Gå til innhold

Er det vanlig at unge har kjærester av begge kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Betyr en kjæreste med samme kjønn at attenåringen er lesbisk eller bifil? Kan man se det så tidlig eller kan det også være en fase hvor de eksperimenterer med ulike ting? Så først en av  samme kjønn    Neste gang et annet kjønn? 
 

Visste dere som er homofile at dere var det i tidlig alder, eller har dere også  hatt kjærester av motsatt kjønn🤔

 

 

Anonymkode: 30903...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen må eksperimentere litt før de kan fastslå legning. Men det er vanligere at man prøver det heterofile valget først fordi det på en måte er lettere. Det er ofte en terskel å komme over å innse at man er lebisk eller bifil. 

 

Anonymkode: 950c9...6f2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 år er da ikke tidlig:) Jeg ble forelska i ei jente i nabolaget da jeg var rundt seks, syv år. Men kom ikke ut av skapet før jeg var tyve. De fleste jeg kjenner som er homofile visste det fra veldig tidlig alder.

Kjenner kun et par "late bloomers". Som har stått frem som lesbiske etter mange år med mann og barn.  

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange er bifile og dermed går for begge deler. Finnes det noen statistikk på det?

Anonymkode: 30903...cab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er vanlig at eksperimentering i 18-årsalder involverer betegnelse kjæreste nei. Jeg hadde nok antatt at hvis mitt voksne barn hadde fått kjæreste, og vi også ble involvert, at det var seriøst og ikke eksperimentering. 

Anonymkode: c3f5c...e25

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 er jo virkelig veldig sent - de som skjønner de er homofile i alder 4-5, da snakker vi tidlig. Selv kom jeg vel ut av skapet som bifil da jeg 13-14.

Anonymkode: c82f5...39a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg var 25 før jeg kunne kalle meg selv bifil, og måtte prøve jentesex for å få det konstatert. 

Anonymkode: 950c9...6f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det vanligste, men heller ikke helt uvanlig. Og noen fortsetter å være forvirret hele livet, sånn som meg. Liker å se på meg selv som lesbisk, men av og til en sjelden gang så dukker det opp en mann som er interessant for meg. Men kun seksuelt. Har aldri blitt forelsket i en mann og kunne ikke ha giftet meg eller hatt et forhold med en mann. Men det er noe som skurrer under overflaten 😆

Anonymkode: dbc8b...9b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 18 år da jeg skjønte at at jeg er bifil. Da forelsket jeg meg plutselig veldig i jente. 

I etterpåklokskap kan jeg se at jeg kanskje burde ha forstått det tidligere. Jeg var veldig begeistret for en del kvinner. 

Jeg tenkte likevel ikke over det før jeg virkelig forelsket meg i jente. 

Jeg har en venninner som var over 30 år da hun plutselig fikk dragning mot en spesiell kvinne. 

Jeg tror det er en skala, der mange ikke er 100 % heterofil eller 100% homofil, men befinner seg på ulike grader. Selv 90% heterofil og 10 % homofil legning kan plutselig medføre å falle for en av samme kjønn. (Som mine venninne, som aldri har tenkt på det, til hun falt for en spesiell kvinne.)

Jeg regner meg som rundt 55/45 på en slik skala. Nesten midt på.

Anonymkode: fc0a4...5c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, det er ikke vanlig.

Anonymkode: fdc8b...db6

Noen statistikk på det?

Anonymkode: 30903...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofili handler mest om miljø, og hva som er vanlig blant de en omgås. Tenker de fleste som er skeive blir det etter at de har blitt eksponerte, så alder har ikke så mye å si.

Anonymkode: f1817...404

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Homofili handler mest om miljø, og hva som er vanlig blant de en omgås. Tenker de fleste som er skeive blir det etter at de har blitt eksponerte, så alder har ikke så mye å si.

Anonymkode: f1817...404

Så du har blitt homofil etter eksponering? Det finnes overalt i samfunnet så med den tankegangen burde vel alle være homofile.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girlygirl9 skrev (12 minutter siden):

Så du har blitt homofil etter eksponering? Det finnes overalt i samfunnet så med den tankegangen burde vel alle være homofile.

Tetthet er en faktor. Enkelte miljø har større representasjon enn andre, kanskje spesielt kunst og kultur, dans, hotell og restaurantbransjen, yoga, osv.

Anonymkode: f1817...404

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Teatrica skrev (35 minutter siden):

18 år er da virkelig ikke tidlig for å vite dette? 

I don’t know 🤷‍♀️

Anonymkode: 30903...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Homofili handler mest om miljø, og hva som er vanlig blant de en omgås. Tenker de fleste som er skeive blir det etter at de har blitt eksponerte, så alder har ikke så mye å si.

Anonymkode: f1817...404

Da er det rart å vokse opp som den eneste homofile i bygda. 

Anonymkode: 3ebd3...c5c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

18 er jo virkelig veldig sent - de som skjønner de er homofile i alder 4-5, da snakker vi tidlig. Selv kom jeg vel ut av skapet som bifil da jeg 13-14.

Anonymkode: c82f5...39a

Da regner jeg med at du hadde et støttende og fordomsfritt miljø rundt deg?

Anonymkode: 30903...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Da er det rart å vokse opp som den eneste homofile i bygda. 

Anonymkode: 3ebd3...c5c

Ja og ikke minst homofil i bibelbeltet. Ingen blir homofil for moroskyld der. 

Anonymkode: 30903...cab

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...