Gå til innhold

Tanker om innvandrere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt supert, mange gode venner med ordentlig dybde de som kommer fra krig og hardt liv enn norske bortskjemte som bryr seg bare om kardashian og jodel. Beste legen jeg har hatt i Norge kom som flyktning fra Iran og takket være en dyktig pakistansk kjørelærer lærte jeg meg å kjøre bil og fikk lappen, og jeg hadde ikke klart meg uten all den gode maten fra utlandet :)

Anonymkode: 46c8a...ba6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det handler da overhodet ikke om at noen enkeltmennesker blant innvandrere ikke er bra folk! Det handler om at den store flokken av innvandrere ikke vil integreres, at de vil leve sånn som de gjorde i sine egne land. De vil da ikke være som nordmenn. De vil at kvinnene skal føde barn, gå med hijab og holde seg på kjøkkenet. Og mange utnytter velferdssystemet så det holder.
Åh, jeg er så lei. Har bodd i Oslo øst i mange år og sett mye på nært hold. Bare slutt å komme med eksempler på prakteksemplarer, det er ikke det dette handler om. 

Anonymkode: d66ca...bab

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det handler da overhodet ikke om at noen enkeltmennesker blant innvandrere ikke er bra folk! Det handler om at den store flokken av innvandrere ikke vil integreres, at de vil leve sånn som de gjorde i sine egne land. De vil da ikke være som nordmenn. De vil at kvinnene skal føde barn, gå med hijab og holde seg på kjøkkenet. Og mange utnytter velferdssystemet så det holder.
Åh, jeg er så lei. Har bodd i Oslo øst i mange år og sett mye på nært hold. Bare slutt å komme med eksempler på prakteksemplarer, det er ikke det dette handler om. 

Anonymkode: d66ca...bab

Helt enig!, det er mange som ikke evner å se det store bildet eller så vil de ikke se det fordi det strider mot politisk overbevisning eller en form for glansbilder de har når det gjelder innvandring og innvandrere.

Når innvandrerkvinner i Norge og da spesielt muslimske kvinner ikke har de samme rettighetene som menn eller resten av befolkningen så er det noe som er seriøst galt. En muslimsk kvinne kan ikke skille seg på samme måte som menn, selv ikke i et moderne og oppegående land som Norge.

Når enkelte religiøse miljøer driter fullstendig i norske lover, kultur, likestilling og menneskerettigheter og heller lever etter egne religiøse og kulturelle lover og regler som f.eks. Sharia så er det noe som må slåes hardt ned på av både myndigheter og samfunnet som helhet.

Æreskultur og religiøse lover hører ikke hjemme i et moderne vestlig samfunn, kutt all støtte til alle religiøse grupperinger som ikke evner å tilpasse seg. Det er garantert mye anti-vestlig propaganda rundt om i moskeer og andre religiøse sentre, integreringspolitikken motarbeides over an lav sko og det er det ingen tvil om.

"Det er et alvorlig problem at kvinner som er sivilrettslig skilt fortsatt kan anses som gift blant enkelte muslimer. Å forebygge negativ sosial kontroll og æresrelatert vold handler om å ivareta grunnleggende rettigheter, sikre frihet og likestilling for alle og bekjempe vold og overgrep, skriver arbeids- og inkluderingsminister Hadia Tajik (Ap) i en e-post til Vårt Land."

https://www.vl.no/religion/2021/11/12/vil-styrke-muslimske-kvinners-rett-til-religios-skilsmisse/

Dette er jo bare en bitteliten del av problemene med ikke-vestlig innvandring, man kan jo i tillegg tenke på ting som kriminalitet, kvinners deltagelse i arbeidslivet og problemene som oppstår i parallelsamfunn.  

Anonymkode: 99a2d...1e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en lett situasjon for de som kommer hit heller. Man kan jo tenke seg sitasjonen hvor man kommer fra krig og elendighet så blir man dumpet ned i et intesigende møkkahull som Lillehammer eller Førde hvor den eneste fremtidsutikten man har er å jobbe på nav-tiltak på sykehjem.

Anonymkode: db619...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2021 den 19.34):

Med heldagsjobb kan dermed ikke gå tur, kafé, ha besøk, gå på besøk. Tuillprat!

Anonymkode: 8df92...4d0

Du får gå som et eksempel og bidra selv.

Anonymkode: 71841...3e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det koster oss som samfunn alt for mye. Det koster tap av kultur, klankultur  og ghettoer og høy kriminalitet. Ikke minst vil det koste oss velferdsstaten.

Anonymkode: 71841...3e0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TLR skrev (11 timer siden):

Mange er greie men de er som regel sammen med sine egne eller andre innvandrere. 

Nordmenn er ikke de letteste å bli venn med..

Anonymkode: 625a2...4eb

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, det koster oss som samfunn alt for mye. Det koster tap av kultur, klankultur  og ghettoer og høy kriminalitet. Ikke minst vil det koste oss velferdsstaten.

Anonymkode: 71841...3e0

Rart de partiene som vil ha mest velferd vil ha mest innvandring. 

Anonymkode: 625a2...4eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nordmenn er ikke de letteste å bli venn med..

Anonymkode: 625a2...4eb

Det er selvfølgelig vanskelig hvis man har æreskultur og primitiv religion som utgangspunkt, hvis man derimot omfavner integrering og norske verdier så blir det mye enklere.

Er jo faktisk sånn at innvandrere må tilpasse seg, ikke omvendt. 

Anonymkode: 99a2d...1e6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2021 den 12.42):

Hva tenker man om innvandring til Norges land? 

Anonymkode: e3553...fa9

Jag selv er svensk. Har bodd og jobba her i over 10 år. Hva syns dere nordmen om det ? Syns dere jeg burde dra fra landet og aldrig komme tillbake? Forlate min norske kjereste og dra till sverige? Iblandt føler jeg meg ikke velkommen her i Norge. Og det er en veldigt sjip følelse

Anonymkode: 3a810...44e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer da helt an på hvilken innvandrer det er snakk om. For eksempel så er det en enorm forskjell på velutdannede Robert fra USA som har flyttet hit for å jobbe i oljebransjen og Ahmed fra Syria som tror at det er greit å voldta ugifte kvinner.

Anonymkode: 85b2b...b1e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, det koster oss som samfunn alt for mye. Det koster tap av kultur, klankultur  og ghettoer og høy kriminalitet. Ikke minst vil det koste oss velferdsstaten.

Anonymkode: 71841...3e0

Så jeg burde flytte hjem til Sverige? Eller Hva syns dere? Bare var ärlig

Anonymkode: 3a810...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så jeg burde flytte hjem til Sverige? Eller Hva syns dere? Bare var ärlig

Anonymkode: 3a810...44e

Jeg kan ta med meg min norske venn som er fra syria som jobber å står på her i Norge. En fin og super snill mann! Han kanske ikke heller er velkommen? 

Anonymkode: 3a810...44e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må alltid være en hakkekylling, nå er det innvandrere. Hvem blir neste?

Anonymkode: 8df92...4d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er selvfølgelig vanskelig hvis man har æreskultur og primitiv religion som utgangspunkt, hvis man derimot omfavner integrering og norske verdier så blir det mye enklere.

Er jo faktisk sånn at innvandrere må tilpasse seg, ikke omvendt. 

Anonymkode: 99a2d...1e6

Den ære kulturen er ikke lett. Har hørt at jenter i noen kulturer ikke har lov til å omgås vestlige jenter på grunn av at  de er redde for at jentene skal bli for frie. Men det gjelder ikke alle. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk fra Europa har jeg ingen problemer med. Resten holder det å se når jeg er på ferie i deres hjemland. Kulturforskjellene bli for store.

Anonymkode: 7e976...d86

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er ikke en lett situasjon for de som kommer hit heller. Man kan jo tenke seg sitasjonen hvor man kommer fra krig og elendighet så blir man dumpet ned i et intesigende møkkahull som Lillehammer eller Førde hvor den eneste fremtidsutikten man har er å jobbe på nav-tiltak på sykehjem.

Anonymkode: db619...5c8

 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, det koster oss som samfunn alt for mye. Det koster tap av kultur, klankultur  og ghettoer og høy kriminalitet. Ikke minst vil det koste oss velferdsstaten.

Anonymkode: 71841...3e0

Dere bør vel presisere at dere snakker om muslimer og ikke franskmenn eller tsjekkere, som også er innvandrere 

Anonymkode: 61860...ad7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg bodde i en liten bygd langt fra Oslo, der vil de ikke bo, alle skal til oooossshlo

nei takk til Oslo, behold Oslo, styggeste by i Europa om ikke verden

Anonymkode: fd309...68f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Folk fra Europa har jeg ingen problemer med. Resten holder det å se når jeg er på ferie i deres hjemland. Kulturforskjellene bli for store.

Anonymkode: 7e976...d86

Ja det er kultur forskjeller og i mitt syn er det ikke riktig at guttene er frie og jentene er det ikke. De har knapt nok lov til å gå ut med venner. Tror at mange av dem lever et dobbelt liv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er glad jeg bodde i en liten bygd langt fra Oslo, der vil de ikke bo, alle skal til oooossshlo

nei takk til Oslo, behold Oslo, styggeste by i Europa om ikke verden

Anonymkode: fd309...68f

Hva har det med tråden å gjøre? 

Anonymkode: 61860...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...