Gå til innhold

Noen fler som går over i DPO land nå?

Jente34

Anbefalte innlegg

Annabel skrev (1 time siden):

Kan jeg forresten spørre hvor dere får tak i de billigste testene, som også er pålitelige? Merker jeg vil teste mer, men om jeg skal fortsette å kjøpe testene på apoteket kommer jeg plutselig til å få et skyhøyt pengeforbruk🙊

Jeg er godt fornøyd med Babyplan sine tester. Og faktisk Onestep sine også (men kun g-testene, ikke EL-testene deres).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For tidlig å teste 7dpo? Har så lyst å teste..... Men er det mulig å få strek så tidlig?

Lykke til i DPO-land alle sammen ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saloni skrev (20 minutter siden):

For tidlig å teste 7dpo? Har så lyst å teste..... Men er det mulig å få strek så tidlig?

Har vel opplevd et par stk som har klart å se noe så tidlig... men jeg har vært på prøveforum i mange år, så er ikke særlig vanlig. Det vanligste er at egget fester seg mellom 5-9 dpo. Ville nok holdt meg et par dager til om jeg var deg, for å ikke bare sløse med testene. Men selv da er det ganske tidlig Jeg fikk blenda til og med 10 dpo da jeg var gravid sist.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Har vel opplevd et par stk som har klart å se noe så tidlig... men jeg har vært på prøveforum i mange år, så er ikke særlig vanlig. Det vanligste er at egget fester seg mellom 5-9 dpo. Ville nok holdt meg et par dager til om jeg var deg, for å ikke bare sløse med testene. Men selv da er det ganske tidlig Jeg fikk blenda til og med 10 dpo da jeg var gravid sist.

Takk for svar!

Jeg får prøve å holde meg litt til.... Kjenner på meg at det kanskje ryker en test i morgen tidlig...

Har hele skuffen full av g-tester, føler de roper på meg! :fnise:

Hvordan går det med deg? :blomst: Har vært en del på forumet, og fulgt litt av reisen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saloni skrev (Akkurat nå):

Takk for svar!

Jeg får prøve å holde meg litt til.... Kjenner på meg at det kanskje ryker en test i morgen tidlig...

Har hele skuffen full av g-tester, føler de roper på meg! :fnise:

Hvordan går det med deg? :blomst: Har vært en del på forumet, og fulgt litt av reisen din.

Ja jeg ser den. Har man billige tester så er det egentlig bare å kjøre på 😊 Det verste som kan skje er at testen blir negativ, og da er det jo mye håp i at det er for tidlig. Det beste som kan skje er jo at det plutselig er en spennende svak strek der! Uansett så er det jo godt å få ut testetrangen sin 😆 Jeg får unnagjort det litt nå når jeg tester ut ovitrelle ;) Jeg er veldig spent denne syklusen. Nå mååå det snart gå (igjen). Skulle hatt termin dagen etter IKM denne gangen, så har jo ekstra lyst til at det skal gå nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Ja jeg ser den. Har man billige tester så er det egentlig bare å kjøre på 😊 Det verste som kan skje er at testen blir negativ, og da er det jo mye håp i at det er for tidlig. Det beste som kan skje er jo at det plutselig er en spennende svak strek der! Uansett så er det jo godt å få ut testetrangen sin 😆 Jeg får unnagjort det litt nå når jeg tester ut ovitrelle ;) Jeg er veldig spent denne syklusen. Nå mååå det snart gå (igjen). Skulle hatt termin dagen etter IKM denne gangen, så har jo ekstra lyst til at det skal gå nå!

Jeg krysser fingrene for deg! Nå må det jo bli din tur 🤞 
Har ikke helt koll på dette med ovitrelle, er det eggløsningssprøyte?

Dette med testing er helt vilt! Har klart å holde meg til nå, men kjenner absolutt testetrangen.
Kan man kalle seg "testegal"? :alice:

Har lagt inn aksjer "systematisk" annenhver dag denne syklusen - Håper, håper, håper at det skal gå!

God helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

saloni skrev (24 minutter siden):

Jeg krysser fingrene for deg! Nå må det jo bli din tur 🤞 
Har ikke helt koll på dette med ovitrelle, er det eggløsningssprøyte?

Dette med testing er helt vilt! Har klart å holde meg til nå, men kjenner absolutt testetrangen.
Kan man kalle seg "testegal"? :alice:

Har lagt inn aksjer "systematisk" annenhver dag denne syklusen - Håper, håper, håper at det skal gå!

God helg! 

Ja ovitrelle er eggløsningssprøyte. En ekstra boost rundt EL.

Testetøs er et velkjent begrep :Knegg: Vi er nok mange som kommer innunder det! rabla.gif.4488f33409306569c205a479bb28af67.gif

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (14 timer siden):

Jeg er godt fornøyd med Babyplan sine tester. Og faktisk Onestep sine også (men kun g-testene, ikke EL-testene deres).

Ah ja det er litt andre priser enn nesten 200,- for 2 stykker🙈 Takk for tipset😍Spørs om jeg ikke må få bestilt meg noen slike altså! Potensiell testetøs in the making her også tror jeg, haha.

Tonnis skrev (14 timer siden):

Ja, så enig🙈❤️ Blir spennende å teste😁 vanskelig å holde seg til en test, har kjøpt mange fra babyplan å to fra cb😂 Heldigvis bare 2 dager igjenn til 10 dpo

Haha enig! Hvordan går det med deg i dag?🥰 Jeg var nær ved å teste i dag morges, men klarte å holde meg🙈 I går kveld fikk jeg en skikkelig sterk følelse av at mensen ville dukke opp i dag tidlig, men det gjorde den heldigvis ikke!

Syklusen min pleier i snitt å være på 27 dager (noen ganger 28, sjeldnere nede i 26), og jeg pleier å ha EL på dag 13-14. Denne syklusen hadde jeg visst ikke EL før dag 18 i følge FF (aldri hatt EL så sent før), altså er jeg faktisk på CD 27 i dag til tross for at det kun er DPO 9. Så sånn sett kunne mensen-følelsen min ha stemt, men nå som EL var så sen er vel ikke IKM før CD 30-31 denne syklusen🤔 Gitt at FF har rett når det gjelder EL, riktignok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (49 minutter siden):

Ah ja det er litt andre priser enn nesten 200,- for 2 stykker🙈 Takk for tipset😍Spørs om jeg ikke må få bestilt meg noen slike altså! Potensiell testetøs in the making her også tror jeg, haha.

Haha enig! Hvordan går det med deg i dag?🥰 Jeg var nær ved å teste i dag morges, men klarte å holde meg🙈 I går kveld fikk jeg en skikkelig sterk følelse av at mensen ville dukke opp i dag tidlig, men det gjorde den heldigvis ikke!

Syklusen min pleier i snitt å være på 27 dager (noen ganger 28, sjeldnere nede i 26), og jeg pleier å ha EL på dag 13-14. Denne syklusen hadde jeg visst ikke EL før dag 18 i følge FF (aldri hatt EL så sent før), altså er jeg faktisk på CD 27 i dag til tross for at det kun er DPO 9. Så sånn sett kunne mensen-følelsen min ha stemt, men nå som EL var så sen er vel ikke IKM før CD 30-31 denne syklusen🤔 Gitt at FF har rett når det gjelder EL, riktignok. 

Våknet i natt av skikkelig kvalme å fikk ikke sove igjenn, har å hatt to netter med ømme pupper, men kan jo like gjerne være pms😂 enn med deg?❤️Du får ta det som ett godt tegn at mensen ikke dukka opp😊samme her! angrer enda på at jeg ikke testet🙈 min er litt lenger, varier på mellom 32-34, denne gangen 36 pga litt sen el. Hva Er ff? Temper du? Jeg tar bare el test, men leser litt om temping. Har dere prøvd lenge?❤️

Endret av Tonnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonnis skrev (2 minutter siden):

Våknet i natt av skikkelig kvalme å fikk ikke sove igjenn, har å hatt to netter med ømme pupper, men kan jo like gjerne være pms😂 Du får ta det som ett godt tegn at mensen ikke dukka opp😊samme her! angrer enda på at jeg ikke testet🙈 min er litt lenger, varier på mellom 32-34, denne gangen 36 pga litt sen el. Hva Er ff? Temper du? Jeg tar bare el test, men leser litt om temping. Har dere prøvd lenge?❤️

Oi, kvalme og ømme pupper er jo kjempegode tegn da! Shit, håper det er en lite spire som forårsaker det😍 Jeg var faktisk også kvalm i natt (fikk ikke sove før sent), men tenkte det kunne være fordi jeg var litt sulten...

Jeg temper ja! FF er forkortelse for fertilitet friend, som er en app man kan benytte for å loggføre temperaturene dag for dag. Appen vil da komme opp med en graf som viser når du (mest sannsynlig) har hatt EL. I tillegg viser den statistikk over syklusen din, og man kan sammenlikne grafer syklus for syklus☺️ Jeg synes det er veldig spennende og lærerikt å tempe, så kan virkelig anbefale det! 

Jeg startet å tempe for over et år siden fordi jeg ønsket hormonfri prevensjon, men det har i tillegg lært meg utrolig mye om kroppen og om syklusen min.

Dette her er første syklusen vi ikke har brukt kondom i de «usikre dagene», men samtidig heller ikke gått aktivt inn for å treffe EL. Så vi kan vel faktisk si at dette er første gang vi prøver, selv om det er mer på en «skjer det nå, så skjer det»-måte🤞🏻

Hva med deg, har dere forsøkt lenge?❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (1 time siden):

Oi, kvalme og ømme pupper er jo kjempegode tegn da! Shit, håper det er en lite spire som forårsaker det😍 Jeg var faktisk også kvalm i natt (fikk ikke sove før sent), men tenkte det kunne være fordi jeg var litt sulten...

Jeg temper ja! FF er forkortelse for fertilitet friend, som er en app man kan benytte for å loggføre temperaturene dag for dag. Appen vil da komme opp med en graf som viser når du (mest sannsynlig) har hatt EL. I tillegg viser den statistikk over syklusen din, og man kan sammenlikne grafer syklus for syklus☺️ Jeg synes det er veldig spennende og lærerikt å tempe, så kan virkelig anbefale det! 

Jeg startet å tempe for over et år siden fordi jeg ønsket hormonfri prevensjon, men det har i tillegg lært meg utrolig mye om kroppen og om syklusen min.

Dette her er første syklusen vi ikke har brukt kondom i de «usikre dagene», men samtidig heller ikke gått aktivt inn for å treffe EL. Så vi kan vel faktisk si at dette er første gang vi prøver, selv om det er mer på en «skjer det nå, så skjer det»-måte🤞🏻

Hva med deg, har dere forsøkt lenge?❤️

Ja håper det, har ikke hatt ømme pupper siden sykluser i 2014😅 men typisk om kroppen begynner med det nå da🙈 spennende da❤️  
Åå, har hatt lyst til å prøve temping, hvordan gjør du det? Hvilket termometer og temper du til fast tid hver dag eller kan det variere litt? syns du det stemmer bra med symptomer på el? Sorry ble mang spm om temping nå😅❤️ Spennende da😍 plutselig så treffer man😁

Vi er å i først pp, tidligere har det vært skjer det så skjer det.  Vi har en datter på 5 år som kom som en overraskelse den ene mnd vi prøvde å være forsiktige å unngå el så man hver aldri når man treffer🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonnis skrev (9 minutter siden):

Åå, har hatt lyst til å prøve temping, hvordan gjør du det? Hvilket termometer og temper du til fast tid hver dag eller kan det variere litt? syns du det stemmer bra med symptomer på el? Sorry ble mang spm om temping nå😅❤️ Spennende da😍 plutselig så treffer man😁

Sjekk ut tempetråden vår - der får du svar på alt - og det er koselig med flere medlemmer der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonnis skrev (10 minutter siden):

Ja håper det, har ikke hatt ømme pupper siden sykluser i 2014😅 men typisk om kroppen begynner med det nå da🙈 spennende da❤️  

Vi er å i først pp, tidligere har det vært skjer det så skjer det.  Vi har en datter på 5 år som kom som en overraskelse den ene mnd vi prøvde å være forsiktige å unngå el så man hver aldri når man treffer🙈 

Oi, men da er det jo i hvert fall et veeldig bra tegn😍 Jeg pleier å få ganske ømme pupper etter EL, så derfor umulig å skille om dette faktisk er et tegn eller ikke...

Åh, så koselig (og helt sikkert litt skremmende?!) med en liten overraskelse da!🥰 Typisk det skjedde da dere faktisk forsøkte å være forsiktige haha🙈 Dette blir eventuelt første barnet for vår del, så veldig spennende!

Jeg kjøpte en temp-måler som heter Pearly fertilitetsmonitor. Faktisk kjøpte jeg den brukt ifra Finn, da de er ganske dyre å kjøpe helt nye. Den fungerer helt supert! Jeg temper med en gang jeg står opp om morgenen, som er samme tidspunkt hver dag i hverdagen. I helgene/feriene varier det litt mer, men jeg våkner likevel ikke så mye senere at jeg har på vekkerklokken for å tempe. Tar heller de temperaturene som er tatt til et annet tidspunkt med en liten klype salt.

Når det gjelder symptomer osv. på EL har jeg tidligere ikke merket noen ting til det, eller hatt noe kontroll over EL eller syklusen min for øvrig. Jeg var derfor usikker på om jeg i det hele tatt hadde EL?! Men med tempingen så jeg jo en klar tempøkning, og startet å kjenne etter symptomer/EL-slim i dagene FF mente jeg var fruktbar. Da har jeg blitt mer bevisst og oppdaget symptomene i større grad. Anbefales som nevnt veldig!❤️

Sorry dette ble visst veldig langt, haha🙈 Som @Amatarielskriver vil du nok finne mye info i tempetetråden her inne - og der virker det som om mange har mye og god kunnskap om emnet🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarte ikke dy meg i dag tidlig og tok en test... negativ som forventet, men håpet jo selvfølgelig på å se en strek... Er 7 eller 8 dpo i dag🙈

Prøver å holde håpet oppe litt til...

8676F7D0-5330-42D2-8F2E-28754E34ADB5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde negativ digital CB med ukesindikator i dag :( Da er vel løpet kjørt denne mnd. DPO10, skal ha mensen i morgen eller mandag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
kanidke skrev (Akkurat nå):

Hadde negativ digital CB med ukesindikator i dag :( Da er vel løpet kjørt denne mnd. DPO10, skal ha mensen i morgen eller mandag 

Er vel fortsatt en liten sjanse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (3 minutter siden):

Er vel fortsatt en liten sjanse :)

Når jeg tenker meg om testet jeg ikke positivt før DPO 11 sist, som da var 1 dag etter IKM. :) Men vet ikke om det er antall DPO eller IKM som er viktigst? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13 DPO og i dag kom det smått med rosa ut, så da går jeg vel trolig over i mensen.. ses om 14 dager ish :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krøp til korset og tok testen jeg egentlig skulle vente til i morgen med å ta. Den var like blendahvit som da jeg testet 7dpo🥲 Nå er jeg 9dpo, og testen hevdet å kunne brukes hele 6 dager før forventet mens?! Testen heter forresten Metode - vet ikke om noen kjenner til dette merket?

I følge testen selv skal den være 97 prosent sikker for meg i dag. Jeg ser derfor svært mørk på dette her nå, og er faktisk så pessimistisk at jeg vurderer å ta et stort glass rødvin her😅😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...