Siam Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #281 Del Skrevet 1. desember 2005 Det er ikke kjedelig et sekund, Poca! Men det blir selvsagt hva man gjør det til selv. Om man bare går inne og sturer tror jeg nok det blir skikkelig trist. I dag våknet jeg til en hvit verden. Perfekt start på desember! Men snøen forsvant ganske fort. Jeg skulle egentlig dra og besøke farmoren min, men mannen nektet meg å dra pga det dårlige føret. Så da tok vi det med ro noen timer, hang opp julegardinene etter å ha strøket dem først, ryddet litt, vasket litt klær, koste og lo! Så dro vi en tur på shoppingsenteret. Jeg misliker egentlig å bruke dagene der, men vi må jo få handle julegaver. Det er såpass sjelden at vi er der, så da går det vel greit. Fikk kjøpt julegaver til mannen, oldefaren til Oliver og bestefaren til Oliver. De to sistnevnte er de vanskeligste å kjøpe til så jeg er veldig fornøyd med å være ferdig med dem. Jeg kjøpte en ny topp til meg selv også, jeg har nesten ikke kjøpt noen klær siden Oliver ble født så jeg trengte virkelig det. Det blir nok noen anledninger til å pynte seg i jula, håper jeg. Mannen har ikke kommet hjem fra jobben enda, han hadde masse å gjøre i dag. Jeg var litt slem og la inn en lang melding fra Oliver hvor han lo og lo. Han savner han sikkert nok fra før, men jeg klarte ikke å la være. Stakkaren får ikke sett han i dag, for han sover søtt i sengen sin nå. Jeg bråbestemte meg for å lage adventskalender til mannen i dag, så han får den som plaster på såret. Det var så koselig å sitte på kjøkkenet med julemusikk på og pakke inn adventskalenderpakker! Ååå, det er så koselig med jul. Til helgen kommer resten av julepynten opp! Ingen får stoppet meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 2. desember 2005 #282 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei Siam! Vi har ogsaa julepynten paa plass - men det er ikke saa mye av den, skulle gjerne hatt mer faktisk! Julegardiner er jo kjempekoselig...problemet er bare at vi bor i en veldig moderne leilighet, saa altfor "hjemmekoselig" stil passer liksom ikke inn... Ha en riktig saa fin adventshelg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 2. desember 2005 #283 Del Skrevet 2. desember 2005 God helg og god førjulstid Siam! Så bra at du og lillemann koser dere sånn, det er herlig å lese om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 5. desember 2005 Forfatter #284 Del Skrevet 5. desember 2005 Advents:klem: til Popelka og Soul!! Helgen føk forbi, fredag skjedde det ikke stort. Vi benket oss for å se på "gullrekka", men tror dere ikke vi bare så snø, da? Så mannen begynte å skru og fikse, vi trodde kanskje en av lednigene plutselig var blitt ødelagte eller blitt trukket ut eller noe. Etter å ha avklart det ringte vi til upc, der var det ikke så lett å komme gjennom akkurat... Etter masse venting fikk vi endelig vite at signalet var skrudd av fordi vi ikke hadde betalt regningene! De hadde nemlig sendt fakuraene til han som bodde her før sin nye adresse!! Og han hadde ikke giddet og sende dem tilbake til oss, så vi ante fred og ingen fare. Mannen på upc mente at det var vår skyld, vi burde ha merket at vi ikke fikk noen regninger fra dem, men det får da være måte på stålkontroll man skal ha også, da. Så nå har vi ikke tv på en uke, for de bruker selvsagt en uke på å få gitt oss signalene tilbake. Makan!! Det blir værst for mannen, for jeg er jo stort sett her eller på scrapperommet mitt allikevel. Blir kjedelig å ikke få sett Lost. På lørdag besøkte vi oldeforeldrene til Oliver. Vi kjørte tur-retur samme dag, så det ble 6 timer i bilen for han, stakkar. Men det er greit å komme seg hjem også. På kvelden så vi på video.... På søndag kom resten av julepynten opp, så nå er det så koselig her, atte. Mannen synes det er altfor tidlig, men han har ikke stemmerett når det gjelder julepynting uansett, så protestene ble glatt overhørt. Jeg finner ikke esken med juleduker og ute-julelys. Får ta meg en tur i kjelleren en dag jeg har bedre tid... I dag har vi vært på barseltreff igjen. Og det rare er at vi har vært og sett på det huset. Det ligger på et nytt felt mellom Son og Moss, rett ved sjøen. Det er 4 nesten like hus og det var bare dette huset som hadde en ekstra utleiedel, de andre ble litt for små. Men akkurat det huset var selvfølgelig solgt, og nå vet jeg av hvem. Det var blitt et kjempefint hus, men jeg syntes kanskje at feltet ligger litt øde til i forhold til der vi bor nå. Så får vi heller pusse opp vårt hus så det blir minst like fint etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 5. desember 2005 #285 Del Skrevet 5. desember 2005 Hei Siam... så kiipt med tv`n. Man merker godt at man ser mye på tv, når den plutselig blir borte. Gikk det greit med bilturen for prinsen da? Vi skal ut og kjøre bil til fjellet neste helg, og det tar også ca. 3 timer... blir spennende. Så koselig det høres ut i huset deres, er så moro når julen nærmer seg, og man kan ta frem alt av julepynt. Litt tidlig å pynte treet kanskje, men jeg gleder meg veldig! Ønsker deg en fin uke vennen. kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 5. desember 2005 #286 Del Skrevet 5. desember 2005 Innom med en klem Har ikke glemt deg.. Bare skjer så mye her, at jeg må nedprioritere KG litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bryggejenta Skrevet 7. desember 2005 #287 Del Skrevet 7. desember 2005 Hei Siam Har du pynta til jul du... Fikk nesten litt inspirasjon, skal se hva jeg klarer utover kvelden. Får jeg ånden over meg får jeg støvsuget før jeg går ned og henter kassene. Krysser fingrene for at energien kommer. Hils til mannen og barnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #288 Del Skrevet 7. desember 2005 shy: har svart deg i dagboka di! Lille Ballerina: Ikke vær lei deg, det er lov å ha et "ordentlig" liv også... Bryggejenta: heisann! Jeg drømte en rar drøm om deg her for ikke så lenge siden... Få fram julepynten! Stakkars nisser som har sittet innestengt i esker i nesten et år. De må få lov til å få luftet seg litt. Skal hilse tilbake fra mannen, barnet sover. Hils til din! I går hadde vi koselig julegrøtfest for trillejentene med familie. Det var koselig å treffe mennene, så har vi et ansikt på dem vi snakker om (innimellom, det blir selvsagt mest babyprat). Det var gøy å pynte koselig julebord og servere grøt i nisseservice. Mandelen fikk vi selv, så det var jo litt kjedelig... Jeg har fått skrubbet ferdig gryta i dag, grøten ble selvfølgelig svidd fast i bunnen, men det hører vel med. Har kjøpt enda en julegave, nå må jeg da vel være ferdig? Kommer stadig vekk på noe jeg skal kjøpe. Og en barselgave til et vennepar som har fått sitt tredje barn. Vi har enda ikke fått rotet oss til å komme på besøk... Men det er sikkert greit å få litt besøk en stund etter fødselen også, det syntes i alle fall jeg. Var hos legen i dag også, og siden jeg ikke har noen symptomer på det høye stoffskiftet mitt får jeg heller bare gå sånn. Jeg må innom og ta nye blodprøver annenhver måned for å følge med. Oliver sover fremdeles kun i korte etapper på natta, avbrutt av spisepauser annenhver/hver tredje time. Hvis han ikke slutter med det innen en måned må vi prøve å igangsette tiltak. Vet ikke akkurat hva, men har fått noen tips av barseljentene. Så får vi se. Det plager meg ikke så veldig, jeg føler meg ikke så veldig trøtt, men det er kanskje pga det høye stoffskiftet? I dag gikk han faktisk over 5 timer uten mat på dagen uten å bli i dårlig humør. Hvorfor kan han ikke sove så lenge uten mat da? Er han bare kosesyk? Det er jo ikke så mye kosing heller, det er bare opp i senga, spise og så rett tilbake til egen seng. Vel, vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bryggejenta Skrevet 8. desember 2005 #289 Del Skrevet 8. desember 2005 Er skikkelig fornøyd med at du fikk meg i nissemodus , så nå er det rent og pent her med nisser og engler og sånt. Koselig. Delig å være komme hjem til rent ryddig hus i morgen for jeg skal være alene hjemme (som du sikkert vet...) og da kan jeg gjøre akkurat som jeg vil, og ikke starte med å støvsuge og sånt... Ser frem til det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 8. desember 2005 Forfatter #290 Del Skrevet 8. desember 2005 Så bra at jeg har fått spredd jula over til deg, Bryggejenta! I dag har Oliver og jeg vært og besøkt farmor/oldemor igjen. Litt slitsomt i dag siden jeg har hatt vondt i hodet i hele dag, fikk det i går kveld. Det er ganske slitsomt å være der fra før. Vi kom oss ikke så tidlig avsted siden Oliver ikke ville stå opp før klokka var halv tolv... I morgen drar vi for å besøke mamma/mormor, etter at vi har vært på sangen. Det gleder jeg meg til. Oliver har aldri vært der. Vi skal være der helt til tirsdag. Gleder meg til å vise frem Oliver til alle. Og kanskje jeg kan få prøve hesten til lillesøsteren min? Jeg har ikke ridd på hundrevis av år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 8. desember 2005 #291 Del Skrevet 8. desember 2005 Sove godt Siam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 8. desember 2005 Forfatter #292 Del Skrevet 8. desember 2005 Takk for det, Soul. Er på vei til senga nå! Er trøttesen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 9. desember 2005 Forfatter #293 Del Skrevet 9. desember 2005 Nå er jeg hos mamma, vi kom oss greit frem. Jeg var litt spent på om det skulle gå greit med ferja. Det er alltid så trangt og det er mye kav med å få Oliver inn og ut av bilsetet. Det gikk greit. Men trangt var det. Siden vi dro på sangen først kom vi selvfølgelig inn i fredagsrushet, så vi måtte stå litt i kø. Søte lille gutten min, han har blitt så stor så fort. Nå "snakker" han mer og mer, han skrattler og sjarmerer mamma'n sin helt i senk. For noen uker siden tygde han så fælt på tunga si, men det gikk plutselig over. Han gnager fremdeles på hendene sine, men det virker ikke som om han har begynt å klø så veldig. Så selv om pappa'n fikk sin første tann på 4 månedersdagen ser det ut til at Oliver vil vente litt til. Jeg fikk ikke min første tann før jeg var 8 måneder. Han har blitt litt sterkere i beina, nå orker han å ta i mot en del av vekten sin selv når i står med han. Og han er supersterk i magen, han vil opp å sitte hele tiden. Å ligge på ryggen i armene til noen er aaaltfor kjedelig. Men jeg tror nok han er ganske bedagelig anlagt, han kan plutselig (og særlig når han er trøtt) bare ligge rett ut og kikke. Han er stort sett alltid blid, og han klager ikke mye. Han gråter nesten aldri heller, bare når det er noe i veien så klart, men det er det sjelden. En ting er helt sikkert; jeg er dødsens forelska i den lille pjokken. Gleder meg til hver dag sammen med han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 9. desember 2005 #294 Del Skrevet 9. desember 2005 Bestandig koselig aa lese om livet med Oliver. Han virker som en droemmebaby! Haaper vi ogsaa faar en saa harmonisk og glad gutt/jente en vakker dag! Kos dere i helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 10. desember 2005 #295 Del Skrevet 10. desember 2005 Ja de er herlige disse småene.Jeg pleier å sitte på sengekanten og se på Nicolai mens han sover.Og jeg kan sitte der lenge,nusse han,jeg blir bare så glad når jeg tenker på at han faktisk er min:) Nicolai gnir seg fortsatt i munnen og nå har han gjort det i 2 mnd men ingen tenner nei.Høres ut som Oliver har det supert,og da har du det bra du og så klart. Ha en fin lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 11. desember 2005 Forfatter #296 Del Skrevet 11. desember 2005 Takk for besøk Popelka og nat26! I dag har vi vært på Porsgrunn Porselensfabrikk sitt fabrikkutsalg i Porsgrunn. Så da fikk jeg kjøpt noen middagstallerkner i nisseserviset mitt. Og så får vi kaffeservise til jul av mamma. Vi koser oss fælt hos mormor, Oliver blir jo dulla mye med da. Og det er jo gøy for han. Det blir ikke mye tid han er alene. Vi savner pappa'n da. Skulle ønske han var her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 13. desember 2005 Forfatter #297 Del Skrevet 13. desember 2005 Nå er alt pakket og klart og vi skal snart dra hjem. Oliver skal bare sove bittelitt først. Det har vært kjempekoselig å være hjemme hos mamma, og vi tar nok en tur igjen om ikke så altfor lenge. Men det skal bli deilig å komme hjem til mannen. Han har heldigvis benyttet sjansen til å jobbe litt, så vi håper at det ikke blir så mye overtid denne uken. Oliver har endelig i det siste funnet ut at han kan suge på fingrene sine og ikke bare hele hånda. Problemet er at fingrene kommer for langt ned i halsen så han brekker seg ganske ofte. Men han er like blid! I natt hoppet han over et måltid så det ble plutselig en lang periode med søvn på oss. Deilig. Håper han også syntes det var deilig og kunne tenke seg å fortsette med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. desember 2005 #298 Del Skrevet 13. desember 2005 Hei Siam, hoertes koselig ut med mormorbesok. Kan tenke meg hun satte pris paa det ogsaa! Haaper Oliver fortsetter aa sove natten gjennom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 13. desember 2005 #299 Del Skrevet 13. desember 2005 God tur hjem!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 13. desember 2005 #300 Del Skrevet 13. desember 2005 Herlig å lese om gullet ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå