slask Skrevet 14. januar 2021 #101 Del Skrevet 14. januar 2021 (endret) Demonstrasjonene fortsetter i Danmark. Hvor er viruset? Og før du kaster deg over tastaturet og skriver "trodde folk visste dette nå..." eller noe lignende - les artikkelteksten. https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-01-10-vi-er-vrede-og-vi-er-traette-og-vi-er-ved-at-blive-sindssyge-hvor-er-den-virus Endret 14. januar 2021 av slask 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 14. januar 2021 #102 Del Skrevet 14. januar 2021 slask skrev (8 minutter siden): Demonstrasjonene fortsetter i Danmark. Hvor er viruset? Og før du kaster deg over tastaturet og skriver "trodde folk visste dette nå..." eller noe lignende - les artikkelteksten. https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-01-10-vi-er-vrede-og-vi-er-traette-og-vi-er-ved-at-blive-sindssyge-hvor-er-den-virus Hvem har en interesse i det? Det har medicinalindustrien, der tjener penge på vaccinerne. Det har Bill Gates og Kina 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McGjest Skrevet 14. januar 2021 #103 Del Skrevet 14. januar 2021 (endret) Tutte skrev (49 minutter siden): Og nettopp det du siterer er jo en grunn til at skoler i større grad burde kunne være åpne. Det som står er: at enkelte skoler har rødt nivå (og har hjemmeundervisning) har gjort at smittetallene har gått ned på skoler som ikke er på rødt nivå. Med teskje: å stenge skoler / trinn gjør at smittetallene går ned. Det du ser ut til å hevde er at dette tiltaket bør oppheves fordi det fungerer. Vaksiner mot difteri er et tiltak slik at sykdommen er så godt som fraværende. Betyr det at dette tiltaket bør fjernes? Endret 14. januar 2021 av Gjest McGjest 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 14. januar 2021 #104 Del Skrevet 14. januar 2021 (endret) Tutte skrev (2 timer siden): Har ikke sett at noen ikke tror at Norge kan bli rammet, men vi er ikke i nærheten av det enda. Man må se på de strenge tiltakene i forhold til situasjonen, og må faktisk se på hvor føre var man kan være med alvorlige tiltak som da i så fall ødelegger mer enn det gjør godt. Det er heller ikke noe rart at folk stiller spørsmål vedr effekten av tiltak når man ser land etter land med stadig mer inngripende tiltak og smitten til tross for det bare blir verre og verre. Men da er det jo selvfølgelig en enkel løsning å si at grunnen er at folk ikke følger de. veldig uenig i det første du sier. Det er jo et refreng som går på repeat her inne, og så viser man til demografien eller at nordmenn er så sunne, vi har ikke antibiotikaresistens osv osv. til det siste du sier: Må en forklaring være feil bare fordi den er enkel? Det er en annen enkel forklaring på at det er høy smitte tross tiltak, og det er at 1) tiltakene er ikke sterke nok og/eller 2) de ble iverksatt for sent. At ukontrollert smittespredning i land med tiltak blir brukt som et argument mot tiltak, er den mest absurde argumentasjon jeg har hørt. Endret 14. januar 2021 av MissLucy 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 14. januar 2021 #105 Del Skrevet 14. januar 2021 MissLucy skrev (3 timer siden): Jo Utdyp? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 14. januar 2021 #106 Del Skrevet 14. januar 2021 Gjest McGjest skrev (38 minutter siden): Det som står er: at enkelte skoler har rødt nivå (og har hjemmeundervisning) har gjort at smittetallene har gått ned på skoler som ikke er på rødt nivå. Med teskje: å stenge skoler / trinn gjør at smittetallene går ned. Det du ser ut til å hevde er at dette tiltaket bør oppheves fordi det fungerer. Vaksiner mot difteri er et tiltak slik at sykdommen er så godt som fraværende. Betyr det at dette tiltaket bør fjernes? Rødt nivå er ikke automatisk det samme som hjemmeundervisning. Og regjeringen skriver selv, at selv ved rødt nivå så skal elevene være så mye på skolen som mulig. Men dersom det er vanskelig utifra smittevernshensyn, kan videregående og ungdomsskoler legge opp til noe hjemmeopplæring. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McGjest Skrevet 14. januar 2021 #107 Del Skrevet 14. januar 2021 Tutte skrev (3 minutter siden): Rødt nivå er ikke automatisk det samme som hjemmeundervisning. Og regjeringen skriver selv, at selv ved rødt nivå så skal elevene være så mye på skolen som mulig. Men dersom det er vanskelig utifra smittevernshensyn, kan videregående og ungdomsskoler legge opp til noe hjemmeopplæring. Om du ser skrev jeg hjemmeundervisning i parantes. Dvs stengt skole / trinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 14. januar 2021 #108 Del Skrevet 14. januar 2021 Jane Eyre skrev (21 minutter siden): Utdyp? veldig smittsomt virus. Eksponensiell vekst. Truer helsevesenet. Trodde dette var kjent nå. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 14. januar 2021 #109 Del Skrevet 14. januar 2021 MissLucy skrev (9 minutter siden): veldig smittsomt virus. Eksponensiell vekst. Truer helsevesenet. Trodde dette var kjent nå. Men leste du ikke det jeg skrev? Ansatte på somatiske avdelinger er redde for å miste jobben sine nå fordi det er så lite å gjøre? Det går an å reflektere over slike problemstillinger og ikke bare gjengi det du har blitt fortalt av myndighetene.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 14. januar 2021 #110 Del Skrevet 14. januar 2021 Jane Eyre skrev (1 minutt siden): Men leste du ikke det jeg skrev? Ansatte på somatiske avdelinger er redde for å miste jobben sine nå fordi det er så lite å gjøre? Det går an å reflektere over slike problemstillinger og ikke bare gjengi det du har blitt fortalt av myndighetene.. Kilde Hvor gjelder dette? Du er klar over at veldig mange avdelinger sliter med å få dekt opp vakter, grunnet folk er i karantene osv,.. ellers så svinger tall normalt på somatiske avdelinger. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McGjest Skrevet 14. januar 2021 #111 Del Skrevet 14. januar 2021 Jane Eyre skrev (3 minutter siden): Men leste du ikke det jeg skrev? Ansatte på somatiske avdelinger er redde for å miste jobben sine nå fordi det er så lite å gjøre? Det går an å reflektere over slike problemstillinger og ikke bare gjengi det du har blitt fortalt av myndighetene.. En refleksjon er at smittervern påvirker all type smittsom sykdom, ikke bare covid. Dermed får enkelte avdelinger mindre å gjøre, kontra ingen smittevern: MASSE å gjøre. Er ikke dette 1 + 1 = 2? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 14. januar 2021 #112 Del Skrevet 14. januar 2021 Jane Eyre skrev (9 minutter siden): Men leste du ikke det jeg skrev? Ansatte på somatiske avdelinger er redde for å miste jobben sine nå fordi det er så lite å gjøre? Det går an å reflektere over slike problemstillinger og ikke bare gjengi det du har blitt fortalt av myndighetene.. Hvis det er din påstand at eksponensiell smittevekst, hvis vi tillot det å skje, ikke er en trussel mot kapasiteten i helsevesenet, så må du nesten begrunne det med noe annet enn synsing om hvordan noen har det på jobb idag. Dette har vært behandlet så grundig, så mange ganger nå at jeg synes helt ærlig ikke at den påstanden du kom med fortjener respons i det hele tatt. Men den kan ikke få stå uimotsagt heller, så dermed gjør jeg det så kort som jeg gjorde, 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little Diva Skrevet 14. januar 2021 #113 Del Skrevet 14. januar 2021 (endret) Gjest McGjest skrev (12 minutter siden): En refleksjon er at smittervern påvirker all type smittsom sykdom, ikke bare covid. Dermed får enkelte avdelinger mindre å gjøre, kontra ingen smittevern: MASSE å gjøre. Er ikke dette 1 + 1 = 2? Smittevern har vært høyt i fokus i mange år, og helsepersonell blir drillet på dette uavhengig av covid eller ikke. Det er ikke noe som plutselig har kommet. Men det måtte altså en pandemi til for at "resten" av samfunnet skulle lære seg normale hygieniske tiltak. Endret 14. januar 2021 av Little Diva 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nala79 Skrevet 14. januar 2021 #114 Del Skrevet 14. januar 2021 Gjest McGjest skrev (1 time siden): Det som står er: at enkelte skoler har rødt nivå (og har hjemmeundervisning) har gjort at smittetallene har gått ned på skoler som ikke er på rødt nivå. Med teskje: å stenge skoler / trinn gjør at smittetallene går ned. Det du ser ut til å hevde er at dette tiltaket bør oppheves fordi det fungerer. Vaksiner mot difteri er et tiltak slik at sykdommen er så godt som fraværende. Betyr det at dette tiltaket bør fjernes? Min sønn går på vdg skole her hvor det er ingen smitte. Men han har hjemmeskole fordi alle er på rødt nivå. Altså...?! !!!) Ingen Smittet siden mars altså!! Forstå det den som kan..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McGjest Skrevet 14. januar 2021 #115 Del Skrevet 14. januar 2021 Nala79 skrev (Akkurat nå): Min sønn går på vdg skole her hvor det er ingen smitte. Men han har hjemmeskole fordi alle er på rødt nivå. Altså...?! !!!) Ingen Smittet siden mars altså!! Forstå det den som kan..... Mange som forstår det faktisk. Hvorfor tror du det er ingen smitte? Og tror du helt ærlig at ingen av medelevene hans ikke har med noe fra jul og nyttår? Sverige som kom sent i gang med tiltak passerte nettopp 10.000 dødsfall. 350 siste døgn. Norge har 511 totalt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nala79 Skrevet 14. januar 2021 #116 Del Skrevet 14. januar 2021 Gjest McGjest skrev (Akkurat nå): Mange som forstår det faktisk. Hvorfor tror du det er ingen smitte? Og tror du helt ærlig at ingen av medelevene hans ikke har med noe fra jul og nyttår? Sverige som kom sent i gang med tiltak passerte nettopp 10.000 dødsfall. 350 siste døgn. Norge har 511 totalt. Hvorfor?? La meg si det sånn. Denne sommeren fikk vårt lille sted rekord- mange besøk av turister. Aldri vært så mange. Ingen smittet. Og enda er det ingen som har tegn til smitte her. Det er snart ett år. Men vi fikk ikke tiltak før nå, bare den normale selvsagte "vaske/sprite hender og avstand". Her går heller ingen med munnbind. Du mener det er ingen smitte her fordi dere andre har hatt tiltak..? 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McGjest Skrevet 14. januar 2021 #117 Del Skrevet 14. januar 2021 Little Diva skrev (7 minutter siden): Smittevern har vært høyt i fokus i mange år, og helsepersonell blir drillet på dette uavhengig av covid eller ikke. Det er ikke noe som plutselig har kommet. Men det måtte altså en pandemi til for at "resten" av samfunnet skulle lære seg normale hygieniske tiltak. Ja, men der har du en refleksjon. Derfor er enkelte avdelinger tomme - det har ikke bare med covid å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little Diva Skrevet 14. januar 2021 #118 Del Skrevet 14. januar 2021 (endret) MissLucy skrev (10 minutter siden): Hvis det er din påstand at eksponensiell smittevekst, hvis vi tillot det å skje, ikke er en trussel mot kapasiteten i helsevesenet, så må du nesten begrunne det med noe annet enn synsing om hvordan noen har det på jobb idag. Dette har vært behandlet så grundig, så mange ganger nå at jeg synes helt ærlig ikke at den påstanden du kom med fortjener respons i det hele tatt. Men den kan ikke få stå uimotsagt heller, så dermed gjør jeg det så kort som jeg gjorde, Det heter eksponentiell vekst. Kanskje lære seg det før man bruker fremmedord og disser andre? Forøvrig så er ikke synsing det samme som observasjon. Uten observasjon hadde man iallfall ikke lært av hverken positive eller negative tiltak, og samfunnet hadde ikke vært under utvikling. Uansett så må folk få si hva de mener uten nedlatende svake argumenter. Det blir for dumt. Endret 14. januar 2021 av Little Diva Autokorrekt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McGjest Skrevet 14. januar 2021 #119 Del Skrevet 14. januar 2021 Nala79 skrev (1 minutt siden): Hvorfor?? La meg si det sånn. Denne sommeren fikk vårt lille sted rekord- mange besøk av turister. Aldri vært så mange. Ingen smittet. Og enda er det ingen som har tegn til smitte her. Det er snart ett år. Men vi fikk ikke tiltak før nå, bare den normale selvsagte "vaske/sprite hender og avstand". Her går heller ingen med munnbind. Du mener det er ingen smitte her fordi dere andre har hatt tiltak..? 😮 Jeg aner ikke hvorfor dere ikke har smitte. Det er lave tall også der jeg bor og vi har hatt mer åpent enn mange andre steder. Men nå som folk kommer hjem fra ferie / jul / nyttår er det på sin plass at det er litt isolasjon. Tallene vsr spådd å øke. Og det gjorde de. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nala79 Skrevet 14. januar 2021 #120 Del Skrevet 14. januar 2021 Gjest McGjest skrev (1 minutt siden): Jeg aner ikke hvorfor dere ikke har smitte. Det er lave tall også der jeg bor og vi har hatt mer åpent enn mange andre steder. Men nå som folk kommer hjem fra ferie / jul / nyttår er det på sin plass at det er litt isolasjon. Tallene vsr spådd å øke. Og det gjorde de. Det er akkurat det jeg lurer på. Hvorfor har vi ikke det her. Jeg kjenner ikke et eneste menneske som har testet positivt, men kjenner mange fra både Oslo, Bergen, her og i England.. jeg tviler ikke på viruset overhode, men jeg syns det er litt.. rart? Må vel være lov! Jeg syns ikke tiltakene står til trusselen. Jeg tror ikke vi har vært i nærheten av fulle sykehus i Norge. Og vi har hatt betydelig flere innlagte utenom Corona. Så nei. Stakkars barn og unge! Det er virkelig noe som skurrer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg