Gå til innhold

Hvorfor velger noen og ikke stelle seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fra jeg var liten ble jeg bedt om å vaske meg, stelle meg, osvosv. Ikke gå med hullete klær og sånn.

Men enkelte vet jeg ikke gjør det. Jeg ser det, de vil f.eks ikke bruke penger på nye klær, nye sko eller noen ting. Hvorfor er noen sånn som ikke lar hverdags-stell av en sjøl være en del av livets rutiner? 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ha noe med økonomi å gjøre. Det koster en del å stelle seg og holde en vedlike. En annen ting er psykisk helse. Mange som ikke steller seg sliter psykisk. Kanskje spesielt depresjon.

Anonymkode: 71b8d...9d6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg får bare kjeft når jeg vasker og steller rumpehullet i vasken 😟

Anonymkode: 06bfc...f8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan ha noe med økonomi å gjøre. Det koster en del å stelle seg og holde en vedlike. En annen ting er psykisk helse. Mange som ikke steller seg sliter psykisk. Kanskje spesielt depresjon.

Anonymkode: 71b8d...9d6

Koster mye? Hvordan kan tannkrem, noen nye klær, en deo og en krem koste mye? 
Mulig det er mange som er deprimerte da? 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men jeg får bare kjeft når jeg vasker og steller rumpehullet i vasken 😟

Anonymkode: 06bfc...f8f

Ja oki, saklig. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, mennesker er pattedyr, selv de steller seg. Det ligger i genene til oss mennesker altså. Tenker mer at det må være noe galt med dem kanskje... 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke alltid jeg gidder å stelle meg om jeg ikke skal ut og treffe folk. Deilig å gå i pysj noen dager innimellom også. 
 

 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Koster mye? Hvordan kan tannkrem, noen nye klær, en deo og en krem koste mye? 
 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Det finnes folk med mindre penger enn deg...?

Anonymkode: d89b7...b1c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De er late? 

Anonymkode: 4c836...10b

Kanskje det ja... Det tror jeg noen ganger. Hvis man skal nektes stell her i samfunnet så vet jeg ikke... det er liksom noe som er ganske viktig for de fleste pattedyr. Enkelte steller seg aldri, og mener at det er så dyrt og bortkastet. Skjønner meg ikke på det. Hvis en apekatt finner den beste frukten og bruker skallet på frukten til å vaske seg så er ikke det dyrt, og apekatten ser på det som noe som er viktig for at den skal kunne fungere i sitt liv. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det finnes folk med mindre penger enn deg...?

Anonymkode: d89b7...b1c

Ja, men hvis jeg steller meg så kjøper jeg ikke nødvendigvis den dyreste såpen eller noe. Trenger ikke være dyrt å stelle seg. 

Uatskillelig skrev (6 minutter siden):

Ikke alltid jeg gidder å stelle meg om jeg ikke skal ut og treffe folk. Deilig å gå i pysj noen dager innimellom også. 
 

 

Ja, men å bo i joggebukser og pysj virker nitrist. Men det er ditt liv så.. 🙂 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på  besøk hos en bekjent som og noen av de steller seg aldri, og de har grunn til å stelle seg siden de bor nær jorder og sånt. Nei da, den samme genseren og buksa skal brukes igjen og igjen, gjerne lappes, sy's og hele pakka. Man måtte forklare dem at: det er vanlig for mennesker å dusje/bade altså. For enkelte av dem skjønner seg ikke på sånt. Var vel for dyrt med vann eller noe... 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi at litt møkk er bra for immunforsvaret og sånn jeg ikke tror på. Nei da steller man seg for mye i følge dem da. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherregud... konsentrer deg om ditt eget stell deg og hold kjeft.

Anonymkode: 9daaa...cff

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Åherregud... konsentrer deg om ditt eget stell deg og hold kjeft.

Anonymkode: 9daaa...cff

Tenk å svare at det er dyrt å stelle seg a. Derfor steller ikke enkelte folk seg. Ikke be meg om å holde kjeft a - har jeg truffet et ømt punkt siden du blir så veldig sur? 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kanskje det ja... Det tror jeg noen ganger. Hvis man skal nektes stell her i samfunnet så vet jeg ikke... det er liksom noe som er ganske viktig for de fleste pattedyr. Enkelte steller seg aldri, og mener at det er så dyrt og bortkastet. Skjønner meg ikke på det. Hvis en apekatt finner den beste frukten og bruker skallet på frukten til å vaske seg så er ikke det dyrt, og apekatten ser på det som noe som er viktig for at den skal kunne fungere i sitt liv. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Hunder steller seg ikke noe særlig. 

Anonymkode: 4c836...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hunder steller seg ikke noe særlig. 

Anonymkode: 4c836...10b

Nei, veldig mange pattedyr steller seg. Nesten alle. Til og med fisker steller seg, selv om det ikke er et dyr da. Apekattene sitter og rengjør seg hverandres hoder for lus. Det er helt gratis. Ikke kom å si at det å stelle seg er dyrt. Man kan fint kjøpe den billigste deodoranten fra first price eller noe som varer lenge for å være stelt. Behøver ikke være dyrt, det handler om å ta vare på seg selv. Det er ikke så allright å sitte ved siden av noen på bussen eller trikken som stinker 20 år gammel svette altså. Greit å ta litt hensyn.

Anonymkode: 0b9f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, veldig mange pattedyr steller seg. Nesten alle. Til og med fisker steller seg, selv om det ikke er et dyr da. Apekattene sitter og rengjør seg hverandres hoder for lus. Det er helt gratis. Ikke kom å si at det å stelle seg er dyrt. Man kan fint kjøpe den billigste deodoranten fra first price eller noe som varer lenge for å være stelt. Behøver ikke være dyrt, det handler om å ta vare på seg selv. Det er ikke så allright å sitte ved siden av noen på bussen eller trikken som stinker 20 år gammel svette altså. Greit å ta litt hensyn.

Anonymkode: 0b9f0...75b

Jeg sa ikke at det var dyrt å stelle seg, jeg sa bare at ikke alle dyr steller seg. Blant annet hunder. 

Anonymkode: 4c836...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sa ikke at det var dyrt å stelle seg, jeg sa bare at ikke alle dyr steller seg. Blant annet hunder. 

Anonymkode: 4c836...10b

Nei, men i det andre svaret i tråden så mener noen at det kanskje har med økonomi å gjøre. Mulig det, og hvis det er tilfelle så syns jeg ikke det er grunn god nok for å unngå å stelle seg fordi at det stemmer ikke. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke akkurat si at jeg ser så mye ustelte folk bortsettfra uteliggere og rusmisbrukere, men det sier seg vel selv hvorfor de ser ustelte ut. Selvom man går med joggebukse så kan man være ren fordet, man kan være stelt selvom man går i gamle klær så lenge de er rene. 

Anonymkode: a17da...55e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kan ikke akkurat si at jeg ser så mye ustelte folk bortsettfra uteliggere og rusmisbrukere, men det sier seg vel selv hvorfor de ser ustelte ut. Selvom man går med joggebukse så kan man være ren fordet, man kan være stelt selvom man går i gamle klær så lenge de er rene. 

Anonymkode: a17da...55e

Joda, men enkelte argumenter tror jeg ikke stemmer helt. Og hvis noen velger å gå med hull i genseren så får de gjøre det, men det er det at enkelte aldri skal kjøpe en eneste ny ting, ikke en genser, ikke nye sko, ikke deodoranter eller noe som jeg syns er litt sært. Tror nok noen rusmisbrukere er sånn men vet om flere som jeg ikke tror er rusmisbrukere som ikke steller  seg. 

Anonymkode: 0b9f0...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...