Gå til innhold

Hvorfor velger noen og ikke stelle seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De færreste velger nok å være konstant møkkete og ustelte, da er det nok heller snakk om lavt funksjonsnivå. F.eks ved vedvarende fysisk eller psykisk sykdom uten tilstrekkelig oppfølging til å ivareta hygiene. Møkkete/ødelagte klær kan også handle om dårlig råd, eller ikke tilstrekkelig funksjonsnivå til å ivareta personlig økonomi, eller en kombinasjon.

Anonymkode: 7b10c...2b8

Hvis man kjøper seg eksempelvis 15 t-skjorter på hm eller cubus så koster det kanskje 1000-4000 kr. Da har man jo disse t skjortene en stund og skift. Det er ikke spesielt dyrt syns jeg, og disse menneskene skal kunne klare å få skaffet seg disse klærne mener nå jeg.  Disse menneskene er såpass oppegående slik at jeg tror de fint ville greid å stelle seg mer enn hva de gjør de. De skal jo omgåes andre folk i samfunnet også. Tenker dem ikke på det?

Hvis man tenker på first price deo (koster ikke mer enn 10kr) eller at man koster på seg en til 30kr som er mer effektiv og varer lenger. Men nei da - det er så dyrt, det er så dyrt. Det er det ikke. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis man kjøper seg eksempelvis 15 t-skjorter på hm eller cubus så koster det kanskje 1000-4000 kr. Da har man jo disse t skjortene en stund og skift. Det er ikke spesielt dyrt syns jeg, og disse menneskene skal kunne klare å få skaffet seg disse klærne mener nå jeg.  Disse menneskene er såpass oppegående slik at jeg tror de fint ville greid å stelle seg mer enn hva de gjør de. De skal jo omgåes andre folk i samfunnet også. Tenker dem ikke på det?

Hvis man tenker på first price deo (koster ikke mer enn 10kr) eller at man koster på seg en til 30kr som er mer effektiv og varer lenger. Men nei da - det er så dyrt, det er så dyrt. Det er det ikke. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Hvorfor tror DU at folk ikke steller seg da?

Anonymkode: d89b7...b1c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis man kjøper seg eksempelvis 15 t-skjorter på hm eller cubus så koster det kanskje 1000-4000 kr. Da har man jo disse t skjortene en stund og skift. Det er ikke spesielt dyrt syns jeg, og disse menneskene skal kunne klare å få skaffet seg disse klærne mener nå jeg.  Disse menneskene er såpass oppegående slik at jeg tror de fint ville greid å stelle seg mer enn hva de gjør de. De skal jo omgåes andre folk i samfunnet også. Tenker dem ikke på det?

Hvis man tenker på first price deo (koster ikke mer enn 10kr) eller at man koster på seg en til 30kr som er mer effektiv og varer lenger. Men nei da - det er så dyrt, det er så dyrt. Det er det ikke. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Disse menneskene du tilfeldigvis ser på bussen som står klint opptil deg og stinker svette, mener du? (Har ikke sjekket anonymkoder, så mulig jeg feilsiterer her og det var en annen som skrev det).

Mange vil ikke støtte billigkjeder, av enten miljøhensyn eller etiske hensyn. Det er ikke forbehold de rike å tenke sånn.

Jeg har selv ganske sensitiv hud, vet ikke hvordan det ligger an med majoriteten av andre mennesker, men aldri i verden om jeg kan kjøpe en deodorant til 10 kr fra first price. Heldigvis er neutral sine relativt billige, men de lukter hverken godt eller hjelper all verdens på sterk svettelukt, f.eks etter langvarig aktivitet.

Anonymkode: 7b10c...2b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nå vet du sikkert også at noen sin svette stinker mer enn andres, og noen er uheldige og har sykdommer som kan føre til vond lukt. Hvis du ikke tåler litt lukt, bør du ikke ta buss. Mange tar bussen til og fra trening, også skiturer/løpeturer osv, og helt ærlig så merker jeg ikke all verdens forskjell  av lukten av "har vært på telttur i to døgn" og "Har ikke dusjet på en uke". 

Poenget vårt er vel at man ikke skal være så rast til å dømme folk. 

For tiden er det en god ting å ikke stå klint inntil andre på bussen, også.

Anonymkode: 7b10c...2b8

Han sto klint inntil meg og det var ikke plass til å komme seg unna, ellers tro meg da hadde jeg holdt avstand. Det var en annen dame som vrei seg av vemmelse. Og ja, enkelte har stram svettelukt og ikke kan noe for det men nå finnes det så mange bra produkter, hjelp fra hudleger og alt hvis man selv plages av det at det er ikke noen unnskyldning. Det er forskjell på ny møkk og gammel møkk. Akkurat som at noen her vil misforstå meg da. Alt jeg skriver blir vridd og vrengt på. 

Hvis man har vært ute på tur og er litt svett, kanskje har ramlet og har litt søle i rumpa - det er ikke sånn møkk jeg mener. Jeg mener gammel møkk der det er tydelig at vedkommende ikke tar vare på seg selv. 

Som sagt jeg står ikke klint inntil andre på bussen. Verste jeg vet er folk som bare må stå klint oppi folk. Noe så irriterende. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men hvis jeg steller meg så kjøper jeg ikke nødvendigvis den dyreste såpen eller noe. Trenger ikke være dyrt å stelle seg. 

Ja, men å bo i joggebukser og pysj virker nitrist. Men det er ditt liv så.. 🙂 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Du er nitrist! Pysjamas er det beste plagget ever!! Finnes uendelige mange typer pyjamas. bare velge g vrake. Favorittplagget mitt er pyjamas. Har mange. 

Anonymkode: 81e9f...a5c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han sto klint inntil meg og det var ikke plass til å komme seg unna, ellers tro meg da hadde jeg holdt avstand. Det var en annen dame som vrei seg av vemmelse. Og ja, enkelte har stram svettelukt og ikke kan noe for det men nå finnes det så mange bra produkter, hjelp fra hudleger og alt hvis man selv plages av det at det er ikke noen unnskyldning. Det er forskjell på ny møkk og gammel møkk. Akkurat som at noen her vil misforstå meg da. Alt jeg skriver blir vridd og vrengt på. 

Hvis man har vært ute på tur og er litt svett, kanskje har ramlet og har litt søle i rumpa - det er ikke sånn møkk jeg mener. Jeg mener gammel møkk der det er tydelig at vedkommende ikke tar vare på seg selv. 

Som sagt jeg står ikke klint inntil andre på bussen. Verste jeg vet er folk som bare må stå klint oppi folk. Noe så irriterende. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Du har fått svar siden side 1. Hvilket svar vil du ha?

Anonymkode: 8a170...9f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor er du ikke fornøyd med svarene du får?
Hva er det du vil høre?

 

Anonymkode: d89b7...b1c

H*n vil sikkert høre at grunnen er at de har blitt bortført av romvesener, blitt hjernevasket til å ikke stelle seg for så å bli satt på jorden igjen. 

Anonymkode: a17da...55e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er nitrist! Pysjamas er det beste plagget ever!! Finnes uendelige mange typer pyjamas. bare velge g vrake. Favorittplagget mitt er pyjamas. Har mange. 

Anonymkode: 81e9f...a5c

Ja, fint for deg men de er til å sove med - er ikke hverdagsklær. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han sto klint inntil meg og det var ikke plass til å komme seg unna, ellers tro meg da hadde jeg holdt avstand. Det var en annen dame som vrei seg av vemmelse. Og ja, enkelte har stram svettelukt og ikke kan noe for det men nå finnes det så mange bra produkter, hjelp fra hudleger og alt hvis man selv plages av det at det er ikke noen unnskyldning. Det er forskjell på ny møkk og gammel møkk. Akkurat som at noen her vil misforstå meg da. Alt jeg skriver blir vridd og vrengt på. 

Hvis man har vært ute på tur og er litt svett, kanskje har ramlet og har litt søle i rumpa - det er ikke sånn møkk jeg mener. Jeg mener gammel møkk der det er tydelig at vedkommende ikke tar vare på seg selv. 

Som sagt jeg står ikke klint inntil andre på bussen. Verste jeg vet er folk som bare må stå klint oppi folk. Noe så irriterende. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Men i alle dager, du godtar jo ikke at alvorlig vedvarende sykdom er en reell grunn til at noen mennesker enten ikke prioriterer eller evner å ivareta personlig hygiene. Hva vil du ha som svar da? At vedkommende du møtte på bussen OG som også er en haug folk som bor i samme blokk som bestemoren din og du vet alt om funksjonsnivå og økonomi til, bare er late? 

Det er trist at du sliter med å ta buss, men har du vurdert å kjøpe deg bil? Om du bare prioriterer litt annerledes er det ikke så altfor dyrt. F.eks kan du finne deg et billigere sted å bo, kjøpe litt færre t-skjorter på hennes og mauritz, og i tillegg sparer du på bussbilletter - så vipps har det tjent seg inn.

Anonymkode: 7b10c...2b8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

H*n vil sikkert høre at grunnen er at de har blitt bortført av romvesener, blitt hjernevasket til å ikke stelle seg for så å bli satt på jorden igjen. 

Anonymkode: a17da...55e

??? Skjønte jeg mye av :sarkasme: 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

H*n vil sikkert høre at grunnen er at de har blitt bortført av romvesener, blitt hjernevasket til å ikke stelle seg for så å bli satt på jorden igjen. 

Anonymkode: a17da...55e

Ja, virker slik! 😅

Anonymkode: d89b7...b1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, fint for deg men de er til å sove med - er ikke hverdagsklær. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Når du står opp.. tar du på deg de trange jeansene dine når du ikke skal ut av huset? Og kanskje bare slappe av hjemme? DET er trist det. Og veldig fisefint. 

Anonymkode: a17da...55e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det slik at jeg håper folk forstår at jeg ikke er ute etter oppmerksomhet, men ironisk nok får jeg mest oppmerksomhet når jeg er sjuskete. 

DON'T get it. 

Foretrakk heller å se etter bra folk med bra klesstil før og smile, gadd aldri å se på de sjuskete. Er jo null inspirasjon. 

Blir rart å glo på utsatte folk og samtidig mase om menneskerettigheter etterpå. Hyklere. 

 

Anonymkode: f7c70...bef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men i alle dager, du godtar jo ikke at alvorlig vedvarende sykdom er en reell grunn til at noen mennesker enten ikke prioriterer eller evner å ivareta personlig hygiene. Hva vil du ha som svar da? At vedkommende du møtte på bussen OG som også er en haug folk som bor i samme blokk som bestemoren din og du vet alt om funksjonsnivå og økonomi til, bare er late? 

Det er trist at du sliter med å ta buss, men har du vurdert å kjøpe deg bil? Om du bare prioriterer litt annerledes er det ikke så altfor dyrt. F.eks kan du finne deg et billigere sted å bo, kjøpe litt færre t-skjorter på hennes og mauritz, og i tillegg sparer du på bussbilletter - så vipps har det tjent seg inn.

Anonymkode: 7b10c...2b8

Jeg påstår ikke noe om deres økonomi, det interesserer meg ikke - det er en anonym som sa det kanskje var tilfellet. At kanskje folk ikke har råd og hvis det er tilfellet så er jo det synd, men antar de fleste har råd til 1500kr til tskjorter som de kan ha som skift? :klo: 

Jo, jeg godtar det og skrev jo at du hadde rett i det. 
Å ta buss i seg selv er ikke et problem for meg, men ja det er slitsomt når det er 100 stk på bussen hvorav 40% av dem stinker død og fordervelse. 40% av dem steller seg trolig ikke, samtidig som dem trøkker seg oppi folk og peser folk i nakken. Høflig? ;) 

Men la nå ikke dette handle om økonomien til den og den, men heller hvorfor enkelte unngår å dusje, bruke deodorant, bytte sokker osv osv. Godt mulig det er noen som har en funksjonssvikt og ikke klarer det og de unnskylder jeg, men jeg tenker som sagt på de som trolig greier å stelle seg men som mest sannsynlig ikke vil/gidder. 

 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, fint for deg men de er til å sove med - er ikke hverdagsklær. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Kjære vene, la folk leve livet sitt. Hvorfor bryr du deg SÅ mye.. Virker som du har veldig dømmende holdninger.

Kan skjønne det er ekkelt at folk lukter piss, alkohol, gammel svette og røyk i offentligheten. Men at du faktisk ORKER å bry deg om at folk går i pyjamas

Anonymkode: 8a170...9f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når du står opp.. tar du på deg de trange jeansene dine når du ikke skal ut av huset? Og kanskje bare slappe av hjemme? DET er trist det. Og veldig fisefint. 

Anonymkode: a17da...55e

Hvorfor skal jeg fortelle om hva jeg gjør når jeg står opp til noen på nett som jeg ikke kjenner? Ikke noe jeg ville gjort. Ikke i mine tanker en gang. Det er idioti faktisk. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg påstår ikke noe om deres økonomi, det interesserer meg ikke - det er en anonym som sa det kanskje var tilfellet. At kanskje folk ikke har råd og hvis det er tilfellet så er jo det synd, men antar de fleste har råd til 1500kr til tskjorter som de kan ha som skift? :klo: 

Jo, jeg godtar det og skrev jo at du hadde rett i det. 
Å ta buss i seg selv er ikke et problem for meg, men ja det er slitsomt når det er 100 stk på bussen hvorav 40% av dem stinker død og fordervelse. 40% av dem steller seg trolig ikke, samtidig som dem trøkker seg oppi folk og peser folk i nakken. Høflig? ;) 

Men la nå ikke dette handle om økonomien til den og den, men heller hvorfor enkelte unngår å dusje, bruke deodorant, bytte sokker osv osv. Godt mulig det er noen som har en funksjonssvikt og ikke klarer det og de unnskylder jeg, men jeg tenker som sagt på de som trolig greier å stelle seg men som mest sannsynlig ikke vil/gidder. 

 

Anonymkode: 0b9f0...75b


Likevel er jeg helt sikker på at du hadde slengt meg i kategorien "dusjer aldri" om du hadde sett meg på bussen på vei hjem fra jobben min (fysisk tungt og møkkete arbeid), eller fra hesten. 

Jeg tviler på at rundt 40% av landets befolkning, eller rundt 40% av landets befolkning som tar buss, aldri steller seg. Hvis du derimot tar bussen forbi et sykehus eller lignende, kan det være forklaring - det finnes diverse sykehusbehandlinger som innebærer at man må dusje minimalt. Eventuelt om du tar bussen forbi "Anonyme folk som ikke vasker seg"-lokalet.

Anonymkode: 7b10c...2b8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjære vene, la folk leve livet sitt. Hvorfor bryr du deg SÅ mye.. Virker som du har veldig dømmende holdninger.

Kan skjønne det er ekkelt at folk lukter piss, alkohol, gammel svette og røyk i offentligheten. Men at du faktisk ORKER å bry deg om at folk går i pyjamas

Anonymkode: 8a170...9f0

Virker som sagt at noen vil misforstå. Det er ikke jeg som skriver om folk i pyjamas. Aner ikke hvem det er heller. 
Bryr meg lite om det, men er opptatt av de som aldri steller seg og syns det var spesielt at argumentet om at det er for dyrt ble brukt. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal jeg fortelle om hva jeg gjør når jeg står opp til noen på nett som jeg ikke kjenner? Ikke noe jeg ville gjort. Ikke i mine tanker en gang. Det er idioti faktisk. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Du har et forum som handler om dette, noen svarte deg med noe som er relevant til dette?

Du har fått uendelige svar nå. Det er mange grunner du har fått til at noen ikke steller seg. Hva mer ber du om??

Anonymkode: 8a170...9f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal jeg fortelle om hva jeg gjør når jeg står opp til noen på nett som jeg ikke kjenner? Ikke noe jeg ville gjort. Ikke i mine tanker en gang. Det er idioti faktisk. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Åja, nåå skjønner jeg. Du er ikke helt riktig nagla. 

Anonymkode: a17da...55e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...