Gå til innhold

Kjøpe eller leie hus som er hjemsøkt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen typer ånder kan være helsefarlige, først og fremst psykisk. Så man bør være forsiktig med et sånt ønske.

Anonymkode: 8835e...04a

Helt enig! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nomore82 skrev (Akkurat nå):

Hvilke bevis ser du for deg å fremlegge i en slik sak?

Den ene leieboeren burde vitne om at de har fortalt huseieren om sine opplevelser. Det beviser ikke at huset er hjemsøkt, men sannsynliggjør det i høy grad. Huseieren har unnlatt å informere om hva han har blitt fortalt.

I tillegg burde spøkelsesforskning legges ved som dokumentasjon på at det sannsynligvis finnes spøkelser.

Anonymkode: 8835e...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den ene leieboeren burde vitne om at de har fortalt huseieren om sine opplevelser. Det beviser ikke at huset er hjemsøkt, men sannsynliggjør det i høy grad. Huseieren har unnlatt å informere om hva han har blitt fortalt.

I tillegg burde spøkelsesforskning legges ved som dokumentasjon på at det sannsynligvis finnes spøkelser.

Anonymkode: 8835e...04a

Jeg er enig i at dersom en har vitner som har sagt noe så bør de brukes i en rettssak.

Men dette er et såpass stort og kontroversielt tema at du skal jobbe ganske hardt med å få en dommer til å si noe i nærheten av at spøkelser kan finnes kun basert på indisier.

For dersom en ikke tror på at "tema X" eksisterer eller er et reelt problem - hvorfor skal da vitner om "tema X" ha en betydning for saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er en spøk, så hvorfor gidde?

Hjemsøkte boliger suger energien ut av enn. Ofte hodepine også. Noen gjenferd kan skremme deg også, eller vil forsøke å skade deg. Feks dytte deg ned fra en trapp.

Demoniske aktiviteter er enda verre. Rett og slett livsfarlig kan være.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (Akkurat nå):

Jeg er enig i at dersom en har vitner som har sagt noe så bør de brukes i en rettssak.

Men dette er et såpass stort og kontroversielt tema at du skal jobbe ganske hardt med å få en dommer til å si noe i nærheten av at spøkelser kan finnes kun basert på indisier.

For dersom en ikke tror på at "tema X" eksisterer eller er et reelt problem - hvorfor skal da vitner om "tema X" ha en betydning for saken?

Jeg ser utfordringen.

Men juss er ikke naturvitenskap. Det aksepteres mange former for vitnesbyrd og dokumentasjon som ikke hadde vært gangbart i fysikk, kjemi og biologi. Jeg mener leieboerens vitnesbyrd har verdi.

Så får dommeren vurdere troverdigheten i vitnets fortelling, både om (a) hva vedkommende opplevde og (b) at vedkommende fortalte det til huseieren.

Angående spøkelser har det vært utført langt mer forskning på dette feltet enn folk tror, og en professor i parapsykologi  kunne for eksempel vitnet om dette over Skype.

Jeg synes ikke folks fordommer og latterliggjøring av problemet skal ilegges vekt i en juridisk sammenheng. 

Anonymkode: 8835e...04a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morro å se at folk kjøper dette tullet som åndenes makt. Han har gjort seg til mangemillionær på dette. Det er nesten komisk å se på folk som prøver å innbille folk at det er gjenferd der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tussi84 skrev (3 minutter siden):

Hvis det ikke er en spøk, så hvorfor gidde?

Hjemsøkte boliger suger energien ut av enn. Ofte hodepine også. Noen gjenferd kan skremme deg også, eller vil forsøke å skade deg. Feks dytte deg ned fra en trapp.

Demoniske aktiviteter er enda verre. Rett og slett livsfarlig kan være.

 

Ja, dette er typiske opplevelser. Plutselig kulde, og tilogmed plutselig varme, er også vanlig. Skygger uten noen opplagt årsak. Ting som forsvinner, noen ganger for godt, andre ganger for å returnere et lett synlig sted (som midt på stuebordet) eller et «umulig» sted (som gjemt på loftet, bak et kjempetungt skap et cetera). 

Nettopp det at andre ikke tror på hva du forteller, og det at du ofte heller ikke selv tror på det du ser og hører, skaper en opplevelse av uvirkelighet.

Noen får skikkelige traumer av slike hus, særlig om aktiviteten er uvennlig.
 

Anonymkode: 8835e...04a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (4 minutter siden):

Litt morro å se at folk kjøper dette tullet som åndenes makt. Han har gjort seg til mangemillionær på dette. Det er nesten komisk å se på folk som prøver å innbille folk at det er gjenferd der. 

Gjenferd finnes uansett hvor tullete «Åndenes makt» måtte være. 

Anonymkode: 8835e...04a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, dette er typiske opplevelser. Plutselig kulde, og tilogmed plutselig varme, er også vanlig. Skygger uten noen opplagt årsak. Ting som forsvinner, noen ganger for godt, andre ganger for å returnere et lett synlig sted (som midt på stuebordet) eller et «umulig» sted (som gjemt på loftet, bak et kjempetungt skap et cetera). 

Nettopp det at andre ikke tror på hva du forteller, og det at du ofte heller ikke selv tror på det du ser og hører, skaper en opplevelse av uvirkelighet.

Noen får skikkelige traumer av slike hus, særlig om aktiviteten er uvennlig.
 

Anonymkode: 8835e...04a

Sånn er det her i huset også. Masse som forsvinner og bytter plass uten noen forklaring. Når barna er hjemme skjer det hele tiden. Dører står åpne, nå på vinteren en kald trekk og gardiner som blafrer. 

Jo da det spøker her.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gjenferd finnes uansett hvor tullete «Åndenes makt» måtte være. 

Anonymkode: 8835e...04a

Nei da hadde på en eller annen måte blitt oppdaget. Nå om dagen klarer du ikke å stikke av med noe uten at noen ser deg. Vipps er du på forsiden av VG e.l. 

Underholdningsverdien i åndenes makt ser jeg jo. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge gjenboere ikke tar opp plass og betaler husleie burde det være greit.

Anonymkode: 36616...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Masse som forsvinner og bytter plass uten noen forklaring."

Skjer det samme her hjemme, barn kan rote noe vannvittig.

Anonymkode: 36616...457

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (2 minutter siden):

Sånn er det her i huset også. Masse som forsvinner og bytter plass uten noen forklaring. Når barna er hjemme skjer det hele tiden. Dører står åpne, nå på vinteren en kald trekk og gardiner som blafrer. 

Jo da det spøker her.

Nei da hadde på en eller annen måte blitt oppdaget. Nå om dagen klarer du ikke å stikke av med noe uten at noen ser deg. Vipps er du på forsiden av VG e.l. 

Underholdningsverdien i åndenes makt ser jeg jo. 

Uten barn og skøyerlystne voksne får slike forsvinninger straks en mer mystisk karakter.

Boken referert under utforsker dette fenomenet:

https://www.spr.ac.uk/book-review/jott-when-things-disappear-and-come-back-or-relocate-and-why-it-really-happens-mary-rose

Du sier at «da hadde det på en eller annen måte blitt oppdaget». Vel, dette er for lengst oppdaget. Dette var eldgammelt «nytt» selv da de bygget obelisker og gravtempler i det gamle Egypt. Ja, alle kulturer og folkeslag i alle historiske epoker kjenner til fenomenet.

Det er forøvrig gjort mye forskning på hjemsøkte hus, bisarre ting er dokumentert, fotografier tatt, og ikke minst har man vitnesbyrdet til utallige tusener av mennesker av alle slag.

 

Anonymkode: 8835e...04a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Den ene leieboeren burde vitne om at de har fortalt huseieren om sine opplevelser. Det beviser ikke at huset er hjemsøkt, men sannsynliggjør det i høy grad. Huseieren har unnlatt å informere om hva han har blitt fortalt.

I tillegg burde spøkelsesforskning legges ved som dokumentasjon på at det sannsynligvis finnes spøkelser.

Anonymkode: 8835e...04a

Det eneste logiske her er kjøp av spøkelsesforsikring. Om huset viser seg å være hjemsøkt, får kjøper tilbake pengene, uten at selger må heve kjøpet. Forsikringsselskapet tar seg av det.

Anonymkode: 4ffdc...b5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det eneste logiske her er kjøp av spøkelsesforsikring. Om huset viser seg å være hjemsøkt, får kjøper tilbake pengene, uten at selger må heve kjøpet. Forsikringsselskapet tar seg av det.

Anonymkode: 4ffdc...b5d

Det høres ikke ut som en god business for forsikringsselskapet, som åpner for forsikringssvindel.

Anonymkode: 8835e...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen ble det bare viss vass av en tråd. Det finner boliger og steder mer sterke energier. Her jeg bor er det litt, flere har merket til det, men det er aldri noe som har plaget meg særlig. Det verste var når en satte seg i fotengen i senga. Det hender jeg blir "litt" redd, men får aldri panikk eller noe sånt. 

Jeg er mer den som sier, her bor jeg, du kan være her men ikke plag meg eller mine. 

Men jo, har bodd i hus der ingen av dere ville ønsket å være alene i alle fall. Når bikkja lå og hørte på lydene, jeg forsøkte å late som ingenting, men hunden var på vakt. Det endte med at jeg tok med hunden og dyna og vi gikk og la oss i den andre enden av huset i samme rom som barna. Selv der fikk vi ikke fred, men barna ble ikke plaget. 

Tror ikke man kan forsikre sånt. Eide et hus jeg tok rensing på før jeg solgte, men den ble ikke hundre prosent. Det visste vi, men jeg måtte selge. Sa ingenting om at det spøkte, men hadde eierskifteforsikring og de nye eierne hadde merket en viss lukt som kom og gikk. Jeg måtte bare si at jeg ikke visste hva det var. Den typen lukt er vanlig i hus med mye åndevirksomhet, men tilhører mest kun et spøkelse, hvis vi skal bruke det ordet. Har bodd i hus fra fjortenhundretallet, der kan jeg love det var aktivitet. 

Bryr meg ikke om hva andre mener. Eksen min sa at det alltid skjer noe når jeg er et sted, og han var av typen som ikke trodde på noe. Han ble nesten sur, men kunne jo heller ikke bli det siden jeg ikke har makt til å styre sånt. 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er interessert i det overnaturlige og ønsker å kjøpe eller leie hvor det er hjemsøkt, gjerne med stor aktivitet. Er det noen plass det går an å finne steder som er hjemsøkt, som på finn.no eller andre salgssteder? 

Spiller liten rolle om det er demonisk aktivitet eller mer vanlig aktivitet

Anonymkode: 83be1...79a

Jeg vet om 2 hus. Ett i Larvik og ett i Lier. 
Er usikker på om de leies ut da.

Anonymkode: 1dffe...fbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja nei, du kan få kjøpe leiligheten vår. I går ble lyset på badet skrudd fullt opp mens jeg satt på do. Hadde dimmet det nesten av... 

ellers skjer slike småting, gardinene blir trekt fra, hører skritt i gangen, hadde ei hasselnøtt(i know, wtf) som dukket opp her og der. 
 

Vi kaller spøkelset vårt Ingeborg, etter hun som bodde her før. 
 

52kvadrat i fjerde etasje i blokk. Utsikt fra altanen mot havet og en liten skogflekk. Stille og rolig nabolag 5min fra sentrum. 

Anonymkode: 3e2eb...9cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så lenge gjenboere ikke tar opp plass og betaler husleie burde det være greit.

Anonymkode: 36616...457

De tar opp sin egen plass og betaler sin husleie, gjenboere bor rett overfor deg. Det er altså naboer som kan se inn til deg, og det er derfor noen ikke ønsker gjenboere når de leter etter bolig. De vil ikke ha noen som kan se fra sin leilighet/hus inn i ditt hus eller din leilighet. 

Anonymkode: 22485...c62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg vet om 2 hus. Ett i Larvik og ett i Lier. 
Er usikker på om de leies ut da.

Anonymkode: 1dffe...fbf

Der vil jeg ikke bo. Si i fra! Har sett litt på bolig begge steder, men det blir ikke nå. 

Det som skjer her kan være skremmende nok, når jeg hører tramping mot soverommet og ting faller ned, og de har falt ned. 

Ting blir flyttet på spisebordet, det har en venninne hørt når hun sov i stua. Vi har kommet inn her og sett skygger som forsvinner i hver sin krok i gangen, alle så det. 

Men jeg føler ikke at det spøker her!

Nei, da må det mer til, som at det ramler slim fra taket i trappa, at ting på kjøkkenet faller kraftig ned, at jeg og hunden hører det banke på soveromsdøra og på vinduet utenfor, at det banker og banker og jeg prøver roe meg ned, men hunden lytter selv om det ikke var dyr ute,, de hadde polarhunder. Det var kun vi (jeg) som ble plaget da, og hunden min. De andre i huset har fortalt sine ting. Og de merket ikke noe da, men andre ganger ja. 

Det er et hus jeg ikke ville kjøpt. Min bolig ville jeg kjøpt uten å ha fått store kvaler. 

Men det kjæresten min sa, at dt skjer alltid noe der du er Jytte. Det stemmer. Hos venninner som bor i rolige hus, når jeg er der vil spøkelsene ha kontakt. Det er ikke alltid jeg er  i form, men skal begynne med å spørre om det er noe jeg kan hjelpe med. 

Da snakker jeg ikke om husdamer fra fjortende hundre. 

Endret av Jytte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen er at du kan få kjøpe min bolig hundre prosent over takst siden du da vil få kjennskap til noe av dt du søker. 

Eller du kan sende pm. Jeg klarer lett å se på finn om det er åndelig virksomhet. 

Blir det mange som spør må jeg blokkere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...