Finngirl Skrevet 23. januar 2021 #81 Skrevet 23. januar 2021 (endret) Synes ikke det er noe rart jeg. Var tilfeldigvis på polet og handlet i går. Skal servere hummer i kveld. Sitter ikke og drikker cola da ass. Hadde jeg ikke handlet i går, hadde jeg stilt meg i kø. Det gjør meg ikke til alkoholiker. Mange nordmenn har et rart forhold til alkohol- at det tilhører fest og fanteri. Ta av nisselua a. Endret 23. januar 2021 av Finngirl 20
Den Sagnomsuste Skrevet 23. januar 2021 #82 Skrevet 23. januar 2021 solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå): Har da ikke med det å gjøre. Jeg liker ikke øl noe særlig. Ikke cider heller...? Uansett, jeg henvendte meg primært til alkoholikerne ved mitt innlegg. Det var selvsagt folk i dagens kø som ikke kan betegnes som alkiser, men mange av dem var nok det. 3
Highhopes Skrevet 23. januar 2021 #83 Skrevet 23. januar 2021 Det var ganske åpenbart at dette kom til å skje , forsto virkelig ikke Høie det? Enten må alle stenge, eller alle holde åpent. Forøvrig har panikken også spredt seg til resten av landet: https://www.ba.no/polkoen-gikk-rundt-hjornet-og-rundt-neste/s/5-8-1533473 4
solmåneogstjerner Skrevet 23. januar 2021 #84 Skrevet 23. januar 2021 (endret) Den Sagnsomsuste skrev (5 minutter siden): Ikke cider heller...? Uansett, jeg henvendte meg primært til alkoholikerne ved mitt innlegg. Det var selvsagt folk i dagens kø som ikke kan betegnes som alkiser, men mange av dem var nok det. Ikke cider heller nei. Da tar jeg heller vann 😊 Men jeg kjøpte vin i dag, rett utenfor Oslo, helt uten kø og trengsel. Kl 14 på en lørdag. Var bare helt vanlig der, kanskje nesten mindre folk enn normalt. Endret 23. januar 2021 av solmåneogstjerner 5
Brunello Skrevet 23. januar 2021 #85 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Haha, nei. 14 dager uten vin klarer du. Anonymkode: 946d6...6c5 Selvfølgelig klarer man det. Men trist å sitte med god mat uten skikkelig drikke til. 11
Brunello Skrevet 23. januar 2021 #86 Skrevet 23. januar 2021 FrankDrebin skrev (6 minutter siden): Skjønner pokker ikke hvorfor folk stresser så jævelig med å få polvarer. Plenty av øl i butikken. Det har vel å gjøre med at en del av oss drikker vin til maten fordi det er godt. 8
solmåneogstjerner Skrevet 23. januar 2021 #87 Skrevet 23. januar 2021 Brunello skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig klarer man det. Men trist å sitte med god mat uten skikkelig drikke til. Ja. Og som vi alle vet, så har vi omtrent ingenting annet hyggelig å ta oss til nå for tiden. Så god mat og drikke gjør dagene mye hyggeligere. 😊 5
FrankDrebin Skrevet 23. januar 2021 #88 Skrevet 23. januar 2021 Brunello skrev (1 minutt siden): Det har vel å gjøre med at en del av oss drikker vin til maten fordi det er godt. Alkohol er alkohol! Neida, jeg ser den.
Ms.Sommerfugl Skrevet 23. januar 2021 #89 Skrevet 23. januar 2021 Altså, dette er jo bare flaut. Ingenting annet enn flaut. Allikevel tenker jeg nå på de barna som må holde ut med foreldre som drikker seg dritings etter hjemmekontor, eller blir utsatt for utenkelige ting fordi vanlig øl ikke er nok for å slukke tørsten. 1 av 20 barn blir utsatt for grov vold hjemme, og 1 av 20 barn blir utsatt for seksuelle overgrep. Når man da tenker at vi har 1 million barn i dette landet, og vi vet at alkohol framprovoserer denne atferd hos voldsutøvere, er det helt på tryne at myndighetene tillater åpne vinmonopol i det hele tatt. Steng polet i hele landet, sier nå jeg. Kanskje de utsatte og sårbare barna kan få en pause nå som de må være hjemme fremover... ❤️ 4
Brunello Skrevet 23. januar 2021 #90 Skrevet 23. januar 2021 FrankDrebin skrev (Akkurat nå): Alkohol er alkohol! Neida, jeg ser den. Det triste er at det ikke er alle som gjør det. På kvinneguiden leser man jo til stadighet om folk som ikke liker vin til mat men foretrekker Pepsi Max. Og drikker sprit etterpå. 6
solmåneogstjerner Skrevet 23. januar 2021 #91 Skrevet 23. januar 2021 Ms.Sommerfugl skrev (2 minutter siden): Altså, dette er jo bare flaut. Ingenting annet enn flaut. Allikevel tenker jeg nå på de barna som må holde ut med foreldre som drikker seg dritings etter hjemmekontor, eller blir utsatt for utenkelige ting fordi vanlig øl ikke er nok for å slukke tørsten. 1 av 20 barn blir utsatt for grov vold hjemme, og 1 av 20 barn blir utsatt for seksuelle overgrep. Når man da tenker at vi har 1 million barn i dette landet, og vi vet at alkohol framprovoserer denne atferd hos voldsutøvere, er det helt på tryne at myndighetene tillater åpne vinmonopol i det hele tatt. Steng polet i hele landet, sier nå jeg. Kanskje de utsatte og sårbare barna kan få en pause nå som de må være hjemme fremover... ❤️ Nå må du slutte å overdrive. Man kan bli like full på øl om man vil. Og tror du virkelig at en særlig stor andel av oss banker opp og voldtar barna bare fordi vi får i oss et par glass vin? Det gjelder isåfall et vanvittig lite mindretall. Og de får nok utført volden sin uansett. Kanskje med øl i magen? (Eller ikke) 7
Den Sagnomsuste Skrevet 23. januar 2021 #92 Skrevet 23. januar 2021 (endret) solmåneogstjerner skrev (2 minutter siden): Nå må du slutte å overdrive. Man kan bli like full på øl om man vil. Og tror du virkelig at en særlig stor andel av oss banker opp og voldtar barna bare fordi vi får i oss et par glass vin? Det gjelder isåfall et vanvittig lite mindretall. Og de får nok utført volden sin uansett. Kanskje med øl i magen? (Eller ikke) Man skulle nesten tro posten du siterer var satire... Endret 23. januar 2021 av Den Sagnsomsuste 2
Ctrl Skrevet 23. januar 2021 #93 Skrevet 23. januar 2021 (endret) Hehe. Jeg må le litt av nyhetene i dag. Flere politikere, herav Høie, og sentrale i debatten om nedstengning av samfunn, butikker, polet, innføring av besøksforbud på hytter og struping av utførsel fra byen har blitt intervjuet på Nyhetskanalen i dag. ALLE som har blitt intervjuet har hatt trepanel eller tømmer på veggene i bakgrunnen, altså dem sitter på trehytter! Ser ut som om at dem har bunkret polvarer, kjørt ut av hovedstaden og dratt på hytta FØR forbudet kom Endret 23. januar 2021 av Ctrl 13
FrankDrebin Skrevet 23. januar 2021 #94 Skrevet 23. januar 2021 Brunello skrev (7 minutter siden): Det triste er at det ikke er alle som gjør det. På kvinneguiden leser man jo til stadighet om folk som ikke liker vin til mat men foretrekker Pepsi Max. Og drikker sprit etterpå. Enig der, virker stusselig å drikke Pepsi Max til alt, spritfylla også. 3
norw Skrevet 23. januar 2021 #95 Skrevet 23. januar 2021 (endret) Det er i slike tider vi ser hvor mye dumskap det er i dette landet, og vi fremstår som like dumme som andre. Disse vil altså holde det gående i en god stund til. Tenker overhodet ikke over at de tar livet av mennesker og raserer økonomien. Skulle nesten ønske at det var mulig å spore død og lidelse til spesifikke personer og så informere dem om hva de er skyld i. Endret 23. januar 2021 av norw 1
Jensine Skrevet 23. januar 2021 #96 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Den polkøen beviser godt at nordmenn på generelt grunnlag sliter mye med alkoholisme. Kan liksom ikke klare seg 14 dager uten polvarer. Avhengighet. Selv om det selges øl på butikken. Patetisk. Som igjen viser at regjeringens forslag for å skåne folkehelsen driter hvermansen i med å lage køkaos og risikerer smitte på banale steder som på vinmonopolet. For noen dråper rødvin, sprit og cognac. Det kommer ikke til å nytte uansett. Folk vil kjøre til nabokommunene å handle det dem trenger. Ingenting skal stoppe en alkoholavhengig nordmann. Anonymkode: 7ce59...61c Hvordan er Vinmonopolet banalt?? 1
Capt. Obvious Skrevet 23. januar 2021 #97 Skrevet 23. januar 2021 Dette er et resultat av statlig monopol. Hadde matbutikkene fått lov til å selge vin/sprit, så hadde ikke dette vært noe problem. Men sånn er det med Ola Dunk! 3
Gjest loveli Skrevet 23. januar 2021 #98 Skrevet 23. januar 2021 velociraptor skrev (1 time siden): De tar jo ansvar og skaffer seg et lager til lockdownen nå 😂 Jeg skjønner godt at folk vil hamstre inn vin jeg. Det er jo ikke lov å gjøre noe som helst som gir livsglede lenger. Ikke sosialt samvær, ikke trene, ikke noen fritidsaktiviteter, ikke dra på konserter, ikke teater eller danseforestillinger. Faen meg ikke rart folk drikker. Hvis alko var så viktig for meg hadde jeg skaffet dette lageret FØR dagen det blir lockdown. Man visste at dette kunne skje.
Capt. Obvious Skrevet 23. januar 2021 #99 Skrevet 23. januar 2021 loveli skrev (Akkurat nå): Hvis alko var så viktig for meg hadde jeg skaffet dette lageret FØR dagen det blir lockdown. Man visste at dette kunne skje. Eller man kunne tenkt litt alternativ og reddet noen arbeidsplasser i distributørleddene av vin/sprit i samme slengen...legge inn et unntak slik at matbutikker nå kan selge dette i en midlertidig periode. 3
Gjest loveli Skrevet 23. januar 2021 #100 Skrevet 23. januar 2021 Capt. Obvious skrev (2 minutter siden): Eller man kunne tenkt litt alternativ og reddet noen arbeidsplasser i distributørleddene av vin/sprit i samme slengen...legge inn et unntak slik at matbutikker nå kan selge dette i en midlertidig periode. Helt enig, skjønner ikke hva vi driver med i Norge egentlig.
Fremhevede innlegg