Gå til innhold

Tanker om innvandrere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker man om innvandring til Norges land? 

Anonymkode: e3553...fa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At noe som startet veldig positivt har kommet ut av kontroll og at steder som Oslo og drammen blir ødelagt av gjenger, vold og sosialen. Det har blitt bremset opp nå, men jeg er redd det er for sent. Bør absolutt være sterkt begrenset de neste 30-40 åra for å få demmet opp noe. Men det kommer nok ikke til å skje.

Anonymkode: 5be23...592

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske de kunne stenge grensene. Det er altfor mange her, og samfunnsproblemene de fører med seg, er tragisk å tenke på. Hvis man sier det som det er blir man stemplet som rasist.  Mens innvandrerne tar seg til rette. Tror dere nordmenn ville få støtte til å bygge moskeer og til å drive div komiteer for oss selv i deres land? Nei, det hadde aldri vært på tale. Der respekterer vi deres levemåte. Men de skal ha alle mulige rettigheter og kalle seg nordmenn her. De fyller opp fengslene og er overrepresentert i stødansordningene. Jeg er lei.

Anonymkode: 2da6e...865

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker man om innvandring til Norges land? 

Anonymkode: e3553...fa9

At det er veldig uheldig for landet, kulturen og økonomien.

Anonymkode: 71841...3e0

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Så lenge de bidrar til samfunnet og følger norske lover og regler, så har jeg ingenting i mot dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før, både her inne og andre steder. Denne visjonen om at vi alle sammen - helt uavhengig av kultur og hudfarge - en vakker dag skal leve side om side i full harmoni - den har jeg absolutt ingen tro på. Jeg mener det strider mot det iboende i mennesket. Så lenge det eksisterer ulike hudfarger og kulturer kommer det til å være "oss" og "dem". Alle søker tilhørighet, og man søker mot sine egne. De som har noe til felles - om det er hudfarge eller hva som helst - vil gruppere seg og til slutt etablere sin egen kultur.

Man behøver jo ikke gå langt for å kjenne seg igjen. Hvem blir du venner med på skolen? Jo, de du har ting til felles med - interesser, kjemi, verdier, humor, oppfatninger, etc. Så blir man kanskje en del av en liten gjeng hvor akkurat det samme gjelder. Og man trives i den gjengen fordi man er enige om hvordan ting skal være. Felles interesser. Felles humor. Felles kultur. Andre vennegjenger har sin egen greie. Sine interesser. Sin humor. Sin kultur. Disse gjengene oppsøker ikke hverandre - av åpenbare årsaker.

Det samme burde strengt tatt gjelde i storsamfunnet. Bare i oppskalert versjon.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

At det er veldig uheldig for landet, kulturen og økonomien.

Anonymkode: 71841...3e0

Og jeg tenker motsatt! 
Uten innvandring stopper viktige ting opp. Kan nevne eldreomsorgen som eksempel. Hotell og restauranter også.
Berikende for kulturen synes jeg det er, og bra for økonomien dersom vi klarer å ta imot med et varm hjerte slik at folk føler tilhørighet i samfunnet og dermed vil bidra til å bygge videre på det.

God helg!

 

Anonymkode: 22222...802

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (5 minutter siden):

Jeg har sagt det før, både her inne og andre steder. Denne visjonen om at vi alle sammen - helt uavhengig av kultur og hudfarge - en vakker dag skal leve side om side i full harmoni - den har jeg absolutt ingen tro på. Jeg mener det strider mot det iboende i mennesket. Så lenge det eksisterer ulike hudfarger og kulturer kommer det til å være "oss" og "dem". Alle søker tilhørighet, og man søker mot sine egne. De som har noe til felles - om det er hudfarge eller hva som helst - vil gruppere seg og til slutt etablere sin egen kultur.

Man behøver jo ikke gå langt for å kjenne seg igjen. Hvem blir du venner med på skolen? Jo, de du har ting til felles med - interesser, kjemi, verdier, humor, oppfatninger, etc. Så blir man kanskje en del av en liten gjeng hvor akkurat det samme gjelder. Og man trives i den gjengen fordi man er enige om hvordan ting skal være. Felles interesser. Felles humor. Felles kultur. Andre vennegjenger har sin egen greie. Sine interesser. Sin humor. Sin kultur. Disse gjengene oppsøker ikke hverandre - av åpenbare årsaker.

Det samme burde strengt tatt gjelde i storsamfunnet. Bare i oppskalert versjon.

Hva med at vi innlemmer innvandrere i felleskapet vårt? Jeg tror ikke vi er flinke nok til det, dermed blir de mer utenfor og har ingen grunn til å ville bidra positivt i samfunnet. 

Anonymkode: 22222...802

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slå sammen såpass ulike kulturer som mange land styrt hovedsaklig av Islam, også blande det med land som hovedsaklig er styrt av Kristendom er nok litt vanskelig å få til. Spesielt når de som kommer hele veien forbi 20 land for å komme til Norge er her fordi vi har en god velferdsordning (NAV). Da blir det ekstra vanskelig å integrere disse menneskene som tror de vet best om hvordan ting skal være. Nå snakker jeg ikke om absolutt alle som lever etter Islam, men altfor mange.

Anonymkode: 333cb...182

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med at vi innlemmer innvandrere i felleskapet vårt? Jeg tror ikke vi er flinke nok til det, dermed blir de mer utenfor og har ingen grunn til å ville bidra positivt i samfunnet. 

Anonymkode: 22222...802

Det er det som er det 2-kantede sverdet og umulige problemet. Så lenge vi ikke klarer å integrere enkelte grupper invandrere som lever etter Islam sine prinsipper, så blir det helt hull i hode å tro at vi kan hjelpe dem med å gi dem en jobb eller noen penger. De må faktisk ønske å integrere seg selv. Det vil si, melde seg på norsk kurs med engang, lære seg norsk på kortest mulig tid. Kjenner altfor mange som ikke kan skikkelig norsk etter å ha vært her i 10-20 år.

Anonymkode: 333cb...182

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er det som er det 2-kantede sverdet og umulige problemet. Så lenge vi ikke klarer å integrere enkelte grupper invandrere som lever etter Islam sine prinsipper, så blir det helt hull i hode å tro at vi kan hjelpe dem med å gi dem en jobb eller noen penger. De må faktisk ønske å integrere seg selv. Det vil si, melde seg på norsk kurs med engang, lære seg norsk på kortest mulig tid. Kjenner altfor mange som ikke kan skikkelig norsk etter å ha vært her i 10-20 år.

Anonymkode: 333cb...182

Og det er mye enklere å lære seg norsk om en hyggelig norsk familie innlemmer dem i sin sfære. Det er faktisk med mest effektive vi kan gjøre integreringsmessig. Vi må slutte å tenke at integrering er «statens» jobb.

Anonymkode: 22222...802

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Og det er mye enklere å lære seg norsk om en hyggelig norsk familie innlemmer dem i sin sfære. Det er faktisk med mest effektive vi kan gjøre integreringsmessig. Vi må slutte å tenke at integrering er «statens» jobb.

Anonymkode: 22222...802

Ja, er enig i det. Men dette hjelper ikke når de selv ikke ønsker å integrere seg. Når de velger å flokke seg sammen med andre fra samme land/kultur/religion. Da er det vanskelig å bli skikkelig kjent med dem, og gi dem den hjelpen. 

Anonymkode: 333cb...182

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe imot selve innvandringen. Det kommer veldig mange fine folk med den og det er bra vi får hjelpe de!!

Utingen er at norge suger på å integrere veldig mange av de. Ser man f.eks på hvordan det har blitt til dags dato med man kan ikke si noe av meninger da er man rasist. De kan herje og kalle folk dritt i hytt og pine men det er OK

Har selv blitt kalt potet og hvit som snø, mye stereotypiske ting som jeg ikke synes er ok, når de får mediaoppslag med en gang noen sier noe til dem

Jeg vet ikke, er todelt her.. holder meg i midten. For finnes så veldig mange fine folk som kommer med det også. Jeg liker bare ikke hvordan norge føyer seg etter alt og ikke tør å si imot enkelte ting 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nevian skrev (45 minutter siden):

Jeg har sagt det før, både her inne og andre steder. Denne visjonen om at vi alle sammen - helt uavhengig av kultur og hudfarge - en vakker dag skal leve side om side i full harmoni - den har jeg absolutt ingen tro på. Jeg mener det strider mot det iboende i mennesket. Så lenge det eksisterer ulike hudfarger og kulturer kommer det til å være "oss" og "dem". Alle søker tilhørighet, og man søker mot sine egne. De som har noe til felles - om det er hudfarge eller hva som helst - vil gruppere seg og til slutt etablere sin egen kultur.

Man behøver jo ikke gå langt for å kjenne seg igjen. Hvem blir du venner med på skolen? Jo, de du har ting til felles med - interesser, kjemi, verdier, humor, oppfatninger, etc. Så blir man kanskje en del av en liten gjeng hvor akkurat det samme gjelder. Og man trives i den gjengen fordi man er enige om hvordan ting skal være. Felles interesser. Felles humor. Felles kultur. Andre vennegjenger har sin egen greie. Sine interesser. Sin humor. Sin kultur. Disse gjengene oppsøker ikke hverandre - av åpenbare årsaker.

Det samme burde strengt tatt gjelde i storsamfunnet. Bare i oppskalert versjon.

Jeg blir litt fascinert over all kunnskapen mange mennesker har "på golvet", men totalt ubrukelige på å anvende denne kunnskapen i større skala.

Anonymkode: 2e3db...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner fra alle verdensdeler. De er helt ålreite mennesker. Har lært seg norsk, jobber...så jeg skjønner ikke hvorfor noen skulle ha problemer med det? 

Anonymkode: 61860...ad7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hva med at vi innlemmer innvandrere i felleskapet vårt? Jeg tror ikke vi er flinke nok til det, dermed blir de mer utenfor og har ingen grunn til å ville bidra positivt i samfunnet. 

Anonymkode: 22222...802

For min del må det i så fall handle om assimilering. Da er jeg med på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ryddet for hatefulle innlegg, brukerdebatt og brukerangrep, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dere en DNA-test og se hvor dere kommer fra. Menneskeheten har alltid vært i bevegelse.

Anonymkode: 8df92...4d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (2 timer siden):

For min del må det i så fall handle om assimilering. Da er jeg med på det.

Det er en sjuk tanke at et menneske som har tilbrakt store deler av sitt liv skal glemme alt for å bli norsk. Det går an å våre både og, først da blir du et helt menneske.

Anonymkode: 8df92...4d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva med at vi innlemmer innvandrere i felleskapet vårt? Jeg tror ikke vi er flinke nok til det, dermed blir de mer utenfor og har ingen grunn til å ville bidra positivt i samfunnet. 

Anonymkode: 22222...802

Problemet er at det er en heltidsjobb. De fleste har en jobb fra før.

Anonymkode: 7b567...f81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...