litt råneberte i sin tid, og ville nok ha vært glad for om jeg kom hjem i "tofør" eller noe sånt harry dritt. Men jeg prøver å forklare at dette valget er det mest fornuftige jeg har gjort noensinne: Prøv å finne en feilfri bil fra 2012 til 50k! Den er super billig å kjøre, og i alle fall for meg som lader hjemme og slipper bensinutgifter, lol. Det er en svært trygg bil. En gammel elbil lærer meg å kjøre innenfor fartsgrensen, forutsjående og pent. All sladding og slenging går hardt utover kjørelengden. Men det nytter ikke...hvordan får jeg mor til å slappe av og leve med kjøpet mitt? Alle her har bil når de tar lappen, jeg følte jeg var lur med mitt valg. Betalte den jo selv også. Meh. Anonymkode: 63e12...ea1 Min erfaring er at folk som drar opp begrepet «radiobil» er såpass langt nede i hullet sitt at jeg ignorerer dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #34 Del Skrevet 20. februar 2021 Vanskelig å ignorere mor. Vi tok en prat rundt middagsbordet nå og jeg skal spytte inn 200 kr/mnd i ladekostnader. Hun er ikke mye blidere hva gjelder bil, men hun sier nå i alle fall at hun respekterer valget mitt. Tror kanskje far har pusha ho litt. Anonymkode: 63e12...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 20. februar 2021 #35 Del Skrevet 20. februar 2021 Er dette en bil du kan lade uten ladestasjon hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 20. februar 2021 #36 Del Skrevet 20. februar 2021 For øvrig har jeg ikke selv skjønt vitsen med biler som ikke kan kjøres lengre enn noen få mil, men mulig jeg har et større behov for frihet på det området. Fint å planlegge fjelltur uten å tenke på bilens kapasitet 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #37 Del Skrevet 20. februar 2021 Alle elbiler kan lades utenfor hjemmet. Jeg har venner med bil som er egnet til langturer, jeg trenger ikke dette selv. Kan eventuelt låne om behovet noen gang skulle oppstå. Anonymkode: 63e12...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest byråkrati Skrevet 20. februar 2021 #38 Del Skrevet 20. februar 2021 29 minutter siden, nordlending said: For øvrig har jeg ikke selv skjønt vitsen med biler som ikke kan kjøres lengre enn noen få mil, men mulig jeg har et større behov for frihet på det området. Fint å planlegge fjelltur uten å tenke på bilens kapasitet 🙈 Om fjellet er innen et par timers kjøretur så klarer du deg frem og tilbake med en elbil med rekkevidde. Det finnes elbiler med ihvertfall 600 km rekkevidde. Tar vel 5-6 timer å kjøre en slik strekning, alt etter vei selvsagt. Om du bor lengre unna fjellet enn det, så er det gjerne naturlig med en spisepause etter 5-6 timer, og da kan man lade mens man spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 20. februar 2021 #39 Del Skrevet 20. februar 2021 (endret) byråkrati skrev (26 minutter siden): Om fjellet er innen et par timers kjøretur så klarer du deg frem og tilbake med en elbil med rekkevidde. Det finnes elbiler med ihvertfall 600 km rekkevidde. Tar vel 5-6 timer å kjøre en slik strekning, alt etter vei selvsagt. Om du bor lengre unna fjellet enn det, så er det gjerne naturlig med en spisepause etter 5-6 timer, og da kan man lade mens man spiser. Greit nok det, men TS sin bil har 80 km rekkevidde. Så lenge TS ikke ber om å låne foreldrenes bil grunnet kort rekkevidde på sin egen, går vel uansett irritasjonen til mor over en eller annen gang. Endret 20. februar 2021 av nordlending 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2021 #40 Del Skrevet 20. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vanskelig å ignorere mor. Vi tok en prat rundt middagsbordet nå og jeg skal spytte inn 200 kr/mnd i ladekostnader. Hun er ikke mye blidere hva gjelder bil, men hun sier nå i alle fall at hun respekterer valget mitt. Tror kanskje far har pusha ho litt. Anonymkode: 63e12...ea1 Bare 200 i måneden? Det var lite med tanke på de sinnsvake strømprisene Anonymkode: 6ddf7...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå