Gå til innhold

Mobbing er et oppkonstruert problem.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mari Y skrev (Akkurat nå):

Vi snakker om bevisbyrde. Hvis man kommer med en påstand som må men kunne klare og å bevise den. Det skal forsåvidt vanskelig argumenteres mot at mobbing er ondskap. 

Men påstanden din var altså først og fremst ikke at mobbing er ondskap(som det jo er), men at mobbere gjør dette fordi de ønsker og å være onde. Når du i tillegg hevder at alle de forskningsartiklene jeg kommer med bare er tull, så må man da evt kritisere hvilke svakheter disse har eller komme med mer relevant forskning.  Alt av forskning avhenger av hva man har klart og å produsere og reprodusere over flere år. 

Du snakker om bevisbyrde. Jeg mener du burde sette deg bedre inn i temaet førdu uttaler deg om mobbing i det hele tatt eller bevisbyrde. 

Mobbere mobber fordi de ønsker å være onde. At de samtidig ønsker å oppnå noe med ondskapen endrer ikke det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Du snakker om bevisbyrde. Jeg mener du burde sette deg bedre inn i temaet førdu uttaler deg om mobbing i det hele tatt eller bevisbyrde. 

Mobbere mobber fordi de ønsker å være onde. At de samtidig ønsker å oppnå noe med ondskapen endrer ikke det. 

Jeg mener at hvis du har såpass mye kunnskap som det du hevder at du besitter hadde du også klart og å argumentere mye bedre enn det du her gjør, fordi at bevis- byrde og det og å kunne lese forskning burde være grunnleggende for og å kunne vise til fakta 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Anonym TS skriver et provoserende innlegg og forsvinner deretter sporløst fra tråden. Andre brukere lar seg provosere og fortsetter å svare i månedsvis etterpå.
KG i all sin prakt, der altså. :rolleyes:

Anonymkode: c6623...e4a

Mobbing er et like relevant tema nå som når tråden ble opprettet,  selv om det er et trolleinnlegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (Akkurat nå):

Jeg mener at hvis du har såpass mye kunnskap som det du hevder at du besitter hadde du også klart og å argumentere mye bedre enn det du her gjør 

Hva skulle den meningen endre? Hvilken betydning skulle en slik mening ha? Hvilken funksjon? Hvilken relevans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Hva skulle den meningen endre? Hvilken betydning skulle en slik mening ha? Hvilken funksjon? Hvilken relevans?

Relevans i den forstand at forskning kan være relevant og å lene seg på og relevant i den forstand at det er de som kommer med påstanden som må kunne underbygge den 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (Akkurat nå):

Relevans i den forstand at forskning kan være relevant og å lene seg på og relevant i den forstand at det er de som kommer med påstanden som må kunne underbygge den 

Altså er den like ubetydelig som bortforklaringene du stadig presenterer  ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Altså er den like ubetydelig som bortforklaringene du stadig presenterer  ...

Nei, de er av ganske betydelig relevans. Tvert imot 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbing er naturlig ja. Bare se på en flokk høns, der er det rangstige og grov «mobbing» nedover. Mennesker er ikke noe bedre. 
«den sterkestes rett» liksom. MEN det gjør det ikke noe bedre, mobbing er grusomt for de det gjelder og er generelt en uting. 

Anonymkode: c5446...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2021 den 20.41):

Mobbing er bare et navn enkelte bruker for å beskrive den naturlige sosiale prosessen som foregår allerede fra barnehagealder, og videre til skole, arbeidsliv, osv. Mennesket har alltid hatt en hierarkisk natur, så lenge det moderne mennesket har eksistert har mennesker innfunnet seg etter hierarkisk modell, der den sterkeste tar makten og bestemmer hvem som skal lede, og hvem som skal innrette seg. Det dere kaller mobbing er bare denne prosessen som gjør seg gjeldende i vårt moderne samfunn.

De som taper kampen, er de samme som hadde fått problemer av andre ting. Mobbeofrene er genetisk disponerte til å få problemer etter ytre negative stimuli, men man finner en ekstern forklaring for å dekke over at de ikke har greid å innordne seg i hierarkiet, eller nærmere bestemt at de havner nederst i næringskjeden når det kommer til sosial interaksjon. Alle mennesker konkurrerer seg i mellom, og særlig barn som vokser opp, de skal teste grenser og konkurrere innbyrdes, da vil konkurransen alltid ha tapere. Jeg mener dette er et naturlig utslag av menneskets konkurranselyst og hierarkiske natur.

Hierarkisk oppførsel er også naturlig blant dyr, mennesker er forsåvidt også dyr så denne oppførselen er egentlig helt naturlig. Det finnes ikke mobbing, bare usikre mennnesker. Eller mobbing er bare et ord som ikke har betydning.

Anonymkode: 32be7...11f

Og de nullene som huser opp til mobbing og lærer barna sine til å mobbe, de er ledere i læra di da? I skolene er det taperne som vil tråkke ned noen offrer under seg, slik at de selv kan føle seg litt bedre.. Så er det kristne familier som vil forsøke å bryte ned folk for å få de ødelagte menneskene til Jesus etterpå.. Ledere og seleksjon?  Jenter som gjør sport i å mobbe i gjeng både jenter og gutter de ikke liker. Disse lederne er så tøff at de ikke våger å gå alene på fortauet.. Jeg har også sett muslimske familier lære barna sine til å anse islammotstanderne som psykisk syk, slik at ikke barna dems begynner å vakle i troen ved å tro på disse. Gutter som ikke har noe å fare med overfor det andre kjønn som bruker baktaling og ryktespredning om andre for å få seg et ligg..jaggu ser jeg ledere.. Nei, all historie viser at det er nullen og feigingene som driver med mobbing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2021 den 20.41):

Mobbing er bare et navn enkelte bruker for å beskrive den naturlige sosiale prosessen som foregår allerede fra barnehagealder, og videre til skole, arbeidsliv, osv. Mennesket har alltid hatt en hierarkisk natur, så lenge det moderne mennesket har eksistert har mennesker innfunnet seg etter hierarkisk modell, der den sterkeste tar makten og bestemmer hvem som skal lede, og hvem som skal innrette seg. Det dere kaller mobbing er bare denne prosessen som gjør seg gjeldende i vårt moderne samfunn.

De som taper kampen, er de samme som hadde fått problemer av andre ting. Mobbeofrene er genetisk disponerte til å få problemer etter ytre negative stimuli, men man finner en ekstern forklaring for å dekke over at de ikke har greid å innordne seg i hierarkiet, eller nærmere bestemt at de havner nederst i næringskjeden når det kommer til sosial interaksjon. Alle mennesker konkurrerer seg i mellom, og særlig barn som vokser opp, de skal teste grenser og konkurrere innbyrdes, da vil konkurransen alltid ha tapere. Jeg mener dette er et naturlig utslag av menneskets konkurranselyst og hierarkiske natur.

Hierarkisk oppførsel er også naturlig blant dyr, mennesker er forsåvidt også dyr så denne oppførselen er egentlig helt naturlig. Det finnes ikke mobbing, bare usikre mennnesker. Eller mobbing er bare et ord som ikke har betydning.

Anonymkode: 32be7...11f

Bullshit, noen kan gå sammen om å mobbe en tilfeldig person, men det hadde ikke trengt å skje på en annen skole feks. Det er mobberene som må lære seg å oppføre seg! Dessuten har vi kommet lenger en steinalderen.

Anonymkode: 4e48d...41e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mobbing er naturlig ja. Bare se på en flokk høns, der er det rangstige og grov «mobbing» nedover. Mennesker er ikke noe bedre. 
«den sterkestes rett» liksom. MEN det gjør det ikke noe bedre, mobbing er grusomt for de det gjelder og er generelt en uting. 

Anonymkode: c5446...57f

Samt, ikke alt som er naturlig er sunt. Vaksinemostandere kan f eks argumentere at mangel på vaksiner er naturlig, men sunt er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (På 20.10.2021 den 22.13):

Du kan innbille deg det.

Fascinerende hvordan du harselerer i en tråd om nettopp, mobbing.

Anonymkode: 70b81...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fascinerende hvordan du harselerer i en tråd om nettopp, mobbing.

Anonymkode: 70b81...5de

Når noen vil bortforklare mobbing så det jeg all grunn til å harselere med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (5 minutter siden):

Når noen vil bortforklare mobbing så det jeg all grunn til å harselere med dem. 

Kanskje du brude vær åpen for andres tolkninger, meninger og faktabaserte innlegg istede for å rettferdiggjøre din egen dårlige oppførsel.

Anonymkode: 70b81...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje du brude vær åpen for andres tolkninger, meninger og faktabaserte innlegg istede for å rettferdiggjøre din egen dårlige oppførsel.

Anonymkode: 70b81...5de

Jeg ser ingen grunn til å bortforklare mobbing. Det å påpeke at det å bortforklare mobbing er å bortforklare mobbing anser jeg som god oppførsel. Det burde også du gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@PetterKanin For nesten første gang på forumet er jeg enig med deg. Mobbing er drevet av ondskap og et ønske om å såre noen. Bra du ikke gir deg på det!!

Endret av Gjenferdet
  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (På 31.1.2021 den 20.52):

Dette er en myte. Det er provoserende hver gang noen prøver å sette mobbere i offerrollen. Mobbere er jævlige mennesker. Fortjener ikke sympati 

Ingen har sagt at de fortjener sympati. Ingen setter mobberne i offerrollen heller (noen gjør jo det men..). Men det er fakta at mobbere ofte sliter med seg selv psykisk, på hjemmefronten, usikkerhet og mye annet, så derfor lar de deres problemer gå utover dem rundt seg. Mange mobber for å føle seg bedre med seg selv pga at de sliter.

Disse menneskene har hatt et valg, og de tok valget å bli et jævlig menneske som ikke fortjener sympati. 

Anonymkode: 9b32b...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har koblet Herbert Spencers gamle sviske "den sterkestes rett" med Jordan Petersons argument om naturlige hierarki? Jeg skal huske dette i tilfelle Hells Angels brenner ned huset ditt. Dette er ingen trussel, bare en hypotetisk forlengelse av ditt eget argument. Som tror jeg tror er en slags trolling, uansett. Alt godt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, artig du..

Men igjen, du har de som evner å reflektere over egne handlinger. Også har du de som ikke klarer sånt. Som tror at de bare kan, og vet mest, så hvorfor lære mere. Eller utvikle seg at all.. de er jo den beste seg de kan være 🤭😬

Anonymkode: 5b5b9...d24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...