Gå til innhold

Hvorfor blir man sett på som søppel om man er singel og barnløs som kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste nettopp en annen tråd og syns det er ganske sykt at man ikke har noen verdi som kvinne om man ikke har mann og barn. Er ikke det et ganske stygt kvinnesyn? 

Det er ikke livet blir som man ser for seg. 

Anonymkode: 9b683...960

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man blir sett enda mer på som søppel som singel og med barn. Selv med 50/50, snakker ikke om resultat av en one night stand. 

Anonymkode: ccafe...80c

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange finner seg de villeste grunner for å føle seg bedre enn andre. 🙈

 

Anonymkode: 6e955...653

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man blir sett enda mer på som søppel som singel og med barn. Selv med 50/50, snakker ikke om resultat av en one night stand. 

Anonymkode: ccafe...80c

Det er også helt utrolig, hvorfor ikke respektere hverandre? Skulle ønske folk kunne være mer snille mot hverandre, blir helt rystet av å lese om alle krav på singelforumet. Man skal være tynn og se ut som en instababe, og man skal aldri fylle 30 for da er man verdiløs. Ikke rart mange damer sliter med dårlig selvtillit. 

Ser ut som både menn og kvinner har disse meningene og det er ikke bra. Er det kun på KG folk tømmer sine stygge fordommer mot oss single damer, eller ER folk virkelig så slemme til daglig også? 

Anonymkode: 9b683...960

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er også helt utrolig, hvorfor ikke respektere hverandre? Skulle ønske folk kunne være mer snille mot hverandre, blir helt rystet av å lese om alle krav på singelforumet. Man skal være tynn og se ut som en instababe, og man skal aldri fylle 30 for da er man verdiløs. Ikke rart mange damer sliter med dårlig selvtillit. 

Ser ut som både menn og kvinner har disse meningene og det er ikke bra. Er det kun på KG folk tømmer sine stygge fordommer mot oss single damer, eller ER folk virkelig så slemme til daglig også? 

Anonymkode: 9b683...960

De fleste motiveres av en belønning, og for mange er det ren belønning å være kynisk. Jeg tror de føler seg smarte da. Teit å føle seg smart i Norge av slike ting, noe annet om vi befant oss i Jemen ellet noe. Da hadde jeg kanskje forstått det. 

 

 

Anonymkode: 6e955...653

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler vel om at man ikke lever opp til KVINNE-rollen?

Anonymkode: 5c636...bdb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare tull. Ikke mat trollet. Det finnes idioter her og der med drøye meninger men de er i mindretall. Bare fordi de snakker betyr ikke at vi må lytte. 

Jeg synes de fleste barnløse kvinnene over 30  som jeg vet om, er kule. Det er mange som ikke har fått barn enda fordi de valgte å følge noe annet først, noe de brant for. En lidenskap. Så når de omsider får barn så kommer de til å bli kule mødre.

Ei søppelkjærring vil fortsatt være ei søppelkjærring selv om hun får barn. Hun øker ikke i verdi bare fordi kun klarte å produsere at avkom.

Anonymkode: 194f5...139

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Handler vel om at man ikke lever opp til KVINNE-rollen?

Anonymkode: 5c636...bdb

Da får menn begynne å leve opp til MANNE-rollen 🤪

Anonymkode: 54a49...ebd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Handler vel om at man ikke lever opp til KVINNE-rollen?

Anonymkode: 5c636...bdb

Vi bor ikke i Saudi-Arabia, og har all verdens muligheter. Hvorfor være stygge mot single kvinner, hva er greia? En annen ting er at dette med å være singel kan være sårt for en del av oss, og denne mobbingen gjør det ikke enklere.. 

Anonymkode: 9b683...960

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får menn begynne å leve opp til MANNE-rollen 🤪

Anonymkode: 54a49...ebd

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi bor ikke i Saudi-Arabia, og har all verdens muligheter. Hvorfor være stygge mot single kvinner, hva er greia? En annen ting er at dette med å være singel kan være sårt for en del av oss, og denne mobbingen gjør det ikke enklere.. 

Anonymkode: 9b683...960

En Kvinne i Norge i dag skal både være en god hustru og mor  OG yrkesaktiv ..

Anonymkode: 5c636...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser overhodet ikke ned på single barnløse kvinner :)

Anonymkode: 2f441...51e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo funnet at smarte og attraktive kvinner ofte velger vekk barn. Jo dummere folk er jo flere barn får de som regel. Doktorgrad  = ingen eller ett barn. Fagbrev eller uten utdanning: 3+ barn. De mest evneveike fra ungdomsskolen har barn, men folk med lengre universitetsutdanning har ikke barn eller de får barn etter 40.

Anonymkode: 93b7f...4db

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er også helt utrolig, hvorfor ikke respektere hverandre? Skulle ønske folk kunne være mer snille mot hverandre, blir helt rystet av å lese om alle krav på singelforumet. Man skal være tynn og se ut som en instababe, og man skal aldri fylle 30 for da er man verdiløs. Ikke rart mange damer sliter med dårlig selvtillit. 

Ser ut som både menn og kvinner har disse meningene og det er ikke bra. Er det kun på KG folk tømmer sine stygge fordommer mot oss single damer, eller ER folk virkelig så slemme til daglig også? 

Anonymkode: 9b683...960

Nei, det forstår ikke jeg heller. Etter å ha hørt og opplevd så mye fælt om oss single mødre har jeg omsider sluttet å møte menn, selv om jeg er 29, attraktiv og godt likt av venner og kolleger. Selv bryr jeg meg katta om folk har barn eller ikke, ser personen for den de er, og er de en drittsekk eller bitch blir de ikke en bedre person av å være singel med/uten barn. Fasade betyr mye og mellommenneskeligste lite i Norge, og det er visst spesielt underholdende å si at barnløse kvinner ikke er ekte kvinner, og at single mødre kun skal brukes for en utløsning. 

Anonymkode: ccafe...80c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er også helt utrolig, hvorfor ikke respektere hverandre? Skulle ønske folk kunne være mer snille mot hverandre, blir helt rystet av å lese om alle krav på singelforumet. Man skal være tynn og se ut som en instababe, og man skal aldri fylle 30 for da er man verdiløs. Ikke rart mange damer sliter med dårlig selvtillit. 

Ser ut som både menn og kvinner har disse meningene og det er ikke bra. Er det kun på KG folk tømmer sine stygge fordommer mot oss single damer, eller ER folk virkelig så slemme til daglig også? 

Anonymkode: 9b683...960

Kan det være at de som sier det er utslitte og trøtte småbarnsforeldre som er litt misunnelige på deg? 

Anonymkode: adbd2...0fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, det forstår ikke jeg heller. Etter å ha hørt og opplevd så mye fælt om oss single mødre har jeg omsider sluttet å møte menn, selv om jeg er 29, attraktiv og godt likt av venner og kolleger. Selv bryr jeg meg katta om folk har barn eller ikke, ser personen for den de er, og er de en drittsekk eller bitch blir de ikke en bedre person av å være singel med/uten barn. Fasade betyr mye og mellommenneskeligste lite i Norge, og det er visst spesielt underholdende å si at barnløse kvinner ikke er ekte kvinner, og at single mødre kun skal brukes for en utløsning. 

Anonymkode: ccafe...80c

Ps, også mange som ikke har disse negative holdningene jeg skrev så klart, viktig å ikke bli for negativ i tankegangen, det jobber jeg med selv. 

Anonymkode: ccafe...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ei søppelkjærring vil fortsatt være ei søppelkjærring selv om hun får barn. Hun øker ikke i verdi bare fordi kun klarte å produsere at avkom.

Du har fortsatt dette behovet for å karakterisere noen på en nedrig måte? Er det ikke nok å akseptere dem som noen du ikke trenger å ha noe med, uten å skal stemple noen som "Untermensch"?

Anonymkode: 2768f...7e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstod det som at det var fordi man blir pen pule uten prevensjon fordi det er så fruktelig krevende. 

Anonymkode: ca03e...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det forstår ikke jeg heller. Etter å ha hørt og opplevd så mye fælt om oss single mødre har jeg omsider sluttet å møte menn, selv om jeg er 29, attraktiv og godt likt av venner og kolleger. Selv bryr jeg meg katta om folk har barn eller ikke, ser personen for den de er, og er de en drittsekk eller bitch blir de ikke en bedre person av å være singel med/uten barn. Fasade betyr mye og mellommenneskeligste lite i Norge, og det er visst spesielt underholdende å si at barnløse kvinner ikke er ekte kvinner, og at single mødre kun skal brukes for en utløsning. 

Anonymkode: ccafe...80c

Er egentlig ikke rart da. Tror de oppfører seg slik fordi kvinnen ikke har sterk støtte i ryggen. Som feks et innlegg her hvor en kvinne fikk besøk av en finn.no-bande, og med en gang faren hennes kommer hjem blir det plutselig totalt andre boller. Det er så primitive mange mennesker er. Det er bare i Norge de kjipe og dårlige personene er good stuffs. Men de liker seg selv og har interesse av å stå på rettighetene sine. Og de tråkker dessverre på andre. Åssen ellers skal de føle seg bra? 

Synes det er så flaut med slik oppførsel i Norge, da man burde ha det såpass bra at man ønsker andre vel. Vi lever ikke i jungelen og mange sliter med å forstå det. 

 

Anonymkode: 6e955...653

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent objektivt er det vel verst med folk som får barn med ulike partnere. Det er jo tross alt barn som blir rammet av foreldrenes reduserte impulskontroll. De som velger vekk barn og fokuserer på karriere og å bidra til samfunnet, rammer jo ingen med sine valg. 

Anonymkode: 93b7f...4db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har fortsatt dette behovet for å karakterisere noen på en nedrig måte? Er det ikke nok å akseptere dem som noen du ikke trenger å ha noe med, uten å skal stemple noen som "Untermensch"?

Anonymkode: 2768f...7e6

Jeg synes de aller fleste folk er kjempegode uansett hvor de kommer fra. Men det finnes dårlige mennesker. Beklager, men det mener jeg 100% selv om det heldigvis ikke er mange av dem.

Anonymkode: 194f5...139

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...