Gå til innhold

Hvorfor er kvinner så ekstremt stygge mot medmennesker?


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Lisa Rowe skrev (1 minutt siden):

Tja, jeg har blitt utestengt og baksnakket av kvinner og jeg har blitt utsatt for vold av menn, og jeg må si at jeg personlig foretrekker førstenevnte. Å gå etter noen svakere enn deg er noe av det feigeste du kan gjøre i mine øyne, og min erfaring er i hvert fall at menn flest ikke oppsøker slåsskamper de ikke tror de kan vinne. 

Jeg tror ikke dette dreier seg om kjønn egentlig, da det finnes både gode og dårlige mennesker i alle grupper i samfunnet. 

Jeg er dessverre ikke enig. Nå har jeg lest så mye rundt, og opplevd begge kjønn irl. Jeg har erfart skada menn også, mildt sagt.

Men det er denne flokkmentaliteten til kvinner jeg aldri har opplevd med menn. De går bak ryggen og driver psykiske spill. Sladring og dømming. Menn trakkaserer ikke kvinner som opererer seg. Bare Mats Hansen som går etter yngre influencere, og noen av hans kaliber. Det er ikke mange.

Kvinner trakkaserer og håner stadig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vet du hva som statistisk er det aller mest skadelig for kvinners helse? Jo, menn. 

Anonymkode: 9b802...314

Vet du hva som er statistisk aller med skadelig for menns helse? Jo, kvinner. 

Anonymkode: 144cf...1ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (34 minutter siden):

Hva er feil på oss egentlig?  Ja, menn kan de også, men de samler seg ikke sammen og hakker på ett offer. 

 

Det gjør menn ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (29 minutter siden):

Hva er feil på oss egentlig?  Ja, menn kan de også, men de samler seg ikke sammen og hakker på ett offer. De går mer på grupper og kultur osv har jeg inntrykk av, og ikke mot en person i samlet flokk, for å si det sånn. Men dette er ikke noe forsvar for menn. Jeg lurer på hva som er feil med kvinner.

Ser en på You Tube, så er 90 % av de som hater, kvinner. De slenger så mye dritt at en blir fader i meg målløs uansett hvor mange ganger en bevitner det. De kaller medsøstre for horer, trakkaserer dem fordi de har tatt operasjoner på utseende, fordi de er sammen med feil menn, om det er fordi de er for gamle eller for mislykket. Mange blir trakkasert fordi de "tror de er noe" Noe av det jævligste jeg har lest var mot kona til prins Harry. Sorry, har jernteppe, glemt navnet. Folk(kvinner) var rene monstrene!

Og et visst forum her inne. Hvor de skriver masse dritt og trakkaserer og kaller det "kritikk" Trådene er eviglange og møkka bare renner ut som en ustoppelig elv.

Og mot TS i andre tråder og forum her. Oftest er det kvinner som slenger dritt. Av det jeg ser, så er de et stort flertall. Så hva skjer med at damer er så fulle av f.... ? 

 

Jøss, hvilken verden lever du i? Kvinner og menn har litt ulike strategier når det kommer til mobbing av andre, men at menn ikke samler seg i flokk og hakker på et offer er jo bare helt feil. Det gjør menn like mye som kvinner.

Hvis dette gjelder forumet rampelyset (?) så er vel den enkle forklaringa at det som diskuteres der, stort sett er ting som ikke interesserer menn. Dermed er det nesten bare kvinner som diskuterer der. Har du lest diskusjonstråder på f.eks facebook? Herregud, kan love deg det kommer mye fælt fra mannfolk også. Ikke noe kjønnsforskjell der. 

Tror TS' forestilling kommer av at hun stort sett holder seg til fora der det i hovedsak bare er kvinner. Da er det jo selvsagt også flest kvinner blant dem som slenger dritt. Vær på plattformer der menn er, så skal jeg love deg at de er akkurat like "flinke" som kvinner til å slenge dritt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Enig! 

Anonymkode: 6cd89...dd4

Det er jo nettopp det jeg vil. At vi kvinner kan diskutere våre skikkelig dårlige sider og måten vi er på, istedenfor å snakke om hva menn gjør. Som du ser, er det flere som gjør akkurat det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (33 minutter siden):

Hvor mange menn skriver i trådene på Rampelys? 

Endret av Festlig
Feil innlegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SoWhat? skrev (35 minutter siden):

Og hvorfor er kvinner så jævlige mot andre kvinner? 

Helt enig . De arbeidsplassene der det er hovedsakelig kvinnelige ansatte har det dårligste arbeidsmiljøet . 
Vil en ha det ok så fungerer det best med menn i overtall , også

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden):

Jøss, hvilken verden lever du i? Kvinner og menn har litt ulike strategier når det kommer til mobbing av andre, men at menn ikke samler seg i flokk og hakker på et offer er jo bare helt feil. Det gjør menn like mye som kvinner.

Hvis dette gjelder forumet rampelyset (?) så er vel den enkle forklaringa at det som diskuteres der, stort sett er ting som ikke interesserer menn. Dermed er det nesten bare kvinner som diskuterer der. Har du lest diskusjonstråder på f.eks facebook? Herregud, kan love deg det kommer mye fælt fra mannfolk også. Ikke noe kjønnsforskjell der. 

Tror TS' forestilling kommer av at hun stort sett holder seg til fora der det i hovedsak bare er kvinner. Da er det jo selvsagt også flest kvinner blant dem som slenger dritt. Vær på plattformer der menn er, så skal jeg love deg at de er akkurat like "flinke" som kvinner til å slenge dritt.

Men hvorfor kan vi ikke diskutere våre greier istedenfor at dette blir en "Hvem er verst" da. Mange går jo i forsvar her, selv om vi daglig leser her inne om hvordan kvinner behandler hverandre. At man ikke kan ha litt selvinnsikt og ta litt selvkritikk. Ihverfall lure på hvorfor det er så mye dolking i ryggen. Og ikke minst baksnakking og hets mot andre kvinner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig skrev (Akkurat nå):

Helt enig . De arbeidsplassene der det er hovedsakelig kvinnelige ansatte har det dårligste arbeidsmiljøet . 
Vil en ha det ok så fungerer det best med menn i overtall , også

Ja. Det er også et godt eksempel. Mange kvinner = konflikter 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor kan vi ikke diskutere våre greier istedenfor at dette blir en "Hvem er verst" da. Mange går jo i forsvar her, selv om vi daglig leser her inne om hvordan kvinner behandler hverandre. At man ikke kan ha litt selvinnsikt og ta litt selvkritikk. Ihverfall lure på hvorfor det er så mye dolking i ryggen. Og ikke minst baksnakking og hets mot andre kvinner. 

Det er ikke det!

Anonymkode: dcfe5...c85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (5 minutter siden):

Jeg er dessverre ikke enig. Nå har jeg lest så mye rundt, og opplevd begge kjønn irl. Jeg har erfart skada menn også, mildt sagt.

Men det er denne flokkmentaliteten til kvinner jeg aldri har opplevd med menn. De går bak ryggen og driver psykiske spill. Sladring og dømming. Menn trakkaserer ikke kvinner som opererer seg. Bare Mats Hansen som går etter yngre influencere, og noen av hans kaliber. Det er ikke mange.

Kvinner trakkaserer og håner stadig. 

Vi har helt ulike erfaringer ser jeg. Jeg tror jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har opplevd/sett og lest i media at gutter samles i store grupper for å gjøre opp med én person eller en mindre gruppe. Jeg lurer også på om du kanskje ikke er veldig aktiv på facebook og på nyhetssidene der, fordi kommentarfeltene der er druknet i menn som hakker på kvinner som opererer seg, kvinner som ikke opererer seg, kvinner som gjør ditt og kvinner som gjør datt. Mads Hansen skiller seg ut fordi han er en offentlig person, men jeg ser et titalls av menn med samme tankegang som han på en daglig basis. 

Som sagt, kvinner tar som regel i bruk det psykiske mens menn tar i bruk det fysiske. Det er ulike taktikker, men begge kjønn spiller det samme skitne spillet. Hvorfor vi mennesker er slik som vi er og hvorfor noen av oss føler behovet for å behandle andre mennesker dårlig er en gåte for meg, men du er naiv om du tror at det bare er kvinner som holder på sånn. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Ja. Det er også et godt eksempel. Mange kvinner = konflikter 

Rent lønnsmessig så har kvinneyrker de dårligste lønningene . 
På min jobb så var det flest kvinner i starten , og jeg fikk beskjed om å finne plassen min siden jeg var yngst , og de greide heller ikke å rette ryggen og løse problemer i forhold til lønn og rettigheter . 
Nå er vi damene i mindretall , bedre lønn og sunnere arbeidsmiljø 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (11 minutter siden):

Jøss, hvilken verden lever du i? Kvinner og menn har litt ulike strategier når det kommer til mobbing av andre, men at menn ikke samler seg i flokk og hakker på et offer er jo bare helt feil. Det gjør menn like mye som kvinner.

Hvis dette gjelder forumet rampelyset (?) så er vel den enkle forklaringa at det som diskuteres der, stort sett er ting som ikke interesserer menn. Dermed er det nesten bare kvinner som diskuterer der. Har du lest diskusjonstråder på f.eks facebook? Herregud, kan love deg det kommer mye fælt fra mannfolk også. Ikke noe kjønnsforskjell der. 

Tror TS' forestilling kommer av at hun stort sett holder seg til fora der det i hovedsak bare er kvinner. Da er det jo selvsagt også flest kvinner blant dem som slenger dritt. Vær på plattformer der menn er, så skal jeg love deg at de er akkurat like "flinke" som kvinner til å slenge dritt.

Kan du nevne et par plattformer for menn, og eksempler på hvordan de behandler hverandre der? Jeg er på VGdebatt, og der er det iallefall flest menn. De kan lire av seg en spydighet de også, og slenge litt med leppa. Men herregud, det er milevis unna hvordan de snakker til hverandre fks her. 

Endret av SoWhat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lisa Rowe skrev (1 minutt siden):

Vi har helt ulike erfaringer ser jeg. Jeg tror jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har opplevd/sett og lest i media at gutter samles i store grupper for å gjøre opp med én person eller en mindre gruppe. Jeg lurer også på om du kanskje ikke er veldig aktiv på facebook og på nyhetssidene der, fordi kommentarfeltene der er druknet i menn som hakker på kvinner som opererer seg, kvinner som ikke opererer seg, kvinner som gjør ditt og kvinner som gjør datt. Mads Hansen skiller seg ut fordi han er en offentlig person, men jeg ser et titalls av menn med samme tankegang som han på en daglig basis. 

Som sagt, kvinner tar som regel i bruk det psykiske mens menn tar i bruk det fysiske. Det er ulike taktikker, men begge kjønn spiller det samme skitne spillet. Hvorfor vi mennesker er slik som vi er og hvorfor noen av oss føler behovet for å behandle andre mennesker dårlig er en gåte for meg, men du er naiv om du tror at det bare er kvinner som holder på sånn. 

Ja, noen på 50 + er ganske kvinnesjåvinistiske. Men er det derfor greit at også kvinner er kvinner verst? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa Rowe skrev (5 minutter siden):

Vi har helt ulike erfaringer ser jeg. Jeg tror jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har opplevd/sett og lest i media at gutter samles i store grupper for å gjøre opp med én person eller en mindre gruppe. Jeg lurer også på om du kanskje ikke er veldig aktiv på facebook og på nyhetssidene der, fordi kommentarfeltene der er druknet i menn som hakker på kvinner som opererer seg, kvinner som ikke opererer seg, kvinner som gjør ditt og kvinner som gjør datt. Mads Hansen skiller seg ut fordi han er en offentlig person, men jeg ser et titalls av menn med samme tankegang som han på en daglig basis. 

Som sagt, kvinner tar som regel i bruk det psykiske mens menn tar i bruk det fysiske. Det er ulike taktikker, men begge kjønn spiller det samme skitne spillet. Hvorfor vi mennesker er slik som vi er og hvorfor noen av oss føler behovet for å behandle andre mennesker dårlig er en gåte for meg, men du er naiv om du tror at det bare er kvinner som holder på sånn. 

Og nesten alle voldsofre sier at den psykiske volden er verst. Den kvinner altså står for. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Ja, noen på 50 + er ganske kvinnesjåvinistiske. Men er det derfor greit at også kvinner er kvinner verst? 

Jeg skjønner ikke helt hva du vil fram til. Nei, det er ikke greit at enkelte kvinner baksnakker og hetser andre, men du fremstiller det som om at dette er noe alle kvinner holder på med og at det er et langt større problem enn det menn og deres handlinger er, noe jeg ikke er enig i. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Og nesten alle voldsofre sier at den psykiske volden er verst. Den kvinner altså står for. 

Gjerne kom med kilder på dette.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (3 minutter siden):

Og nesten alle voldsofre sier at den psykiske volden er verst. Den kvinner altså står for. 

Må også nevne at psykisk vold og det du har snakket om i denne tråden ikke er det samme. Det er ikke utenkelig at mennesker som har blitt utsatt for fysisk vold og psykisk vold synes den ene er verre enn den andre, men jeg ser ikke hvordan dette er relevant i forhold til dette temaet. Baksnakking og utestenging er ikke nødvendigvis å regne som psykisk vold. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa Rowe skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hva du vil fram til. Nei, det er ikke greit at enkelte kvinner baksnakker og hetser andre, men du fremstiller det som om at dette er noe alle kvinner holder på med og at det er et langt større problem enn det menn og deres handlinger er, noe jeg ikke er enig i. 

Jeg mener at det er typisk kvinner ja. Om jeg ikke husker helt feil, så var det program på TV som tok opp akkurat dette med at jenter er så jævlige mot hverandre, men jeg så det dessverre ikke. 

Jeg liker jo ikke å si det, men jevnt over så syns jeg menn er mer reale. At en vet hvor en har dem. Og de ville aldri lagd en tråd hvor de trakkasert en mann, og som var på tusen sider, hvor de skrev dritt dag og natt. Hallo altså. Det ville ikke skjedd 🙂

Endret av SoWhat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (39 minutter siden):

Hvor mange menn skriver i trådene på Rampelys? 

Rampelys-trådene skulle etter min mening vært slettet. Jeg er enig i mye som står der, men når man går drastisk til verks og forfølger disse kjendisene på alle slags måter og finner den minste ting å kritisere de for, så er det opplagt ikke mye sak det handler om lenger. Montro hvordan disse damene har det med seg selv som vier årevis på å kritisere et annet menneske gjennom flere år? Da er det ikke langt unna stalking, og kan umulig være spesielt sunt. 

Anonymkode: 599c6...ffc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...