AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #41 Skrevet 12. januar 2021 gakk skrev (13 minutter siden): Jeg glemmer aldri da vi kom i juleselskap hos onkel og tante da jeg var 16. "Å næmmen se, du har jo blitt slik en voksen dame nå... så flott og vakker..." Onkel holdt på slik og glodde og siklet hele kvelden, jeg ble helt paff og så trist og lei. Men han 'kunne vel ikke for det' da tenker jeg, hmm. 🙄 Jeg tok broren min i å si noe lignende til sin 14 år gamle niese, jeg så hun fikk hakeslepp og ble likblek. Han selv mente at hun hadde godt av å få komplimenter, det ville jo bygge henne opp. Han skjønte ikke at det ikke burde komme fra gammal svett onkel på 50.... Hva er det med menn egentlig?!? Jeg tror mange er ganske blinde på seg selv. Ja,,,det er ikke bra...har ikke opplevd lignende fra egne rekker,,,men ofte fra eldre menn som 15- 25 åring... Anonymkode: 9f78c...e73
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #42 Skrevet 12. januar 2021 Nerine_ skrev (59 minutter siden): Som voksen kvinne bør du vite at en mann ikke har viljestyrt ereksjon, merkelig spørsmål å stille han. Men han virker litt enkelt i tankegangen. Det var for å sette ting på spissen... noe jeg ikke burde ha behøvd å gjøre normalt sett .. Anonymkode: 9f78c...e73
Nerine_ Skrevet 12. januar 2021 #43 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var for å sette ting på spissen... noe jeg ikke burde ha behøvd å gjøre normalt sett .. Anonymkode: 9f78c...e73 Uansett, helt unødvendig og tullete av deg. Logisk nok kan ikke fyren styre dette.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #44 Skrevet 12. januar 2021 Isprinsessen7 skrev (4 minutter siden): Jeg må bare si at menn kan kontrollerer sine lyster dersom de har selv-kontroll kombinert med god moral og at de elsker sin kjæreste /kone med ekte kjærlighet. Så dette er ingen unnskyldning bare fordi man er mann. Når man er med en man elsker romantisk på ordentlig så vil man synest at den personen er den vakreste i verden og ikke holde "døren åpen" for andre, dvs. Man ser ikke på andre lenger med interesse for muligheter og intensjoner av romantisk eller seksuell karakter. Lyst er faktisk en åndsmakt. Det er derfor bibelen sier at man ikke skal la seg kontrollere av lyst. Fordi lysten vil bare ha mer, blir som en avhengighet og leder bort fra den sanne kjærligheten. Men når man elsker en person helhetlig på en romantisk måte, så er man ikke styrt av lyst men av kjærlighet. Jeg kjenner flere menn som ikke er kontrollert av lyst og som ikke ser på kvinner med lyst. Han er ikke religiøs,,så den vinklingen kan jeg ikke bruke på ham... Har selv studert den gode bok såpass at jeg vet hvor svikefullt hjertet kan være ,,,og hva som kreves av en mann. ( en god en 😉) Har vært såpass innom religiøse kretser ,,,at det i seg selv ikke er noen garanti...de kan være de verste.. Men jeg vet hva mine standarer er... skilt og alt mulig... Så foran alle merkelapper går INTEGRITET ! Anonymkode: 9f78c...e73 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #45 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har datet en mann i snart et halvt år. Vi er godt voksne,med hvert vårt ekteskap i bagasjen,og er begge aleneforeldre. Vi tar ting sakte. Frem til nå har det vært noen røde flagg for meg. Vi har forskjellige preferanser ifht flørt og lojalitet. Jeg er den konservative. Mitt problem med ham,er at han gir unge jenter lange blikk i mitt nærvær,,,typ tunga ut av kjeften 🤪,,, vi har snakket om det. Jeg vet jo menn er skrudd sammen slik biologisk,,,men jeg er av oppfatning av det går ann å ta hensyn,,særlig med kjæreste tilstede. For meg har det med respekt å gjøre.Han gir også kvinner ( vakre) oppmerksomhet på sosiale media. - også gifte. Så i mine øyne, mangler han sosiale antenner,,,og jeg blir flau på hans vegne. Forrige helg kom temaet opp igjen... og jeg forsøkte å vinkle det fra hvordan unge jenter opplever slik oppmerksomhet fra mannfolk over 50. Samtalene tidligere har ikke nådd ifht hva JEG forventer av gjensidig respekt. Han mener at så lenge han ikke er utro,så gjør han ingenting galt.. Så samtalen ble slik: Hadde du likt om en mann på 50 gav oppmerksomhet til dine nieser?( De er i 20- åra og vakre ,flinke jenter ) Svar : ja det var helt greit.... fordi en mann ikke kunne styre kroppens reaksjon ( faktisk 🙄) på unge kvinner... På en måte har han rett,,men så er det det med antennene da... Så jeg sa på fleip,,da jeg ikke rørte ved beskyttelseinstinktet hans som onkel : ja,så hvis en av dine nieser hadde stått naken foran deg,ville du fått ståpikk ? Svar : om jeg hadde fått det,,,ville det ikke vært min feil ... WTF 🥶,,, Vet mitt spørsmål var drøyt,, men det glapp ut...pga hans tidligere oppførsel hver gang vi er ute blant folk ...stranda i sommer var et mareritt. Ikke bare ifht blikk,,men om å gjøre seg til for jenter 🤪 Så da han lirte av seg en slik kommentar, som om det var det naturligste i verden ,, dro jeg hjem . Skyldte på at jeg skulle tidlig opp neste dag. Orket ikke konfrontere. Så drar ikke tilbake til ham.Så menn her på KG : dette er ikke normalt for manneslekta, er det vel ?? Anonymkode: 9f78c...e73 Moren min er sammen med en sånn mann. Det er ekkelt og har gjort at jeg kvier meg for å besøke henne etter at jeg flyttet ut fordi han er der. Merker det ekle blikket hans på meg hver gang han tror han kommer unna med det. Ofte når mamma er i rommet også. Kontakten mellom meg og mamma blir aldri som den kunne ha vært på grunn av dette. Tenk deg om! Anonymkode: 52ac1...ec0 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #46 Skrevet 12. januar 2021 Vart rett og slett skikkelig ekkelt å lese om oppførselen hans. Kom deg unna 😳 Anonymkode: d344e...d84 3
Isprinsessen7 Skrevet 12. januar 2021 #47 Skrevet 12. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han er ikke religiøs,,så den vinklingen kan jeg ikke bruke på ham... Har selv studert den gode bok såpass at jeg vet hvor svikefullt hjertet kan være ,,,og hva som kreves av en mann. ( en god en 😉) Har vært såpass innom religiøse kretser ,,,at det i seg selv ikke er noen garanti...de kan være de verste.. Men jeg vet hva mine standarer er... skilt og alt mulig... Så foran alle merkelapper går INTEGRITET ! Anonymkode: 9f78c...e73 Jeg forstår at han ikke er religiøs eller kristen. Men jeg ville bare oppmuntre deg og andre om at det finnes menn som elsker det som er godt og tror på ekte kjærlighet og som ikke blir styrt av lyst. Jeg har selv sett menn bli satt fri fra dette. Desverre lyver media og det moderne samfunnet om at menn er født slik og ikke kan styre sine lyster. Ønsker deg alt det beste og tar deg med i bønn om at du finner en god mann ❤️ Endret 12. januar 2021 av Isprinsessen7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #48 Skrevet 12. januar 2021 Nerine_ skrev (17 minutter siden): Uansett, helt unødvendig og tullete av deg. Logisk nok kan ikke fyren styre dette. Enig,,,det var in the heat of the moment,, men fikk svar da... Anonymkode: 9f78c...e73
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #49 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Moren min er sammen med en sånn mann. Det er ekkelt og har gjort at jeg kvier meg for å besøke henne etter at jeg flyttet ut fordi han er der. Merker det ekle blikket hans på meg hver gang han tror han kommer unna med det. Ofte når mamma er i rommet også. Kontakten mellom meg og mamma blir aldri som den kunne ha vært på grunn av dette. Tenk deg om! Anonymkode: 52ac1...ec0 Ja,jeg har allerede tatt stilling. Har selv opplevd noe i tidlige barneår,,så flørter ikke med slikt 😢 Pass på deg selv,kjære deg ❤ Må karma bite jævlig hardt ! Anonymkode: 9f78c...e73
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #50 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har datet en mann i snart et halvt år. Vi er godt voksne,med hvert vårt ekteskap i bagasjen,og er begge aleneforeldre. Vi tar ting sakte. Frem til nå har det vært noen røde flagg for meg. Vi har forskjellige preferanser ifht flørt og lojalitet. Jeg er den konservative. Mitt problem med ham,er at han gir unge jenter lange blikk i mitt nærvær,,,typ tunga ut av kjeften 🤪,,, vi har snakket om det. Jeg vet jo menn er skrudd sammen slik biologisk,,,men jeg er av oppfatning av det går ann å ta hensyn,,særlig med kjæreste tilstede. For meg har det med respekt å gjøre.Han gir også kvinner ( vakre) oppmerksomhet på sosiale media. - også gifte. Så i mine øyne, mangler han sosiale antenner,,,og jeg blir flau på hans vegne. Forrige helg kom temaet opp igjen... og jeg forsøkte å vinkle det fra hvordan unge jenter opplever slik oppmerksomhet fra mannfolk over 50. Samtalene tidligere har ikke nådd ifht hva JEG forventer av gjensidig respekt. Han mener at så lenge han ikke er utro,så gjør han ingenting galt.. Så samtalen ble slik: Hadde du likt om en mann på 50 gav oppmerksomhet til dine nieser?( De er i 20- åra og vakre ,flinke jenter ) Svar : ja det var helt greit.... fordi en mann ikke kunne styre kroppens reaksjon ( faktisk 🙄) på unge kvinner... På en måte har han rett,,men så er det det med antennene da... Så jeg sa på fleip,,da jeg ikke rørte ved beskyttelseinstinktet hans som onkel : ja,så hvis en av dine nieser hadde stått naken foran deg,ville du fått ståpikk ? Svar : om jeg hadde fått det,,,ville det ikke vært min feil ... WTF 🥶,,, Vet mitt spørsmål var drøyt,, men det glapp ut...pga hans tidligere oppførsel hver gang vi er ute blant folk ...stranda i sommer var et mareritt. Ikke bare ifht blikk,,men om å gjøre seg til for jenter 🤪 Så da han lirte av seg en slik kommentar, som om det var det naturligste i verden ,, dro jeg hjem . Skyldte på at jeg skulle tidlig opp neste dag. Orket ikke konfrontere. Så drar ikke tilbake til ham.Så menn her på KG : dette er ikke normalt for manneslekta, er det vel ?? Anonymkode: 9f78c...e73 Altså, ikke dra alle menn under en kam. Ok? Om en mann er skrudd slik og slik biologisk har null å si for hvordan en man oppfører seg. Alt handler om respekt og sosiale antenner. Og han du har funnet nå mangler disse antenner. Bra han er ærlig så vet du hva slags type han er ivertfall. Han kommer bare med dumme unnskyldninger og du tror han. En mann kan ikke skjule en ståpikk, kommer den så kommer den. Men betyr ikke at han må stirre, sikle og kommentere andre unge jenter. Slikt kan han holde for seg selv. Finn deg en ekte mann, ikke en ekkel, kvalm fyr som tror han enda er 20 år. Anonymkode: 1f285...b9f
WonderWomaan Skrevet 12. januar 2021 #51 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja,,,slike menn..og når de legger over på kvinnen,at hun er usikker og sjalu 🤪😆,,, nei ,vi er ikke det..Har bare en viss standard hva drittsekkoppførsel gjelder !! Anonymkode: 9f78c...e73 AMEN! 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #52 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): På hvilken måte har jeg forsvart ham?? Jeg sa at menn biologisk er tiltrukket av unge kvinner. Men det finnes grenser !! Det er jo nettopp derfor vi har diskutert ... og når han kom med denne kommentaren, så setter jeg strek . ! Han er en nerd ellers ,,, så han mangler antenner... Men en for stor kamel å svelge ! 🤮 Anonymkode: 9f78c...e73 Kvinner er også tiltrukket av unge, sterke menn, men de fleste kvinner klarer holde seg fra idiotisk oppførsel Anonymkode: 1f285...b9f
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #53 Skrevet 12. januar 2021 Isprinsessen7 skrev (15 minutter siden): Jeg forstår at han ikke er religiøs eller kristen. Men jeg ville bare oppmuntre deg og andre om at det finnes menn som elsker det som er godt og tror på ekte kjærlighet og som ikke blir styrt av lyst. Jeg har selv sett menn bli satt fri fra dette. Desverre lyver media og det moderne samfunnet om at menn er født slik og ikke kan styre sine lyster. Ønsker deg alt det beste og tar deg med i bønn om at du finner en god mann ❤️ Jeg ønsker ikke en mann som har blitt satt fri fra dette. Men en mann som i utgangspunktet har et kompass ifht moral ,trofasthet og kjærlighet. Jeg tror ikke de fleste menn er dårlige. Jeg tror at for de fleste ; menn og kvinner så er Guds lov ( om vi skal snakke i de termer 😉❤) skrevet i hjertet. Det er Ånden ,,sånn sett.. Vi vet rett fra feil..Magefølelsen og intuisjonen er redskapene vi er utstyrt med. Jeg er litt redd menn fra religiøse selskap,, pga menneskeregler innad ,,, Jeg er en fri sjel , som tror på en Gud,,men også mere mellom himmel og jord... Men takk for lykkeønskninger ❤ Tror den jeg søker, er sjelden vare,,,uansett 😅,, Ønsker et åndelig menneske,som er ærlig og tro... Samt åpen, vill og gal.... på en god måte.. Mitt første forhold og ekteskap, varte i over 20 år,,så jeg vet hva lojalitet er ,,, så jeg henger fortsatt litt igjen med å gi second chances... Men her er liten tvil ,,, ikke en mann som er verdig !! Anonymkode: 9f78c...e73 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #54 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Altså, ikke dra alle menn under en kam. Ok? Om en mann er skrudd slik og slik biologisk har null å si for hvordan en man oppfører seg. Alt handler om respekt og sosiale antenner. Og han du har funnet nå mangler disse antenner. Bra han er ærlig så vet du hva slags type han er ivertfall. Han kommer bare med dumme unnskyldninger og du tror han. En mann kan ikke skjule en ståpikk, kommer den så kommer den. Men betyr ikke at han må stirre, sikle og kommentere andre unge jenter. Slikt kan han holde for seg selv. Finn deg en ekte mann, ikke en ekkel, kvalm fyr som tror han enda er 20 år. Anonymkode: 1f285...b9f Enig. Men jeg drar ikke menn under en kam. Flere som har kommentert i de baner??!! Hvor kommer det frem ? Jeg elsker menn,, og har trua 😉🤪👍,,, var bare uheldig med denne... Mitt andre forhold i livet 🙈 Anonymkode: 9f78c...e73
Pappi Skrevet 12. januar 2021 #55 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Frem til nå har det vært noen røde flagg for meg. Anonymkode: 9f78c...e73 Eh.. burde ikke det være "end of story"?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #56 Skrevet 12. januar 2021 Pappi skrev (1 minutt siden): Eh.. burde ikke det være "end of story"? Jo...nettopp..burde satt ned foten med en gang ! Gjorde det ikke i dette tilfellet,,fordi jeg hadde kjent han gjennom en årrekke fra før,, men ikke romantisk...så derfor strebinga 🙃 Anonymkode: 9f78c...e73
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #57 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo...nettopp..burde satt ned foten med en gang ! Gjorde det ikke i dette tilfellet,,fordi jeg hadde kjent han gjennom en årrekke fra før,, men ikke romantisk...så derfor strebinga 🙃 Anonymkode: 9f78c...e73 Lesson learned! Anonymkode: 9f78c...e73
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #58 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Altså, ikke dra alle menn under en kam. Ok? Om en mann er skrudd slik og slik biologisk har null å si for hvordan en man oppfører seg. Alt handler om respekt og sosiale antenner. Og han du har funnet nå mangler disse antenner. Bra han er ærlig så vet du hva slags type han er ivertfall. Han kommer bare med dumme unnskyldninger og du tror han. En mann kan ikke skjule en ståpikk, kommer den så kommer den. Men betyr ikke at han må stirre, sikle og kommentere andre unge jenter. Slikt kan han holde for seg selv. Finn deg en ekte mann, ikke en ekkel, kvalm fyr som tror han enda er 20 år. Anonymkode: 1f285...b9f Jeg hører hva han sier,,,men hverken tror eller godtar slikt.. derfor vi hadde våre konflikter... Anonymkode: 9f78c...e73
Isprinsessen7 Skrevet 12. januar 2021 #59 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg ønsker ikke en mann som har blitt satt fri fra dette. Men en mann som i utgangspunktet har et kompass ifht moral ,trofasthet og kjærlighet. Jeg tror ikke de fleste menn er dårlige. Jeg tror at for de fleste ; menn og kvinner så er Guds lov ( om vi skal snakke i de termer 😉❤) skrevet i hjertet. Det er Ånden ,,sånn sett.. Vi vet rett fra feil..Magefølelsen og intuisjonen er redskapene vi er utstyrt med. Jeg er litt redd menn fra religiøse selskap,, pga menneskeregler innad ,,, Jeg er en fri sjel , som tror på en Gud,,men også mere mellom himmel og jord... Men takk for lykkeønskninger ❤ Tror den jeg søker, er sjelden vare,,,uansett 😅,, Ønsker et åndelig menneske,som er ærlig og tro... Samt åpen, vill og gal.... på en god måte.. Mitt første forhold og ekteskap, varte i over 20 år,,så jeg vet hva lojalitet er ,,, så jeg henger fortsatt litt igjen med å gi second chances... Men her er liten tvil ,,, ikke en mann som er verdig !! Anonymkode: 9f78c...e73 OK da er vi forskjellige. Jeg ønsker en mann som ikke er kontrollert av sin seksuelle lyst og jeg er forlovet med ham ❤️ Lykke til videre ❤️🙏🏻
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #60 Skrevet 12. januar 2021 Jeg ble sammen med mannen min når vi var unge, 21 år. Nå har vi vært sammen i ååååresvis og har aldri sett ham se på andre damer når jeg er tilstede. Noen ganger har jeg sagt at jeg synes en dame er pen e.l., og da kan han si «å, det la jeg ikke merke til». Han kan si at han synes folk på TV er pene eller damer i magasiner for eksempel, og det synes jeg bare er sunt. Ofte har damene samme type kropp som meg, så blir egentlig bare glad. Er enig med deg i at det handler om respekt for partneren og synes daten din høres skikkelig vemmelig ut. Det finnes menn der ute som ikke oppfører seg sånn! Heldigvis! Anonymkode: 91087...ff6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå