Gå til innhold

Siams Sammensurium

Siam

Anbefalte innlegg

I dag har mamma vært på besøk. Vi gikk en tur til byen, kjøpte bursdagspresang til meg (må prøve å glemme hva jeg skal få :ler: ), blomster og lunch på café. Så gikk vi hjem igjen. Koselig å få besøk av mormor. Det er så stas å vise fram Oliver, han er så blid og god.

Det var forresten veiedag i går. Og nå sto jeg stille fra forrige uke, men det er vel egentlig bedre enn jeg fortjener. Forrige uke var jeg ikke noe flink, men nå er jeg i gang igjen. Jeg ligger ikke så veldig mye foran budsjettet nå, så her må det skjerpings til om jeg skal nå målet til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig med mormor besøk. Mamma'n min elsker å være mormor så det er alltid kos med besøk eller å dra på besøk til dem.

Kan du sende meg noe vibber sånn at jeg og klarer å komme ned noen gram til jul? Har jo noen uker på meg enda da. Du er jo kjempeflink.

Håper du får en god torsdag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med besøk av mormor.Koser meg hver gang mamma er på besøk.Sliter innmari med motivasjon om dagen.Hadde ikke gjort noe og gått ned ett par kilo nei.Skal ta meg selv i nakken nå tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brev fra legen jeg var til kontroll hos om at jeg kanskje hadde litt høyt stoffskifte. Så jeg må tilbake for å ta nye blodprøver... Jeg har sett på en liste over symptomene og jeg kan ikke akkurat si at jeg har noen av dem. Et av dem er at man er veldig sulten og allikevel raser ned i vekt. Skulle nesten ønske jeg hadde det... :ler:

I dag har jeg og Oliver vært og besøkt farmor (oldermor). Hun begynner å bli dement, og det er ganske ille for henne akkurat nå. Hun har stadig vekk "innbrudd" hvor ting forsvinner. Pappa finner dem som regel igjen etter en leterunde i huset. Sølvtøyet fant han under dyna, veska inne i klesskapet, lommeboka i skuffen på stua osv... Stakkars, det er ganske forferdelig det stadiet hun er i nå. Hun er midt i mellom på en måte, hun skjønner litt av det som skjer med henne, men ikke alt.

Hun tror virkelig at det har vært innbrudd hos henne, og det må være skikkelig ekkelt. Hun nekter å ta i mot hjelp, for hun vil ikke innrømme at hun har et problem.

Vi tok i alle fall med oss mat og lagde fiskesuppe til middag. Hun satt virkelig pris på det, så det var hyggelig. Vi skal ta turen flere ganger, jeg har nok ikke farmoren min så veldig mange år til. :tristbla:

Oliver har nesten ikke sovet i dag, siden vi har vært på farten hele dagen, og nå får han ikke sove. Stakkars liten er helt overtrøtt. Men når han først sovner nå, sover han nok lenge (håper jeg, da).

Nå går jeg og legger meg også. Natta....!

:kyss::kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fryktelig vanskelig med eldre med begynnense demens. Kan ikke væe lett for verken dem eller pårørende å forstå alt som skjer. Ta vare på tiden dere har sammen. Den er dyrebar :hjerte:

Nattaklem til dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist med farmoren, kan ikke være lett når man merker at man begynner å "surre" nei. Ikke for dere heller, selvsagt. :klem: Sikkert et lyspunkt for henne at dere kommer da. :)

Håper at både du og Oliver får en god natts søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Siam! Innom med en :klem: og for aa oenske deg og dine en rikitg god helg!

Er ikke lett med besteforeldre som blir gamle og syke...mormoren min er noksaa surrete hun ogsaa, men heldigvis er hun i godt humoer og kjenner oss igjen alle sammen. Men hun sier mye rart, f.ek.s at hun har vaert ute i butikken og handlet og at hun nettopp snakket med moren sin paa telefonen...Trist, men saann er jo livet, dessverre! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag! Det er alltid litt ekstra stas, selv om jeg ikke er nødt til å være på den kjedelige jobben hele uka. Hyggelig å være mer sammen med mannen.

Min vakre sønn sov helt til halv tolv i dag, så jeg rakk å spise frokost, lese avisa, dusje, støvsuge, rydde kjøkkenet og skravle med mamma på telefonen før han meldte fra om at han ville opp. Han er så søt der han ligger og smiler i senga si når jeg kommer inn. :hjerter:

Etter bleieskift og ammerunde gikk vi til det første "Musikk ved livets begynnelse"-kursmøtet. Det var masse nye regler og sanger, men også en del kjente. Jeg tror nok dette kan bli morsomt for Oliver etterhvert. Og en fin anledning for meg til å bli kjent med enda flere... :Nikke: Vi var bare 3 stykker i dag, men det kommer flere. Det er 6 ganger før jul.

Nå er det fredagskos med mannen. Eller han koser seg med "Beat for Beat", jeg synes det er ganske kjedelig, så jeg koser meg heller med KG! :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde bestemt oss for å fikse opp i hagen før vinteren i dag, men værgudene var ikke på vår side. Vi fikk gjort det viktigste (klippet gresset, fjernet løvet, feid gårdsplassen, fjernet løse greiner fra hekken, feid garasjen) innen Oliver nektet å være ute lenger. Da var vi klissvåte, så det passet fint å heller gå inn å bake boller! Så det ble en riktig så fin lørdag.

Jeg fant ut at jeg trenger mer øving i bollebaking, heldigvis klarte mannen å redde deigen, så resultatet ble faktisk veldig bra. Kanskje ha litt mindre sukker i neste gang? Vel, vel, øvelse gjør mester.

I dag har vi sett 3 filmer, og spist pizza. Skikkelig slaraffenkveld. Oliver har sovet masse, så vi har fått kvelden for oss selv. Vi la han for kvelden etter et bad litt før 22, og han har bedt om mat en gang etter det. Men han sover søtt nå.

I morgen må vi prøve å fullføre hageprosjektet, men i følge værmeldingen blir det ikke så veldig mye bedre, så det kan hende at det blir inneprosjekter i stedet.

Jeg har tatt opp igjen scrappingen, men har ikke fått gjort så veldig mye enda. Er ferdig med en LO fra 3d ul'en, har fundert lenge på de to andre ul bildene jeg har og har kommet frem til at jeg må handle. Tenker det blir litt papirhandling når jeg skal til Oslo neste uke.

Nå holder jeg på med en LO fra New York, men står fast fordi jeg mangler alfabet til QK'sen min. Det kommer i posten snart, har kjøpt et brukt.

Trenger også en silent setter også... :sjenert:

Jeg har glemt å si at jeg tok en test på torsdag, just in case. Jeg har ikke fått igjen mensen enda, men vi bruker ikke noe prevensjon så man vet aldri...

Så kan jeg ta meg et glass rødvin med god samvittighet, og det gjorde jeg på fredag.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagesjau del 2 i dag. ;) Vi fikk klipt ned hekken bak huset skikkelig, og en busk på hjørnet av tomta, rakt bort masse løv fra beddene og lagt alt rotet oppi kjøkkenhagen... Jeg regner ikke med at jeg får noe ordnings på den kjøkkenhagen allikvel. Jeg skal heller ha litt urter i noen potter, og så klarer vi oss med stikkelsbær-, rips- og solbærbusken, i tillegg til 3 epletrær, 3 morelltrær, 1 plommetre og druer. Har mer enn nok med det, jeg. Det er jo tross alt noen blomsterbed som vil ha oppmerksomhet også. Og så veldig grønne fingre har jeg ikke (enda...)

Og så har vi endelig fått tatt bilder av Oliver i dåpskjolen sin (bedre sent enn aldri... måtte få gjort det før han vokste ut av den) og julekortbilder. Han var så søt med den lille nisselua, lånt av nissen til mamma.

Nå venter vi på besøk av K., gleder meg til å høre alt om forlovelsen hennes og hvor langt de har kommet med bryllupsplanleggingen. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi-ya-yey! Jeg skal være forlover! :hoppe:

K. spurte om jeg ville være forloveren hennes da hun var på besøk, og det er klart at jeg vil. Gleder meg til å være med å planlegge, og utdrikningslaget da!! Nå kommer jeg til å svinge innom bryllupsforumet litt igjen, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann... nokså pruduktiv helg på dere skjønner jeg.... vi har vært på fjellet, så det har ikke blitt noe hus-ordning på oss denne helgen... digg med litt avstand til det også.. bare ha fri!!!

Så kuult å være forlover! Skjønner at du gleder deg til det.... er alltid så moro med bryllup!

Ønsker deg en god og lang natt... gleder meg til torsdag!

Kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre barselgruppemøte i dag. I dag snakket vi om fødslene våre sammen med en jordmor. Jeg hadde egentlig en fin fødsel allikvel, viser det seg. Mange har hatt det mye verre en meg, men det visste jeg jo. Så fort jeg bare kom i gang var det jo greit.

Vi har hatt et par menn her for å se på kjelleren, vi har tenkt å grave den ut ordentlig og lage kjellerstue (kinorom, mannen gleder seg vilt), gjesterom som kan bli ungdomsrom etterhvert og et bad. Vi tar det litt etterhvert, mannen skal gjøre litt selv. Det blir spennende, han har jo tross alt ikke bygd så mye før, og han er vel egentlig ikke kjent for å være så praktisk... :ler:

Siden Oliver ble dratt opp av sengen tre timer før han pleier å våkne, og i tillegg ikke har fått ro på seg til å sove mer enn 1 time og så en liten halvtime, har han vært supertrøtt i kveld. Han har vært vekselsvis grinete og smørblid.

Han har plutselig den siste uken blitt mye mer interessert i ting/leker, og følger svært interessert med på hva som foregår rundt han. Han "synger" med når jeg synger for han, og i dag holdt han på å le seg skakk av "Lille Olle-Bolle" :hjerter::hoho:

Etter en pupp i senga har han nå kollapset i senga si, håper han sover en stund nå, det trenger han.

I morgen drar vi til Oslo og skal være der hele uka. Hver dag og hver kveld er allerede booket med venner og gjøremål. Gleder meg! Det kommer nok til å bli slitsomt for meg som har blitt vant til et helt annet tempo her ute i provinsen... :ler:

Jeg har planer om å gå i masse butikker, kose meg på caféer og trille fine turer.

Så jeg kommer desverre ikke til å komme innom før til helgen... Det blir jo litt trist, da. :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, høres herlig ut å ordne i egen hage!! Jammen, meg litt av en jobb. Men det er jo gøy når resultatet blir fint :)

Så koselig at du skal være forlover!! Planlegge bryllup og utdrikningslag er morsomt det. Håper jeg får mulighet til det en gang også..

Kos deg i Oslo, høres ut som du har mange ting å ta deg til! Tipper det blir fint å shoppe litt der igjen..

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Saa moro at Oliver liker Olle Bolle! Det var broedrene mines yndlingssang da de var smaa, husker jeg....*mimre mimre*

Ha en fin Oslo-uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til den andre hovedstaden. Den første er så klart BODØ :sjarmor: Herlig å høre om din lille. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...