Gå til innhold

Jeg menser i trusa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Menser du lite fordi du er undervektig/overvektig? Eller fordi du har kommet i overgangsalderen? Du bør ta deg en tur til legen om du er en normalvektig ung kvinne.

Man menser ikke i lite om man har en normal menstrasjon. 

:klovn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
CorvusCorax skrev (3 minutter siden):

Menser du lite fordi du er undervektig/overvektig? Eller fordi du har kommet i overgangsalderen? Du bør ta deg en tur til legen om du er en normalvektig ung kvinne.

Man menser ikke i lite om man har en normal menstrasjon. 

:klovn:

Noen blør mye og noen blør lite. Snittet er 30-40ml, så noen er over og noen er under. Jeg er en helt normal og frisk ung kvinne 👍 

Anonymkode: d32d6...6e6

Skrevet

Nei fy søren. Da hadde jeg heller kjøpt eller sydd noen tynne truseinnlegg i tøy, uten sperrelag, så de ikke blir så tykke og tette!

Anonymkode: 00764...0ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen blør mye og noen blør lite. Snittet er 30-40ml, så noen er over og noen er under. Jeg er en helt normal og frisk ung kvinne 👍 

Og det er nok griseri til at man ikke sitter og menser ned truse, bukse, møbler. Æsj. Har du gjester som sitter i samme sofa som du menser i?

Kjøper ikke historien din altså.

Skrevet
CorvusCorax skrev (3 minutter siden):

Og det er nok griseri til at man ikke sitter og menser ned truse, bukse, møbler. Æsj. Har du gjester som sitter i samme sofa som du menser i?

Kjøper ikke historien din altså.

Når jeg går oftere på do når jeg har mens så er det ikke ofte at det kommer mye i trusa, og hvis det gjør så bytter jeg undertøy. Jeg skjønner at man ikke kan forstå det hvis man blør mye selv, men dette fungerer bra. Så nei, jeg menser ikke ned bukse og møbler. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mensen er ikke et verb du kan bøye. Det heter ikke å mense.

Du har mensen og blør rett i trusa. Jeg ville ikke ha gjort det, men deg om det.🤢

Anonymkode: f3b5b...e01

Det heter vel menstruere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei fy søren. Da hadde jeg heller kjøpt eller sydd noen tynne truseinnlegg i tøy, uten sperrelag, så de ikke blir så tykke og tette!

Anonymkode: 00764...0ab

Hva er forskjellen? Jeg bytter undertøy og kokvasker dem. Hva er det med et lite truseinnlegg som endrer hele scenarioet? Du bytter jo uansett undertøy daglig og om du lekker igjennom bind/tampong/truseinnlegg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når jeg går oftere på do når jeg har mens så er det ikke ofte at det kommer mye i trusa, og hvis det gjør så bytter jeg undertøy. Jeg skjønner at man ikke kan forstå det hvis man blør mye selv, men dette fungerer bra. Så nei, jeg menser ikke ned bukse og møbler. 

Jeg menser ikke mer enn normalt, og jeg forstår deg ikke. Gidder ikke bruke flere timer på toalettet eller være bundet til ett i fem dager. Herregud så tullete. 

Skrevet
CorvusCorax skrev (Akkurat nå):

Jeg menser ikke mer enn normalt, og jeg forstår deg ikke. Gidder ikke bruke flere timer på toalettet eller være bundet til ett i fem dager. Herregud så tullete. 

Man bruker jo ikke flere timer på toalettet 🙄 som sagt så brukerr jeg bind om jeg ikke er hjemme. Jeg blør bare i 3-4 dager også, så er maks heldig. 

Skrevet

Jeg tror det er vanskelig å forstå om man ikke blør lite og erfarer at det ikke er ett problem eller grisete. 

Jeg er frisk og normalvektig, bruker ikke hormoner og blør litt i 18-25 timer, og så er sporer det litt før og etter. 

Anonymkode: 95019...0bb

Skrevet

DET HETER IKKE MENSER FOLKENS!!!!

• Liker 2
Skrevet
Teatrica skrev (5 minutter siden):

DET HETER IKKE MENSER FOLKENS!!!!

https://naob.no/ordbok/mense

Noen er uenig med deg. 

Det er helt greit å si menser, og er en del av hverdagsspråket nå. Forandrer det virkelig betydningen av spørsmålet? Klarer du ikke å forstå hva som blir beskrevet?

Skrevet

For en tråd 😂 Jeg blør heller ikke mye, men bruker bind likevel de første to dagene, og truseinnlegg de siste to. Det er sjelden blod på bindet, det meste kommer når jeg går på do.

Ang lukt; Hadde en eiendomsmegler her en gang, for verdivurdering. Hun hadde definitivt mensen, og hun virkelig stinket! Pen i tøyet, så ren og velstelt ut. Men det luktet så intenst at jeg måtte lufte ut i timesvis etterpå. Var livredd for at hun skulle sette seg noe sted. Så jo, noen lukter veldig mens! Burde spurt om hun slapp alt i trusa ja. 

Anonymkode: 8fc59...3c7

Skrevet

Hvis det er så lite blod at du kun menser i trusa, er det ingenting som havner i bukser, sofaer eller sengetøy. Er folk misunnelige? Jeg mener, det dras inn undervekt og overgangsalder og påstander om urenslighet. Jeg menser rikelig selv, men jeg har ikke noe problem med å forstå TS.

Anonymkode: 4b78a...0c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor er det kvalmt? Jeg bytter jo truser og kokvasker dem sånn som man skal. Hva er det som gjør et lite innlegg så mye bedre?

Du bør ikke kokvaske blodflekket (under)tøy.

Anonymkode: 0da4b...fe8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du bør ikke kokvaske blodflekket (under)tøy.

Jeg bruker eget undertøy som jeg ikke er så redd for når jeg har mensen i tilfelle noe "uhell" skulle skje, så jo jeg kokvasker dem. Så jo, jeg kokvasker dem for å fjerne bakterier. Ev. flekker som sitter fast bryr jeg meg ikke om når jeg ikke bruker undertøyet ellers i måneden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis det er så lite blod at du kun menser i trusa, er det ingenting som havner i bukser, sofaer eller sengetøy. Er folk misunnelige? Jeg mener, det dras inn undervekt og overgangsalder og påstander om urenslighet. Jeg menser rikelig selv, men jeg har ikke noe problem med å forstå TS.

Anonymkode: 4b78a...0c7

Takk. Mon tro om folk tror det ser ut som en mordscene hjemme hos meg 😂

Skrevet

Hva med mensentruse?

Anonymkode: f8f16...b5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med mensentruse?

Anonymkode: f8f16...b5e

Har ikke behov eller lyst til det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker eget undertøy som jeg ikke er så redd for når jeg har mensen i tilfelle noe "uhell" skulle skje, så jo jeg kokvasker dem. Så jo, jeg kokvasker dem for å fjerne bakterier. Ev. flekker som sitter fast bryr jeg meg ikke om når jeg ikke bruker undertøyet ellers i måneden. 

Det er ikke snakk om eventuelle flekker, det blir garantert flekker om du følger denne fremgangsmåten. Men det ville du visst om dette var en reell problemstilling, fra en reelt menstruerende person.

Da ville du også vært klar over (som alle kvinner er klar over), at blod må fjernes med kaldt og ikke varmt vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...