Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv om DU liker hund i sengen, kan ikke TS forlange at typen skal like det. Vi er mange som synes det er ekkelt, og det er ikke slik at vi tar feil bare fordi du ikke ble syk av din hundesengepartner.

Anonymkode: 57bd3...b47

Caps lock alert! Marker gjerne der jeg mener TS skal forlange at typen skal like det du🤭 Meningene får dere selvfølgelig ha, tenkte jeg bare skulle opplyse om at man slettes ikke trengte å bli syk av alle disse basiluskene som mange virker å være så redde for, ha en fin dag 😘

TS, hold deg til hunden du. Det finnes hyggelige menn der ute, må bare lete litt først!

Anonymkode: 088cf...1d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg lurer på hvordan jeg overlevde oppveksten, jeg som hadde hund som sov i sengen min hver eneste natt i 12 år. Leser jo her at det er heslig og insekter og bæsj og alt mulig 😂 Jeg ble matforgiftet på ferie i italia da jeg var 15 år, men var ellers ikke syk en eneste gang jeg..merkelige greier. Vi hadde en nydelig Løwchen på 4.5 kilo, han ble vasket med hundesjampo hver mnd og sengetøyet ble skiftet hver fredag, rasen røyter ikke og han var verdens beste kosegutt!! Nå har jeg er snorkende kjæreste som vifter med armer og ben i søvne, hunden var hvertfall langt mer rolig av seg ;) 

Anonymkode: 088cf...1d5

Man blir ikke dårlig av å slikke eget dosete hver dag heller. Men det er likefullt ekkelt. 

Anonymkode: 9bd93...683

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har hund selv, men aldri i verden om jeg vil ha det hårete beistet opp i sengen min, så hun kan ligge der og røyte sengen full av hår! Nei, hunden skal være på gulvet. Hun har sin egen seng på soverommet, så jeg stenger henne ikke ute derfra, men hun må holde seg på gulvet eller ligge i sin egen seng. Det er hun vant med og protesterer ikke.

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde fikset å overnatte hos en fyr som lot hunden ligge i sengen om natten. Hadde gjort meg litt småsprø. Hunder rører seg og flytter på seg hele tiden i løpet av en natt, de sover ikke 8 timer i strekk uten å flytte seg som oss! Det blir jo et evig mas med trasking frem og tilbake mellom dyner og puter på hunden, kanskje hopper den opp og ned fra sengen flere ganger og vekker folk med dunket når den hopper ned også. Nei, jeg ville ikke delt seng med noens hund!

Endret av Million
Skrevet

Jeg har mine i senga, noe annet er uaktuelt. 

Informerte min ny kjæreste om det ganske tidlig ettersom noen ikke liker det(som synes i denne tråden).

Han er ikke vant med det, men respekterer meg og sover med oss når han ligger over. 

Hadde han ikke ønsket å sove med oss så hadde vært en deal breaker, mest fordi jeg ikke vil være sammen med noen som tenker sånn. 

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, Million said:

Jeg har hund selv, men aldri i verden om jeg vil ha det hårete beistet opp i sengen min, så hun kan ligge der og røyte sengen full av hår! Nei, hunden skal være på gulvet. Hun har sin egen seng på soverommet, så jeg stenger henne ikke ute derfra, men hun må holde seg på gulvet eller ligge i sin egen seng. Det er hun vant med og protesterer ikke.

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde fikset å overnatte hos en fyr som lot hunden ligge i sengen om natten. Hadde gjort meg litt småsprø. Hunder rører seg og flytter på seg hele tiden i løpet av en natt, de sover ikke 8 timer i strekk uten å flytte seg som oss! Det blir jo et evig mas med trasking frem og tilbake mellom dyner og puter på hunden, kanskje hopper den opp og ned fra sengen flere ganger og vekker folk med dunket når den hopper ned også. Nei, jeg ville ikke delt seng med noens hund!

Bullshit angående hunder rører på seg hele tiden. 

Har hatt to hunder, og dem rørte seg ikke i det hele tatt. Lå på samme sted hele tiden. Samboeren rører på seg mer om natta. 

Anonymkode: 8f093...d1c

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bullshit angående hunder rører på seg hele tiden. 

Har hatt to hunder, og dem rørte seg ikke i det hele tatt. Lå på samme sted hele tiden. Samboeren rører på seg mer om natta. 

Det er ikke "bullshit" som du så elegant uttrykker det....

Jeg har hatt to hunder selv, og de flytter seg gjennom hele natten. Når det blir varmt på en flekk de ligger på på gulvet, flytter de seg over til en annen, kald flekk. Eller går opp i hundesengen sin, eller legger seg på et teppe. What ever. Men flytter seg hele tiden gjør de. Dette vet jeg, for jeg lider i perioder av søvnløshet, og hører/hørte dem traske rundt i mørket mens jeg ligger under dyna.

Nå har jeg kun én hund, og hun flytter seg stadig vekk i løpet av natten, mellom ulike favorittplasser. 

PS! Legger til at dette er hunder med MYE pels, tjukk pels, så de blir lett varme og derfor har de antageligvis behov for å flytte seg og finne kjøligere plasser å ligge jevnlig.

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Million said:

Det er ikke "bullshit" som du så elegant uttrykker det....

Jeg har hatt to hunder selv, og de flytter seg gjennom hele natten. Når det blir varmt på en flekk de ligger på på gulvet, flytter de seg over til en annen, kald flekk. Eller går opp i hundesengen sin, eller legger seg på et teppe. What ever. Men flytter seg hele tiden gjør de. Dette vet jeg, for jeg lider i perioder av søvnløshet, og hører/hørte dem traske rundt i mørket mens jeg ligger under dyna.

Nå har jeg kun én hund, og hun flytter seg stadig vekk i løpet av natten, mellom ulike favorittplasser. 

PS! Legger til at dette er hunder med MYE pels, tjukk pels, så de blir lett varme og derfor har de antageligvis behov for å flytte seg og finne kjøligere plasser å ligge jevnlig.

Da må du ikke si at alle hunder gjør dette. Greit dine hunder gjør det, andre hunder gjør det ikke. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må du ikke si at alle hunder gjør dette. Greit dine hunder gjør det, andre hunder gjør det ikke. 

Jeg tror ærlig talt ikke mine hunder har vært noen særinger som gjør ting om natta ingen andre hunder gjør.... akkurat som du tror at "alle" hunder ligger stille, fordi dine kanskje gjør det - av og til. 

Som denne hundetreneren sier:

"For å få skikkelig kvalitetsøvn er det viktig at hunden får, så langt det lar seg gjøre, velge selv hvor den vil sove. I løpet av natten våkner ofte hundene opp, drikker litt og skifter liggeplass. Det kan fort bli for varmt å ligge i senga, eller for hardt og ukomfortabelt å ligge på gulvet."

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, Million said:

Jeg tror ærlig talt ikke mine hunder har vært noen særinger som gjør ting om natta ingen andre hunder gjør.... akkurat som du tror at "alle" hunder ligger stille, fordi dine kanskje gjør det - av og til. 

Som denne hundetreneren sier:

"For å få skikkelig kvalitetsøvn er det viktig at hunden får, så langt det lar seg gjøre, velge selv hvor den vil sove. I løpet av natten våkner ofte hundene opp, drikker litt og skifter liggeplass. Det kan fort bli for varmt å ligge i senga, eller for hardt og ukomfortabelt å ligge på gulvet."

Du som startet med hunder gjør ditt og datt. Jeg snakker om min og mine venners erfaring om dette. Vi kom vell til det samme at våres kjærester, samboere ligger mer urolig. 

• Liker 1
Skrevet

Altså, jeg hadde lett valgt hunden forran kjæresten. 
samboeren min hadde hund da vi ble sammen, den sov alltid sammen med oss. Ettersom hva den ville selv egentlig. Har alltid hatt hunder og katter i senga og aldri blitt syk eller fått ulumskheter i senga. Det er da bare å skifte på senga oftere...💜

Anonymkode: 98001...aa8

• Liker 1
Skrevet

Det er vel med husdyr som med unger, at man bør finne noen som har lik «foreldrestil». 
Ergo passer dere ikke sammen. 

Skrevet

Jeg har aldri hatt husdyr i senga og kan heller ikke tenke meg å dele seng med noen som tillater det. Forstår kjæresten din godt. 

At hunden ikke finner seg i å forvises til sofaen når den er vant til å sove sammen med deg, er helt forståelig. Den gjør det du har lært den. Ikke hunden sin feil, men din. 

• Liker 1
Skrevet

Skal hunden " se på " at dere har sex ,liksom ??🤪

Anonymkode: 62f69...3e8

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Million skrev (2 timer siden):

I løpet av natten våkner ofte hundene opp, drikker litt og skifter liggeplass.

Min hund lå som et slakt ved siden av meg hele natta. Da han ble eldre, hendte det han sto opp for å drikke.

Men de første ti årene, lå han helt rolig og snorka i samme stilling hele natta, så og si uten å røre på seg. Han var ekstremt sjelden ute av senga i løpet av natta. 

Så det er flere hunder som ligger stille gjennom hele natta. Selv om din erfaring ikke er den samme, så betyr ikke det at du har fasiten. 

Savner gutten min som ble hele 15 år ❤️ Vanskelig å sove etterpå, senga føltes så kald. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.2.2021 den 16.20):

Uting med dyr i senga, æsj.

Anonymkode: 380e5...3a9

Du er æsj. 

Anonymkode: 4f6db...ae8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...