Gå til innhold

Mobbing er et oppkonstruert problem.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er jo tilbakevist gjennom forskning mange ganger. 

Kaller man andre for stygge ting kommer det enten av usikkerhet eller sinne (som ofte også kommer av usikkerhet) 

Anonymkode: 08176...ae0

Det er forsøkt bortforklart gjennom "forskning ". Men det er samtidig godt kjent hva realitetene er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er jo tilbakevist gjennom forskning mange ganger. 

Kaller man andre for stygge ting kommer det enten av usikkerhet eller sinne (som ofte også kommer av usikkerhet) 

Anonymkode: 08176...ae0

Det er  ofte et behov for og å oppnå status at noen  mobber, men det handler også gjerne om holdninger. Jeg tror egentlig det handler lite om den som blir mobba, men den som mobber. Og gjerne hvilke verdier og holdninger man lærer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Det er forsøkt bortforklart gjennom "forskning ". Men det er samtidig godt kjent hva realitetene er.

Hvis du mener at denne forskningen er feil og at det er godt kjent hva sannheten er, kan du jo starte med og å vise oss hvorfor den er feil og hvorfor du har rett... Jeg tror ikke akkurat det kommer noe særlig godt med 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabella Moon skrev (På 31.1.2021 den 23.41):

De sterke hjelper de svake. Men de aller svakeste, ja de mobber. Sterke gode mennesker mobber ikke. Svake og onde mennesker mobber. Jeg mener det er noe ondt i de som mobber og plager andre. De vet hva de gjør, men gjør det likevel. 

Jeg skjønner du mener vel, men de aller sterkeste er de som mobber for mobbingen gagner dem. Det er en av måtene de demonstrerer makt på. 

Endret av hunteragain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (Akkurat nå):

Hvis du mener at denne forskningen er feil og at det er godt kjent hva sannheten er, kan du jo starte med og å vise oss hvorfor den er feil og hvorfor du har rett... Jeg tror ikke akkurat det kommer noe særlig godt med 

 

Ærlig talt. Dette bør du i utgangspunktet vite før du drar opp disse trådene.

Bortforklaringer er og blir Bortforklaringer. Ondskap utviser fordi de som utviser den er onde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Ærlig talt. Dette bør du i utgangspunktet vite før du drar opp disse trådene.

Bortforklaringer er og blir Bortforklaringer. Ondskap utviser fordi de som utviser den er onde.

Og hvordan vet du at jeg ikke vet? Burde du ikke selv vite hva du snakker om? Det virker ikke akkurat slik når du argumenterer for at all forskning på dette bare er svada og feil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mari Y skrev (Akkurat nå):

Og hvordan vet du at jeg ikke vet? Burde du ikke selv vite hva du snakker om? Det virker ikke akkurat slik når du argumenterer for at all forskning på dette bare er svada og feil 

Jeg ser hva du skriver. Slik vet jeg hva du vet.

Jeg vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2021 den 20.41):

Hierarkisk oppførsel er også naturlig blant dyr, mennesker er forsåvidt også dyr så denne oppførselen er egentlig helt naturlig. Det finnes ikke mobbing, bare usikre mennnesker. Eller mobbing er bare et ord som ikke har betydning.

så fint. Da kan vel bare foreldre til barn som blir mobbet stå i en mørk undergrunn og vente på den lille jævelen med en baseballkølle? Jeg tror denne innrømmelsen hadde gjort alle godt egentlig. Da hadde man i alle fall vært ærlig :)

Survival of the fittest der den største psykopaten vinner, er for så vidt greit. Så lenge reglene er klare. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (3 minutter siden):

Jeg ser hva du skriver. Slik vet jeg hva du vet.

Jeg vet hva jeg snakker om.

Hvis du mener at du vet hva du snakker om, hvorfor avviser du da alt av forskning og studier? Det fremstår ikke akkurat veldig troverdig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezinchaleft skrev (På 1.2.2021 den 23.50):

For at samfunnet skal akseptere mobbing, må samfunnet også akseptere at ofrene får forsvare seg selv. Det skjer ikke i dag. 

Hvis vi godtar mobbing må vi også godta at ofrene for eksempel får lov til å bruke vold for å beskytte seg selv. 

Haha helt enig. Dette har jeg sagt i årevis. Om mobbing og psykisk terror er greit så avkriminalisere mord og vold og drap da. Mobbing og terror er grunnen til at mange blir fremmedgjort fra samfunnet og tyr til vold. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, siden jeg ble sensurert bort av det aldri så lite uredelige KG- teamet, prøver jeg på nytt. 

 

@Skogkatten, jeg kan vise til dette:

 

 

'Mobbing er en underkategori av aggresjon. All mobbing har aggressive elementer i seg, men ikke all aggresjon er mobbing.
Mobberne kan også komme fra hjem med en del interne problemer. Disse problemene kan være dårlige følelsesmessige bånd mellom familiemedlemmene, for få grenser, lite varme og omsorg, eller at foreldrene bruker maktorienterte oppdragelsesmetoder. Foreldrene selv kan også bruke sarkasme, sjikane og spøke over andres svakheter, og de kan ha en mer positiv holdning til vold enn andre. Dette blir da holdninger som barna «arver».'

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (3 minutter siden):

Hvis du mener at du vet hva du snakker om, hvorfor avviser du da alt av forskning og studier? Det fremstår ikke akkurat veldig troverdig 

Jeg avviser kun den forskningen som åpenbart er der for å bortforklare. Sannsynligvis utført av mobbere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Jeg avviser kun den forskningen som åpenbart er der for å bortforklare. Sannsynligvis utført av mobbere.

Kom gjerne med eksempler på at de bortforklarer eller meget sannsynlig er gjennomført av mobbere. Jeg har knapt sett en eneste studie som hevder at det ikke er sammensatte årsaker til mobbing, så vis meg gjerne den forskningen du har lest som hevder at dette er enkelt og greit så enkelt som det du hevder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mari Y skrev (1 minutt siden):

Kom gjerne med eksempler på at de bortforklarer eller meget sannsynlig er gjennomført av mobbere. Jeg har knapt sett en eneste studie som hevder at det ikke er sammensatte årsaker til mobbing, så vis meg gjerne den forskningen du har lest som hevder at dette er enkelt og greit så enkelt som det du hevder 

Enhver artikkel som sier noe annet enn at det er et ønske om å være ond er selvsagt feilaktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Enhver artikkel som sier noe annet enn at det er et ønske om å være ond er selvsagt feilaktig. 

Kom gjerne med det du har lest. Ikke bare løse påstander her og der 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (Akkurat nå):

Kom gjerne med det du har lest. Ikke bare løse påstander her og der 

Hvorfor setter ikke du deg selv inn i dette skikkelig? Jeg har ingen intensjon om å gjøre denne jobben for deg.

Du tar feil. Du kan velge å fortsette med det eller velge å ikke fortsette med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner godt at du ikke tør annet enn å poste som anonym Ts. Du fremstår som en uvitende idiot? Tidligere mobber kanskje? 
Selvsikre mennesker har ikke behov for å tråkke andre ned i søpla - de tar helt automatisk lederrollen gjennom å opparbeide seg naturlig respekt hos andre - ved å behandle omverdenen med respekt. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Hvorfor setter ikke du deg selv inn i dette skikkelig? Jeg har ingen intensjon om å gjøre denne jobben for deg.

Du tar feil. Du kan velge å fortsette med det eller velge å ikke fortsette med det. 

Jeg gjør det. Men forskjellen er at når jeg setter meg inn i noe så underbygger jeg det jeg snakker om. Hvis man da mener at det er feil så må man vise til hvorfor det er feil eller kritisere forskningens svakheter. Det er noe litt annet og å bare sitte på nett og ikke kunne underbygge ens egen påstand. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (1 minutt siden):

Jeg gjør det. Men forskjellen er at når jeg setter meg inn i noe så underbygger jeg det jeg snakker om. Hvis man da mener at det er feil så må man vise til hvorfor det er feil eller kritisere forskningens svakheter. Det er noe litt annet og å bare sitte på nett og ikke kunne underbygge ens egen påstand. 

Du tror du underbygger det du snakker om, men det du gjør er å bortforklare mobbing og forsvare mobbere. Gang på gang.

Ekstremt tarvelig!

 

Endret av PetterKanin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...