Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med noen som satt i rullestol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Alterego666

Dersom personen satt i rullestol, er vel problemet over? Litt mer vanskelig dilemma dersom personen fremdeles sitter i rullestol og fremdeles vil gjøre det over lengre tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Apis skrev (5 timer siden):

Funksjons nedsettelse er jo så mye, en rullestol bruker kan også ha en aktiv livstil, se bare på Birgit Skarstein, vil tro hun har en mere aktiv livstil en mange funksjonsfriske. 

Men hun er en toppidrettsutøver, og kan på ingen måte sammenlignes med en alminnelig person som sitter i rullestol.

Anonymkode: 29731...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Fikk faktisk match med en rullestolbruker på nettdating en gang (viste ikke på profilen). Chattet litt med ham, for ville gi ham en sjangs. Han begynte kjapt å syte og klage på at alle aviste han pga rullestolen og fortalte meg at jeg også kom til å gjøre det, på en veldig selvmedlidende måte, uten at jeg hadde sagt noe om rullestolen. Resultatet ble at jeg trakk meg, men mest pga selvmedlidenheten hans. Jeg prøvde å avslutte på en fin måte, sa bl.a at jeg ikke kunne flytte pga barna mine (noe som er sant), men da fikk jeg slengt i trynet at han snart ikke klarte mer og at det var sånne som meg sin feil :( Han truet nærmest med selvmord... Fikk vondt av ham og skjønner jo at det er vanskelig å bli avvist, men følte måten han var på, var hovedproblemet her, ikke rullestolen.

Anonymkode: d9302...b63

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, har også diskutert dette med samboeren om en av oss skulle bli skadet slik at det skjedde. Vi er begge to aktive mennesker som trives ute på tur og en rullestol ville jo begrenset dette drastisk!

Anonymkode: 9df85...415

Så dere har avtalt å dumpe? 

Anonymkode: cc4f5...3dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan elske hver bidige som potensielt kunne datet meg, jeg ser noe vakkert i alt, og øya mine ser utrolig mye...rullestol, Tangerudbakken, bare så uendelig mye å lære å være glad , og med håp om at fittelivet ikke er lam, det verre kjipt. 

Jeg er singel, på leit, barnløs og vil ha mange barn å elske. Dama må være ekstremt snill og lydig er et must. Du takker for alt jeg gjør med,mot,for deg og slipp kontrollen....jeg har den med stødig hand og friskt sinn. Jeg skal straks i gang å få deg i orgasmer. Kle av deg nedentil

 

Anonymkode: 8bdf5...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne jeg dersom han var frisk nok til at jeg ikke trengte å være praktisk hjelp for ham. Sånn bortsett fra enkle ting som å åpne dører og slikt. En rullestol definerer ikke personen. Jeg vil også ha et sexliv, så dersom de funksjonene også var skadet hadde jeg følt jeg ofret noe, tror jeg, men ekte kjærlighet overkommer selvfølgelig dét også

Anonymkode: ea3d9...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange grunner til at folk sitter i rullestol.  Hadde det "kun" vært snakk om lammelse i beina, så hadde det vært helt greit, hvis jeg hadde blitt forelska.  Jeg bruker ikke fritiden på toppturer uansett:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan elske hver bidige som potensielt kunne datet meg, jeg ser noe vakkert i alt, og øya mine ser utrolig mye...rullestol, Tangerudbakken, bare så uendelig mye å lære å være glad , og med håp om at fittelivet ikke er lam, det verre kjipt. 

Jeg er singel, på leit, barnløs og vil ha mange barn å elske. Dama må være ekstremt snill og lydig er et must. Du takker for alt jeg gjør med,mot,for deg og slipp kontrollen....jeg har den med stødig hand og friskt sinn. Jeg skal straks i gang å få deg i orgasmer. Kle av deg nedentil  Anonymkode: 8bdf5...017

Fint at man er ærlig, men en veldig merkelig måte å se et menneske på.  👎 

Hvis mennesket passet til meg og vi var ganske like i måten å se livet på og at jeg selvsagt likte vedkommende veldig godt, så hadde ikke en rullestol vært i veien for et forhold. Jeg er godt voksen og ser større på ting når det kommer til forhold. H*n hadde måttet kunne klare seg selv i hovedsak, jeg hadde kunnet hjelpe til med småting som man gjerne gjør for hverandre, men vil ikke bli en sykepleier for det blir fort veldig omfattende. En kjæreste skal ha en annen rolle og den skl være positiv for begge.

Anonymkode: 06512...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det var ikke nedlatende ment, bare fakta. På lik linje så finner svært attraktive mennesker noen på sin hylle, og de som er mindre pene noen på sin. 
men sitter man i rullestol og er attraktiv, så havner man ikke automatisk på den attraktive hyllen.. man havner på «rullestol hyllen». 
Vil tro attraktive kvinner i rullestol har best sjans på å få en kjæreste uten handikap.

Anonymkode: 0cd79...caf

Jeg sitter ganske høyt oppe på rullestolhylla og føler jeg rekker opp sånn bittelitt over midten av funksjonsfriskhylla. True story! 

Ikke hat på meg der less-than-average-funksjonsfriske folk. 😆

Anonymkode: d6397...e43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det hadde vært lettere om han ikke brukte stol fulltid. Men jeg skulle ikke utelukka drømmemannen bare fordi han brukte stol fulltid. 

Når det er sagt, eksen min dumpa meg faktisk fordi jeg ikke har helse til å stadig gå på toppturer. Og jeg sitter ikke i rullestol. Jeg liker godt å gå på tur og er ganske trent fra sporten jeg ellers driver med. Men jeg har tidvise smerter som påvirker meg, særlig om vinteren. Kjæresten min går toppturer oftere enn eksen min, men har mindre problemer enn ham med helsa mi. Han synes jeg er kul som har mange tiltak for helsa mi. 

Anonymkode: cc4f5...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde vært en deal breaker for meg dessverre.

Men hadde jeg f eks vært gift og fyren havnet i rullestol så hadde jeg sikkert ikke forlatt han.

Anonymkode: f32b7...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

....hadde jeg f eks vært gift og fyren havnet i rullestol så hadde jeg sikkert ikke forlatt han.

Anonymkode: f32b7...357

Det sier alle. I realiteten går mange bare kjæreste får noen små fysiske skavanker, for da mister de sin foretrukne livsstil etc. 

Anonymkode: cc4f5...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke kunne bevegd bena eller hoftene så nei. Uaktuelt pga sex

Anonymkode: 21b0b...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS skriver "alvorlig CP"

Mener du da en som er så rammet at armer har kroket seg og h*n sitter å sikler å ser tomt ut i rommet, så er svaret mitt ihvertfall NEI! Eller hodet mitt sier nei nå, men hva hjertet sier om jeg hadde møtt h*n vet man ikke, man har null kontroll over hvem man blir forelsket i, men jeg håper i hvert fall jeg ikke faller for en i rullestol, det virker så komplisert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal aldri si aldri er det noen som sa, og det stemmer nok. Hvertfall for meg. Hvis alt annet klaffet så vet jeg ikke, kanskje? Aldri si aldri. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg ble kjent med en som sitter i rullestol, så er svaret ja. Han er den klokeste mannen jeg noengang har truffet :) . Veldig positiv, svært intelligent og med mye empati. 

Anonymkode: 23eff...446

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser ikke for meg at jeg hadde blitt sammen med en som satt i rullestol fordi jeg kanskje er trangsynt og tenker at det hadde blitt for komplisert. MEN jeg hadde ikke gått fra partneren min dersom han havnet i rullestol for han elsker jeg fra før og da er det liksom ikke det å kunne gå som teller mest. 

Anonymkode: aa909...b55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke dra på date frivillig med en som sitter i en rullestol. 

Men om jeg hadde truffet en slik person tilfeldig via jobb/hobby/ute på puben og likte ham, så hvorfor ikke.

Anonymkode: 6756a...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja trur det. Kjenner ein kjekkas i rullestol med ryggmargsskade. 

Eg lurer på om han greie ha sex. Men har ikkje spurt 😛

Mange som sitter i rullestol er sterke og aktive!

Anonymkode: c7758...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
AnonymBruker skrev (På 26.1.2021 den 22.37):

Ja trur det. Kjenner ein kjekkas i rullestol med ryggmargsskade. 

Eg lurer på om han greie ha sex. Men har ikkje spurt 😛

Mange som sitter i rullestol er sterke og aktive!

Anonymkode: c7758...5ad

Tror de som har skade i ryggen oftere har problemer med det, enn de med CP som jo ikke innebærer skade i ryggen.

For å svare på spørsmålet så har jeg tenkt at jeg ikke ville blitt sammen med noen i rullestol. Men har møtt en fantastisk fyr som bruker rullestol, og har nok endret syn på dette. 

Anonymkode: 7ce9f...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...