Gå til innhold

Tanker om innvandrere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er at det er en heltidsjobb. De fleste har en jobb fra før.

Anonymkode: 7b567...f81

Med heldagsjobb kan dermed ikke gå tur, kafé, ha besøk, gå på besøk. Tuillprat!

Anonymkode: 8df92...4d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og det er mye enklere å lære seg norsk om en hyggelig norsk familie innlemmer dem i sin sfære. Det er faktisk med mest effektive vi kan gjøre integreringsmessig. Vi må slutte å tenke at integrering er «statens» jobb.

Anonymkode: 22222...802

I praksis gjør staten veldig lite. De tar i mot og sender de ut i lokalsamfunnet, og sier vær så god integrer. Jeg kjenner til dette selv gjennom organisasjoner og idrettslag. Det dukker opp nye medlemmer som ikke en gang kan språket. Hvem i all verden har tipset dem om at det er en god ide? Vi gjør selvsagt så godt vi kan, det skal selvsagt ikke gå ut over de som som bare gjør det de får råd om. Punkt nummer en er at absolutt alle må lære norsk. Ikke perfekt, men slik at de kan gjøre seg forstått, og forstå. 

Anonymkode: 7b567...f81

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og jeg tenker motsatt! 
Uten innvandring stopper viktige ting opp. Kan nevne eldreomsorgen som eksempel. Hotell og restauranter også.
Berikende for kulturen synes jeg det er, og bra for økonomien dersom vi klarer å ta imot med et varm hjerte slik at folk føler tilhørighet i samfunnet og dermed vil bidra til å bygge videre på det.

God helg!

 

Anonymkode: 22222...802

Slik masseinnvandringen fungerer i dag er den splittende i befolkningen, og ikke særlig berikende synes jeg. Det dukker opp noen nye matvarer i butikken, det er det hele.  Innvandringen, slik den er i dag, er heller ikke bra for økonomien. At staten betaler for at nye landsmenn skal gå til innkjøp i butikkene gir en ganske kortsiktig gevinst, for burikkene, og Staten i form av moms og skatteinntekter. Staten kunne like gjerne gitt oss nordmenn penger for å handle og øke omsetningen. Til slutt må noen betale tilbake pengene til staten. Hvem blir det tror dere?

Anonymkode: 7b567...f81

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slik masseinnvandringen fungerer i dag er den splittende i befolkningen, og ikke særlig berikende synes jeg. Det dukker opp noen nye matvarer i butikken, det er det hele.  Innvandringen, slik den er i dag, er heller ikke bra for økonomien. At staten betaler for at nye landsmenn skal gå til innkjøp i butikkene gir en ganske kortsiktig gevinst, for burikkene, og Staten i form av moms og skatteinntekter. Staten kunne like gjerne gitt oss nordmenn penger for å handle og øke omsetningen. Til slutt må noen betale tilbake pengene til staten. Hvem blir det tror dere?

Anonymkode: 7b567...f81

Innvandrere som jobber. 

Anonymkode: 61860...ad7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Innvandrere som jobber. 

Anonymkode: 61860...ad7

Tror du virkelig på dette selv? Med den prosentandelen ledige det er blant innvandrere?  I tillegg sendes store summer av det de tjener tilbake dit de kom fra. Hvor naiv er du da, på en skala fra 1 til 10? Jeg ønsker ikke hets mot innvandrere, det er innvandringspolitikken som er problemet. Men slike naive kommentarer er en trussel mot en seriøs debatt rundt de virkelige utfordringene innvandringen skaper. For å si det en gang til, innvandrere skal behandles med den respekten ethvert menneske fortjener. Det er politikerne som skal kritiseres. De aner ikke hvilke utfordringer de gir de ulike lokal samfunn. Det handler om den virkelige hverdagen til folk.

Anonymkode: 7b567...f81

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror du virkelig på dette selv? Med den prosentandelen ledige det er blant innvandrere?  I tillegg sendes store summer av det de tjener tilbake dit de kom fra. Hvor naiv er du da, på en skala fra 1 til 10? Jeg ønsker ikke hets mot innvandrere, det er innvandringspolitikken som er problemet. Men slike naive kommentarer er en trussel mot en seriøs debatt rundt de virkelige utfordringene innvandringen skaper. For å si det en gang til, innvandrere skal behandles med den respekten ethvert menneske fortjener. Det er politikerne som skal kritiseres. De aner ikke hvilke utfordringer de gir de ulike lokal samfunn. Det handler om den virkelige hverdagen til folk.

Anonymkode: 7b567...f81

Hvorfor skal jeg «tro» noe? Alle innvandrere jeg kjenner jobber, 100% faktisk. De bidrar til samfunnet i mye større grad enn en del nordmenn som bare drikker og ser på TV døgnet rundt. 

Anonymkode: 61860...ad7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Innvandrere" er en mindre ensartet gruppe enn nordmenn. Jeg har tidliger jobbet i en instans som har en del med våre ny landsmenn å gjøre. Noen av dem jobber, strever og møter motstand. Noen av dem er kravstore, har store familier og vil koste det norske samfunnet store summer. Og mange er mellom der. Jeg ønsker en brems på innvandringen av hensyn til de innvandrerne som allerede er her og av hensyn til hele den norske befolkningen.  Og med tanke på vår framtidige trygdesystem. Noen av disse familiene koster mer enn dere vil vite.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har venner fra alle verdensdeler. De er helt ålreite mennesker. Har lært seg norsk, jobber...så jeg skjønner ikke hvorfor noen skulle ha problemer med det? 

Anonymkode: 61860...ad7

Nei, du skjønner ikke det. Akkuratt..

Hva hvis jeg forteller deg at veldig mange ikke har lært seg norsk etter å ha bodd her i mange år og ikke jobber, føder unger og lever på sosialen? 

Nei, hvorfor skulle noen ha problemer med det då? åffår det??

Anonymkode: 333cb...182

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, du skjønner ikke det. Akkuratt..

Hva hvis jeg forteller deg at veldig mange ikke har lært seg norsk etter å ha bodd her i mange år og ikke jobber, føder unger og lever på sosialen? 

Nei, hvorfor skulle noen ha problemer med det då? åffår det??

Anonymkode: 333cb...182

Poenget er at det finnes to sider av saken: innvandrere som jobber og bidrar og innvandrere du snakker om. 
Det jeg reagerer på er generalisering og svartmaling av alle innvandrere. Det er dumt. 

Anonymkode: 61860...ad7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Poenget er at det finnes to sider av saken: innvandrere som jobber og bidrar og innvandrere du snakker om. 
Det jeg reagerer på er generalisering og svartmaling av alle innvandrere. Det er dumt. 

Anonymkode: 61860...ad7

Har jeg svartmalt alle invandrere? Nå legger du ord i munnen på meg. Jeg har nevnt hva som er problemet med mange innvandrerene fra enkelte land hvor de ikke ønsker å legge språk fra seg. Hadde jeg sagt at alle innvandrere er noen slaurer, så hadde din kommentar vært mer riktig. 

 

Anonymkode: 333cb...182

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jo, jeg vet at det finnes to sider av saken, selv om jeg vil belyse den ene. 

Anonymkode: 333cb...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har jeg svartmalt alle invandrere? Nå legger du ord i munnen på meg. Jeg har nevnt hva som er problemet med mange innvandrerene fra enkelte land hvor de ikke ønsker å legge språk fra seg. Hadde jeg sagt at alle innvandrere er noen slaurer, så hadde din kommentar vært mer riktig. 

 

Anonymkode: 333cb...182

Ikke du, men noen andre i denne tråden og generelt på nettet. 

Anonymkode: 61860...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så lenge de spiser pøser, øl og jobber

Anonymkode: 355c1...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I prinsippet kunne innvandring vært greit, men dessverre er det nesten utelukkende konservative eller radikale religiøse som kommer. Da sier jeg heller nei takk.

Anonymkode: dead9...93d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke du, men noen andre i denne tråden og generelt på nettet. 

Anonymkode: 61860...ad7

Ok, trodde du snakket til meg siden du "quotet" meg. 

Det er alltid noen rasister. De aller fleste rasister er faktisk de som bruker kortet hver gang man prøver å ha en konstruktiv debatt. Nå snakker jeg ikke om deg, men sånn ellers i debattene. Så du hva som skjedde med NRK programleder Fredrik Solvang?

Anonymkode: 333cb...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok, trodde du snakket til meg siden du "quotet" meg. 

Anonymkode: 333cb...182

Sitere er ordet du leter etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt fra bra mennesker til forferdelige mennesker. 

Om innvandring generelt tenker jeg at assimilering i større grad må til, spesielt hva angår ikke-vestlig innvandring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 22.1.2021 den 15.51):

Det er det som er det 2-kantede sverdet og umulige problemet. Så lenge vi ikke klarer å integrere enkelte grupper invandrere som lever etter Islam sine prinsipper, så blir det helt hull i hode å tro at vi kan hjelpe dem med å gi dem en jobb eller noen penger. De må faktisk ønske å integrere seg selv. Det vil si, melde seg på norsk kurs med engang, lære seg norsk på kortest mulig tid. Kjenner altfor mange som ikke kan skikkelig norsk etter å ha vært her i 10-20 år.

Anonymkode: 333cb...182

Hvis de snakker dårlig norsk etter å ha vært her i mange år så er det kanskje fordi de er sammen med sine egne. Jeg vet ikke men vi vestlige kvinner foreksempel kan gå ut på byen og møte venner. Det er ikke godtatt i enkelte kulturer at kvinnene eks går ut og fester. Eller er sammen med oss vantro altså dårlige. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2021 den 12.42):

Hva tenker man om innvandring til Norges land? 

Anonymkode: e3553...fa9

Er så til de grader imot, jeg mener grensen skulle stengt helt inn til Norge men vært vidåpen ut av landet. Hver minste kriminalitet hos innvandrerne som allerede er her skulle blitt kastet ut.

jeg er så totalt imot innvandring men jeg er fir å hjelpe de der de er, altså i sine hjemland, da får man hjulpet ekstremt mange fler enn å gi noen alt. Slik det har blitt i Norge nå så er det omvendt rasisme, ser jo hva de får når de kommer hit og hva får pensjonistene som har bygget opp dette landet, tragisk er det

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...