Gå til innhold

Har du mist mange?


Samantha

Anbefalte innlegg

Jeg har mista noen i årenes løp.

Hund: Påkjørt og måtte avlives.

Farfar: Naturlig årsak

Farmor: Naturlig årsak

Momor: Naturlig årsak

Pappa: Drap

Jeg mista farfar da jeg var 4, og husker egentlig ikke så mye fra tiden med han. Farmor mista jeg når jeg var ti. Henne var jeg svært glad i, og vi hadde et veldig godt forhold. Klart det var trist å ta farvel med henne, men hun var gammel og fikk sovne stille inn. Ingen smertefull død.

Mormor døde i år. Hjertet hennes klarte ikke mer. Også hun nådde en respektabel alder, og det kom heller ikke som en overraskelse at hennes tid var kommet. Jeg hadde i grunnen ingen problemer med å akseptere hennes bortgang. Trist var det jo.

Pappa ble tatt fra meg da jeg var 6 år. Selv om jeg ikke husker så mye fra den tiden, var det først etter jeg fikk vite hele årsakssammenhengen som førte til hans død at jeg fikk større problemer med å akseptere hans bortgang. Å vite hvordan han døde, og hvorfor er veldig vondt. Det går ikke en eneste dag uten at jeg tenker på han. Hans bortgang er ikke noe som preger meg i hverdagen, men det hender at de følelsene som er knyttet til det kommer opp på overflaten, og da er det ikke så greit. Hans død har preget meg som person, og dette er noe jeg ser tydelig nå som jeg er blitt voksen. Savnet av han vil nok aldri forsvinne, men man lærer seg faktisk å leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...