Gå til innhold

Noen fler som går over i DPO land nå?


Jente34

Anbefalte innlegg

10 DPO her, og premenstruell som et annet helvete😅 Har ikke trua på denne mnd, da det ble lagt inn aksjer kun 1 gang, klaffet nok bra i forhold til EL, men likevell😊 IKM onsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sant, man mister litt motet. Jeg var altfor ivrig og testet allerede fra 7 DPO. Men testen i går var den siste i pakka, Hehe, så nå må jeg uansett vente til de nye testene jeg bestilte kommer. De kommer vel kanskje på tirsdag, og da er jeg allerede etter IKM. Håpet er ikke dødt ennå. 😉

Anonymkode: 56b43...9bf

Det er godt å høre det ikke er bare meg, mente ikke dra deg med på negativitet en min altså, tenkte etterpå det kunne se litt sånn ut! Snakket jo mest for meg selv, blir gal av denne kanskje kanskje ikke ventetiden! 🙂 Så veldig rart at mensen er en dag for sen, og at jeg ser en strek når jeg holder opp mot lyset. Dagens test også. Men det er jo kanskje bare skygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (35 minutter siden):

Det er godt å høre det ikke er bare meg, mente ikke dra deg med på negativitet en min altså, tenkte etterpå det kunne se litt sånn ut! Snakket jo mest for meg selv, blir gal av denne kanskje kanskje ikke ventetiden! 🙂 Så veldig rart at mensen er en dag for sen, og at jeg ser en strek når jeg holder opp mot lyset. Dagens test også. Men det er jo kanskje bare skygge.

Neida, du har ikke dratt meg med inn i noe negativitet. Om det viser seg at jeg ikke er gravid denne gangen, så får jeg bare prøve igjen neste måned. Dette er første måned jeg prøver. Sluttet på cerazette 6.februar, så veldig glad om jeg er gravid nå, selv om sjansen er liten. Lykke til til deg også. :)

Anonymkode: 56b43...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

 det er bra :) og takk for det, er bare 3pp her, så ingen grunn til å stresse ennå.. men det er lettere sagt enn gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har EL i dag eller i morgen. Fikk imidlertid første covid-19 vaksine i går på jobb. Ble spontant spurt i går fra jobben om jeg vill ta vaksine eller ikke, så endte opp med å ta den. AstraZeneca. Fått helt intense bivirkninger av denne. Kvalme, oppkast, høy feber, ufrivillige bevegelser, intense frysninger, muskel- og leddsmerter også videre. Sies jo at yngre voksne får kraftigere bivirkninger enn godt voksne. Dette er vel jeg et levende bevis på. Midten av 20-årene. Vært sengeliggende i ca. et døgn, og er endelig begynt å bli bedre. Håper å få kunne legge inn aksjer i dag da det ikke gikk i går. Sist lagt inn aksjer på torsdagen. Lykke til til alle dere andre i DPO-land. Krysser fingrene for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saloni skrev (9 minutter siden):

Har EL i dag eller i morgen. Fikk imidlertid første covid-19 vaksine i går på jobb. Ble spontant spurt i går fra jobben om jeg vill ta vaksine eller ikke, så endte opp med å ta den. AstraZeneca. Fått helt intense bivirkninger av denne. Kvalme, oppkast, høy feber, ufrivillige bevegelser, intense frysninger, muskel- og leddsmerter også videre. Sies jo at yngre voksne får kraftigere bivirkninger enn godt voksne. Dette er vel jeg et levende bevis på. Midten av 20-årene. Vært sengeliggende i ca. et døgn, og er endelig begynt å bli bedre. Håper å få kunne legge inn aksjer i dag da det ikke gikk i går. Sist lagt inn aksjer på torsdagen. Lykke til til alle dere andre i DPO-land. Krysser fingrene for oss!

Usj... nå hørtes ikke det noe godt ut. Masse god bedring. 

Flott å ha tatt vaksinen, men mener det da er anbefalt å avvente bli gravid akkurat nå etter du har tatt vaksinen, pluss du skal uansett ta en dose nr 2, det er ikke anbefalt å ta vaksinen om man eventuelt er gravide. 

 

Sier ikke dette for å være kjip , men heller for å opplyse. 

FHI anbefaler at kvinner venter to uker etter siste vaksinedose med å bli gravide. jobben min, OUS, anbefaler å vente enda lenger,  opptil 1 mnd etter siste vaksinedose er satt før man eventuelt prøver å bli gravid.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MiaBello skrev (32 minutter siden):

Usj... nå hørtes ikke det noe godt ut. Masse god bedring. 

Flott å ha tatt vaksinen, men mener det da er anbefalt å avvente bli gravid akkurat nå etter du har tatt vaksinen, pluss du skal uansett ta en dose nr 2, det er ikke anbefalt å ta vaksinen om man eventuelt er gravide. 

 

Sier ikke dette for å være kjip , men heller for å opplyse. 

FHI anbefaler at kvinner venter to uker etter siste vaksinedose med å bli gravide. jobben min, OUS, anbefaler å vente enda lenger,  opptil 1 mnd etter siste vaksinedose er satt før man eventuelt prøver å bli gravid.. 

Jeg har forstått hvilke anbefalinger som er gitt fra FHI. Det er lenge å vente totalt 14 uker på å starte opp igjen med prøvingen. Jeg er ikke interessert i å vente så lenge. Er ikke sikkert jeg blir gravid i denne perioden en gang da vi totalt sett har prøvd en god stund (har hatt flere "pauser"). Vi har snart tenkt å oppsøke hjelp.

Jeg tenker derfor at jeg heller følger FHI sine anbefalinger som står her:

"Dersom en kvinne blir gravid i løpet av vaksinasjonsperioden, og ikke har kjent økt risiko for alvorlig forløp, bør den andre dosen utsettes til etter graviditet. Den andre dosen kan også gis i graviditet etter nøye vurdering av nytte og mulig risiko".

Jeg vil da få andre dose etter graviditet. Nå er det lite som tilsier at covid-19 vaksinen er farlig for gravide. Men det er imidlertid ikke nok forskning som gjør at Norge ikke har konkrete anbefalinger vedr. covid-19 vaksinering av gravide. Tross for dette er det flere gravide i andre land som får vaksinen. Disse landene har imidlertid høyere smittetall enn Norge har. 

Det kan derfor hende at gravide vil få tilbud om vaksinen om pålitelig forskning kommer på banen. Det blir da også meg, om jeg er så heldig å bli gravid innen denne perioden!
 

Slik jeg forstår det ønsker man å vente til fullvaksinering "for å være best mulig beskyttet mot covid-19 før graviditet": 

"Dersom man skal vaksinere en kvinne som planlegger å bli gravid, bør man legge opp til at hun kan vente med å bli gravid til hun er fullvaksinert, altså en ukes tid etter andre dose. Da har kvinnen best mulig beskyttelse mot koronasykdom før hun blir gravid, sier overlege Preben Aavitsland" 

Jeg tenker at jeg nå har tatt 1 dose av vaksinen, og er mer beskyttet mot covid-19 nå enn det jeg ville vært hvis jeg ventet med vaksinen, eller ikke ville få tilbud om denne igjen før om lenge.

Du er ikke kjip, MiaBello! :blomst: Og tusen takk for at du ønsker meg god bedring!

Endret av saloni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å ta en test i morgen.. har ingen symptomer utenom litt småmurringer innimellom. Føler at mensen kommer hele tiden, så løper opp på do en gang i timen for å sjekke🥴 har vært veldig frem og tilbake om jeg skal teste eller ikke, da jeg vet hvilken reaksjon jeg får hvis/når den er negativ.....men denne reaksjonen kommer når jeg eventuelt får mensen uansett. Vi har ikke prøvd lenge i det hele tatt. E bare i PP2, så føler ikke jeg har noen grunn til å bli SÅ skuffet som jeg blir. Er bare en veldig følsom person. Det har jeg alltid vært......

Anonymkode: 7b1f4...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en babyplan tidlig test i dag, 10 dpo og den var negativ , så da venter jeg bare på mensen istedenfor og vurderer evt neste pp. (Litt usikker siden en graviditet da vil skje midt i desember og det er en ganske travel tid fra før...🙈)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanidke skrev (5 minutter siden):

4 DPO i dag. Kjenner at jeg må holde forventningene nede, blir så skuffa hver gang det ikke går. Er i PP8. 

3 dpo her :) Skjønner deg veldig godt er på pp14 selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tenker å ta en test i morgen.. har ingen symptomer utenom litt småmurringer innimellom. Føler at mensen kommer hele tiden, så løper opp på do en gang i timen for å sjekke🥴 har vært veldig frem og tilbake om jeg skal teste eller ikke, da jeg vet hvilken reaksjon jeg får hvis/når den er negativ.....men denne reaksjonen kommer når jeg eventuelt får mensen uansett. Vi har ikke prøvd lenge i det hele tatt. E bare i PP2, så føler ikke jeg har noen grunn til å bli SÅ skuffet som jeg blir. Er bare en veldig følsom person. Det har jeg alltid vært......

Anonymkode: 7b1f4...2e0

Vi er to om det å bli så skuffet (minst), bare pp3 her. Løp på do flere ganger på jobb igår for å sjekke etter mensen, helt hvitt papir. Synes negativ test tatt i ro og mak er bedre å takle enn at mensen kommer og overrasker deg når det passer minst (på jobb spesielt)
Skulle teste meg på nytt i dag, men synes jeg ser en antydning til blødning, så da sparer jeg den til neste måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (3 timer siden):

Vi er to om det å bli så skuffet (minst), bare pp3 her. Løp på do flere ganger på jobb igår for å sjekke etter mensen, helt hvitt papir. Synes negativ test tatt i ro og mak er bedre å takle enn at mensen kommer og overrasker deg når det passer minst (på jobb spesielt)
Skulle teste meg på nytt i dag, men synes jeg ser en antydning til blødning, så da sparer jeg den til neste måned.

Du har et poeng med det altså... endte med å teste i dag og den var negativ. Så da er det bare å vente på mensen.... er på dag 40 i syklusen så håpe den kommer snart så vi kan prøve på nytt.... som om ikke negativ test gjorde dagen min dårlig så klarte jeg å kjøre på et rådyr i formiddag og ble helt fra meg pga det og......

lykke til i neste pp!🤗

Anonymkode: 7b1f4...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 123 eller noe
AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 9.52):

. 😉

Ah stakkars så kjipt, dobbel uflaks det ☹️ bedre lykke til oss neste gang ja. 😊 Mensen slo til for fullt i dag, men det går bra siden jeg allerede visste den skulle det pga tidlig testing. Tror det er lurest, iallfall for  min egen del 🙂 da var det bare å vente på at den skal gå vekk så vi kan prøve litt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente34 skrev (9 minutter siden):

Negativ test 11 DPO, er løpet kjørt? 🤔

Tja, iallefall  12 dpo kanskje er vel sikkert siste sjans for de fleste... jeg hadde negativ i går , 10 dpo og anså løpet som kjørt da. Men jeg måå bare for sikkerhets skyld ta den siste testen jeg har, i morgen, 12 dpo, men jeg antar løpet er kjørt.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Laura80 skrev (18 minutter siden):

Tja, iallefall  12 dpo kanskje er vel sikkert siste sjans for de fleste... jeg hadde negativ i går , 10 dpo og anså løpet som kjørt da. Men jeg måå bare for sikkerhets skyld ta den siste testen jeg har, i morgen, 12 dpo, men jeg antar løpet er kjørt.... 

Ja jeg regner egentlig med att løpet er kjørt denne gangen også, var ikke tenkt teste, men akk så fristende😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med slik tråd! Ikm igår her, men ikke kommet helt igang mensen enda. Hatt lysbrunt blod/utflod i tre dager. Ingen menssymptom som murringer eller noe. Testet negativt igår, men mistenker forsinket el. Er så spent jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg😱 noen som har opplevd brunt rundt ikm når dere har vært gravid? 🤞🏼

Anonymkode: d57d0...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ i dag, 12 dpo, nå ER det 100% kjørt. Vi får kanskje prøve på julebaby da?? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (1 time siden):

Negativ i dag, 12 dpo, nå ER det 100% kjørt. Vi får kanskje prøve på julebaby da?? 😀

Vi går får julebaby😅🎁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...