Gå til innhold

Sorgen over å bli fratatt et barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne sorgen er det nok svært få eller om noen som snakker om. Men fedre som mister retten til å se barnet sitt eller er utsatt for samværssabotasje. Gjelder også kvinner, men mye mindre tilfeller. 

Jeg har mistet min kontakt og bekjentskap med min sønn da han ble 4 år. Nå er han 11 år. For meg føles det ut som han er død. Mor har i tillegg flyttet langt vekk med statens velsignelse. 

Det rare var at barnet hadde sagt at "han var død for meg" til sakkyndige. Er ikke det merkelig for et lite barn å si? 

Eneste jeg får vite er hvordan det går på skolen (resultat) men ønsker også å vite om hvordan han har det. 

Jeg gråter hver kveld. 

Anonymkode: b6e03...95f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stor klem til deg❤️ her er det motsatt, far vil ikke se barnet og jeg hadde gitt alt for å få han til å bry seg.

Anonymkode: 433ae...d3d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får følelsen av at du har gjort noe forferdelig ☹️

Anonymkode: 609cf...9df

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Denne sorgen er det nok svært få eller om noen som snakker om. Men fedre som mister retten til å se barnet sitt eller er utsatt for samværssabotasje. Gjelder også kvinner, men mye mindre tilfeller. 

Jeg har mistet min kontakt og bekjentskap med min sønn da han ble 4 år. Nå er han 11 år. For meg føles det ut som han er død. Mor har i tillegg flyttet langt vekk med statens velsignelse. 

Det rare var at barnet hadde sagt at "han var død for meg" til sakkyndige. Er ikke det merkelig for et lite barn å si? 

Eneste jeg får vite er hvordan det går på skolen (resultat) men ønsker også å vite om hvordan han har det. 

Jeg gråter hver kveld. 

Anonymkode: b6e03...95f

Alle har forskjellige historier og bakgrunn for hvorfor det er blitt slik. Oftest er det rus hos samværsforelder som gjør det blir slik. 

Hva med å gjøre noe fint selv for å oppretteholde kontakten? 

Skriv brev jevnlig. Ønsk hen fine dager og fin tid. Skriv du er glad i hen og bryr deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som moren har fått barnet til å si dette da det ikke er normalt for et barn og si slike ting 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får følelsen av at du har gjort noe forferdelig ☹️

Anonymkode: 609cf...9df

Er ikke alltid at man gjør noe forferdelig.  Mor kan være sur og gretten og bære nag for at forholdet ikke fungerte og da bruker det som en hevn for far.   Men er barnet som blir straffet og ikke bare far, dessverre 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymous 91 skrev (2 minutter siden):

Kan høres ut som moren har fått barnet til å si dette da det ikke er normalt for et barn og si slike ting 

Eller det kan være noe barnet har fanget opp fra andre steder.  Det er ikke akkurat en uvanlig setning å høre på tv.

(Mitt barn sa at jeg var død for henne da hun var 9.  Hun var sur på meg, og hadde sett på tv at Hannah Montana sa det til noen hun var sur på,)

Anonymkode: a4ce2...dbb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller det kan være noe barnet har fanget opp fra andre steder.  Det er ikke akkurat en uvanlig setning å høre på tv.

(Mitt barn sa at jeg var død for henne da hun var 9.  Hun var sur på meg, og hadde sett på tv at Hannah Montana sa det til noen hun var sur på,)

Anonymkode: a4ce2...dbb

Ja, det kan også være. Tror hvertfall ikke det er noe et barn sier uten å ha hørt det et sted først.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous 91 skrev (2 minutter siden):

Er ikke alltid at man gjør noe forferdelig.  Mor kan være sur og gretten og bære nag for at forholdet ikke fungerte og da bruker det som en hevn for far.   Men er barnet som blir straffet og ikke bare far, dessverre 

Tror det er unaturlig for foreldre å ønske å frata barn en god forelder. 

Men det er like fullt mulig at det er en sorg for forelderen som mister kontakt. Og det er lov å føle på. 

Anonymkode: d7544...8fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror det er unaturlig for foreldre å ønske å frata barn en god forelder. 

Men det er like fullt mulig at det er en sorg for forelderen som mister kontakt. Og det er lov å føle på. 

Anonymkode: d7544...8fe

Tro meg, det skjer oftere enn du tror.  Å ja, det er en vond sorg 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Stor klem til deg❤️ her er det motsatt, far vil ikke se barnet og jeg hadde gitt alt for å få han til å bry seg.

Anonymkode: 433ae...d3d

Det skjønner jeg ikke. Utrolig trist for barnet. 😥

Anonymkode: b6e03...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn kan si de rareste ting. De plukker opp ting overalt. 

Mitt barn sier til faren at hun hater han. Det er ikke fra meg, jeg bruker ikke det ordet (hate) i det hele tatt. 
 

Når faren stadig avlyser samvær, blir forholdet mellom dem deretter. 

Anonymkode: 45620...5ac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror det er unaturlig for foreldre å ønske å frata barn en god forelder. 

Men det er like fullt mulig at det er en sorg for forelderen som mister kontakt. Og det er lov å føle på. 

Anonymkode: d7544...8fe

Unaturlig? Det er mange som gjør det for de ønsker hevn, bitter eller hva det er. Jeg vet ikke motivet. Men rett før jeg gjorde det slutt så kastet hun meg ut av leiligheten sin på kvelden etter en krangel. Og på vei til min søster på bussen ringte hun og ba meg komme tilbake. Jeg holdt på å snu men sa nei for dette hadde skjedd flere ganger. Litt etterpå så ringte hun og skjelte meg ut. Jeg prøvde samarbeide om samvær, det gikk bra i starten, men allerede da måtte jeg svelge kameler. Etterhvert ble det verre. Plutselig ble jeg beskyldt for noe jeg ikke hadde gjort. På den måten fikk hun den fordelen i barnefordeling. 

Hun sa i retten at hun hadde tatt vekk bildene av meg etter at barnet spurte om hvem jeg var. Så å sende brev eller gave er nytteløst fordi han vet ikke hvem jeg er lengre. 😢

Anonymkode: b6e03...95f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Barn kan si de rareste ting. De plukker opp ting overalt. 

Mitt barn sier til faren at hun hater han. Det er ikke fra meg, jeg bruker ikke det ordet (hate) i det hele tatt. 
 

Når faren stadig avlyser samvær, blir forholdet mellom dem deretter. 

Anonymkode: 45620...5ac

Ja de kan si de rareste ting og plukke opp fra andre, men dette tror jeg er "plantet" i han. Jeg er 100% sikker på at hun fikk barnet  til å fortelle en historie som ikke er sann. 

 

I ditt tilfelle er det kanskje litt annerledes, kanskje mer skuffelse og sorg fra barnet som ikke blir tatt på alvor av faren. Veldig trist og sårt for barnet

Anonymkode: b6e03...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja de kan si de rareste ting og plukke opp fra andre, men dette tror jeg er "plantet" i han. Jeg er 100% sikker på at hun fikk barnet  til å fortelle en historie som ikke er sann. 

 

I ditt tilfelle er det kanskje litt annerledes, kanskje mer skuffelse og sorg fra barnet som ikke blir tatt på alvor av faren. Veldig trist og sårt for barnet

Anonymkode: b6e03...95f

Selvsagt tror du det er plantet. Det tror også faren her.

Anonymkode: 45620...5ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt tror du det er plantet. Det tror også faren her.

Anonymkode: 45620...5ac

Så hva vil du frem til? 

Selv om du er sur på din barnefar så betyr det ikke at alle er som han

Anonymkode: b6e03...95f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Unaturlig? Det er mange som gjør det for de ønsker hevn, bitter eller hva det er. Jeg vet ikke motivet. Men rett før jeg gjorde det slutt så kastet hun meg ut av leiligheten sin på kvelden etter en krangel. Og på vei til min søster på bussen ringte hun og ba meg komme tilbake. Jeg holdt på å snu men sa nei for dette hadde skjedd flere ganger. Litt etterpå så ringte hun og skjelte meg ut. Jeg prøvde samarbeide om samvær, det gikk bra i starten, men allerede da måtte jeg svelge kameler. Etterhvert ble det verre. Plutselig ble jeg beskyldt for noe jeg ikke hadde gjort. På den måten fikk hun den fordelen i barnefordeling. 

Hun sa i retten at hun hadde tatt vekk bildene av meg etter at barnet spurte om hvem jeg var. Så å sende brev eller gave er nytteløst fordi han vet ikke hvem jeg er lengre. 😢

Anonymkode: b6e03...95f

Men mistet du alle rettigheter? Får du ikke  sett gutten din med tilsyn heller? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (8 minutter siden):

Men mistet du alle rettigheter? Får du ikke  sett gutten din med tilsyn heller? 

Ja, den ene sakkyndige hørte på mor som påstod at barnet var redd. Hun andre sakkyndige syntes det var rart at barnet var blitt mer redd etter 1 år uten samvær. 

Anonymkode: b6e03...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så hva vil du frem til? 

Selv om du er sur på din barnefar så betyr det ikke at alle er som han

Anonymkode: b6e03...95f

Jeg er ikke sur på han. Ikke i det hele tatt. 
 

Det jeg vil fram til er at det er typisk at samværsforeldre sier det bostedsforelderen sin feil alt sammen. PAS er selvsagt den eneste grunnen til at barn ikke gir seg hen under samvær i følge dem. 
 

Ts får ta kontakt med tv2, de driver med historier om samværssabotasje. Haakon Eliassen tror jeg journalisten heter. 

Anonymkode: 45620...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...