Gå til innhold

Sorgen over å bli fratatt et barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

.....

Hun sa i retten at hun hadde tatt vekk bildene av meg etter at barnet spurte om hvem jeg var. Så å sende brev eller gave er nytteløst fordi han vet ikke hvem jeg er lengre. 😢

Anonymkode: b6e03...95f

Ærlig talt, har du ikke sendt brev en gang? Han vet da utmerket godt at du finns, at han har en far, hvis hun tom har fjernet alle bilder og minner må du jo sende nye, brev, bursdagsgaver? Han vil jo bli veldig fiendtlig innstilit mot en far som a) har gjort noe fælt (sier mor, han tror det sikkert), b) ikke bryr seg, ikke sender bursdagsgaver en gang, ikke så mye som et brev?! Hva er logikken, en 11-åring vet jo at han har en far, en fireåring vet det. Hva med familien din?  

Men skjønner det er en stor sorg. 

Anonymkode: 99920...291

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ærlig talt, har du ikke sendt brev en gang? Han vet da utmerket godt at du finns, at han har en far, hvis hun tom har fjernet alle bilder og minner må du jo sende nye, brev, bursdagsgaver? Han vil jo bli veldig fiendtlig innstilit mot en far som a) har gjort noe fælt (sier mor, han tror det sikkert), b) ikke bryr seg, ikke sender bursdagsgaver en gang, ikke så mye som et brev?! Hva er logikken, en 11-åring vet jo at han har en far, en fireåring vet det. Hva med familien din?  

Men skjønner det er en stor sorg. 

Anonymkode: 99920...291

Hun har all makt, så brevene og gavene kommer aldri frem. 

Anonymkode: b6e03...95f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor har du ikke flyttet etter? 

Anonymkode: d68ab...0f3

Så du hadde bare flyttet etter? hva med jobb, tilhørighet osv? Og hva om hun flytter igjen? 

Anonymkode: b6e03...95f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mistet retten til å se barnet er det en god grunn til det.

Anonymkode: c5752...3c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du har mistet retten til å se barnet er det en god grunn til det.

Anonymkode: c5752...3c8

Herregud for en naiv innstilling. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du hadde bare flyttet etter? hva med jobb, tilhørighet osv? Og hva om hun flytter igjen? 

Anonymkode: b6e03...95f

Som mor selv - ja, jeg ville flyttet etter. Flere ganger, om nødvendig. Jeg ville kjempet for samvær, om så bare noen timer i uka og under oppsyn (hvis det var det retten krevde). Og jeg ville sendt gaver til jul og bursdag, hvert år, i barnets navn. Tatt bilder/skrevet ned hva jeg sendte og når, slik at dersom barnet ikke mottok gavene så hadde jeg iallefall mitt på det rene. Og jeg tror virkelig ikke det er mange foreldre som er SÅ jævlige. Det høres mer sannsynlig ut at bildene av deg ble fjernet fordi du aldri tok kontakt og bildene ble en påminnelse om at du ikke brydde deg om barnet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nuith skrev (2 timer siden):

Som mor selv - ja, jeg ville flyttet etter. Flere ganger, om nødvendig. Jeg ville kjempet for samvær, om så bare noen timer i uka og under oppsyn (hvis det var det retten krevde). Og jeg ville sendt gaver til jul og bursdag, hvert år, i barnets navn. Tatt bilder/skrevet ned hva jeg sendte og når, slik at dersom barnet ikke mottok gavene så hadde jeg iallefall mitt på det rene. Og jeg tror virkelig ikke det er mange foreldre som er SÅ jævlige. Det høres mer sannsynlig ut at bildene av deg ble fjernet fordi du aldri tok kontakt og bildene ble en påminnelse om at du ikke brydde deg om barnet.

Største pisspratet fra deg som ikke vet hvordan situasjonen er og heller aldri har opplevd dette. Lett for det å spytte på andre som ligger nede. 

Anonymkode: b6e03...95f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 14.44):

Hvis du har mistet retten til å se barnet er det en god grunn til det.

Anonymkode: c5752...3c8

Nei det er desv ikke alltid slik. Mange kvinner med narsissistiske trekk ødelegger sine egne barn gjennom samværs sabotasje og hat mot biologisk far eller de ødelegger for andres barn gjennom sin jobb i skolesystemet, helse sektor eller barnevern.

Anonymkode: 1422d...da8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil råde deg til å ringe Epitel. Goigle det, der er det råd å få ♥️vet hvordan du har det. 

Anonymkode: 26c49...4e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 14.44):

Hvis du har mistet retten til å se barnet er det en god grunn til det.

Anonymkode: c5752...3c8

Det skal svært mye til å for å miste retten til å se sine barn fullstendig - ikke engang med tilsyn to ganger i året (barnet har rett til å vite hvor det kommer fra). Selv menn som er dømt for vold mot familien har samværsrett med tilsyn. 

Så enten har far gitt opp og later som han er fratatt alle rettigheter og spiller offer, og ikke gjør innsatsen som kreves, ellers er det ganske alvorlige ting han er anklaget for å ha gjort, som også er bevist i den grad at fylkesnemnda, eventuelt tingretten tror på dette.

Anonymkode: 72a4d...f26

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/11/2021 at 9:49 AM, AnonymBruker said:

Selvsagt tror du det er plantet. Det tror også faren her.

Anonymkode: 45620...5ac

Fy faen.

Du er siste sort kvinnfolk. Ikke rart du er skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være litt kynisk her. På et eller annet tidspunkt må du gi litt slipp på din sønn. Saken er ute av dine hender, du har vært gjennom rettsprosessen, mor gjør alt hun kan for å sabotere og det er strengt talt ikke så mye du kan gjøre. Du kan gråte hver kveld over det du tapte, eller du kan fokusere på at livet ditt likevel skal være bra. Ha trivsel i egen hverdag og mening i tilværelsen. Nå vet jeg ikke hvordan din livssituasjon er, men har du kjæreste? Nye barn, er det noe du kunne tenke deg?

Så aner du ikke hva som skjer i framtiden, når barnet er myndig. Da kan du ta kontakt med ham direkte, og fortelle at du gjerne vil ha en relasjon til ham - dersom han ønsker det. Din dør er i hvert fall åpen, når han er klar for det. Og ta det derfra. Kanskje kan dere skape et bånd. Antakelig vil han lure på hvorfor han ikke fikk treffe deg i oppveksten, og bildet han har av deg (og mor) vil bli mer nyansert og riktig når han blir kjent med deg. 

I mellomtiden må du altså skape deg et liv som er verdt å leve, uavhengig av din sønn. 

Anonymkode: 5dd5d...d66

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuith skrev (På 11.2.2021 den 14.54):

Som mor selv - ja, jeg ville flyttet etter. Flere ganger, om nødvendig. Jeg ville kjempet for samvær, om så bare noen timer i uka og under oppsyn (hvis det var det retten krevde). Og jeg ville sendt gaver til jul og bursdag, hvert år, i barnets navn. Tatt bilder/skrevet ned hva jeg sendte og når, slik at dersom barnet ikke mottok gavene så hadde jeg iallefall mitt på det rene. Og jeg tror virkelig ikke det er mange foreldre som er SÅ jævlige. Det høres mer sannsynlig ut at bildene av deg ble fjernet fordi du aldri tok kontakt og bildene ble en påminnelse om at du ikke brydde deg om barnet.

Mulig dette er vanskelig å forstå, men også voksne folk har en psykisk helse, og det å flytte etter en eks som gjør alt for å sabotere kontakt med barnet, høres ut som oppskriften på en skikkelig depresjon. Hva godt skal det gjøre sønnen at TS henger utafor skolen hans i håp om å få et glimt? Eller at han kanskje får tilkjempe seg noen timers samvær med gutten, som uansett ikke er nok til å bygge et far-sønn-forhold. Det høres ganske traumatisk ut for et barn det også, å oppleve en helt nedbrutt far som ikke har annet rundt seg. 

Ellers enig i at man bør sende gaver, skrive brev osv som man fotograferer, om så bare for å kunne bevise gutten for i framtiden at man brydde seg og at fraværet ikke var frivillig. 

Anonymkode: 5dd5d...d66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 9.21):

Denne sorgen er det nok svært få eller om noen som snakker om. Men fedre som mister retten til å se barnet sitt eller er utsatt for samværssabotasje. Gjelder også kvinner, men mye mindre tilfeller. 

Jeg har mistet min kontakt og bekjentskap med min sønn da han ble 4 år. Nå er han 11 år. For meg føles det ut som han er død. Mor har i tillegg flyttet langt vekk med statens velsignelse. 

Det rare var at barnet hadde sagt at "han var død for meg" til sakkyndige. Er ikke det merkelig for et lite barn å si? 

Eneste jeg får vite er hvordan det går på skolen (resultat) men ønsker også å vite om hvordan han har det. 

Jeg gråter hver kveld. 

Anonymkode: b6e03...95f

Personlig synes jeg dette er et veldig viktig tema som blir tatt opp og drøftet for dette er ikke bare ett enkeltstående eksempel, men et kjempe folkeproblem da det rammer så forferdelig mange barn. 

Det snakkes om at fedrene er så dårlige. Nei vi er ikke det. Noen er dårlige fedre ja, men flertallet er veldig gode akkurat som motsatt. Men dommer tilsier at 10% av menn er gode mens 90% av mødrene er gode. Merkelig egentlig da vi er ganske så like ellers hva andre ting angår. 

Jeg ble utsatt for akkurat det samme. Bare her fortalte barna at de ville bo til meg. Det dommer gjorde da var å tilsidesette barnas ønsker og sakkyndig og kjørte favør mor. Etter flere runder i retten endte vi opp med 50/50 hvis jeg flyttet etter mor. Jeg er heldig som kan ta med meg jobben og bare flytte.

Men det slutter ikke der. Da dommen ikke har tvang og det medfører ingen konsekvenser for henne å missligholde dommen så hjalp det lite å flytte. Nå kom det til dels grove påstander om mye rart fra hennes advokat og barna blir holdt tilbake akkurat nok til at retten ikke foretar seg noe og at relasjonen rent juridisk blir best til henne. Så lenge hun passer på å følge opp skolearbeid, har rene klær og personlig hygiene til barna er dette ren planke. 

Hele systemet er lagt opp til å sabotere og premieres rikelig av nav.

Vær sterk og tro meg jeg vet hvordan du har det og hvilke følelser du har. Den hjelpesløsheten du føler der et helt system er lagt opp til å rævkjøre oss menn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke inntrykk av at det er lett å frata fedre disse rettighetene i dag. Stort sett har man rett til 50/50 om det ikke er noe spesielt. Ikke for å dømme TS, men til alle dere som sier at kvinner er så forferdelig.. tror virkelig ikke at staten går med på det.

Men føler samtidig med TS. Om du føler du har ditt på det rette så er det jo bare å ta det gjennom rettens vei? 

Anonymkode: 57b1d...763

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skal svært mye til å for å miste retten til å se sine barn fullstendig - ikke engang med tilsyn to ganger i året (barnet har rett til å vite hvor det kommer fra). Selv menn som er dømt for vold mot familien har samværsrett med tilsyn. 

Så enten har far gitt opp og later som han er fratatt alle rettigheter og spiller offer, og ikke gjør innsatsen som kreves, ellers er det ganske alvorlige ting han er anklaget for å ha gjort, som også er bevist i den grad at fylkesnemnda, eventuelt tingretten tror på dette.

Anonymkode: 72a4d...f26

Hvis mor bestemmer seg for at far ikke får se barna så blir det slik. Det finnes ingen rettsinnstans eller annen innstans i Norge slik reglene er nå til å unngå det.

Selvtekt heter det og det belønnes mye mere enn straffes. 

Dette er saken om ei dame og mor som blir utsatt for akkurat det samme. Nå har det begynnt å skje noe, men så lenge det sitter masse feminister å styrer i landet her så vil det bli lenge til den endringen skjer. 

https://www.tv2.no/spesialer/longread/mariaskamp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les om foreldrefiendtligjøring, jeg er dame, var gift med en manipulativ mann, helvette stsrtet da jeg dro, han satte våre voksne barn imot meg, jeg som hadde et fantastisk godt forhold til dem, nå har han løyet de fulle om løgner om meg, dette er fortvilende, og spesielt for de med små barn. Rettssystemet lar seg desverre ofte lure ab den som manipulerer mest.sterke krefter i en god manipulativ person, de vet dessverre hvordan de lurer å yvinner folk rundt fingrene. Alvorlig og viktig tema. 

Anonymkode: 26c49...4e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...