Gå til innhold

Hvorfor blir man sett på som søppel om man er singel og barnløs som kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maxwell
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det finnes idioter her og der med drøye meninger men de er i mindretall. Bare fordi de snakker betyr ikke at vi må lytte. 

Anonymkode: 194f5...139

👆👏👍☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, jeg var singel til ifjord og er fortsatt barnløs. Kanskje jeg bare mangler de sosiale antennene til å merke at folk ser på meg som søppel? 😛

Jeg tror ikke det da, tror nok det er et fåtall som tenker på den måten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være 40 år gammel kvinne idag er ikke som å være 40 år gammel kvinne før i tiden. Idag har kvinner en verdi uavhengig av livssituasjonen sin, og man har bedre helse og kan ta bedre vare på seg selv. Syns kvinner flest rundt 40 det så unge ut.

Selv er jeg singel, barnløs, men har slitt mye psykisk. Under andre forhold ville jeg studert og hatt et helt annet liv. 

Anonymkode: f5b73...2cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yuumi skrev (8 minutter siden):

Hm, jeg var singel til ifjord og er fortsatt barnløs. Kanskje jeg bare mangler de sosiale antennene til å merke at folk ser på meg som søppel? 😛

Jeg tror ikke det da, tror nok det er et fåtall som tenker på den måten. 

Tror du det er en hersketeknikk her på KG? Jeg ble kalt masse stygt da jeg snakket med en mann som bare ikke kunne forstå hvorfor jeg var singel og barnløs. Han sa jeg var en verdiløs hore. Hyggelig. 

Anonymkode: 9b683...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 41, singel og barnløs. 
Føler vel mer at folk synes synd på meg enn at de ser ned på meg. 
Når det er sagt skulle jeg ønske at livet hadde blitt annerledes, men samtidig er jeg glad for at jeg ikke slo meg til ro i et forhold som ikke føltes riktig. Har mange venninner som lever i forhold av gammel vane. Vil heller bli sett ned på enn å leve i et sexløst forhold med dårlig kommunikasjon, noe som nok hadde vært realiteten for min del om jeg hadde blitt i forholdet mitt. 

Og ja, jeg tror jeg kommer til å treffe en bra mann. Det er bare på KG det er umulig i min alder. Mennesker rundt meg i alle aldre, fasonger og med ulike personligheter og utdanningsnivåer får seg bra kjærester stadig vekk, så det er nok mulig for en gjennomsnittlig dame som meg også. 

Anonymkode: ee175...794

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synes de aller fleste folk er kjempegode uansett hvor de kommer fra. Men det finnes dårlige mennesker. Beklager, men det mener jeg 100% selv om det heldigvis ikke er mange av dem.

Anonymkode: 194f5...139

Sjekk ordbruken da. Dårlig, kan repareres eller bedres. Søppel, er til for å kastes. 

Anonymkode: 2768f...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tror du det er en hersketeknikk her på KG? Jeg ble kalt masse stygt da jeg snakket med en mann som bare ikke kunne forstå hvorfor jeg var singel og barnløs. Han sa jeg var en verdiløs hore. Hyggelig. 

Anonymkode: 9b683...960

Ja, det tror jeg nok. Og jeg tror også at de menneskene som sier sånt sliter noe innmari selv, og at du ikke skal ta deg nær av det de sier. De har det nok ikke så bra, eller så er de troll. Trollet har det ikke så bra heller etter at den største bukkene bruse stanget den vekk fra brua, sikkert derfor den fant tilflukt på KG istedet. Vi får invitere bukkene bruse hit, så trollet må dra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40, singel og barnløs og har flere ganger lagt merke til det TS skriver. Det er stor forskjell på hvordan jeg blir oppfattet både i arbeidslivet og privat nå sammenlignet med da jeg var gift eller samboer. Du blir sett på som mer «verdt»/mer stabil om du er i et etablert forhold. Etter at jeg ble singel så ble invitasjoner til vennemiddager etc færre og færre, sikkert fordi det kun er par der.

Har også fått direkte spørsmål fra flere menn om jeg ikke føler meg mindre kvinnelig som ikke har barn. Aldri tenkt over det, og jeg føler meg absolutt som 100% kvinne. En jeg datet sa til og med rett ut at det var «ukvinnelig» ikke å ha barn. Vel, jeg kan ikke få barn, og det har aldri vært noe ønske heller.

Søplefolk

Anonymkode: 66221...c88

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er jo funnet at smarte og attraktive kvinner ofte velger vekk barn. Jo dummere folk er jo flere barn får de som regel. Doktorgrad  = ingen eller ett barn. Fagbrev eller uten utdanning: 3+ barn. De mest evneveike fra ungdomsskolen har barn, men folk med lengre universitetsutdanning har ikke barn eller de får barn etter 40.

Anonymkode: 93b7f...4db

Herregud. Du har i alle fall ikke peiling. Selvfølgelig har kvinner med mastergrad og doktorgrad barn. Jeg jobber selv som forsker på et av Norges universiteter, og kan love deg at det hører til unntakene med kvinner her som ikke har barn. De fleste som tar mastergrad er ferdige med denne innen de er 25-26. Da har de flere år på seg i yrkeslivet før de får barn i starten av 30-årene.  Vi greier begge deler, fordi vi er ressurssterke 😀

Anonymkode: 98236...5b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg leste nettopp en annen tråd og syns det er ganske sykt at man ikke har noen verdi som kvinne om man ikke har mann og barn. Er ikke det et ganske stygt kvinnesyn? 

Det er ikke livet blir som man ser for seg. 

Anonymkode: 9b683...960

Jeg leste også den andre tråden, og merker meg at du til de grader feilsiterer den. Det var jo ingen der som kalte barnløse for søppel. Det var dine ord. Din tolkning.

Anonymkode: 98236...5b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig inntrykk av at det er single og barnløse menn som blir sett ned på?

Anonymkode: 8990a...5e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er 40, singel og barnløs og har flere ganger lagt merke til det TS skriver. Det er stor forskjell på hvordan jeg blir oppfattet både i arbeidslivet og privat nå sammenlignet med da jeg var gift eller samboer. Du blir sett på som mer «verdt»/mer stabil om du er i et etablert forhold. Etter at jeg ble singel så ble invitasjoner til vennemiddager etc færre og færre, sikkert fordi det kun er par der.

Har også fått direkte spørsmål fra flere menn om jeg ikke føler meg mindre kvinnelig som ikke har barn. Aldri tenkt over det, og jeg føler meg absolutt som 100% kvinne. En jeg datet sa til og med rett ut at det var «ukvinnelig» ikke å ha barn. Vel, jeg kan ikke få barn, og det har aldri vært noe ønske heller.

Søplefolk

Anonymkode: 66221...c88

Å yes, du er liksom mer verdt i et «etablert forhold» selv om det bare er fasade og begge to er svært ulykkelige 

Anonymkode: adbd2...0fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes single og barnløse kvinner er det mest attraktive som er :) 

Anonymkode: 306cd...c93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes single og barnløse kvinner er det mest attraktive som er :) 

Anonymkode: 306cd...c93

Uansett hvor gamle de er? 

Anonymkode: adbd2...0fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uansett hvor gamle de er? 

Anonymkode: adbd2...0fd

Ja! Ingenting er så usjarmerende enn kvinner som lever i ulykkelige forhold og/eller er fullpakka av unger som om at det var deres plikt til å sette dem til verks. Fasade-kvinner, kaller jeg dem. 

Anonymkode: 306cd...c93

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noe som det er lurt å tenke på når en leser sånt og andre teite og drøye ting her inne. Hvem skriver hva? Og hvorfor i all verden bry seg om det?  Du vet jo selvfølgelig at ikke alle tenker sånn. Det er ikke alle på KG en gang 🙂 så prøv å tenk fornuftig.

Og så må du tenke på hvilke mennesker du velger å la deg påvirke av. Det er faktisk veldig viktig  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Sjekk ordbruken da. Dårlig, kan repareres eller bedres. Søppel, er til for å kastes. 

Anonymkode: 2768f...7e6

Åh herregud... Det er et ordspill med referanse til trådens sitat om at single barnløse kvinner er søppel. Jeg brukte ordlyden til trollene som ts viser til, for å komme med et motargument. Satt på spissen for å tydeligjøre hvor tåpen denne debatten er. Var det virkelig så vanskelig å forstå? Leste du hovedinnlegget? "Søppel" er "søppel" uansett om de får et barn eller ikke. Er bare det jeg prøver å si men jeg må vist pakke det inn i bomullspapir til deg.

Anonymkode: 194f5...139

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg leste nettopp en annen tråd og syns det er ganske sykt at man ikke har noen verdi som kvinne om man ikke har mann og barn. Er ikke det et ganske stygt kvinnesyn? 

Det er ikke livet blir som man ser for seg. 

Anonymkode: 9b683...960

Jeg ser absolutt ikke ned på kvinner som er singel og uten barn. De har jo selv valgt å prioritere andre ting i livene sine, og det bør man ikke dømme i samfunnet. I motsetning til en mann, er det alltid en mann (eller fem) til enhver kvinne i vårt langstrakte land, uansett hva. Jeg kjenner mange damer som er medisinsk overvektige og som har masse utvalg. En gutt som er overvektig og ikke pen er evig singel.

Anonymkode: ae7b5...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud. Du har i alle fall ikke peiling. Selvfølgelig har kvinner med mastergrad og doktorgrad barn. Jeg jobber selv som forsker på et av Norges universiteter, og kan love deg at det hører til unntakene med kvinner her som ikke har barn. De fleste som tar mastergrad er ferdige med denne innen de er 25-26. Da har de flere år på seg i yrkeslivet før de får barn i starten av 30-årene.  Vi greier begge deler, fordi vi er ressurssterke 😀

Anonymkode: 98236...5b1

Jeg er enig. I Norge er barn et tegn på rikdom/ressurser. De fleste velstående familier har ofte mange barn, 3+. Akkurat som at maktfulle menn med mye penger og ressurser får favne bredt, tar mye damer og får barn med mange ikke sant ja! 

Anonymkode: ae7b5...0fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnløse kvinner er da mye mere akseptert i dag enn de har vært noen gang. Før ble de sett ned på, de fikk dårlig rykte og folk hadde for seg at de hatet barn. Forfattere har gjennom tidene blitt inspirert av dem til å skrive om hekser som hater barn, lokker dem til seg og putter dem i gryta osv... 

Anonymkode: c5fc7...50f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...