Gå til innhold

Vanskeligste du har tilgitt i nåværende forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor er så mange så jævlig ute etter å "ta" meg her? 

Jeg har delt noe jævlig sårt som svar på ts sitt spørsmål. Hvorfor blir jeg så voldsomt konfrontert? 

Jeg sitter og gråter nå av hele greia. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

TS her. Veldig lei for at du må få disse kommentarene bare for å svare på mitt spørsmål. Jeg er veldig takknemlig for svaret og forstår situasjonen din godt! Ikke la disse ufine kommentarene påvirke deg eller din situasjon. 

Anonymkode: 01d80...886

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud!!!! La stakkars anonym være da. Hun har tilgitt og gått videre, kanskje dere skal gjøre det og??? 

Anonymkode: c729d...6bc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sammen i 11 år, og det vanskeligste har helt klart vært utroskap fra hans side for 6 år siden. Det var tøft de første to årene etterpå, spesielt det første året var en helt ekstrem påkjenning. Vi hadde en pause i noen måneder etter han fortalte det hvor han flyttet ut og bodde hos familie, og jeg ble værende i huset vårt med barna våre (vi har alltid delt utgifter 50 %, fra mat, strøm, tv, internett osv og dette fortsatte han med også når han bodde borte). Om jeg husker rett flyttet han hjem etter ca 4-6 mnd (er mye fra den tiden jeg ikke husker for å være ærlig). 
 

Det krevde mye fra oss begge etterpå, men på et eller annet vis kom vi styrket ut av det og selv om det høres helt banalt ut så ble forholdet vårt bedre enn  aldri før og vi har aldri hatt det så bra som de siste årene. Vi hadde MANGE underliggende problemer før utroskapen, og når vi først måtte begynne å jobbe med oss selv og forholdet vårt så ble både kommunikasjon, intimiteten, romantikken, samarbeidet og vennskapet vårt bedre. 

Anonymkode: 5e361...1d2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

HVORDAN klarer dere å tilgi utroskap?? 

Jeg spør ikke for å dømme, men rett og slett fordi jeg er nyskjærrig! 

Hva gjør dere helt konkret i praksis for å ikke la tvilen, tankene, sorgen, sinne, osv, ta helt over i hverdagen og ødelegge forholdet? 

Selv sliter jeg med at kjæresten bare har hatt mye snapchat-kontakt, som GRENSET til flørting, men en annen kvinne.... 

Anonymkode: a3d92...b13

Vel, det ble slutt mange mnd etter utroskapen før jeg gikk tilbake etter at han krøp alle månedene det var slutt! Jeg elsker han, og tilga. Sorgen gikk over til slutt og alle er forskjellige. Hadde ikke tilgitt om det skjedde over tid, men klarte til slutt å tilgi det engangstilfellet. Nå lenge etterpå har vi barn og er lykkeligere enn noen sinne, og selvom det er lenge siden jobber han enda for at jeg skal føle meg trygg, så det som skjedde dukker opp veldig sjeldent i hodet mitt lenger. 
 

Hadde det skjedd igjen hadde jeg ikke tilgitt det. Den som er utro må virkelig jobbe hardt, ellers går det ikke! Forstår at mange synes det er rart å tilgi dette, for det er fryktelig vondt å bli sveket på den måten. 

Anonymkode: 89f91...761

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han sviktet meg når jeg trengte han. Snudde ryggen til og gikk. Tok ikke telefonen, svarte ikke på sms. Fikk først kontakt da jeg skrev at jeg var på sykehuset. Klarer ikke å tilgi.

Anonymkode: a1ca2...af7

Hvordan går det med deg i dag?

Anonymkode: c683f...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor er så mange så jævlig ute etter å "ta" meg her? 

Jeg har delt noe jævlig sårt som svar på ts sitt spørsmål. Hvorfor blir jeg så voldsomt konfrontert? 

Jeg sitter og gråter nå av hele greia. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

Det er trist at du gråter, men bør du egentlig legge ut om noe slikt om det er så sensitivt? Dette er et internettforum, hvor du har valgt å dele noe helt frivillig. Folk kommer til å svare, slik er det. Kanskje du burde skåne deg selv fra kommentere på innlegg om det blir for vondt og vanskelig  

Anonymkode: bfd69...699

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du vet forresten ingenting om hvorvidt jeg klandrer ham eller hva som var omstendighetene her. 

Jeg kaller det utroskap fordi han selv kaller det utroskap. De hadde sex. Det er det han sier selv. 

Hva hjelper det ts at du av en eller annen grunn går inn for å "ta" andre i tråden basert på veldig lite informasjon utover det jeg har vurdert som relevant for ts sitt spørsmål? 

Og ikke minst, hva får du ut av å være slik? 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

Jeg reagerer veldig kraftig på folk som kaller seksuelle overgrep for utroskap ja, relevant eller ei. Beklager om jeg var for krass. Jeg kune helt sikkert formulert meg mildere.

Edit: Ser nå at du har sitert det ene innlegget mitt hele tre ganger. Aner ikke hvorfor, men da tror jeg du skal parkere temaet om avsporing/relevans for ts. Og du må slutte å kalle folk slemme bare fordi de er kritiske til det du skriver. Ja, noen ser jeg at var urimelige og barnslige mot deg,men det er helt innafor å reagere på en delav det du skrev. Tåler du ikke det,finnes det nok langt hyggeligere ting å bruke tida på enn kvinneguiden.

 

Endret av Svartfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vært sammen i 11 år, og det vanskeligste har helt klart vært utroskap fra hans side for 6 år siden. Det var tøft de første to årene etterpå, spesielt det første året var en helt ekstrem påkjenning. Vi hadde en pause i noen måneder etter han fortalte det hvor han flyttet ut og bodde hos familie, og jeg ble værende i huset vårt med barna våre (vi har alltid delt utgifter 50 %, fra mat, strøm, tv, internett osv og dette fortsatte han med også når han bodde borte). Om jeg husker rett flyttet han hjem etter ca 4-6 mnd (er mye fra den tiden jeg ikke husker for å være ærlig). 
 

Det krevde mye fra oss begge etterpå, men på et eller annet vis kom vi styrket ut av det og selv om det høres helt banalt ut så ble forholdet vårt bedre enn  aldri før og vi har aldri hatt det så bra som de siste årene. Vi hadde MANGE underliggende problemer før utroskapen, og når vi først måtte begynne å jobbe med oss selv og forholdet vårt så ble både kommunikasjon, intimiteten, romantikken, samarbeidet og vennskapet vårt bedre. 

Anonymkode: 5e361...1d2

Nesten så jeg trodde jeg hadde svart i denne tråden når jeg leste dette. Her var det omtrent akkurat likt. 

Jeg må si det er mye jeg ikke husker fra den tiden også og jeg husker også at det tok et par år før det sakte men sikkert bedret seg. Det var virkelig noe av det jævligste jeg har vært igjennom, men vi har det virkelig bra nå. 

Anonymkode: 1ef40...b30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her. Veldig lei for at du må få disse kommentarene bare for å svare på mitt spørsmål. Jeg er veldig takknemlig for svaret og forstår situasjonen din godt! Ikke la disse ufine kommentarene påvirke deg eller din situasjon. 

Anonymkode: 01d80...886

Takk, ts

Håper alt ordner seg for deg :)

Anonymkode: 7cb6f...6e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tålmodige mange av dere er! Jeg hadde aldri klart å tilgi utroskap. Håper ikke alle menn er sånn, for da forblir jeg vel singel livet ut...

Anonymkode: 8a141...ba4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ventet et år med å fortelle at han hadde barn han ikke fikk treffe. Jeg tilga dette, og flere andre ting, men det ble slutt fire år senere da jeg omsider innså at fyren var syk i hodet og at det var gode grunner til at han ikke fikk treffe barnet sitt. 

Anonymkode: 53f2e...026

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartfugl skrev (51 minutter siden):

Jeg reagerer veldig kraftig på folk som kaller seksuelle overgrep for utroskap ja, relevant eller ei. Beklager om jeg var for krass. Jeg kune helt sikkert formulert meg mildere.

Edit: Ser nå at du har sitert det ene innlegget mitt hele tre ganger. Aner ikke hvorfor, men da tror jeg du skal parkere temaet om avsporing/relevans for ts. Og du må slutte å kalle folk slemme bare fordi de er kritiske til det du skriver. Ja, noen ser jeg at var urimelige og barnslige mot deg,men det er helt innafor å reagere på en delav det du skrev. Tåler du ikke det,finnes det nok langt hyggeligere ting å bruke tida på enn kvinneguiden.

 

Jeg skjønner at man reagerer på det om noen kaller seksuelle overgrep for utroskap. Men om man leser det jeg har skrevet så har jeg ikke gjort det.

Jeg skrev i stad at det var han som kalte det utroskap. Han sier at han har vært utro.

Jeg føler også at det er vanskelig for meg å vurdere om det var et overgrep eller ei, og skriver ikke noe sted at det direkte er det. 

Jeg skjønner at det var voldsomt at jeg siterte deg tre ganger, men jeg ble veldig opprørt. 

Jeg ser også noen skriver at dette skulle jeg ikke delt på kvinneguiden. Det er nok sant, jeg hadde bare aldri forestilt meg at folk kunne være sånn. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner at man reagerer på det om noen kaller seksuelle overgrep for utroskap. Men om man leser det jeg har skrevet så har jeg ikke gjort det.

Jeg skrev i stad at det var han som kalte det utroskap. Han sier at han har vært utro.

Jeg føler også at det er vanskelig for meg å vurdere om det var et overgrep eller ei, og skriver ikke noe sted at det direkte er det. 

Jeg skjønner at det var voldsomt at jeg siterte deg tre ganger, men jeg ble veldig opprørt. 

Jeg ser også noen skriver at dette skulle jeg ikke delt på kvinneguiden. Det er nok sant, jeg hadde bare aldri forestilt meg at folk kunne være sånn. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

Det aller beste er å overse ekle og ufyselige svar, men det er ikke alltid så lett. Synes du er tøff som deler noe så vondt og vanskelig! Håper det går mye bedre med dere nå og fremover!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Også utroskap her. Var to ganger med samme person på utenlandsferie. Før denne ferien lurte han på om jeg hadde blitt lei meg om han tilfeldigvis gjorde noe med noen mens han var borte. Så det burde jo vært en varselslampe som gikk av der, gitt.
Fikk senere vite at han tidligere hadde om mål å ligge med folk fra så mange land som mulig, så han har pleid å krysse av på kartet for hvert land han "erobrer". Så gleder meg ikke til han skal på ferie til et nytt land når den tid kommer...

Anonymkode: edbce...351

VAR DETTE TINDERKONGEN FRA PARADISE HOTEL? 
hahah kjenner eksen hans. Akkurat samme opplegget. 
Han var utro ved flere anledninger og ekstremt manipulerende. 

Anonymkode: 7af9b...544

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han dumpet meg, pulte «ho jeg ikke skulle bekymre meg for» og løp tilbake til meg etter to uker. Det var helt i starten av forholdet. Det gjorde kjempe vondt, men det var jo slutt når det skjedde. Eneste jeg ba om var at han hadde NULL kontakt med den dama. 
Han lovte og ble sint hver gang jeg nevnte at jeg hadde en magefølelse som sa at han løy.  
1,5år senere finner jeg ut at de har hatt kontakt hele veien. 
jeg kasta han ut.. hørte ikke fra han på 2 dager, men han hadde visstnok kontakt med ho da. Så tok JEG (dumme faen som jeg er) kontakt med han. Og han ba om tilgivelse og jobba for forholdet etter det. Jeg forsøker hele tiden å svelge den kamelen. Men det er en STYGG og stor ripe i lakken. 
bare det at jeg skriver om det her nå gjør at jeg blir lei meg og sint.. tilliten er ikke i nærheten av hva den var. 

Anonymkode: 7af9b...544

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva gav dette deg? Helt ærlig? Hva fikk du ut av dette? Hva slags person tenker du selv at du er, som fryder deg over å være sarkastisk over andre sin tragedie? 
 

Han var sammen med meg morgenen etter og gråt. 
Han hadde ingen grunn til å lyve om noe han ikke hadde trengt å fortelle meg i utgangspunktet.

Anonymkode: 7cb6f...6e7

Det jeg personlig sliter med å forstå er hvordan det har klart å være fullkommen sex om han var så berusa at han ikke husker noe som helst. Hvordan har han klart å jokket seg på hun ubevisst. Var det ridestilling? fordi jeg synes (dessverre) det høres veldig rart ut. De fleste menn sliter med ereksjon bare de er fulle nok. Det at han var helt blacka ut gjør at jeg synes det er rart at han har klart å være hard nok til å ha fullkommen sex. 

Ja jeg spekulerer kanskje for mye om noe som ikke angår meg, men for min del kan det heller virke som at han bare fortalte av skyldfølelse og la på litt "ekstra" ting som gjør at han ikke virker like skyldig i situasjonen som han muligens var:vetikke:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg skjønner at man reagerer på det om noen kaller seksuelle overgrep for utroskap. Men om man leser det jeg har skrevet så har jeg ikke gjort det.

Jeg skrev i stad at det var han som kalte det utroskap. Han sier at han har vært utro.

Jeg føler også at det er vanskelig for meg å vurdere om det var et overgrep eller ei, og skriver ikke noe sted at det direkte er det. 

Jeg skjønner at det var voldsomt at jeg siterte deg tre ganger, men jeg ble veldig opprørt. 

Jeg ser også noen skriver at dette skulle jeg ikke delt på kvinneguiden. Det er nok sant, jeg hadde bare aldri forestilt meg at folk kunne være sånn. 

Anonymkode: 7cb6f...6e7

Jeg har lest innlegget ditt flere ganger. Det har ikke endret oppfatningen min om hva som faktisk står der. Da får vi vel bare kalle det en misforståelse.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjaus skrev (15 minutter siden):

Det jeg personlig sliter med å forstå er hvordan det har klart å være fullkommen sex om han var så berusa at han ikke husker noe som helst. Hvordan har han klart å jokket seg på hun ubevisst. Var det ridestilling? fordi jeg synes (dessverre) det høres veldig rart ut. De fleste menn sliter med ereksjon bare de er fulle nok. Det at han var helt blacka ut gjør at jeg synes det er rart at han har klart å være hard nok til å ha fullkommen sex. 

Ja jeg spekulerer kanskje for mye om noe som ikke angår meg, men for min del kan det heller virke som at han bare fortalte av skyldfølelse og la på litt "ekstra" ting som gjør at han ikke virker like skyldig i situasjonen som han muligens var:vetikke:

Det er mulig å ha ereksjon sovende/sterkt beruset, men da er det heller ikke frivillig sex men voldtekt/overgrep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartfugl skrev (1 minutt siden):

Det er mulig å ha ereksjon sovende/sterkt beruset, men da er det heller ikke frivillig sex men voldtekt/overgrep.

Som hva hun skrev, var det ikke overgrep. Partneren hennes kalte det sex og utroskap. Hadde han uansett sovet hadde han ikke husket noe? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjaus skrev (2 minutter siden):

Som hva hun skrev, var det ikke overgrep. Partneren hennes kalte det sex og utroskap. Hadde han uansett sovet hadde han ikke husket noe? 

Ja, det er en spesiell historie...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...