MiniMjau Skrevet 19. januar 2021 #61 Skrevet 19. januar 2021 Eryn skrev (4 timer siden): Du kan jo ymte frampå om han har tvangstrekk på lønna.... Neida, tuller. Har han fast inntekt fra arbeidet/hobbyen han holder på med? Hvorfor har han aldri vært samboer før? Veldig uvanlig hvis han er en kjekk, hyggelig og tilsynelatende normal mann på 40 år. Hvilket forhold har han til resten av sin familie (mor/far/søsken/onkelbarn osv.)? Hvordan gjennomfører han resten av sitt sosiale liv? Altså, får han besøk i campingbilen, eller legger han opp til kun å treffe folk ute/hjemme hos andre? Bra, enig her. Bli kjent med han, så får du vel klarhet i hvorfor han velger å bo som han gjør.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #62 Skrevet 19. januar 2021 Gøy med mennesker som tør å leve litt anderledes. Men A4-livet er ganske ålreit det også. Jeg tror jeg hadde vært mer bekymret for denne jobben/hobbien hans. Om den er så altoppslukende at han velger å bo i en campingbil hadde jeg lurt på om det er plass til meg også i hans hverdag. Men kjenn på magefølelsen din, hva du er komfortabel med. Anonymkode: 80b34...eda 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #63 Skrevet 19. januar 2021 Han har en hverdag som han liker. Han bor rett v jobben, har nok plass til seg selv. Alt er perfekt. Ja, tenker han, dette er livet for meg!!! Men...jeg liker jo damer da. Hmm.. kansje han kan finne noen som synes det er greit å ha ons i campingvogna? Som synes det er ok leve et liv der vi bare møtes når han har behov for nærhet god mat og gode samtaler. Han er jo en fri vagabond for livet, og det er deilig å ikke planlegge eller tilpasse seg andre. Nei altså..nå tuller jeg. Med seriøst. Har du spurt han om han vurderer å finne en dame som ikke vil ha et a4 liv? En dame som kansje har en egen bobil hun bor i? Perfekt om hun bor i nabolaget da, så kan de bli naboer og. Anonymkode: 92cff...37a 2
SoWhat? Skrevet 19. januar 2021 #64 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Man kan passe seg selv kanskje, men han er åpenbart en parasitt eller gris siden han ikke har do. Det er heller ikke så publikumsvennlig at besøkende må ta med egen bøtte å tisse i. Anonymkode: 1f6dc...9aa Hvis det er en vanlig bobil, så har de do. Men mange foretrekker å bruke andre doer om de kan. Av naturlige årsaker når det gjelder mobile doer.
SoWhat? Skrevet 19. januar 2021 #65 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gøy med mennesker som tør å leve litt anderledes. Men A4-livet er ganske ålreit det også. Jeg tror jeg hadde vært mer bekymret for denne jobben/hobbien hans. Om den er så altoppslukende at han velger å bo i en campingbil hadde jeg lurt på om det er plass til meg også i hans hverdag. Men kjenn på magefølelsen din, hva du er komfortabel med. Anonymkode: 80b34...eda Kunstnere jobber ikke fra 8 til 16. Hallo
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #66 Skrevet 19. januar 2021 Jeg skjønner ikke denne antagelsen om at free-folk er gjeldsslaver og snyltere, da dette overhode ikke er min erfaring. Tror de dere har møtt ikke har vært idelogiske free-folk, men bare dysfunksjonelle, desperate folk med masse problemer. Og det er ganske lett å spotte forskjellen, eier de livsstilen sin, trives de med den? Idelogene her vil gjerne eie minst mulig, og de vil ikke at noen skal eie dem. Og har du gjeld, er det noen som eier deg. Han jeg har vært sammen de siste åra er nettopp den som har sparket meg i rumpa til å leve minimalistisk og bli kvitt gjelda mi, og med hans støtte har jeg lykkes. Han er også den mest redelige fyren jeg har vært sammen med, når vi kjører et sted sammen, som jeg godt kunne spandert, legger han alltid igjen bensinpenger og spanderer alle utgifter på mat og drikke underveis. Og dere som er redd for at han skal flytte inn, det er da ikke noe som skjer uten din påvirkning? Jeg har i hvert fall aldri opplevd at folk ikke lar seg kaste ut når festen er over, eller at de flytter inn uten at jeg har gitt dem nøkkel og et kontonummer for husleia. Min fyr har også spurt om å bli igjen, når jeg drar på jobb, fordi han skal vaske ferdig klærne sine eller vil sove litt mer, og hver eneste gang har han kommet på jobb med nøkkelen, og jeg kommer hjem til et nyvasket hus etterpå. Men ja, sånne menn er ikke for alle. Dersom målet ditt med et forhold er å bo sammne, gidfe seg eller få barn er ikke det noe du kan ta for gitt, men igjen, det kan du ikke med noen. Jeg bor i et hus, og har sett utenfra et ryddig og standardisert liv, men vil jo ikke noen av disse tingene jeg heller. Anonymkode: ecf51...402 4
Illuminatum Skrevet 19. januar 2021 #67 Skrevet 19. januar 2021 visp skrev (12 timer siden): Men han kan jo ikke engang stå oppreist hjemme hos seg selv:) Hadde det vært i et varmt land så hadde jeg skjønt det bedre for da hadde man jo bare tatt livet ut og brukt bilen til å sove i. En kan da fint stå oppreist i en bobil og også ha det varmt og godt. Har selv bobil men ville nok ikke frivillig bodd så trangt, dog kanskje i en liten periode.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #68 Skrevet 19. januar 2021 Jeg kunne tenkt meg det selv. Tenk på den friheten! Ser for meg han her er en slags friluftstype? Sånn ala han klatreren i Free Solo? Men skjønner at du ikke vil pga mangel på do/dusj, det blir litt for primitivt.. vi har campingvogn til 8000 med do, for å si det sånn.. Anonymkode: 4d483...042 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #69 Skrevet 19. januar 2021 For min del ville det kommet til hvordan hygienen hans er. Unngår han å bytte klær (blir mer klesvask :-D), vasker han ikke bobilen (tungvint, vet, har hatt campingvogn), dusjer han sjeldnere (også tungvint - og hvor dusjer han?) Ser for meg at det blir krøbelt og uhygienisk på sikt - altså ingenting for fisefine meg... Og det gjelder om fyren har leilighet/ hus også. Det må se ordentlig og stelt ut, og mannen må også være stelt og lukte godt... Anonymkode: e6440...200 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #70 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kunne tenkt meg det selv. Tenk på den friheten! Ser for meg han her er en slags friluftstype? Sånn ala han klatreren i Free Solo? Men skjønner at du ikke vil pga mangel på do/dusj, det blir litt for primitivt.. vi har campingvogn til 8000 med do, for å si det sånn.. Anonymkode: 4d483...042 En bobil skal vel være ekstremt gammel om det ikke er dusj og do i den. Anonymkode: 0498d...525
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #71 Skrevet 19. januar 2021 SoWhat? skrev (21 timer siden): Virkelig? Det er nok jobb selv om Ts nok betrakter det som slash hobby... Ja, Virkelig. TS sier hobby, så da tror jeg vi forholder oss til det. Anonymkode: 7323a...091 1
SoWhat? Skrevet 19. januar 2021 #72 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, Virkelig. TS sier hobby, så da tror jeg vi forholder oss til det. Anonymkode: 7323a...091 Nei, hun sier jobb slash hobby. Lær deg å lese du. Han livnærer seg åpenbart av det han driver med, men a4- nordmenn skjønner jo Ingenting av sånt. Nordmenn vet knapt hvem Munch og Nerdrum er, og enda mindre om deres verk. Så her er nok kunst " hobby" blant folk flest.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #73 Skrevet 19. januar 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Nei, hun sier jobb slash hobby. Lær deg å lese du. Han livnærer seg åpenbart av det han driver med, men a4- nordmenn skjønner jo Ingenting av sånt. Nordmenn vet knapt hvem Munch og Nerdrum er, og enda mindre om deres verk. Så her er nok kunst " hobby" blant folk flest. Jeg holder meg til jobb og hobby. Du må gjøre som du vil. Anonymkode: 7323a...091 2
SoWhat? Skrevet 19. januar 2021 #74 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg holder meg til jobb og hobby. Du må gjøre som du vil. Anonymkode: 7323a...091 Ja for all del. Om du ikke vet hva slash betyr. Det er så mye rart en skal måtte forholde seg til her 😄
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #75 Skrevet 19. januar 2021 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Ja for all del. Om du ikke vet hva slash betyr. Det er så mye rart en skal måtte forholde seg til her 😄 Mye rart en skal gneldre om og. Anonymkode: 7323a...091 6
Antiviruset Skrevet 19. januar 2021 #76 Skrevet 19. januar 2021 Eryn skrev (På 18.1.2021 den 21.31): Det er nok et økonomisk motiv bak. Gjeld. Det vet du faktisk ikke! Så igjen bare fordømmelse og trangsynet Har faktisk vært inne på tanken selv, kjøpe en god solid bobil og leve i den og kvitte meg med bolig og alle de tingene jeg har. Kunne reise dit jeg vil når jeg vil. Bobiler er veldig godt isolerte om man kjøper kvalitet. Det er null problem og leve der over tid alene. Sammen med flere er totalt uaktuelt. Det kan være et prosjekt som varer noen år. Så treffer man den rette? Da avslutter man dette og går tilbake til bolig. Verre er det ikke. Nå har jeg kjæreste så noe slikt blir nok ikke aktuelt med det første. Men en "drøm" er det faktisk. 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #77 Skrevet 19. januar 2021 Antiviruset skrev (2 minutter siden): Det vet du faktisk ikke! Så igjen bare fordømmelse og trangsynet Har faktisk vært inne på tanken selv, kjøpe en god solid bobil og leve i den og kvitte meg med bolig og alle de tingene jeg har. Kunne reise dit jeg vil når jeg vil. Bobiler er veldig godt isolerte om man kjøper kvalitet. Det er null problem og leve der over tid alene. Sammen med flere er totalt uaktuelt. Det kan være et prosjekt som varer noen år. Så treffer man den rette? Da avslutter man dette og går tilbake til bolig. Verre er det ikke. Nå har jeg kjæreste så noe slikt blir nok ikke aktuelt med det første. Men en "drøm" er det faktisk. Ja, hvorfor ikke om du kan? Anonymkode: 6372e...77a
Antiviruset Skrevet 19. januar 2021 #78 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): For min del ville det kommet til hvordan hygienen hans er. Unngår han å bytte klær (blir mer klesvask :-D), vasker han ikke bobilen (tungvint, vet, har hatt campingvogn), dusjer han sjeldnere (også tungvint - og hvor dusjer han?) Ser for meg at det blir krøbelt og uhygienisk på sikt - altså ingenting for fisefine meg... Og det gjelder om fyren har leilighet/ hus også. Det må se ordentlig og stelt ut, og mannen må også være stelt og lukte godt... Anonymkode: e6440...200 Dusj er det i de fleste moderne bobiler, man kan også dusje på jobb, campingplasser ja det er bare noe praktisk som skal ordnes. Jeg er et ordensmenneske og i en bobil ville jeg hatt det strøkent og rent hele tiden. Klær? Det finnes vaskerier som man bruker til slikt, det handler om rutiner og planlegging. Når jeg treffer en dame er det og se velstelt og lukte godt et absolutt uansett hvor jeg bor.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #79 Skrevet 19. januar 2021 veronicalake skrev (På 18.1.2021 den 20.57): Jeg har nettopp møtt en flott mann (40 år) på Tinder, som jeg har vært på en date (gikk tur) med. Profilen hans var fin, og han virker som en fin mann på mange måter i virkeligheten også. Jeg likte han egentlig veldig godt, men.. På daten kom det altså frem at han bor i en campingbil. Dette er så vidt jeg har forstått ikke pga. dårlig råd, men fordi han selv ønsker det. Han solgte huset sitt nylig til fordel for å flytte inn i campingbilen. Denne står parkert utenfor jobben/hobbyen hans. Grunnen til dette var at der har han toalett han kan bruke, og at han kan jobbe /drive med hobbyen sin til sent på kveld, og ikke måtte tenke på at han må dra hjem fordi det ble så sent. Det virket ikke som dette var midlertidig, da han ikke hadde noen plan om å kjøpe seg noe annet med det første. Han sa han trivdes godt sånn som det er nå. Jeg er usikker på hva jeg tenker om dette, vil jo ikke være dømmende heller, og han virker som sagt til å være en flott og oppegående mann, men jeg kan ikke noe for at jeg synes det er ganske rart at han bor i en campingbil. Ser for meg om vi skulle blitt sammen at jeg ikke har særlig lyst til å overnatte hos han, da han ikke en gang har toalett i bilen, og at det må være veldig kaldt nå på vinteren. Han ønsker å møtes igjen, men jeg er så usikker om det er noe poeng i det, da jeg ikke ser for meg et liv i en campingbil, og at jeg ikke kan la være å tenke at det er et ganske sært livsvalg han har tatt. Kunne du ha datet en mann som bor i en campingbil?? Er det jeg som er sær som tenker at dette er rart? Uten å ha lest tråden, tenker jeg at dere ikke passer sammen. Helt klart forskjellig verdisett og syn på livet. Anonymkode: 12ed0...9f6 3
Antiviruset Skrevet 19. januar 2021 #80 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, hvorfor ikke om du kan? Anonymkode: 6372e...77a Blir nok et versjon av det fremover om det faller seg slik. Eventuelt når pensjonsalder kommer om jeg er alene. Bo sammen med andre i en bobil er ikke aktuelt annet en for kortere ferieturer. Skulle jeg da møtt en dame som dømte meg fordi jeg levde ut en slik drøm over en periode og hun dumpet meg for det? Hennes tap 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå