AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #61 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke snakk om eventuelle flekker, det blir garantert flekker om du følger denne fremgangsmåten. Men det ville du visst om dette var en reell problemstilling, fra en reelt menstruerende person. Da ville du også vært klar over (som alle kvinner er klar over), at blod må fjernes med kaldt og ikke varmt vann. Anonymkode: 0da4b...fe8 Jeg er klar over at blodflekker fjernes med kaldt vann, men på disse trusene jeg bruker når jeg har mensen så er det ikke flekker jeg bryr meg om. Da kokvaskes det sammen med håndklær osv som trenger høy temperatur for å drepe bakterier. Finere undertøy behandles ikke på samme måten, og jeg bruker ikke det fineste jeg eier de dagene jeg har mensen. Anonymkode: d32d6...6e6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #62 Skrevet 4. februar 2021 En ting jeg er veldig lei av på KG er alt snakket om hva som liksom er normalt, og at alt annet må være unormalt. Som i denne tråden. Her må det være noe galt med TS fordi hun blør lite. Skulle ønske folk lærte seg forskjell på normalt og vanlig. Selv skrev jeg i en tråd om at jeg så godt som aldri har utflod, kun rett før mensen, og ble hugget i fillebiter om at det måtte være noe alvorlig galt med meg eller at jeg løy. For utflod er NORMALT og har du ikke dette er du UNORMAL. Helst skal det fosse ut daglig (ok, jeg overdriver bittelitt). Jeg tok det opp med legen min når jeg skulle ta celleprøve, og fikk beskjed om at det ikke var noe som helst UNORMALT med lite utflod, og at det er normalt at kvinner har forskjellig opplevelser av utflod, mens osv, og at det er heller UVANLIG med så lite, enn at det er UNORMALT. Som skrevet tidligere i tråden kunne jeg også gjort som TS, da jeg nesten utelukkende blør når jeg går på do, og at det sjelden er noe i bindet. Men jeg velger å bruke bind og truseinnlegg da. Jeg er fortsatt helt normal. Anonymkode: 8fc59...3c7 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #63 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En ting jeg er veldig lei av på KG er alt snakket om hva som liksom er normalt, og at alt annet må være unormalt. Som i denne tråden. Her må det være noe galt med TS fordi hun blør lite. Skulle ønske folk lærte seg forskjell på normalt og vanlig. Selv skrev jeg i en tråd om at jeg så godt som aldri har utflod, kun rett før mensen, og ble hugget i fillebiter om at det måtte være noe alvorlig galt med meg eller at jeg løy. For utflod er NORMALT og har du ikke dette er du UNORMAL. Helst skal det fosse ut daglig (ok, jeg overdriver bittelitt). Jeg tok det opp med legen min når jeg skulle ta celleprøve, og fikk beskjed om at det ikke var noe som helst UNORMALT med lite utflod, og at det er normalt at kvinner har forskjellig opplevelser av utflod, mens osv, og at det er heller UVANLIG med så lite, enn at det er UNORMALT. Som skrevet tidligere i tråden kunne jeg også gjort som TS, da jeg nesten utelukkende blør når jeg går på do, og at det sjelden er noe i bindet. Men jeg velger å bruke bind og truseinnlegg da. Jeg er fortsatt helt normal. Anonymkode: 8fc59...3c7 💝 Helt sant! Synes det er trist at det skal bli omtalt som både uhygienisk og at jeg menser ned møbler osv når det ikke er tilfellet. Eller at jeg er i overgangsalderen 🙄 Jeg er klar over at jeg er heldig som blør lite og i en kortere periode, jeg har heller ingen utflod så du er ikke alene, men at folk mener det er troll fordi vi ikke er som dem er bare rart. ALLE vet jo at alles kvinnekropp er forskjellig. Anonymkode: d32d6...6e6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #64 Skrevet 4. februar 2021 forstår deg godt. Jeg bruker bind da, men som regel blør jeg så lite at det bare er synlig når jeg tørker meg. Kommer ikke noe i bindet/trusa. Anonymkode: 7788c...63c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #65 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 💝 Helt sant! Synes det er trist at det skal bli omtalt som både uhygienisk og at jeg menser ned møbler osv når det ikke er tilfellet. Eller at jeg er i overgangsalderen 🙄 Jeg er klar over at jeg er heldig som blør lite og i en kortere periode, jeg har heller ingen utflod så du er ikke alene, men at folk mener det er troll fordi vi ikke er som dem er bare rart. ALLE vet jo at alles kvinnekropp er forskjellig. Anonymkode: d32d6...6e6 Synes dette er helt greit jeg, om det funker for deg så fortsetter du bare med det! De med negative reaksjoner klarer nok ikke å se situasjonen med et annet perspektiv enn sitt eget. For meg for eksempel hadde det blitt veldig dumt å gå uten bind eller tampong, da jeg hadde blødd gjennom truse og bukse og ned på møbler osv. Men det betyr ikke at det er sånn for alle! Og hvis man blør så lite som du beskriver, så hvorfor ikke? Jeg tenker at mensblod ikke er mer uhygienisk enn utflod, og jeg bruker ikke truseinnlegg når jeg bare har utflod, fordi jeg har fått anbefalt å unngå å gjøre det for tett der nede. Da bytter jeg heller truse en gang ekstra for dagen. Anonymkode: 3f5aa...633
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #66 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Fordi det blir et grisete resultat og de fleste liker ikke det. Anonymkode: b8ee7...972 Pluss på uhygienisk. Anonymkode: 2b131...efd
abderitt Skrevet 4. februar 2021 #67 Skrevet 4. februar 2021 Kjenner eit par "free-bleeders", ikkje noko for meg. Men folk må no få lov til å gjere kva dei sjølv ønskjer.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #68 Skrevet 4. februar 2021 Noen kvinner er sinnsykt heldige. Tenk å blø såpass lite som TS! Jesus..jeg blir faktisk misunnelig her jeg...sukk jaja, er mye i denne verden som er urettferdig. Anonymkode: 3af6a...f0d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #69 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du bør ikke kokvaske blodflekket (under)tøy. Anonymkode: 0da4b...fe8 Det gjør jeg. Vaskemaskina mi har nemlig en fancy funksjon som heter forvask 😉 Jeg bruker definitivt alle mulige typer mensbeskyttelse or å holde blødningene i sjakk, men jeg må innrømme at hvis man faktisk blør så lite at trusa tar imot det hele, så er vel ikke det spesielt mye annerledes eller mer uhygienisk enn et tøybind? De er begge i stoff og begge vaskes skikkelig etter bruk, så ser ikke helt problemet. Anonymkode: 6b388...ceb 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2021 #70 Skrevet 4. februar 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det gjør jeg. Vaskemaskina mi har nemlig en fancy funksjon som heter forvask 😉 Jeg bruker definitivt alle mulige typer mensbeskyttelse or å holde blødningene i sjakk, men jeg må innrømme at hvis man faktisk blør så lite at trusa tar imot det hele, så er vel ikke det spesielt mye annerledes eller mer uhygienisk enn et tøybind? De er begge i stoff og begge vaskes skikkelig etter bruk, så ser ikke helt problemet. Anonymkode: 6b388...ceb Da gjør du det samme som meg, passer på at blodet vaskes bort på lav temperatur, før tøyet får en vask på høy temperatur 👍 Syns ikke det er uhygienisk, for all del. Er varm tilhenger av tøybind. Bare stusset på at en som blør rett i trusa, hev det rett på kokvask. Anonymkode: 0da4b...fe8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå