Gå til innhold

Vanskeligste du har tilgitt i nåværende forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svartfugl skrev (6 timer siden):

Herregud. Først sier du utroskap, så sier du at hun tvang seg på ham? Synes det er drøyt at du klandrer ham for å være offer for et overgrep. Det er jo du som gjør noe utilgivelig her.

Du vet forresten ingenting om hvorvidt jeg klandrer ham eller hva som var omstendighetene her. 

Jeg kaller det utroskap fordi han selv kaller det utroskap. De hadde sex. Det er det han sier selv. 

Hva hjelper det ts at du av en eller annen grunn går inn for å "ta" andre i tråden basert på veldig lite informasjon utover det jeg har vurdert som relevant for ts sitt spørsmål? 

Og ikke minst, hva får du ut av å være slik? 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Utroskap.. 

Anonymkode: 89f91...761

HVORDAN klarer dere å tilgi utroskap?? 

Jeg spør ikke for å dømme, men rett og slett fordi jeg er nyskjærrig! 

Hva gjør dere helt konkret i praksis for å ikke la tvilen, tankene, sorgen, sinne, osv, ta helt over i hverdagen og ødelegge forholdet? 

Selv sliter jeg med at kjæresten bare har hatt mye snapchat-kontakt, som GRENSET til flørting, men en annen kvinne.... 

Anonymkode: a3d92...b13

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg jeg ble dumpet «ut av det blå». Det var slutt i noen måneder før han angret og kom tilbake. Var veldig i tvil om jeg skulle ta han tilbake eller ikke.

Vi har hatt gode og dårlige perioder etter dette. Når det går dårlig med oss tenker jeg oftere på bruddet og har såre følelser knyttet til det.

Anonymkode: 52a50...3ba

Hva sa han om hvorfor han dumpet deg ut av det blå? Og hvor lang tid tok det før han angret? Har det på samme måte her. 

Anonymkode: 8c8bd...170

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilga utroskap, men fra jeg fant ut av utroskapen så gikk det bare nedover med forholdet. Var ingen tillitt igjen, det gjorde meg mistenksom og sjalu, og det er ikke slik jeg ønsker å være i et forhold. Vi holdt sammen i 2 år etter han var utro, og jeg kom aldri helt over det. 

Om min nåværende er utro, så går jeg med engang. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

 

Utroskap fra hans side. Det skjedde i vår, og det var da han var på en fest og hadde black-out. Han fortalte det selv dagen etter, gråtende og fortvilet. 
(det var traumatisk for ham av flere grunner. Hun hadde tvunget seg på ham)

 

Håper du mener at hun presset seg på han, fordi slik du skisserer det så høres det jo ut som voldtekt? 

Anonymkode: 78edf...f35

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Utroskap fra hans side. Det skjedde i vår, og det var da han var på en fest og hadde black-out. Han fortalte det selv dagen etter, gråtende og fortvilet. 
(det var traumatisk for ham av flere grunner. Hun hadde tvunget seg på ham)
Jeg kjenner meg igjen i det med ripe i lakken i forholdet. Jeg tenkte slik også. 

Men føler nå, klisjè som det høres ut, at vi har blitt sterkere. 

Det har alt å si hva som skjedde, hvordan det skjedde og aller mest, hvor lei seg han er for det tenker jeg .

Jeg hadde ikke kunnet tilgi langvarig utroskap bak min rygg der det var jeg som fant det ut ved en tilfeldighet. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

Så han ble voldtatt? 

Anonymkode: cd62b...bae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Håper du mener at hun presset seg på han, fordi slik du skisserer det så høres det jo ut som voldtekt? 

Anonymkode: 78edf...f35

Ja jeg mener presset seg på ham. Ser andre her også kaller det voldtekt og er kjappe med å vende dette mot meg som om jeg har gjort noe. 
 

Veldig komplisert, fordi han var i en situasjon der han var full og husker lite. Det lille han husker så husker han det som at han ikke egentlig ville, men at han bare på automatikk ble med på det fordi hun var så pushy. Altså ikke voldtekt, men han har slitt veldig med det i ettertid. 
Vi har snakket veldig mye om det i ettertid, og jeg har vært den som har prøvd å være åpen for om dette grenset til overgrep. Fordi man kan jo «stivne til» og bare la det skje som et forsvar. Og det kan kanskje være mye vanskeligere for en mann å fysisk gjøre motstand mot en kvinne som ikke godtar et nei. Hun var veldig voldsom slik han husker det. Men mye mindre enn ham, så det gjør jo det veldig komplisert. 

 

Og jeg har gitt han veldig mye trøst og forståelse, og vi har gått i terapi. Så synes det var ubehagelig med de som virket som de skulle beskylde meg for å være den slemme, uten å vite noen ting om hvordan jeg har tatt det. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De hadde sex. 

Han har fått vite av kompiser (han husker ikke selv) at de var på hverandre hele kvelden, kyssa og flørta. Masserte hverandre etc. Og drev hele tiden og dro ut sammen for å røyke. 

Så hadde hun dratt han med seg på et rom, og der husker han bare noen bruddstykker av at hun rev av ham klærne og var på ham. 

Han selv husker det som at han ikke ville (de bruddstykkene han husker, men han erkjenner også at siden kompisene sier at han var med på det de så, så kan han ikke vite helt når det gjelder det han ikke husker).

Han snakket med henne dagen etter, og hun sa de var to om det. 

Så ja. Komplisert situasjon. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

Og du tror på ham?? 😂😂😂

Anonymkode: 0930e...43a

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg dumpet mannen min, men pga noe han gjorde.. For et år siden fant jeg ut at han inni mellom tenker på det. 

Anonymkode: aad2b...e3f

Mener du at han tenker på det han gjorde eller på det at du dumpet ham? Er det lenge siden? 
(spør fordi jeg håper det kan gi meg en pekepinn på hvor lenge noe slikt vil kunne sitte igjen...)

Anonymkode: ae032...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og du tror på ham?? 😂😂😂

Anonymkode: 0930e...43a

Vel, han kunne latt være å fortelle meg om det da. Jeg hadde aldri funnet det ut om han ikke hadde fortalt det. 
Dette skjedde i andre enden av fylket, der han er fra. Jeg kjenner ingen av de som var på festen. Og ikke visste noen andre om det som skjedde heller, det er det bare jeg som vet, fordi han fortalte det til meg dagen etter. 
Så han kunne veldig enkelt bare gått resten av sitt liv uten at jeg fikk vite det, og visst at det ikke var mulighet for at jeg ville finne det ut heller. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var han veldig lei seg for det etterpå? Dette har mye å si tenker jeg. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

Han var ekstremt lei seg, aldri sett han slik før. Så jeg tviler ikke på at han angrer, men er redd det kan skje igjen siden dette var et "fyllaglipp". (Skjer det igjen så tilgir jeg det ikke) 

Anonymkode: 01d80...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og du tror på ham?? 😂😂😂

Anonymkode: 0930e...43a

Du virker for øvrig som et skikkelig kvalitetsmenneske som får noe ut av å håne noe sånt med latterfjes.  
 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nåværende forhold: ingenting, egentlig. Han knuste en vase en vase en gang, men det var jo ikke med vilje (Bare ubetenksomhet), så var jo ikke noe å tilgi. 

Forrige forhold: utroskap to ganger. Aldri igjen! 

Anonymkode: bd7ff...a4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han var ekstremt lei seg, aldri sett han slik før. Så jeg tviler ikke på at han angrer, men er redd det kan skje igjen siden dette var et "fyllaglipp". (Skjer det igjen så tilgir jeg det ikke) 

Anonymkode: 01d80...886

Jeg tenker at kanskje har fått seg en støkk, og at sjansen for at det skjer igjen derfor er mindre. 
Siden han virker så lei seg. Nå vet han hvor lite som skal til, og passer sikkert mer på.
Og har sikkert fått kjent på hvor utrolig lite det er verdt det, å risikere å miste deg for noe tilfeldig. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og du tror på ham?? 😂😂😂

Anonymkode: 0930e...43a

Og selvfølgelig har jeg vært i tvil. Skjønner ikke helt hvorfor du tror at du på briljerende vis introduserer meg for denne tanken. 
 

Gå et annet sted og pirk på en død fugl med en pinne eller noe, det gir deg sikkert samme typen glede. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han var ekstremt lei seg, aldri sett han slik før. Så jeg tviler ikke på at han angrer, men er redd det kan skje igjen siden dette var et "fyllaglipp". (Skjer det igjen så tilgir jeg det ikke) 

Anonymkode: 01d80...886

Klart han var lei seg og klart han angrer. Du har aldri sett han sånn før fordi du aldri har avslørt utroskap fra hans side før. Det betyr ikke at det ikke har skjedd. En gang utro alltid utro. Fyllaglipp?? Glippen for hans del er vel at det kom frem. Du får se om det gjentar seg. Tilliten er vel uansett brutt??

Anonymkode: 5d99c...bc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Også utroskap her. Var to ganger med samme person på utenlandsferie. Før denne ferien lurte han på om jeg hadde blitt lei meg om han tilfeldigvis gjorde noe med noen mens han var borte. Så det burde jo vært en varselslampe som gikk av der, gitt.
Fikk senere vite at han tidligere hadde om mål å ligge med folk fra så mange land som mulig, så han har pleid å krysse av på kartet for hvert land han "erobrer". Så gleder meg ikke til han skal på ferie til et nytt land når den tid kommer...

Anonymkode: edbce...351

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

At han sa til meg at kroppen min ikke var bra nok for ham.

Anonymkode: cdd33...500

Fy fader. Og han er du fortsatt sammen med hvor lang tid etter? Eller er det slutt?

Anonymkode: 5d99c...bc1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanskeligste å tilgi var hans sjalusi det første året. Men jeg hadde på følelsen av at det kanskje bare var en fase. Nå har vi et helt annet liv sammen. 

Anonymkode: cd62b...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Klart han var lei seg og klart han angrer. Du har aldri sett han sånn før fordi du aldri har avslørt utroskap fra hans side før. Det betyr ikke at det ikke har skjedd. En gang utro alltid utro. Fyllaglipp?? Glippen for hans del er vel at det kom frem. Du får se om det gjentar seg. Tilliten er vel uansett brutt??

Anonymkode: 5d99c...bc1

Det var han som fortalte det til meg, så han prøvde aldri å skjule det. Hadde jeg funnet det ut på tilfeldig måte hadde det vært slutt og tilliten hadde vært borte. Det er fortsatt tillit i forholdet på grunn av at han var ærlig, og fordi han generelt er enn ærlig og omtenksom person. Tilliten har selvsagt fått en knekk. 

Anonymkode: 01d80...886

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...