Gå til innhold

Han bor i en campingbil

Fremhevede innlegg

Skrevet
Antiviruset skrev (Akkurat nå):

Blir nok et versjon av det fremover om det faller seg slik. Eventuelt når pensjonsalder kommer om jeg er alene. Bo sammen med andre i en bobil er ikke aktuelt annet en for kortere ferieturer. Skulle jeg da møtt en dame som dømte meg fordi jeg levde ut en slik drøm over en periode og hun dumpet meg for det? Hennes tap :) 

Høres helt genialt ut. Do it:) De damene som evt ville dømt for det.. de er vel uansett ikke din type. 

Anonymkode: 12ed0...9f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 22.18):

Jeg er mer spent på jobb/hobby i samme bygning:-)

Anonymkode: 7323a...091

Samme her. Jeg landet på at han står parkert utafor verkstedet han jobber på fordi han liker å mekke på bil. Da har han jo noen fasiliteter tilgjengelig på sin arbeidsplass.

TS bør starte en parallell tråd med gjettekonk.

• Liker 1
Skrevet
Antiviruset skrev (1 time siden):

Blir nok et versjon av det fremover om det faller seg slik. Eventuelt når pensjonsalder kommer om jeg er alene. Bo sammen med andre i en bobil er ikke aktuelt annet en for kortere ferieturer. Skulle jeg da møtt en dame som dømte meg fordi jeg levde ut en slik drøm over en periode og hun dumpet meg for det? Hennes tap :) 

Du er jo tydeligvis alt sammen med en dame som ikke ivrer etter nomade-tilværelse. lol.

Anonymkode: 1f6dc...9aa

Skrevet
veronicalake skrev (På 18.1.2021 den 20.57):

Jeg har nettopp møtt en flott mann (40 år) på Tinder, som jeg har vært på en date (gikk tur) med. Profilen hans var fin, og han virker som en fin mann på mange måter i virkeligheten også. Jeg likte han egentlig veldig godt, men..

På daten kom det altså frem at han bor i en campingbil. Dette er så vidt jeg har forstått ikke pga. dårlig råd, men fordi han selv ønsker det. Han solgte huset sitt nylig til fordel for å flytte inn i campingbilen. Denne står parkert utenfor jobben/hobbyen hans. Grunnen til dette var at der har han toalett han kan bruke, og at han kan jobbe /drive med hobbyen sin til sent på kveld, og ikke måtte tenke på at han må dra hjem fordi det ble så sent.  Det virket ikke som dette var midlertidig, da han ikke hadde noen plan om å kjøpe seg noe annet med det første. Han sa han trivdes godt sånn som det er nå.

Jeg er usikker på hva jeg tenker om dette, vil jo ikke være dømmende heller, og han virker som sagt til å være en flott og oppegående mann, men jeg kan ikke noe for at jeg synes det er ganske rart at han bor i en campingbil. 

Ser for meg om vi skulle blitt sammen at jeg ikke har særlig lyst til å overnatte hos han, da han ikke en gang har toalett i bilen, og at det må være veldig kaldt nå på vinteren.

Han ønsker å møtes igjen, men jeg er så usikker om det er noe poeng i det, da jeg ikke ser for meg et liv i en campingbil, og at jeg ikke kan la være å tenke at det er et ganske sært livsvalg han har tatt.

Kunne du ha datet en mann som bor i en campingbil??

Er det jeg som er sær  som tenker at dette er rart?

Begynner ikke på A fornavnet?

Anonymkode: 3162e...000

Skrevet

Jeg ser i utgangspunktet ikke noe problem i å velge å bo i bobil/campingvogn, men det hadde sannsynligvis ikke blitt noen match med meg. Jeg er nok hakket for materialistisk og glad i komfort til å kunne ha en slik livsstil. 

Det som hadde bekymret meg mer, er om han har rom for en kjæreste i livet, når han bruker all tid og energi på jobb/hobby. Men jeg er all for å gi folk en sjanse, man forplikter seg jo ikke til noe ved å gå på en date eller to til :)

Skrevet

Jeg synes det er kult at folk gjør sin egen greie. Skulle ønske jeg var litt tøffere selv. 

Akkurat dette med å sove med en fyr i en bil/telt/båt/whatever uten bad hadde jeg hatt litt problemer med i starten av et forhold. Etterhvert hadde det sikkert gått greit, selvom jeg helst ønsker bad. 

En litt free spirit som går egne veier er kult. Men gjeld, rus ol hadde vært totalt uaktuelt. 

Anonymkode: 61c14...485

Skrevet

At han bor i en campingbil en periode som singel hadde vært helt greit for meg med mindre grunnen var stor gjeld som gjør at han føler han må bo slik.

Utover det ville jeg vært mest opptatt av om han ser for seg å bo slik med en fremtidig kjæreste også, for det hadde ikke vært aktuelt for min del.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det er dumt å avvise han fordi han bor i en bobil. Det er jo bare å spørre han et enkelt spørsmål; "Hva om vi etter hvert blir et par, og jeg ikke vil overnatte i bobilen med deg, kjøper du deg da en bolig igjen? Eventuelt sammen med meg?". Dersom han ikke har barn eller må ha en bolig av andre grunner, så er det jo sikkert spennende å bo slik en periode. 

Jeg tror ikke det er økonomiske grunner bak å bo i en bobil, med mindre den er veldig gammel. En nyere bobil vil faktisk koste omtrent like mye som å leie en liten leilighet. 

Bobilen kan jo være glimrende å ha dersom dere senere flytter sammen - blir du lei av at han er oppå deg konstant, eller motsatt, kan han/du bare ta en kjøretur og en natt i bobilen. 👍😃

Anonymkode: b5dcc...3a0

• Liker 1
Skrevet
On 1/19/2021 at 11:33 AM, AnonymBruker said:

Jeg kunne tenkt meg det selv. Tenk på den friheten! Ser for meg han her er en slags friluftstype? Sånn ala han klatreren i Free Solo? Men skjønner at du ikke vil pga mangel på do/dusj, det blir litt for primitivt.. vi har campingvogn til 8000 med do, for å si det sånn..

Anonymkode: 4d483...042

Alex Honnold er min type mann - jeg hadde gjerne gått for noen som lever og ånder for noe. 

Så lenge man har mulighet til å vaske seg, dusje ved behov, og holde det hygienisk rundt seg, så ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: c1983...41f

Skrevet (endret)
Antiviruset skrev (På 19.1.2021 den 22.58):

Det vet du faktisk ikke! Så igjen bare fordømmelse og trangsynet :) Har faktisk vært inne på tanken selv, kjøpe en god solid bobil og leve i den og kvitte meg med bolig og alle de tingene jeg har. Kunne reise dit jeg vil når jeg vil. Bobiler er veldig godt isolerte om man kjøper kvalitet. Det er null problem og leve der over tid alene. Sammen med flere er totalt uaktuelt. Det kan være et prosjekt som varer noen år. Så treffer man den rette? Da avslutter man dette og går tilbake til bolig. Verre er det ikke. Nå har jeg kjæreste så noe slikt blir nok ikke aktuelt med det første. Men en "drøm" er det faktisk.

Ok,hva om ola nomade møter den "rette"  når han bor i bobil, men skremmer henne bort fordi han bor som en hippy? Det hadde jo vært kjipern.

Endret av lillevill
Skrevet

Det er vel typen det kommer an på, ikke om han akkurat nå bor i en campingbil. Dersom det blir noe av forholdet, kommar han seg sikkert i hus. Men sjekk opp at han ikke har bunnløs gjeld først da! Jeg har bodd i campingbil om sommeren, men aldri om vinteren. Det gikk helt bra, men jeg tror det hadde vært mye mer problematisk om vinteren både fordi det er vanskeligere å holde varmen, men også mangel på dusj og do. Om sommeren kan man alltid få seg et bad i et vann og går seg en tur i skogen når man må på do. Det er ikke like enkelt om vinteren.

Anonymkode: 156ff...70b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...