Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med noen som satt i rullestol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kunne du blitt sammen med noen som satt i rullestol? F.eks. Med alvorlig CP? Hvorfor/hvorfor ikke? Er det trangsynt å si at det er utelukket uten å gi vedkommende en sjangse først?

Anonymkode: 6cb1d...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antakelig ikke, men jeg ville ikke ha gått fra en partner som mistet muligheten til å gå (delvis eller helt). Ville ha sett en del problemer med samlivet, og det er ikke noe jeg først og fremst ønsker å innlede et forhold med. 

Anonymkode: 4c58b...06a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne vært sammen med en som sitter i rullestol. Men ikke hvem som helst, akkurat han måtte ha egenskapene som gjorde at jeg falt for ham. Ville jo ikke blitt sammen med hvem som helst som ikke satt i rullestol heller.

Anonymkode: 21415...d91

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Det er klart at enkelte sykdommer/diagnoser/syndromer bringer med seg andre ting som kunne gjøre at personen ikke passet som partner for meg, men rullestolen i seg selv er irrelevant.  

Anonymkode: ba81a...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Antakelig ikke, men jeg ville ikke ha gått fra en partner som mistet muligheten til å gå (delvis eller helt). Ville ha sett en del problemer med samlivet, og det er ikke noe jeg først og fremst ønsker å innlede et forhold med. 

Anonymkode: 4c58b...06a

Dette! 
Rett og slett fordi vedkommende ikke kunne delt den livsstilen jeg trives med, som inkluderer mye turer i skog og fjell. Det er hobby/livsstil som jeg ønsker å dele med min partner. En funksjonsfrisk sofagris ville altså heller ikke vært aktuelt for meg. (For å sette det på spissen).

Om den du er gift med havner i en ulykke/sykdom, så stiller det seg jo helt anderledes. Da støtter man personen man elsker, finner løsninger, og tilpasser seg situasjonen slik den er.

Anonymkode: 8c644...cc5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kunne jeg ikke det. Det er totalt uaktuelt. Hadde mannen havnet i rullestol hadde det vært annerledes, men jeg kunne ikke blitt sammen med en i rullestol. 

Anonymkode: 58432...365

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, orker ikke. 

Ble sammen med en tidligere rullestolbruker, men med ganske redusert rygg. Noen ganger var ryggen bra, andre ganger kjip. 

Men han taklet ikke de psykiske belastningene, og det gav utslag i at han ikke tålte noen ting og på en måte drev nivået veldig langt ned. Han ville være den sosialt ressurssterke, noe som førte til at jeg ble sosialt retardert. Du kan ikke være den som tar sosialt ansvar når alt du sier når jeg er trist at jeg er så jævlig pen når jeg er lei meg. 

Fy faen. Han går rundt og bedømmer utseende når noen er lei seg, når han har sittet i en faens rullestol, og hater å bli glodd på, og gjør det om til en svær greie. Så sykt ubehagelig. Æææææsj! 

Jeg likte han ikke da, som en som skrev her, det er som å forlate et skadet dyr i veikanten. Mentalt fengsel. 

 

Anonymkode: 14ab7...b65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som BPA og vet nok litt for mye om handicapverden, forskjellige diagnoser, tilstander og skader, hvordan hverdagen med rullestol er osvosv., så nei, jeg ville ikke gått inn for det.

Anonymkode: 9c809...bf9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Hadde ikke fungert med det llivet jeg lever. Hadde ikke orket det ansvaret heller , eller hindringer og tilpasninger. Syntes ikke akkurat menn i rullestol er veldig sexy, så ikke noe jeg hadde falt for

Anonymkode: 5a93b...cf3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig? Nei. Men dersom partneren min bli skadet og blir handikappet så selvfølgelig blir jeg ved hans side.

Jeg tror dessverre at handikappete mennesker oftest må finne noen på sin egen hylle, dvs noen andre som også er handicapped.

Anonymkode: 0cd79...caf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tror dessverre at handikappete mennesker oftest må finne noen på sin egen hylle, dvs noen andre som også er handicapped.

Anonymkode: 0cd79...caf

"på sin egen hylle". Det var en utrolig nedlatende ting å si. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, orker ikke. 

Ble sammen med en tidligere rullestolbruker, men med ganske redusert rygg. Noen ganger var ryggen bra, andre ganger kjip. 

Men han taklet ikke de psykiske belastningene, og det gav utslag i at han ikke tålte noen ting og på en måte drev nivået veldig langt ned. Han ville være den sosialt ressurssterke, noe som førte til at jeg ble sosialt retardert. Du kan ikke være den som tar sosialt ansvar når alt du sier når jeg er trist at jeg er så jævlig pen når jeg er lei meg. 

Fy faen. Han går rundt og bedømmer utseende når noen er lei seg, når han har sittet i en faens rullestol, og hater å bli glodd på, og gjør det om til en svær greie. Så sykt ubehagelig. Æææææsj! 

Jeg likte han ikke da, som en som skrev her, det er som å forlate et skadet dyr i veikanten. Mentalt fengsel. 

 

Anonymkode: 14ab7...b65

Her virker det ikke som stolen er problemet.

Anonymkode: a93d7...16a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne jeg helt klart, uten å vite så mye om det. 

Men hadde alt annet stemt så  tror jeg ikke det hadde vært en hindring for meg.  

Anonymkode: 2a4b2...0cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, er for øyeblikket faktisk ganske så forelsket i en som sitter i rullestol og har cp. Ser ikke på det som noe stort problem for min del i et forhold. Glemmer forøvrig til stadighet at de jeg kjenner som bruker rullestol bruker rullestol, fordi det liksom ikke er det viktigste med dem.

Dessverre så føler nok ikke vedkommende det samme for meg, altså, så jeg får vel bare komme meg over det.

 

Anonymkode: b9e9d...0ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mest sannsynlig ikke, da jeg ønsker en funksjonsfrisk partner. Hadde nok ikke lagt merke til en person i rullestol/cp på «den måten». Men dersom jeg hadde blitt kjent med noen såpass godt at vi snakker følelser og match, så hadde jeg ikke avvist vedkommende.

Anonymkode: 22ca2...72c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke :) Det hadde betydd en helt annen livsstil enn det jeg drømmer om. Men det kommer veldig an på personlighet og kjemi, såklart. Hvis vi klaffet fantastisk på andre områder så kunne jeg nok gjort om på planene mine.

Så er det vel viktig å huske på at rullestolbrukere er ulike. Mange som bruker det periodevis eller ved visse anledninger. 

Anonymkode: c8a1f...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

n_97 skrev (8 minutter siden):

Ja her var det mye rart fra folk som nok aldri har kjent noen i rullestol. 

Neida! Kjenner flere i rullestol godt. Fra relativt mild CP (kan stå, og gå kortere stykker) til brudd i nakken med kun svak bevegelighet i den ène hånda. Alle sammen er flotte venner som jeg trives i lag med, men ingen av dem har mulighet til å dele det livet jeg ønsker å ha med en partner.

 

Anonymkode: 8c644...cc5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...