AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #41 Skrevet 6. februar 2021 Dette virker som en veldig følelser mot fakta diskusjon, og jeg blir litt oppgitt av det. Følelsene: En søt hund, den hadde sikkert vondt, den er så liten, et liv er et liv, de som ble bitt overdriver sikkert, den mente det nok ikke. Fakta: Den har bitt folk uprovosert flere ganger. Selvsagt skal hunden avlives. Anonymkode: 59cba...899 28
Oppgitt78 Skrevet 6. februar 2021 #42 Skrevet 6. februar 2021 Både de som har blitt bitt, og hunden, er alle offer i denne saken. Den eneste skyldige her er hundeeier! Hvorvidt Teddy kan rehabiliteres eller ei får bli opp til fagfolk å vurdere, men eieren bør fradømmes retten til å ha hund i fremtiden. 21
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #44 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle hunder som biter bør avlives, uavhengig av størrelse. Anonymkode: 4eee8...d2e Enig! Men dette er en ekstremt upopulær mening, føler jeg blir halshugga om jeg sier det høyt. Denne bikkja burde blitt avliva for lenge siden Anonymkode: a2ee4...f6d 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #45 Skrevet 6. februar 2021 Første gang jeg hørte om saken var gjennom en omplasserings side. De samlet inn penger til Teddy og skrev at en fremmed dame kom inn i rommet og puttet ansiktet sitt oppi Teddy sitt ansikt. Noen dager senere forstod jeg jo at dette var jo helt feil, det manglet mye informasjon i dette innlegget. NRK forteller at mange har blitt bitt og hun ene havnet på sykehus. Eieren viste ingen god opptreden i den reportasjen. En hund jeg mente var uskyldig på grunn av fremstillingen til dette omplasserings stedet har gått over til at jeg mener den bør avlives. Det er ikke greit å bite uanfektet uansett størrelse. Anonymkode: 09dac...6e3 32
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #46 Skrevet 6. februar 2021 Hunden bør avlives, og folk som donerer penger til denne hunden mangler gangsyn. Anonymkode: b781d...dbe 21
Gjest Daryl Dixon Skrevet 6. februar 2021 #47 Skrevet 6. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Første gang jeg hørte om saken var gjennom en omplasserings side. De samlet inn penger til Teddy og skrev at en fremmed dame kom inn i rommet og puttet ansiktet sitt oppi Teddy sitt ansikt. Noen dager senere forstod jeg jo at dette var jo helt feil, det manglet mye informasjon i dette innlegget. NRK forteller at mange har blitt bitt og hun ene havnet på sykehus. Eieren viste ingen god opptreden i den reportasjen. En hund jeg mente var uskyldig på grunn av fremstillingen til dette omplasserings stedet har gått over til at jeg mener den bør avlives. Det er ikke greit å bite uanfektet uansett størrelse. Anonymkode: 09dac...6e3 Er dette jeg og leste. At hun bøyde seg over hunden som sov, at den ble redd og reagerte ved å forsvare seg. Stod og at hun delvis påtok seg skyld. Ikke noe om at hunden tidligere har bitt uoppfordret. Stod heller ikke noe om at hunden ikke fikk nødvendig tannstell og hadde smerter. Det stod og at det ble bitt i leppen, ikke bitt av en bit av leppa. Så klart jeg da tok hundens og eiers side med en gang. Men når man ser at det har blitt utelatt vesentlig informasjon, og oppdiktede detaljer så blir man irritert og føler seg lurt. Har skiftet til å ikke ha medlidenhet til eier.
Oppgitt78 Skrevet 6. februar 2021 #48 Skrevet 6. februar 2021 Daryl Dixon skrev (13 minutter siden): Så klart jeg da tok hundens og eiers side med en gang. Men når man ser at det har blitt utelatt vesentlig informasjon, og oppdiktede detaljer så blir man irritert og føler seg lurt. Har skiftet til å ikke ha medlidenhet til eier. Alltid greit å ha i bakhodet at det gjerne kun er en tilpasset variant av sannheten som kommer frem når det kun er en av partene som uttaler seg. 16
Gjest Daryl Dixon Skrevet 6. februar 2021 #49 Skrevet 6. februar 2021 Oppgitt78 skrev (1 minutt siden): Alltid greit å ha i bakhodet at det gjerne kun er en tilpasset variant av sannheten som kommer frem når det kun er en av partene som uttaler seg. 👍 enig i det.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #50 Skrevet 6. februar 2021 Det som er mest utrolig i denne saken er at hundeeieren selv ikke har avlivet hunden for lenge siden. Istedet fremgår det at hun binder den utenfor butikken. Når hun vet den har bitt før!!!! en hund som biter flere ganger, i flere ulike situasjoner, har lært seg at den kan bite seg ut av situasjoner. Da er det eneste som er sikkert at man ikke vet når det neste bittet kommer. en liten hund som dette er som å vandre rundt med en søt liten ulv i fåreklær. Den ser søt og imøtekommende ut, men kan ikke være i normale samfunnssituasjoner som kan oppstå. hadde avlivet den med god samvittighet og av preventive hensyn. eieren kan man aldri gjøre noe med. Hun kommer til å fortsette å belønne slik adferd også hos sin neste hund. vi treffer dem ofte « neimen lille venn, du Mikkel bite dyrlegen da Chanel» Anonymkode: a82e2...d4b 11
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #51 Skrevet 6. februar 2021 Her får ofrene komme med sin versjon. https://www.kanalen.no/189-nyheter/2985-na-forteller-de-sin-side-av-historien?fbclid=IwAR1eTIExybq15sEWqx4FsfeoticjSeRALqewjAXEPLp8f9EtIBREyjj3t3U Anonymkode: b781d...dbe 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #52 Skrevet 6. februar 2021 Vegglampe skrev (2 timer siden): Det er dyrt å ha dyr. Det ansvaret tar man når man skaffer seg hund/dyr. Kan man ikke betale de nødvendige behandlingene hunden /dyret krever, så har man ikke råd til å ha dyr. Absolutt. Og tannpine er jo grusomt å gå med💔 Anonymkode: e420b...c88 1
Tradegy Skrevet 6. februar 2021 #53 Skrevet 6. februar 2021 At hunden burde blitt omplassert. Eieren er jo fullstendig blåst! 🙈 5
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #54 Skrevet 6. februar 2021 Tradegy skrev (1 minutt siden): At hunden burde blitt omplassert. Eieren er jo fullstendig blåst! 🙈 Jeg er 100 prosent enig! Her er det eieren som burde fått en klekkelig bot. Hun har overhodet ikke ivaretatt hundens behov og satt folk i en farlig situasjon. Trist at hunden må bøte med livet for at eieren ikke har gjort jobben sin. Anonymkode: 83e0d...e3b 14
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #55 Skrevet 6. februar 2021 Oppgitt78 skrev (2 timer siden): Både de som har blitt bitt, og hunden, er alle offer i denne saken. Den eneste skyldige her er hundeeier! Hvorvidt Teddy kan rehabiliteres eller ei får bli opp til fagfolk å vurdere, men eieren bør fradømmes retten til å ha hund i fremtiden. 👏🏻👏🏻 Anonymkode: 83e0d...e3b 4
Bøtteballetten Skrevet 6. februar 2021 #56 Skrevet 6. februar 2021 Først av alt så synes jeg eieren har feilet veldig. Hadde bitingen vært et engangstilfelle, så hadde vært greit nok inntil det motsatte var bevist. Men nå har den bitt folk flere ganger, da mener jeg det er mest riktig å avlive. Selv om det er en liten hund, så kan den gjøre stor skade. Neste gang, så kan det være et barn som blir bitt. 7
Oppgitt78 Skrevet 6. februar 2021 #57 Skrevet 6. februar 2021 Bøtteballetten skrev (1 minutt siden): Først av alt så synes jeg eieren har feilet veldig. Hadde bitingen vært et engangstilfelle, så hadde vært greit nok inntil det motsatte var bevist. Men nå har den bitt folk flere ganger, da mener jeg det er mest riktig å avlive. Selv om det er en liten hund, så kan den gjøre stor skade. Neste gang, så kan det være et barn som blir bitt. Barn har allerede blitt bitt av denne hunden, dessverre. 14
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #58 Skrevet 6. februar 2021 Burde ikke NOAH forholde seg til opplysningene om at eier ikke har ivaretatt hundens helse? Er ikke det lovstridig? Anonymkode: 83e0d...e3b 11
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #59 Skrevet 6. februar 2021 Jeg synes det er en skam at hundeeieren har latt denne hunden løpe rundt inne butikken sin, når hun vet at den er aggressiv og uforutsigbar. Sitat Etter denne hendelsen ble jeg og andre ansatte spurt om Teddy kunne være i butikken med oss, mens hundeeier reiste til butikkens avdeling i Drangedal. Dette syntes jeg ikke var greit etter det som hadde skjedd. Jeg var redd det kunne skje noe igjen, forteller 20-åringen. Anonymkode: b781d...dbe 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2021 #60 Skrevet 6. februar 2021 Veldig synd at hunden må lide på grunn av en eier som har handtert hendelsene svært dårlig. Anonymkode: 2b4bb...34a 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå