Gå til innhold

Noen fler som går over i DPO land nå?

Jente34

Anbefalte innlegg

Hei dere. Jeg er i pp 22 og utrolig sliten og nedfor. Noen gode ord som kanskje kan løfte meg opp litt? Har gått på hormonkur og Ovitrelle i mange pp, sist gang nå i januar, men i dag begynte jeg å spotte😭😭 kjent på murringer og stikkinger siden ca. 5dpo. Ovitrelle ble satt 19.01. IKM er nok tors/fre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøken_lurepave skrev (1 time siden):

Hei dere. Jeg er i pp 22 og utrolig sliten og nedfor. Noen gode ord som kanskje kan løfte meg opp litt? Har gått på hormonkur og Ovitrelle i mange pp, sist gang nå i januar, men i dag begynte jeg å spotte😭😭 kjent på murringer og stikkinger siden ca. 5dpo. Ovitrelle ble satt 19.01. IKM er nok tors/fre. 

Det er ikke festeblødning da? Siden IKM ikke er før torsdag eller fredag? ☺️🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (50 minutter siden):

Det er ikke festeblødning da? Siden IKM ikke er før torsdag eller fredag? ☺️🤞

Tror ikke det.. Pleier å spotte før IKM😔 Har sånn merkelig "teste-fobi". Klarer ikke å teste, blir helt kvalm av tanken.. Redsel for å få det bekreftet via test.. Rare meg🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_lurepave skrev (2 minutter siden):

Tror ikke det.. Pleier å spotte før IKM😔 Har sånn merkelig "teste-fobi". Klarer ikke å teste, blir helt kvalm av tanken.. Redsel for å få det bekreftet via test.. Rare meg🤔

Okei 😔 det kan jeg forstå, jeg blir veldig deppa av negative tester. Så prøver også å holde meg lengst mulig med å teste. Jeg bare spør, gjerne rett meg hvis jeg tar feil. Kan ikke spotting før IKM være tegn på nedsatt progesteron og/eller lavt stoffskifte? Nå regner jeg med at du kanskje har sjekket siden dere har prøvd så lenge da 🤗 men slik jeg har forstått kan det være en grunn til at man ikke blir gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (4 minutter siden):

Okei 😔 det kan jeg forstå, jeg blir veldig deppa av negative tester. Så prøver også å holde meg lengst mulig med å teste. Jeg bare spør, gjerne rett meg hvis jeg tar feil. Kan ikke spotting før IKM være tegn på nedsatt progesteron og/eller lavt stoffskifte? Nå regner jeg med at du kanskje har sjekket siden dere har prøvd så lenge da 🤗 men slik jeg har forstått kan det være en grunn til at man ikke blir gravid. 

Ja, man blir det😔

Hmm.. Ja, du sier kanskje noe der.. Lavt stoffskifte har jeg ikke, nylig tatt blodprøve hos fastlegen.. Men nedsatt progesteron har jeg ikke snakket med gynekologen vår om. Det kan jeg høre med henne om neste gang jeg skal dit. Jeg skal inn til henne og ta blodprøver på AMH osv, mellom dag 1-3 av IKM. tusen takk for tips, det setter jeg stor pris på💜

Åssen går det med deg da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_lurepave skrev (43 minutter siden):

Ja, man blir det😔

Hmm.. Ja, du sier kanskje noe der.. Lavt stoffskifte har jeg ikke, nylig tatt blodprøve hos fastlegen.. Men nedsatt progesteron har jeg ikke snakket med gynekologen vår om. Det kan jeg høre med henne om neste gang jeg skal dit. Jeg skal inn til henne og ta blodprøver på AMH osv, mellom dag 1-3 av IKM. tusen takk for tips, det setter jeg stor pris på💜

Åssen går det med deg da? 

Lykke til ☺️ bare hyggelig å kunne hjelpe til! Vi har ikke prøvd like lenge som dere, snart 1 år. Men er bare i PP6 grunnet pcos, tok litt tid å få diagnostisert det samt få medisiner. Skal faktisk til legen på onsdag for å sjekke folliklene (tar også letrozol og ovitrelle). Tok blodprøver nå i starten av syklus så skal snakke om de også. Har hatt en SA og 2 kjemiske på de 6 prøveperiodene jeg har hatt. Blodprøvene mine var ikke så bra så jeg gruer meg litt til hva legen sier. Ser du har en dagbok, skal følge deg videre der 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elise93 skrev (23 minutter siden):

Lykke til ☺️ bare hyggelig å kunne hjelpe til! Vi har ikke prøvd like lenge som dere, snart 1 år. Men er bare i PP6 grunnet pcos, tok litt tid å få diagnostisert det samt få medisiner. Skal faktisk til legen på onsdag for å sjekke folliklene (tar også letrozol og ovitrelle). Tok blodprøver nå i starten av syklus så skal snakke om de også. Har hatt en SA og 2 kjemiske på de 6 prøveperiodene jeg har hatt. Blodprøvene mine var ikke så bra så jeg gruer meg litt til hva legen sier. Ser du har en dagbok, skal følge deg videre der 🤗

1 år er lenge det også. Tærer på tålmodigheta og humøret. Jeg har pco og går på medisiner også. Det er ikke bare bare med denne kroppen. Utrolig leit å høre at du har mista så mange ganger😔 Håper virkelig den sitter i neste pp🙏 krysser fingrene for at blodprøvesvarene ikke viser noe galt, skjønner veldig godt at du gruer deg til det. 

Så koselig at du vil følge dagboka mi💜 har du din egen dagbok også? Jeg har vel så vidt begynt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_lurepave skrev (11 timer siden):

1 år er lenge det også. Tærer på tålmodigheta og humøret. Jeg har pco og går på medisiner også. Det er ikke bare bare med denne kroppen. Utrolig leit å høre at du har mista så mange ganger😔 Håper virkelig den sitter i neste pp🙏 krysser fingrene for at blodprøvesvarene ikke viser noe galt, skjønner veldig godt at du gruer deg til det. 

Så koselig at du vil følge dagboka mi💜 har du din egen dagbok også? Jeg har vel så vidt begynt. 

Krysser fingrene for oss begge neste pp 🤞

Ja, er litt usikker på hvordan jeg legger ved link til dagboka (har sett andre gjøre det her inne), men prøver:

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1549236-prøver-på-et-lite-mirakel-🌸/#comments 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dpo og helt hvit baby plan tidlig test På morgenurin idag tidlig 👀 håper det er for tidlig enda 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuzsuZ skrev (10 minutter siden):

3 DPO og jeg viiiiil teste 😂 huff! Får vente til søndag 8 dpo

Haha, skjønner deg så godt😂 Jeg klarte ikke å holde meg og tok en test i dag 7 dpo (tror jeg da, venter mens 8.2.), og det er en svaaak strek🤞 Angrer på at jeg ikke klarte å vente til ikm, men nå blir det daglig testing😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym140786 skrev (Akkurat nå):

8 dpo og helt hvit baby plan tidlig test På morgenurin idag tidlig 👀 håper det er for tidlig enda 🤞🏼

Det er tidlig ja😊 Men greit å ha fått en blank test, da vet man bedre at det faktisk er positiv når det kommer strek😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Kalkulator said:

Haha, skjønner deg så godt😂 Jeg klarte ikke å holde meg og tok en test i dag 7 dpo (tror jeg da, venter mens 8.2.), og det er en svaaak strek🤞 Angrer på at jeg ikke klarte å vente til ikm, men nå blir det daglig testing😅

Oioi men svak strek allerede nå lover jo veldig godt!!😍 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuzsuZ skrev (32 minutter siden):

Oioi men svak strek allerede nå lover jo veldig godt!!😍 🤞

Ja, håper den blir sterkere🤞 Hadde bestemt meg for å vente til mensen evt var forsinket med å teste, fordi jeg hadde en kjemisk i desember og er redd for at det skal skje igjen. Da fikk jeg positiv 4 dager før mensen, også begynte jeg å blø etter 6 dager.

Men er så overfølsom nå at jeg bare måtte teste😂🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym140786 skrev (1 time siden):

Ja har flere så er vel bare og prøve igjen imorgen 🥰 Blir jo helt smårar av dette 😌

Masse lykke til🤞🤞 Jeg har tidligere ikke fått positiv før 4 dager før mens, og da med den tidligtesten fra Clearblue med én strek.

Anonymkode: 83b44...5d7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Elise93 skrev (7 timer siden):

Krysser fingrene for oss begge neste pp 🤞

Ja, er litt usikker på hvordan jeg legger ved link til dagboka (har sett andre gjøre det her inne), men prøver:

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1549236-prøver-på-et-lite-mirakel-🌸/#comments 

Jeg også🤞🤞

Det funka fint. Da skal jeg følge deg også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dpo 10, skal teste meg når jeg våkner, klarer ikke å vente🙈

Anonymkode: a6807...137

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er dpo 10, skal teste meg når jeg våkner, klarer ikke å vente🙈

Anonymkode: a6807...137

Lykke til🤞🤞 

Anonymkode: 83b44...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...