Siam Skrevet 13. desember 2005 Forfatter #301 Del Skrevet 13. desember 2005 tilbake til dere Popelka, Salamandra og Lille Ballerina! Vi kom oss fint hjem. Oliver var møkka lei av å sitte i bilen på slutten, så det ble litt grining. Jammen bra det ikke er mer enn en time i bilen og en halv time på ferja. Nå ligger han og sover i vogna si ute på gangen. Jeg har fått satt i gang en vaskemaskin, sortert resten av skittentøyet og vannet blomser siden jeg kom hjem. Mannen har ikke akkurat anstrengt seg på husarbeidsfronten mens han var alene hjemme, men det hadde jeg egentlig ikke regnet med heller. Han har i alle fall ryddet opp etter å ha hatt kompiser på besøk både fredag og lørdag. Tror jeg hadde fått litt fnatt hvis jeg kom hjem til et bomba hus. Det er mer enn nok med alt det jeg drar med meg inn fra bilen etter en 4-dagers tur. Mannen må sannsynligvis jobbe overtid allikevel. Pokkkers rebudsjetteringstider. Håper han rekker å se Oliver før han skal legge seg. Men siden han sover nå kan det hende at han orker å være oppe litt lenger. Jeg gleder meg i alle fall til han kommer hjem. Har savnet han, jeg. Har ikke vært så lenge borte fra han på aldri så lenge. I morgen får vi kanskje ta en rolig dag hjemme, pakke ut det jeg ikke gidder å gjøre i dag, og gå en lang tur for å få bort noe av mammas julekaker som har sneket seg på allerede. Slankemotivasjonen sitter langt inne nå som vi nærmer oss jul. Jeg ligger snart to kilo bak "busjett" og jeg tviler på at jeg kommer til å klare å gå ned noe mer før jul. Det får heller bare være, jeg får være fornøyd hvis jeg klarer å stå stille, så får jeg heller gå på med ny giv etter nyttår. Da skal jeg jo begynne å trene igjen også, så da hjelper det kanskje litt. Håper det i alle fall. Må ned i alle fall en størrelse før vi skal til Tenerife i begynnelsen av mars. Veldig greit å ha det som gulrot. Og så skal jeg ned enda en størrelse før sommeren. Må være fin i bryllupet til K!! Mer enn det må jeg nok bare innse at jeg ikke kan gå ned. Ikke uten at jeg ofrer for mye. Må jo kose seg litt også. Gleder meg i alle fall til å begynne å trene, kanskje få igjen noen av musklene? Har planer om et par spinningtimer i uken og så kanskje en pilates eller yogatime. Må finne noen å trene sammen med, det er i alle fall en del av jentene på trillegruppa som er interessert. Eller kanskje jeg må en tur til farmor/oldemor i morgen? Jeg får nesten sjekke med pappa hvordan planenen ble. Hun skal inn til en undersøkelse på torsdag, så jeg må høre om det ble jeg eller B som skulle følge henne. I morgen kveld er vi bedt på nederlandsk hverdagsmiddag hos pappa og B, sammen med foreldrene til mannen. I kveld er det endelig Frustrerte Fruer igjen! Det har jeg gledet meg til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 14. desember 2005 #302 Del Skrevet 14. desember 2005 Hei på deg! Håper du har hatt en fin kveld Siam! Skjønner godt du ikke orker å styre med slanking i jula forresten, det tror jeg de færreste gjør! Godnattklem fra Soul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 14. desember 2005 #303 Del Skrevet 14. desember 2005 Slanking i desember er noe tull! Men som du sier, det er jo greit å ikke gå opp for mye da! Men man må jo ha noen nyttårsforsetter også, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 15. desember 2005 Forfatter #304 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Okey da, så blir det ikke noe slanking i desember... I går fikk vi først besøk av Olivers farmor før vi dro på besøk til hans oldemor. Vi hadde med oss julekaker som hun ble veldig glad for. Hun baker ikke noe selv lenger. Hun var i ganske god form, hun var ikke blitt noe dårligere i alle fall. På kvelden var vi på middag hos pappa og B, sammen med svigersene. Det var veldig koselig, og det ble sent før vi kom hjem. Oliver sov ikke så veldig godt mens vi var på besøk, men sovnet med en gang han ble lagt i senga si. Og han sov helt til halv seks!! Da skulle han bare ha en pupp og så sov han til halv ni. Flinke gutten min. I dag har vi ruslet en tur til byen, og har kjøpt inne de siste julegavene (det tror jeg stadig vekk, men jeg kommer hele tiden på noe mer jeg skulle ha kjøpt, men nå tror jeg faktisk at jeg er ferdig!) Mannen måtte jobbe sent i dag også, men nå har han endelig kommet hjem. Vi planlegger forresten en tur til Mauritius i pappapermisjonen til sommeren. Åh, det hadde vært supert om vi hadde fått til det! Så jeg sjekker ut litt info om hvor vi kan bo og sånn. Jeg elsker å planlegge, så dette er nesten den beste delen av reisen! Endret 15. desember 2005 av Siam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 15. desember 2005 #305 Del Skrevet 15. desember 2005 Vi planlegger forresten en tur til Mauritius i pappapermisjonen til sommeren. Åh, det hadde vært supert om vi hadde fått til det! Så jeg sjekker ut litt info om hvor vi kan bo og sånn. Jeg elsker å planlegge, så dette er nesten den beste delen av reisen! ← Åhh, det høres jo superdeilig ut da!!! :grine2: Er enig i at det er gøy å planlegge reiser!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 15. desember 2005 #306 Del Skrevet 15. desember 2005 Hei Siam Alt står bra til ser jeg! Dagene går og babisene begynner å bli store... syns nå jeg da... Skulle til tider ønske at tiden stod litt stille..... Mauritius hørtes helt fantastisk ut da! Heldiggriser! Ha en god jul og godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 16. desember 2005 #307 Del Skrevet 16. desember 2005 Hei vennen.... Mauritsius... ååå digg! Vi har nettop bestillt tur til Egypt, og det tror jeg blir veldig deilig. Reiser i februar! Flink med julegavene... jeg er også nesten ferdig... deilig med litt mindre stress for en gangs skyld!!! Vi har også merket at Pernille ikke sover noe særlig når vi er borte på kveldene, så vi må nok bare finne oss i å reise hjem tidligere fra festligheter når hun er med.. hun blir så sutrete, og lei seg, at jeg har ikke hjerte til å tyne det så veldig. Hun elsker sengen sin, og det gjør tydeligvis lille Oliver også... Ønsker deg en fin fin helg! Kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 17. desember 2005 Forfatter #308 Del Skrevet 17. desember 2005 Takk for besøk søndagsengel?, soul og shy! Vi fortsetter planleggingen av pappaperm-turen. Nå snuser vi litt på Thailand også... Det er så vanskelig å bestemme seg, det er så mange steder vi har lyst til å dra. I Mauritius er det vinter i juli, og det er bare(?) 21-22 grader der. Men jeg får sjekke litt til. Vi har vært en natt i Oslo. I går kveld var vi på søskenbarntreff hos mannens kusine. Det var veldig koselig, og når Oliver hadde fått noen runder med pupp sov han som en stein til tross for høy musikk og prat. Men han sov heldigvis lenge i dag også, så vi rakk å hente oss inn. Vi var vel i seng i ett-tiden, og vi drakk ikke så mye (ikke jeg i alle fall, for jeg kjørte) På dagen i går var jeg en tur innom Ikea hvor jeg kjøpte to store bilder, og en tur til scrappebutikken hvor jeg faktisk ikke kjøpte så veldig mye. Men noe måtte jeg jo ha. Endte opp med litt papir, lim og coluzzle kniv og tags-sjablong. Oliver har begynt å teste ut sin egen stemme. Han er så søt der han ligger og "uler" uuuueeeeeæææææææ! Noen ganger blir han helt forskrekket over hvor høyt han kan "prate". Han har blitt sterkere i beina nå også, nå kan han stå litt selv. Med støtte selvfølgelig. Dette er noe mange av barna i barselgruppa har gjort lenge allerede, men Oliver er litt bedagelig anlagt, tror jeg. Så han har ikke hatt lyst til det enda. Han er heller ikke så flink til å ligge på magen, når jeg snur han ligger han mest og gnager på hendene sine. Han løfter hodet litt, men strekker seg ikke etter leker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 18. desember 2005 Forfatter #309 Del Skrevet 18. desember 2005 I dag har vi gått en lang tur i det fine været. Det er så mange fine steder å gå her, og i dag fant vi en kjempefin tursti langs vannet. Deilig å få litt sol og lys i ansiktet. Jeg har begynt å scrappe skrytealbum til besteforeldrene. I går og i dag har jeg laget forsiden, så det kommer til å ta ganske lang tid. Jeg har planlagt å være ferdig til morsdag. Så nå må jeg bare finne ut når morsdag er... Er det ikke til våren en gang, mon tro? Fant det ut. Det er den andre søndagen i februar, så det passer jo fint. Skal klare å bli ferdig til da. Kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 18. desember 2005 #310 Del Skrevet 18. desember 2005 Så flink du er! Synes også det er hyggelig å ha litt å pusle med, selv om jeg har litt liten tid til det....har store planer om å bli finkere og kanskje begynne med scrapping den dagen jeg blir mor! (ikke det at man får sååå mye tid sikkert! ) Høres ut som dere har hatt en hyggelig helg. Det var deilig vær i dag ja. Elsker norske søndagsturer på dager som denne! Ha en fin søndagskveld Siam og Siamfamilien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #311 Del Skrevet 19. desember 2005 Takk for besøk, Popelka. I dag har vi vært på 4-månederskontroll på helsestasjonen og den lille gutten min vokser fortsatt. Nå veier han 8930, og er 68,5 cm lang, hodeomkrets 45 cm. Så han har lagt på seg en kilo denne måneden også. Nå må det vel snart bremse, eller så vokser han snart ut av huset. Han har snart vokst ut av str. 68. Jeg ba også om råd om hvordan vi kan få han til å sove litt lenger på natta uten å få mat. Jeg fikk følgende forslag: ¤ begynn med grøt på kvelden - det har jeg ikke tenkt å begynne med før etter nyttår. Da skal vi starte med noen smaksprøver. Det tar vel litt tid før han spiser så mye at det tilsvarer et helt måltid. ¤ skrikekur - det er uaktuelt. Det blir i så fall siste utvei. Nå prøver vi Elizabeth Pantley No cry - sleep solution. Jeg har bestilt boka, så jeg får lest hele "teorien". Veldig kort og enkelt fortalt går det ut på å vugge han i søvn i stedet for å gi pupp. Håper det kan virke. ¤ prøve å venne han til å sovne av seg selv og ikke ved puppen - vi endret kveldsrutinene fra først stell så pupp før han legges i halvkoma i sengen til først pupp, så stell før han legges våken i senga. I kveld sovnet han fint allikevel, og han han våknet som vanlig i 9-tiden. Vi har prøvd å vugge han i søvn siden da, men han har våknet mange ganger siden.... Nå er det stille igjen, men det varer nok ikke lenge. Planen er å drøye neste måltid til jeg går og legger meg i elleve tiden. Jeg er litt lei av at han skal ha mat annenhver time. Får vi han til å hoppe over noen måltider om natta og heller ta dem om dagen blir jeg fornøyd. I kveld har jeg laget brente mandler. Jeg skal ta med meg noen glass til svigermor når vi ankommer for julefeiring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 19. desember 2005 #312 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Jeg kan skrive det i dagboken din (mamma leser min så jeg kan ikke skrive det der.. ) men jeg holder på med scrappealbum til besteforeldrene som de skal få til jul. Kjøpte noen 6x6 album med vindu i front, 10 plastlommer og som var ment til å dekoreres utenpå. Har laget 4 album snart (40 LO'er pluss utvendig dekor) og jeg begynte jo i slutten av november, så du greier fint å bli ferdig til morsdag. I verste fall får vi treffes og ta et scrapp-a-thon for å gjøre ferdig.. Lykke til med sovestrategier..(er forøvrig enig i at så små barn ikke skal ligge alene og skrike ) .. og brente mandler.. .. du skulle ikke ha noen til overs vel? Endret 19. desember 2005 av Salamandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 19. desember 2005 #313 Del Skrevet 19. desember 2005 Heisann...det var da flotte tall på Oliver! Nesten 9KG!! Vi skal veie snuppa i morgen, og håper at hun har økt litt siden torsdag... er en stund igjen til 9 kg ja... hun veide bare 6620 på torsdag.... vel, kan vel egentlig ikke sammenlikne gutter og jenter... men det er jammen meg stor forskjell altså! Det er bare fint at du utsetter grøt litt, det tror jeg vi gjør også, med mindre de sier at jeg MÅ p.g.a vekten hennes... får vite litt i morgen. Er jo veldig greit å fullamme når vi skal på tur i februar... Så flink du er med scrappingen.. har aldri funnet ut av det jeg. Men jeg er god på vanlige album da! Ikke helt det samme, men men. Kos å høre at alt er vel med dere begge i allefall! Kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 20. desember 2005 Forfatter #314 Del Skrevet 20. desember 2005 Salamandra: mitt prosjekt er nok litt mindre enn ditt. Jeg har kjøpt 3 utbrettsalbum og det er bare 5-6 små sider som skal scrappes. Hvis jeg ikke tar baksiden også. Det kan det jo hende at jeg får tid til... Shy: håper Pernille har lagt på seg litt da, så dere slipper å mase så mye med det. Natta i går gikk veldig bra. Etter at jeg skrev innlegget her i går sov han helt til halv ett! Deretter våknet han kl 2, jeg rugget litt på senga hans og han sov til halv 3, jeg rugget litt til og han sov 20 minutter til. Men så ville han ikke sove mer. Jeg tynte det til halv 4, ved å rugge på han. Han gråt ikke, men var tydelig misfornøyd. Så han fikk mat og etter det sovnet han, og sov til halv åtte. Så var det mat igjen før han sovnet igjen. Jeg var litt trøtt etter å ha vært våken endel i løpet av natta, så jeg sov til nærmere 10. Synes det gikk ganske bra, og jeg synes også han har spist mer i løpet av dagen i dag enn han har gjort før, så vi er vel på rett vei til å få han til å spise mer på dagen enn på natta. Vi gikk en lang tur i det fine været, vi var ute i 2 1/2 time. (bortsett fra den tiden vi spiste lunch på Alby og var inne i butikken en snartur for å hente en pakke) Det var så nydelig ute, ikke en sky på himmelen og nysnø overalt. Vel hjemme fikk jeg ryddet litt, og laget egg- og løksalat. Mannen kom sent hjem, igjen, for han måtte kjøpe julegaver (til meg, jeg har jo ordnet alle andre), så da får det vel være greit... Oldefaren til Oliver skled og ramlet på isen på lørdag og brakk lårhalsen, så han får ikke feiret jul sammen med oss allikevel. Svigermor skal oppover og besøke han på sykehuset i morgen, og jeg har tatt bilde av Oliver hvor han holder en plakat hvor det står "god bedring, oldefar". Jeg har printet det ut og rammet det inn. Håper det kan trøste littegrann, han er jo så søt på bildet at det kan smelte hvem som helst. (Og jeg er heeelt objektiv, altså ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 21. desember 2005 #315 Del Skrevet 21. desember 2005 Oensker deg, Oliver og Siammannen en kjempefin jul! Tenk, Olivers foerste!! -klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 21. desember 2005 #316 Del Skrevet 21. desember 2005 Oliver er både tyngre og lengre enn Victoria... Mannen er ute og kjøper gave fra Victoria til meg han nå. Fra han har jeg jo fått deler av en ring.. Hentet den i dag, rålekker Høres veldig koselig ut med scrappealbum til morsdag! Tenker det smelter et bestemors hjerte!! Nydelig julekort forresten, tusen takk Jeg har prøvd gråte i søvn metoden og den fungerte her. Altså hun fikk ikke hylskrike, men bare sånn småsutring. Gikk inn med jevne mellomrom og etterhvert så løsnet det. Nå er hun syk, så det har sklidd ut litt(ligger mellom oss) Men håper det blir normalt igjen, bare hun blir frisk! Nå gleder jeg meg skikkelig til juleaften! Det blir spennende, lurer på hva Victoria synes om alle pakkene. Er vel bånd og papir som er mest interessant Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 21. desember 2005 #317 Del Skrevet 21. desember 2005 Heia mor og sønn Bare innom og leser litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 21. desember 2005 Forfatter #318 Del Skrevet 21. desember 2005 Tusen takk for hilsen Popelka, April og Lille Ballerina. April: Oliver og tyngre og lenger enn de fleste... Han er nok stor for alderen, ja. Får håpe han slutter å vokse så fort snart. Oliver sov ganske greit i natt, han fikk bare mat hver fjerde time, og som natten før var det bare mat som fikk han til å sove igjen i halv tre tiden. I kveld måtte han få mat allerede litt over ti, han gråt fra klokka ni, stakkars. Vi var nede for å prøve å få han til å sove mange gange, men det hjalp ikke. Men det er vanskelig å være veldig firkantet på "reglene", det er tross alt en baby det er snakk om her. Er han sulten skal han få mat. I dag gikk vi bare en kort tur, jeg var ikke inspirert til å gå så veldig langt. Men det var deilig å komme seg utenfor døra. Jeg har pakket inn resten av gavene, så nå skulle alt være klart til vi drar på "juleferie" i morgen. Mannen skal prøve å dra fra jobben etter julelunchen, slik at vi kommer oss avgårde tidligere. Vi skal innom farmor og pappa før vi drar til svigersene. Håper vi får med oss alt pikkpakket vårt i bilen, det er ikke lite vi skal ha med oss. Det er nok best mannen stabler inn i bilen, jeg er helt håpløs og får ikke plass til mer enn halvparten av det han får til. Jeg har scrappet litt mer i skrytealbumet, og det blir ganske fint. Hadde jeg gått inn for det hadde jeg nok klart å få det ferdig til jul... Men nå rekker jeg det ikke. Vel, vel det er vel kanskje like greit for da har jeg en gave til morsdag. Og så kan jeg scrappe baksiden også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 21. desember 2005 #319 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Godt å lese at det ikke bare er Micro som er STOR gutt. Kommer vel til å ha noen tilsvarende tall på firemåneders-kontrollen vi også. Og store gutter trenger mye mat, så jeg mistenker at jeg nok vil bli anbefalt å begynne med grøt tidligere, jeg også. Micro har gått fra å sove hele netter, til å ville ha mat midt på natten. Jeg er spent på om jeg klarer å fullamme til seks måneder, slik jeg hadde planlagt... Vifårse. Skrikekurer er forresten helt uaktuelt her i gården også. Som om mammahjertet mitt hadde vært i stand til å takle noe slikt. Ikke er det sunt for dem heller, mener nå jeg. (Men det forskjell på gråt og sutring, da.) Ha en god jul! Endret 21. desember 2005 av Moonchild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 21. desember 2005 Forfatter #320 Del Skrevet 21. desember 2005 Det er helt klart forskjell på gråt og sutring, Moonchild. Sutring må man nesten tåle å høre på, selv om selv det kan være vanskelig. Jeg glemte å si at oldefaren fikk bildet av Oliver i dag, og han ble så glad! Han ble helt rørt. Stakkars, må feire jul alene på sykehuset i år. Håper han kommer seg på beina igjen, men han ble rent inspirert av bildet av Oliver og han hadde sagt at han måtte komme seg på beina og bli bedre kjent med oldebarnet sitt! Han elsker barn og det er så koselig. Nei, nå må jeg gå og legge meg!! Kan ikke sitte her hele natta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå