Gå til innhold

Når er dere med barn 3 - 10 år hjemme etter jobb og skole?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er hjemme ca 1530. Mannen kommer hjem 1620 ca. Barna ser barne-tv mens jeg lager middag, og så spiser vi når far kommer. Ferdig med middag kl 17 ca, og så har vi tid til lek og familietid før legging som starter 1830. Jeg jobber som lærer og er ferdig med undervisning 1400 hver dag. Jobber en del på kvelden etter barna har lagt seg.

Anonymkode: 89383...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Geirfuglen

Vi bytter på å hente og jobbe lenge siden vi har fleksitid, så vi henter kl. 15 i barnehagen.

Spiser da mellommåltid, er litt ute hvis han vil, leker og spiller spill. Tar en tur på biblioteket og leser noen bøker når de har langåpent. Spiser middag kl. 18, og begynner forberedelse til legging kl 19. I seng til 19.30 og leser bok til litt før kl. 20, så vi prøver å få ham til å sove til 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle er ikke like arbeidsomme som deg. Og de kan vi takke når corona er over og det ikke blir mer hjemmekontor. Ingen bedrifter med vett i behold vil la folk ha hjemmekontor når de bruker arbeidstiden på å leke med barna og levere/hente i bhg 9.30/14.30.

Anonymkode: 6d42c...f65

Jeg oppfatter ikke meg som spesielt samvittighetsfull, altså, men vi er jo logget på teams hele dagen, og da blir det jo tydelig om jeg logger ut klokka halv tre hver dag, liksom. I tillegg har vi jo møter og uformelle samtaler i gjennom dagen, for ikke å snakke om e-poster. Men ja, jeg skjønner at de som har lang pendlevei sparer tid. For meg blir det hipp som happ.

Anonymkode: 340fe...5d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg oppfatter ikke meg som spesielt samvittighetsfull, altså, men vi er jo logget på teams hele dagen, og da blir det jo tydelig om jeg logger ut klokka halv tre hver dag, liksom. I tillegg har vi jo møter og uformelle samtaler i gjennom dagen, for ikke å snakke om e-poster. Men ja, jeg skjønner at de som har lang pendlevei sparer tid. For meg blir det hipp som happ.

Anonymkode: 340fe...5d3

Akkurat, arbeidsmengden er den samme som alltid så det blir 8-16 uansett. Kan muligens spare inn en halvtime ved å spise ved pc og da kanskje hente litt tidligere.

Anonymkode: 6d42c...f65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Til vanlig mellom kl 15.00-15.30. Nå ca kl 14.00 pga redusert åpningstid 

Anonymkode: 7a0ea...c60

Ettermiddagene går med til lek, middag, kveldsmat, en tur ut, bading, litt tv og legging

Anonymkode: 7a0ea...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har også hjemmekontor, men må jo jobbe til fire uansett? Jeg skjønner ikke hvordan det hjelper så mye på tidsbruken. Henter i barnehagen etter jobbslutt, og er hjemme ca 16:30 - 16:45.

Anonymkode: 340fe...5d3

Jobber når det passer. Har veldig fleksibel jobb.

Anonymkode: 54e58...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat, arbeidsmengden er den samme som alltid så det blir 8-16 uansett. Kan muligens spare inn en halvtime ved å spise ved pc og da kanskje hente litt tidligere.

Anonymkode: 6d42c...f65

Vi er begge på hjemmekontor da. En leverer mens den andre jobber, og den som startet tidlig på jobb kan hente tidlig.

Anonymkode: 54e58...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har også hjemmekontor, men må jo jobbe til fire uansett? Jeg skjønner ikke hvordan det hjelper så mye på tidsbruken. Henter i barnehagen etter jobbslutt, og er hjemme ca 16:30 - 16:45.

Anonymkode: 340fe...5d3

Vi har barnehage nært hjemme, og ca 30-45 minutters reisevei til jobb. Så det spares jo inn en del på å slippe den lange reiseveien.
 

I tillegg har vi bare en bil, så vi dro samlet om morgenen før corona, jeg slapp av mann og barn i barnehagen og dro videre på jobb, mannen leverte og tok kollektiv videre, og jeg hentet på vei hjem. Med hjemmekontor kan en av oss starte å jobbe tidlig, mens den andre ordner barna og levering. Den som begynner tidlig er da gjerne ferdig på jobb 14:30/15:00, og kan hente like etterpå.

Anonymkode: 22bf0...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vanlig: 17.00.

Nå med hjemmekontor: ferdig og avlogget teams klokka 16. 

Mannen er bonde så det er alltid noen hjemme. Derfor kommer barna alltid hjem 14.15. De gjør lekser og hverdagen går greit. Uten korona er det mer hektisk med mange fritidsaktiviteter osv. Nå er det roligere. Setter pris på rolig tempo men gleder meg til vanlig hverdag. 

Anonymkode: c7e73...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...