Gå til innhold

Hvor lenge kan myndighetene og de trofaste følgerne stå inne for tiltakene når man reflekterer over innholdet i disse artiklene?


spenol

Anbefalte innlegg

https://www.dagsavisen.no/debatt/barn-uten-betydning-1.1821663

 

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/weRXan/ungdom-rammes-hardt-av-roedt-nivaa?fbclid=IwAR0weHqpn87vC11E7lK3evi-4tLACEg8i-bM51RoDWfY5V5Ad7j1IXp6PRE

 

Stakkars barn og unge som mister så ekstremt mye fordi en MEGET liten prosentandel blir alvorlig syke. 

Jeg FATTER det ikke. Forklar meg gjerne.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissLucy skrev (Akkurat nå):

veldig smittsomt virus. Eksponensiell vekst. Truer helsevesenet.

Trodde dette var kjent nå.

Har helsevesenet i Norge vært i nærheten av å være truet?

Smittsomt virus, eksponensiell vekst, høye smittetall. Men hvor mange har behov for legehjelp....?

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, har du sett hvordan folk og barn har det i andre land akkurat nå, der hvor corona har fått spre seg mye mer fritt? 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spenol skrev (Akkurat nå):

Har helsevesenet i Norge vært i nærheten av å være truet?

Smittsomt virus, eksponensiell vekst, høye smittetall. Men hvor mange har behov for legehjelp....?

tiltakene virker. Dette er alment kjent.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spenol skrev (1 minutt siden):

Har helsevesenet i Norge vært i nærheten av å være truet?

Smittsomt virus, eksponensiell vekst, høye smittetall. Men hvor mange har behov for legehjelp....?

Hadde du foretrukket at det gjorde det?

Dette ser ut til å være alternativet. 

https://www.vg.no/nyheter/i/7KV8eK/sverige-hundrevis-av-barn-har-alvorlig-foelgesykdom-av-corona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (1 minutt siden):

tiltakene virker. Dette er alment kjent.

Fortsatt rekordhøye smittetall rett som det er.. Hvor mange av de trenger legehjelp?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spenol skrev (Akkurat nå):

Fortsatt rekordhøye smittetall rett som det er.. Hvor mange av de trenger legehjelp?

GIYF

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamsi skrev (2 minutter siden):

Hadde du foretrukket at det gjorde det?

Dette ser ut til å være alternativet. 

https://www.vg.no/nyheter/i/7KV8eK/sverige-hundrevis-av-barn-har-alvorlig-foelgesykdom-av-corona

Selvfølgelig trist for de få barna som blir alvorlig syke, men er det «god nok grunn» for å fortsette med inngripende tiltak som skader enda flere barn og unge? Jeg er oppriktig bekymret for deres (særlig psykiske) helse i årene framover

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spenol skrev (6 minutter siden):

Har helsevesenet i Norge vært i nærheten av å være truet?

Smittsomt virus, eksponensiell vekst, høye smittetall. Men hvor mange har behov for legehjelp....?

Foreslår at vi slutter å dyrke mat med det samme. Det er jo ingen som dør av sult i Norge!

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spenol skrev (6 minutter siden):

Har helsevesenet i Norge vært i nærheten av å være truet?

Smittsomt virus, eksponensiell vekst, høye smittetall. Men hvor mange har behov for legehjelp....?

Og hvorfor har ikke helsevesenet vært i nærheten av å være truet tror du?

Forlengelsen av den retorikken er: Etter vi innførte at det er pålagt å holde fartsgrensen og ha på bilbelte, har dødsfallene i trafikken sunket drastisk. Det er nå trygt å kjøre bil og vi innfører fri fart samt fjerner alle bilbelter. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spenol skrev (Akkurat nå):

Nettopp...

Hør. Jeg er helt med på at barn og unge rammes hardt, og jeg synes skolestenging og rødt nivå er helt forferdelig. Men kan vi ikke diskutere tiltakene og effektene uten hele tiden å dra den gamle plata om den lille prosentandelen, eller at vi ikke synes de gamle trenger å leve, eller at det er bare influensa.

Faktum er at uten tiltak blir den lille prosentandelen et stort tall som vil føre til at helsevesenet kneler. Det er ikke noe å diskutere.

Det som ER noe å diskutere, er hva som er gode og dårlige tiltak, og hvordan kan vi best leve med de tiltakene vi må ha. Kan vi erstatte rødt nivå i skolen med andre tiltak?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spenol skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig trist for de få barna som blir alvorlig syke, men er det «god nok grunn» for å fortsette med inngripende tiltak som skader enda flere barn og unge? Jeg er oppriktig bekymret for deres (særlig psykiske) helse i årene framover

Særlig at det er barn sin psykiske helse du er bekymret over. Slapp av, til sommeren kan du drikke øl på utestedene igjen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spenol skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig trist for de få barna som blir alvorlig syke, men er det «god nok grunn» for å fortsette med inngripende tiltak som skader enda flere barn og unge? Jeg er oppriktig bekymret for deres (særlig psykiske) helse i årene framover

Jeg er enig om at det må settes inn tiltak for å styrke tilbudene til denne gruppen. Det mest effektive er å få ned smitten og få fart på vaksinering slik de får tilbake hverdagen. Jeg aner ikke veien videre, men en ting er sikkert, vi må stanse den engelske mutasjonen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er også bekymret for barn og unge om dagen. Er bekymret for både den psykiske helsen hos barn og voksne, og for at velferdsstaten skal gå brytes ned. Jeg vil heller at 10 barn skal få læring, og kunne være med på breddeidrett + ha det godt med seg selv, enn at Helda på 95 år får leve litt lenger. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at folk er frustrerte nå, men tror ikke at Erna gjør dette for å plage oss. Synes selv det begynner å bli ekstremt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (1 minutt siden):

Jeg er også bekymret for barn og unge om dagen. Er bekymret for både den psykiske helsen hos barn og voksne, og for at velferdsstaten skal gå brytes ned. Jeg vil heller at 10 barn skal få læring, og kunne være med på breddeidrett + ha det godt med seg selv, enn at Helda på 95 år får leve litt lenger. 

Problemet er at det ikke finnes en gammel dame som får covid og må legges inn. Det finnes tusenvis. 

Hva tror du skjer når sykehusene er FULLE av eldre folk og et av de ti barna kommer inn med brudd? 

Kaste ut en av de eldre for å la vedkommende dø på fortauet?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest McGjest skrev (6 minutter siden):

Og hvorfor har ikke helsevesenet vært i nærheten av å være truet tror du?

Forlengelsen av den retorikken er: Etter vi innførte at det er pålagt å holde fartsgrensen og ha på bilbelte, har dødsfallene i trafikken sunket drastisk. Det er nå trygt å kjøre bil og vi innfører fri fart samt fjerner alle bilbelter. 

Jeg forstår retorikken din, men står fortsatt ved spørsmålet mitt. Hvor mange ville hatt behov for legehjelp? Ville vi knelet? Jeg tror ikke det. Om man så ville sett antydninger til det, så stram inn! Nå har vi krisemaksimert og levd «føre var» i snart 1 år. Det er barna det går utover. Hvorfor kvele hele distrikstnorge og kriker og kroker med inngripende tiltak som primært er «nødvendig» i byene?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...