Gå til innhold

Jeg menser i trusa

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du er heldig som blør så lite da :) Jeg blør sin sykt mye, må både ha bind og gå på do for å tørke mange ganger i timen de 2-3 verste dagene, og de samme nettene sover jeg nesten ikke, for jeg må tørke og tørke for å unngå masse søl, og det MED bind🥴

Anonymkode: f5a69...e50

Samme her. Jeg sover omtrent ikke 2-3 netter for må opp på do flere ganger pga det blør så mye! Hos meg kommer det sånne koagulerte klumper ut også. Ser ut som noen er blitt drept når jeg har vært på do. 

Endret av WonderWomaan
Videoannonse
Annonse
Skrevet
WonderWomaan skrev (4 timer siden):

Wow, da blør du ekstremt lite!! Jøsses.

Her fosser det ut av meg i 3 jævla dager. Her må jeg ha flere bind pluss masse papir samtidig ellers blør det gjennom. Ikke noe galt med meg for har sjekket meg utallige ganger. Er bare noe som ligger i familien med ekstrem blødning. P piller og hormonelle preparater tåler jeg ikke så må lide hver måned med PMDD før mensen før det begynner blø noe så jævlig. 

Men er uansett kvalmt at du blør rett i trusa? Hva med bruke truseinnlegg som er økologiske? de klør jo ikke, og puster mer. 

WonderWomaan skrev (3 timer siden):

Samme her. Jeg sover omtrent ikke 2-3 netter for må opp på do flere ganger pga det blør så mye! Hos meg kommer det sånne koagulerte klumper ut også. Ser ut som noen er blitt drept når jeg har vært på do. 

O.T. Dette skjedde med meg også. Lege/gynekolog fant ingenting galt. Byttet fastlege og han sendte meg til en utskrapning på sykehuset. Etter dette har jeg hatt normal menstruasjon. I tillegg er smerter knyttet til menstruasjonen så og si forsvunnet. Anbefaler deg å sjekke ut om en utskrapning kan være noe for deg. 

Anonymkode: 80617...4c0

• Liker 2
Skrevet
WonderWomaan skrev (6 timer siden):

Wow, da blør du ekstremt lite!! Jøsses.

Her fosser det ut av meg i 3 jævla dager. Her må jeg ha flere bind pluss masse papir samtidig ellers blør det gjennom. Ikke noe galt med meg for har sjekket meg utallige ganger. Er bare noe som ligger i familien med ekstrem blødning. P piller og hormonelle preparater tåler jeg ikke så må lide hver måned med PMDD før mensen før det begynner blø noe så jævlig. 

Men er uansett kvalmt at du blør rett i trusa? Hva med bruke truseinnlegg som er økologiske? de klør jo ikke, og puster mer. 

Hvorfor er det kvalmt? Jeg bytter jo truser og kokvasker dem sånn som man skal. Hva er det som gjør et lite innlegg så mye bedre?

Anonymkode: d32d6...6e6

Skrevet

Hvis jeg bare er hjemme så lar jeg ofte være å bruke noe. Men målet er ikke at det skal komme i trusa, men at jeg går ofte på do slik at jeg får tørket det bort. Jeg blør også lite, så ofte så går det helt fint. Men om det kommer i trusa og det er såpass at trusa blir våt av blod så bytter jeg selvsagt. Da pleier jeg stort sett å bruke bind, om det kommer såpass med blod. 

Anonymkode: b30aa...4e2

Skrevet

Jeg blør også mye rett i trusa;) ikke mye mens i trusen, nettopp fordi jeg blør lite og kort.  Og ikke blør det gjennom trusen hverken i buksen eller sengetøy etc. Jeg ser ingen grunn til å forsøple verden med bind og tamponger når det ikke er nødvendig. Bruker bind eller tampong den verste dagen og natten, og om jeg skal noe som hindrer at jeg har kontroll. Trusene, som byttes ved behov,  skylles først i kaldt vann, og så kokvask, og blir helt rene. 

Underlivet får masse luft og minimal irritasjon 🙏🏻 Det er ikke eklere enn noe annet, om man blør lite nok:)

Anonymkode: 95019...0bb

• Liker 4
Skrevet

Hadde det ikke vært mere behagelig å bruke truser man er ment å blø i, det finnes menstruser.

Anonymkode: 78945...e00

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis jeg bare er hjemme så lar jeg ofte være å bruke noe. Men målet er ikke at det skal komme i trusa, men at jeg går ofte på do slik at jeg får tørket det bort. Jeg blør også lite, så ofte så går det helt fint. Men om det kommer i trusa og det er såpass at trusa blir våt av blod så bytter jeg selvsagt. Da pleier jeg stort sett å bruke bind, om det kommer såpass med blod. 

Anonymkode: b30aa...4e2

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg blør også mye rett i trusa;) ikke mye mens i trusen, nettopp fordi jeg blør lite og kort.  Og ikke blør det gjennom trusen hverken i buksen eller sengetøy etc. Jeg ser ingen grunn til å forsøple verden med bind og tamponger når det ikke er nødvendig. Bruker bind eller tampong den verste dagen og natten, og om jeg skal noe som hindrer at jeg har kontroll. Trusene, som byttes ved behov,  skylles først i kaldt vann, og så kokvask, og blir helt rene. 

Underlivet får masse luft og minimal irritasjon 🙏🏻 Det er ikke eklere enn noe annet, om man blør lite nok:)

Anonymkode: 95019...0bb

Helt enig! ❤ Man går jo ikke rundt med en truse fullt av blod. Et par flekker skjer jo her og der, men er det mye så bytter jeg jo bare trusa. Jeg kan ikke begripe hvorfor noen skal mene det er så ekkelt mens et tynt truseinnlegg skal gjøre det så mye bedre. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde det ikke vært mere behagelig å bruke truser man er ment å blø i, det finnes menstruser.

Anonymkode: 78945...e00

De er også veldig tette for å unngå at det renner ut. 

Skrevet

Bruk menstruse, so lekker det i alle fall ikke. Men føles som en vanlig truse

Anonymkode: 8477d...729

Skrevet

Ja bruk menstruse i det minste da

Skrevet
Humle Brumle skrev (5 minutter siden):

Ja bruk menstruse i det minste da

Hvorfor skal jeg bruke penger på en menstruse når jeg har høyt fungerende undertøy hjemme?

• Liker 1
Skrevet

Finnes tøybind item knapp for sparsomme menstruasjoner.

Kjøp det og spar gjester for lukt på møbler. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hormonspiral stopper mye av det problemet der.

Jeg blødde gjennom grønne ob'r og bind samtidig  og noen ganger rant det på gulvet 😑

Anonymkode: f3b5b...e01

Ett tips: tabletter for å redusere mengden. 

Ikke alle kan dessverre bruke hormoner :) 

Anonymkode: 9e5bb...2e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Finnes tøybind item knapp for sparsomme menstruasjoner.

Kjøp det og spar gjester for lukt på møbler. 

Ett tips: tabletter for å redusere mengden. 

Ikke alle kan dessverre bruke hormoner :) 

Anonymkode: 9e5bb...2e6

Lukt på møbler? Jeg sier jo at jeg ikke blør så mye.

Skrevet
Teardrop skrev (8 timer siden):

Nei, neppe noen andre. Dette er ikke normalt.

Garantert flere andre. 

Går an å vaske trusene og det renner ikke gjennom om det er lite mens. Mesteparten går i do. 

Anonymkode: f4861...2fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lukt på møbler? Jeg sier jo at jeg ikke blør så mye.

Det kommer mer lukt enn du tror, dessuten er det veldig lite hygienisk. 

Anonymkode: 5c642...56c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer mer lukt enn du tror, dessuten er det veldig lite hygienisk. 

Anonymkode: 5c642...56c

Det må du lenger på jordet med. Si meg, hvordan skal et tøybind hindre lukt? 

Det er heller ikke uhygienisk. Jeg blør lite, og det kommer såvidt i trusa. Kommer det mer så bytter jeg truse. 

Skrevet

slipp en handhund løs hos deg og den hadde gått amokk lol. annyways, høres uhygenisk ut

Anonymkode: 2371c...4c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

slipp en handhund løs hos deg og den hadde gått amokk lol. annyways, høres uhygenisk ut

Anonymkode: 2371c...4c2

En hund markerer på alle damer som har mens. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Garantert flere andre. 

Går an å vaske trusene og det renner ikke gjennom om det er lite mens. Mesteparten går i do. 

Anonymkode: f4861...2fe

Nettopp. Å ha mens betyr ikke at det fossblør for alle. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg hater bind, tamponger, truseinnlegg og menskopp. Det klør, blir tett, er dritt å sette inn osv. 

Jeg er heldigvis velsignet med en kortvarig mens og liten mengde. Så når jeg er hjemme så menser jeg bare rett i trusa. Går oftere på toalettet og fjerner det overflødige. På jobb osv når jeg ikke har like lett tilgang til toalettet bruker jeg bind, men ellers ingenting.

Er det noen andre som gjør det samme?

Det heter ikke "å mense" - og NEI - jeg lar ikke være å bruke hygieneprodukter når jeg har mensen, det er bare grisete...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...