AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #41 Skrevet 9. februar 2021 Hvorfor i alle dager skal 11-åringen sitte i bilstol? Skal du vende stolen bakover også? Anonymkode: 5600e...39a 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #42 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor i alle dager skal 11-åringen sitte i bilstol? Skal du vende stolen bakover også? Anonymkode: 5600e...39a Tydeligvis normalt for noen https://bilstoler.blogg.no/1520702550_store_barn_bakovervendt.html Anonymkode: 251a3...1ca 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #43 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Her er det noen år siden (snart) 11-åringen sluttet med beltestol/pute. Han er ca 140 og veier 33kg. Ingen andre i klassen som har brukt det på noen år heller. Visste forsåvidt ikke at det var anbefalt opp til 150. Selen sitter greit uten bilstol Anonymkode: 39418...29b Det er påbudt med sikring til 135 cm (eller 150 cm om bilstol/pute finnes i bilen) Få er klar over det. Tildligere var det også en grense på 36 kg, men denne er visst fjernet. Anonymkode: aca7b...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #44 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er påbudt med sikring til 135 cm (eller 150 cm om bilstol/pute finnes i bilen) Få er klar over det. Tildligere var det også en grense på 36 kg, men denne er visst fjernet. Anonymkode: aca7b...8ac Er det ikke påbud om sikring i bil for alle da? Anonymkode: 5600e...39a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #45 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det ikke påbud om sikring i bil for alle da? Anonymkode: 5600e...39a Sikring beregnet på barn da..... Anonymkode: aca7b...8ac
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #46 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Her er det bakovervendt frem til 13 år. Det var litt klaging på dårlig benplass da vi tok bilferie for to år siden. Men heller det enn døden. Neste sommer kan de få slippe 🙂 Hva er grunnen til at du ikke har barnet ditt bakovervendt, ts? Anonymkode: 7442c...f06 Du er gøyal, du. Anonymkode: 5bf68...f6c
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #47 Skrevet 9. februar 2021 En litt annen problemstilling : datteren min er 9 år, men hun er 143 høy og 36 kg.. Hun sitter i beltestol, men denne står det til 36 kg på? 😳 Hva er neste trinn da? Pute? Ny beltestol? 🙈 Anonymkode: 531a8...0cb
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #48 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): En litt annen problemstilling : datteren min er 9 år, men hun er 143 høy og 36 kg.. Hun sitter i beltestol, men denne står det til 36 kg på? 😳 Hva er neste trinn da? Pute? Ny beltestol? 🙈 Anonymkode: 531a8...0cb Jeg satte min på pute. Jeg investerer ikke i ny beltestol til en unge som snart er for høy til den. Med fjørtitusen airbager i bilen så sitter hun mer enn trygt nok så lenge belteføringen er riktig. Anonymkode: 9c0a1...e2b 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #49 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg satte min på pute. Jeg investerer ikke i ny beltestol til en unge som snart er for høy til den. Med fjørtitusen airbager i bilen så sitter hun mer enn trygt nok så lenge belteføringen er riktig. Anonymkode: 9c0a1...e2b Førtitusen airbager i bilen din? Hvordan bil har du...? Anonymkode: 8a3a3...4c7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #50 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Førtitusen airbager i bilen din? Hvordan bil har du...? Anonymkode: 8a3a3...4c7 Ikke førti tusen. Fjørtitusen. Altså ukjent antall, men rikelig pluss moms. Anonymkode: 9c0a1...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #51 Skrevet 18. februar 2021 For vår del sluttet vår eldste med beltestol da han var 10 år og 137cm, men dette hadde med at lillebror var utvokst fra sin, og vi ikke så behovet for å kjøpe en ny siden vi tross alt ikke kjørte så mye i bil. Likevel var det helt naturlig for han å bruke den når lillebror ikke var med, og særlig dersom han hadde med en kompis i bilen. Det var tross alt ikke vits å bruke det trange midtsetet selv om det betydde at han måtte bruke beltestol. Da vi dro på norgesferie da han var 11 (2019) og 140cm lånte vi faktisk en stol fra et vennepar, og det var han veldig fornøyd med. Normalt kan man jo ikke sove mens man hviler hodet mot døren, men med en beltestol med sidebeskytter går det helt fint å hvile hodet mot sidebeskytteren. Det jeg vil frem til er Anonymkode: 39d3f...971
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #52 Skrevet 18. februar 2021 En del av datteren min sine venner sitter fortsatt i beltestol, de blir 12 i år. Ingen sier noe på det. Datteren min er stor for alderen, bruker ikke stol eller pute lenger. (Hun er over 170) Datter på 5 sitter bakovervendt da. Hun er liten for alderen, ser for meg beltestol om noen år, hun kommer sikkert til å bruke den til hun er 11. Anonymkode: 47b90...e02
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #53 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For vår del sluttet vår eldste med beltestol da han var 10 år og 137cm, men dette hadde med at lillebror var utvokst fra sin, og vi ikke så behovet for å kjøpe en ny siden vi tross alt ikke kjørte så mye i bil. Likevel var det helt naturlig for han å bruke den når lillebror ikke var med, og særlig dersom han hadde med en kompis i bilen. Det var tross alt ikke vits å bruke det trange midtsetet selv om det betydde at han måtte bruke beltestol. Da vi dro på norgesferie da han var 11 (2019) og 140cm lånte vi faktisk en stol fra et vennepar, og det var han veldig fornøyd med. Normalt kan man jo ikke sove mens man hviler hodet mot døren, men med en beltestol med sidebeskytter går det helt fint å hvile hodet mot sidebeskytteren. Det jeg vil frem til er Anonymkode: 39d3f...971 Trykket send litt fort🤪 Det jeg vil frem til er at barna ikke synes stolen er flau eller ekkel selv, men de synes det er flaut å bli sett i den av andre de kjenner. Likevel går det helt fint om det ikke er "deres" stol. At man må bruke lillebror sin når bilen er full går altså bra. Det er heller ikke noe problem å bruke det der man er sikker på at ingen man kjenner ser deg. Anonymkode: 39d3f...971
lady90 Skrevet 18. februar 2021 Forfatter #54 Skrevet 18. februar 2021 Ts her. Jeg tenker vi kjøper en pute som vi kan ha i bilen fast fremover, og så kan han sitte i beltestolen ved langkjøringer. Alternativt at han bruker beltestolen så lenge han vil oh så har vi alltid puta i bagasjerommet. Er en del samkjøring o.l om dagen så er kjekt med en ekstra pute uansett 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #55 Skrevet 18. februar 2021 Siden han er såpass lav, hadde jeg fortsatt med beltestol til han. Nå har jeg unger som er store for alderen da, så jenta mi på 7 år er 141 cm. Men hun kommer til å sitte i bilstol til hun er over 150. Eldstemann var 9 år før han ble over 150. Da var det noen av kameratene hans som ertet han litt, og han hadde veldig lyst til å slutte før dette. Men jeg har vært veldig streng på dette, og hadde ikke tilgitt meg selv om de ble utsatt for en ulykke og ble skadet og jeg kunne ha sikret de bedre. Anonymkode: d3cf3...d2d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #56 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 9.2.2021 den 17.34): En litt annen problemstilling : datteren min er 9 år, men hun er 143 høy og 36 kg.. Hun sitter i beltestol, men denne står det til 36 kg på? 😳 Hva er neste trinn da? Pute? Ny beltestol? 🙈 Anonymkode: 531a8...0cb Neste trinn er vel da ny bilstol. Jenta mi er 7 år, 141 cm og 36 kg. Neste trinn for oss er en beltestol som har grenser som går på høyde og ikke vekt. Fra Trygg Trafikk: Et godt alternativ er en beltestol godkjent etter ECE R129. De er godkjent kun etter høyde og flere skal kunne brukes opp til 150 cm. Anonymkode: d3cf3...d2d
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #57 Skrevet 8. oktober 2021 On 2/9/2021 at 10:24 AM, AnonymBruker said: Er du en sånn mor som gir barnet innetider og leggetider til det har passert 20.. ? Anonymkode: 8a3a3...4c7 Min sønn på 25 år fikk både innetid og leggetid sist gang han besøkte meg. Dette hadde han også igjennom hele oppveksten sin, selv om han og pappaen sa jeg var for streng. Da vi var i et bryllup sammen for fem år siden så bestemte jeg hvilken alkohol han skulle drikke og jeg kjøpte dette på forhånd, fulgte med nøye under bryllupet over hvem han var sammen med og jeg krevde at han skulle ta taxi med søskenbarna sine hjem innen et visst tidspunkt. Dessverre så har han ikke besøkt meg på over fem år, og jeg synes det er trist å tenke på. Jeg har ikke så mye besøk av folk sånn ellers. Anonymkode: b050c...874 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #58 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min sønn på 25 år fikk både innetid og leggetid sist gang han besøkte meg. Dette hadde han også igjennom hele oppveksten sin, selv om han og pappaen sa jeg var for streng. Da vi var i et bryllup sammen for fem år siden så bestemte jeg hvilken alkohol han skulle drikke og jeg kjøpte dette på forhånd, fulgte med nøye under bryllupet over hvem han var sammen med og jeg krevde at han skulle ta taxi med søskenbarna sine hjem innen et visst tidspunkt. Dessverre så har han ikke besøkt meg på over fem år, og jeg synes det er trist å tenke på. Jeg har ikke så mye besøk av folk sånn ellers. Anonymkode: b050c...874 Ok, takk for informasjon. Anonymkode: 234bf...fad
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #59 Skrevet 8. oktober 2021 Mine er kanskje litt lange i ryggen, for de sluttet med beltestol da de var 135 cm. Var rett og slett ikke plass. Anonymkode: 0aa55...db2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #60 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 8.2.2021 den 22.11): Her er det bakovervendt frem til 13 år. Det var litt klaging på dårlig benplass da vi tok bilferie for to år siden. Men heller det enn døden. Neste sommer kan de få slippe 🙂 Hva er grunnen til at du ikke har barnet ditt bakovervendt, ts? Anonymkode: 7442c...f06 🤣 Beste kommentaren jeg har lest på lenge! Anonymkode: e3175...d27
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå