Gå til innhold

Når er dere med barn 3 - 10 år hjemme etter jobb og skole?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvordan er ettermiddagene deres?

 

Vi er hjemme kl. 17:00, tre barn i bhg og småskole og synes timene før leggetid er hektiske. 

Anonymkode: 28389...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har reduserte åpningstider i barnehagen nå og er hjemme fra 15:15-15:30. Vi kommer til å jobbe hardt for å beholde det når covid er over, for det er jo en drøm. Før hentet vi 16:00-16:30 og var hjemme 16:30-17:00. 
Begge foreldre har fleksitid og bytter på levering/henting + litt jobbing etter leggetid noen ganger.

Anonymkode: 546e3...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 åringen er hjemme 14.30 å jeg er hjemme til 17 hvis jeg slipper å handle på veien.

Anonymkode: 9120a...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 60%, av denne grunnen, er hjemme senest kl 14.00! Skolebarna er hjemme ca 14.30 også henter jeg i bhg kl 15.00! 

Har fritidsaktiviteter tirsdag, torsdag og fredag.

Mannen ukependler og jobber ganske mye mer. Sparer inn der vi kan! Gikk fra å være Avd.leder til denne stillingen akkurat for å kunne være hjemme når barna kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vanlig er vi hjemme ca 16:15/30. 
minstemann begynner kveldsstellet ca 18:45 og så går det slag i slag til nesten 20:30😬

Anonymkode: 4f9b2...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundt 16. Føler det er et stress å legge! Har begynt med matkasse så jeg får redusert tid med handling. Første dag i dag og vi ble ferdig med middag før 18, noe som ga mer tid til lek og legging. Veldig fornøyd med det.

Anonymkode: f8980...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte 16.30, men også 15.00. Har bare to i den alderen, men har også et større barn i hus. 
I blant drar mannen på jobb før vi kommer hjem, men han jobber mindre pga korona. 
siden flyr timene i vei med middag, barne-TV, lekser, kveldsmat og enkelte dager får noen av oss tid til litt aktiviteter ved en stall, dersom vi hiver i oss en brødskive eller to når vi kommer hjem og de andre fikser middag som vi kan spise til kvelds. 
 

 

Anonymkode: 5bb80...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og så handler vi innemellom, men det er så kjedelig å kaste bort ettermiddager på butikkbesøk..

Anonymkode: 5bb80...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hjemme. Begynte å jobbe 50% da den minste var tre år. Da jobbet jeg fra 9 til 13 og hentet de to minste i barnehagen kl 15.

Anonymkode: 8f028...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter i barnehagen mellom 15 og 15:30, og er hjemme fem min senere. Ungen spiser en skive og frukt (type kvelds) når vi kommer hjem og så har vi middag i 18-tiden. Synes vi har ganske rolige og fine ettermiddager. Bytter på å lage middag. 

Anonymkode: e8b9f...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vanlig mellom kl 15.00-15.30. Nå ca kl 14.00 pga redusert åpningstid 

Anonymkode: 7a0ea...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolebarna er hjemme klokke 14, henter barnehage mellom 14 og 14.30 også. Utrolig deilig kontra før når vi kanskje var hjemme til 16.30 på gode dager...

Anonymkode: 223ad...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skolebarna er hjemme klokke 14, henter barnehage mellom 14 og 14.30 også. Utrolig deilig kontra før når vi kanskje var hjemme til 16.30 på gode dager...

Anonymkode: 223ad...8c0

Og ettermiddagene våre går slik: Middag kl 15 når mannen kommer hjem, lekser rett etterpå der en forelder hjelper med lekser og den andre rydder kjøkkenet.
 Nå under coronatiden: Etter lekser går vi ut en tur. Enten skitur, gåtur, akebakken eller skøytebanen. Er borte til ca 18-19. Har ofte da med matpakke så det er kveldsmat på turen. Da kommer vi hjem og rett i leggerutiner. 
Pre corona: Middag på samme tid, lekser rett etterpå, litt lek utendørs/på nettbrett før det var å dra på fritidsaktiviteter. 

Anonymkode: 223ad...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi henter to i barnehagen og en i første klasse mellom 15:15 og 15:30. hjemme seinest 15:45. Spiser middag mellom 16 og 16:30. ungene får kvelds fra kl 18. minste legges 18:30, mellomste kl 19 og eldste mellom 19:30 og 20.

Nå har vi begge hjemmekontor. Så en begynner på middag, mens en henter barna. Ellers pleier en og dra tidlig på jobb og en seint. Så ungene har aldri pleid å være i barnehagen lengre enn det de er nå. Glad vi har mulighet til det, slik at ettermiddagene ikke blir så hektisk. Men jeg vurderer å gå litt ned i stilling etterhvert..

Anonymkode: 7d9a9...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på hjemmekontor siden mars . 1530 er alle hjemme.

Anonymkode: 54e58...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Henter på SFO kl. 15 eller 16, ettersom hvor lenge jeg er på jobb. Når vi er hjemme 15 har vi veldig rolige ettermiddager, og leksene går som regel glatt. Når vi henter kl. 16 er som regel ungen ganske sliten, og det er litt mer stressende hjemme.

Anonymkode: 6ba1d...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hjemmekontor, men må jo jobbe til fire uansett? Jeg skjønner ikke hvordan det hjelper så mye på tidsbruken. Henter i barnehagen etter jobbslutt, og er hjemme ca 16:30 - 16:45.

Anonymkode: 340fe...5d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har også hjemmekontor, men må jo jobbe til fire uansett? Jeg skjønner ikke hvordan det hjelper så mye på tidsbruken. Henter i barnehagen etter jobbslutt, og er hjemme ca 16:30 - 16:45.

Anonymkode: 340fe...5d3

Alle er ikke like arbeidsomme som deg. Og de kan vi takke når corona er over og det ikke blir mer hjemmekontor. Ingen bedrifter med vett i behold vil la folk ha hjemmekontor når de bruker arbeidstiden på å leke med barna og levere/hente i bhg 9.30/14.30.

Anonymkode: 6d42c...f65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har også hjemmekontor, men må jo jobbe til fire uansett? Jeg skjønner ikke hvordan det hjelper så mye på tidsbruken. Henter i barnehagen etter jobbslutt, og er hjemme ca 16:30 - 16:45.

Anonymkode: 340fe...5d3

For vår del sparer mannen 2t pr dag i reise til/fra jobb. Men enig, man skal legge de samme antall timer selv om det er hjemmekontor. 

Anonymkode: c3b58...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...