Gå til innhold

Dumpegrunn,,,sær kommentar.

Fremhevede innlegg

Skrevet
LillEve skrev (5 minutter siden):

Så utrolig primitivt... Og for en utrolig nedrig måte å tenke på sine med-menn? Beklager, men de aller fleste menn klarer faktisk å være anstendige nok til å styre seg. Greit med noen halvlange blikk innimellom, men han her høres jo helt ufordragelig ut og skylder på kjønnet sitt??

Det er unnskyldningen slike menn bruker, jeg er slik derfor er alle menn slik.

Anonymkode: 932a0...e79

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde segnet litt om av skam..på hans vegne. Ingenting er mer harry enn stirrende menn. 

Vet du, nå har jeg vært sammen med mannen min i langt over 10 år, og jeg har enda til gode å se ham sende lange blikk etter andre kvinner. Jeg vet selvfølgelig at han ser på andre kvinner, det er jo fullstendig normalt, men han har aldri gjort dette når han er sammen med meg. Det syns jeg er en fin måte å vise respekt for sin kvinne/mann. 

Anonymkode: 92ac8...c63

Ja,ikke sant. Jeg kan også se at en mann er vakker,,,men faller ikke i staver av den grunn...Han kommenterte t.o.m  kassadamenes kropp om vi handlet osv...så jeg overreagerer ikke ifht oppførselen. Jeg er heller ikke usikker på egen person eller utseende.  

Anonymkode: 9f78c...e73

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har datet en mann i snart et halvt år. Vi er godt voksne,med hvert vårt ekteskap i bagasjen,og er begge aleneforeldre.  Vi tar ting sakte. Frem til nå har det vært noen røde flagg for meg. Vi har forskjellige preferanser ifht flørt og lojalitet.  Jeg er den konservative.  Mitt problem med ham,er at han gir unge jenter lange blikk i mitt nærvær,,,typ tunga ut av kjeften  🤪,,, vi har snakket om det. Jeg vet jo menn er skrudd sammen slik biologisk,,,men jeg er av oppfatning av det går ann å ta hensyn,,særlig med kjæreste tilstede. For meg har det med respekt å gjøre.Han gir også kvinner ( vakre) oppmerksomhet på sosiale media.  - også gifte. Så i mine øyne, mangler han sosiale antenner,,,og jeg blir flau på hans vegne.  Forrige helg kom temaet opp igjen... og jeg forsøkte å vinkle det fra hvordan unge jenter opplever slik oppmerksomhet fra mannfolk over 50. Samtalene tidligere har ikke nådd ifht hva JEG forventer av gjensidig respekt.  Han mener at så lenge han ikke er utro,så gjør han ingenting galt.. Så samtalen ble slik: Hadde du likt om en mann på 50 gav oppmerksomhet til dine nieser?( De er i 20- åra og vakre ,flinke jenter ) Svar : ja det var helt greit.... fordi en mann ikke kunne styre kroppens reaksjon ( faktisk 🙄) på unge kvinner... På en måte har han rett,,men så er det det med antennene da... Så jeg sa på fleip,,da jeg ikke rørte ved beskyttelseinstinktet hans som onkel : ja,så hvis en av dine nieser hadde stått naken foran deg,ville du fått ståpikk ? Svar : om jeg hadde fått det,,,ville det ikke vært min feil ... WTF 🥶,,, Vet mitt spørsmål var drøyt,, men det glapp ut...pga hans tidligere oppførsel hver gang vi er ute blant folk ...stranda i sommer var et mareritt.  Ikke bare ifht blikk,,men om å gjøre seg til for jenter 🤪 Så da han lirte av seg en slik kommentar, som om det var det naturligste i verden ,,  dro jeg hjem . Skyldte på at jeg skulle tidlig opp neste dag. Orket ikke konfrontere.  Så drar ikke tilbake til ham.Så menn her på KG : dette er ikke normalt for manneslekta, er det vel ?? 

Det er ikke bare ETT rødt flagg her. 😳

Han høres skikkelig ekkelt ut.

Skrevet
gakk skrev (16 minutter siden):

Uff, hvorfor er du sammen med han her? Jeg hadde en kjæreste en gang uten antenner, jeg måtte si ifra at jeg ikke likte at han skrøt av alle damene han mente han hadde draget på. Jeg spurte om han hadde likt det om jeg snakket slik. Da ble det slutt på det, jeg trengte bare bringe det opp en gang. Han her høres ikke ut som han har noen planer om å ta til seg hva du sier.

Nei,jeg vet . 🌼👍

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han der høres bare ekkel og enkel ut. 

Anonymkode: df910...609

Dette. Hold deg unna slike menn, det er trist når slike menn dominerer oppfatningen din av menn. Du vil helst tenke på menn som noe mer avansert enn han du holder på med ... I begynnelsen er det lett å ignorere, fordi det er slitsomt å være mistenksom, man har jo lyst til å være fri og glad. Og så tvinger slike deg til å bli 'på vakt', herregud. Slitsomt!!!! 

Run, forest, ruuuuuun!!! 

Anonymkode: 05328...1ac

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er unnskyldningen slike menn bruker, jeg er slik derfor er alle menn slik.

Anonymkode: 932a0...e79

Ja,,,slike menn..og når de legger over på kvinnen,at hun er usikker og sjalu 🤪😆,,, nei ,vi er ikke det..Har bare en viss standard hva drittsekkoppførsel gjelder !!

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette. Hold deg unna slike menn, det er trist når slike menn dominerer oppfatningen din av menn. Du vil helst tenke på menn som noe mer avansert enn han du holder på med ... I begynnelsen er det lett å ignorere, fordi det er slitsomt å være mistenksom, man har jo lyst til å være fri og glad. Og så tvinger slike deg til å bli 'på vakt', herregud. Slitsomt!!!! 

Run, forest, ruuuuuun!!! 

Anonymkode: 05328...1ac

I dette tilfellet løper jeg. ! Og det er ikke min oppfatning av menn..ville bare sjekke med mannfolka da jeg ble helt satt ut 🙃 Aldri opplevd lignende i ekteskapet gjennom mange år,,,og har lite erfaring med dating osv...Men magefølelsen sa at noe skurret...

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei,,han har ikke vist noen tendenser slik ifht de,,men de er fortsatt i 12-14 åra alder. Men når han komme med en slik hjernedød kommentar ifht eget kjøtt og blod,,,så skrev han under sin egen avskjed! 

Det er jo bra i det minste, men... man merker jo om folk ser for lenge på en. Tror de fleste ungjenter har hatt ubehagelige opplevelser med blikk.

Anonymkode: 8ed31...742

• Liker 1
Skrevet

Nei vet du va. En sånn mann hadde jeg ikke tatt i med ildtang engang. Og at du i det hele tatt forsvarer han til en vis grad med at sånn er menn, syns jeg er merkelig. Nei ærlig talt. Greit at ingen kan styre hvem de er tiltrukket av, men å glane, flørte og gjøre seg til for unge jenter han kunne vært faren til kan han absolutt styre. 

Om Trond Giske kunne brukt samme argument hadde han fortsatt sitter i sine verv i Arbeiderpartiet. Men selv om det ikke er ulovlig er det langt fra akseptabelt. Æsj. 

Og at han tenker slik om niesen sine! Det er jo som å tenne på sine egen barn. Slike følelse har ikke friske folk for egen barn og slektninger. 

Anonymkode: e19d2...f2e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei vet du va. En sånn mann hadde jeg ikke tatt i med ildtang engang. Og at du i det hele tatt forsvarer han til en vis grad med at sånn er menn, syns jeg er merkelig. Nei ærlig talt. Greit at ingen kan styre hvem de er tiltrukket av, men å glane, flørte og gjøre seg til for unge jenter han kunne vært faren til kan han absolutt styre. 

Om Trond Giske kunne brukt samme argument hadde han fortsatt sitter i sine verv i Arbeiderpartiet. Men selv om det ikke er ulovlig er det langt fra akseptabelt. Æsj. 

Og at han tenker slik om niesen sine! Det er jo som å tenne på sine egen barn. Slike følelse har ikke friske folk for egen barn og slektninger. 

Anonymkode: e19d2...f2e

På hvilken måte har jeg forsvart ham?? Jeg sa at menn biologisk  er tiltrukket av unge kvinner. Men det finnes grenser !! Det er jo nettopp derfor vi har diskutert ... og når han kom med denne kommentaren, så setter jeg strek . ! Han er en nerd ellers ,,, så han mangler antenner... Men en for stor kamel å svelge ! 🤮

• Liker 2
Skrevet

Og du er med denne mannen fordi....? Du bør åpenbart slutte å date han, dette vil skape store problemer for et eventuelt forhold og det vil ikke være mulig for deg å stole på han. La han styre på. 

Anonymkode: 3cfa4...d56

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har datet en mann i snart et halvt år. Vi er godt voksne,med hvert vårt ekteskap i bagasjen,og er begge aleneforeldre.  Vi tar ting sakte. Frem til nå har det vært noen røde flagg for meg. Vi har forskjellige preferanser ifht flørt og lojalitet.  Jeg er den konservative.  Mitt problem med ham,er at han gir unge jenter lange blikk i mitt nærvær,,,typ tunga ut av kjeften  🤪,,, vi har snakket om det. Jeg vet jo menn er skrudd sammen slik biologisk,,,men jeg er av oppfatning av det går ann å ta hensyn,,særlig med kjæreste tilstede. For meg har det med respekt å gjøre.Han gir også kvinner ( vakre) oppmerksomhet på sosiale media.  - også gifte. Så i mine øyne, mangler han sosiale antenner,,,og jeg blir flau på hans vegne.  Forrige helg kom temaet opp igjen... og jeg forsøkte å vinkle det fra hvordan unge jenter opplever slik oppmerksomhet fra mannfolk over 50. Samtalene tidligere har ikke nådd ifht hva JEG forventer av gjensidig respekt.  Han mener at så lenge han ikke er utro,så gjør han ingenting galt.. Så samtalen ble slik: Hadde du likt om en mann på 50 gav oppmerksomhet til dine nieser?( De er i 20- åra og vakre ,flinke jenter ) Svar : ja det var helt greit.... fordi en mann ikke kunne styre kroppens reaksjon ( faktisk 🙄) på unge kvinner... På en måte har han rett,,men så er det det med antennene da... Så jeg sa på fleip,,da jeg ikke rørte ved beskyttelseinstinktet hans som onkel : ja,så hvis en av dine nieser hadde stått naken foran deg,ville du fått ståpikk ? Svar : om jeg hadde fått det,,,ville det ikke vært min feil ... WTF 🥶,,, Vet mitt spørsmål var drøyt,, men det glapp ut...pga hans tidligere oppførsel hver gang vi er ute blant folk ...stranda i sommer var et mareritt.  Ikke bare ifht blikk,,men om å gjøre seg til for jenter 🤪 Så da han lirte av seg en slik kommentar, som om det var det naturligste i verden ,,  dro jeg hjem . Skyldte på at jeg skulle tidlig opp neste dag. Orket ikke konfrontere.  Så drar ikke tilbake til ham.Så menn her på KG : dette er ikke normalt for manneslekta, er det vel ?? 

Jeg hadde ikke svart det og synes det er veldig spesielt. 

Men hvis han brukte formuleringen: "om jeg hadde fått det,,,ville det ikke vært min feil". Jeg tror kanskje han svarer litt for å provosere deg tilbake og ikke minst fraskrive seg ansvar fra sine kroppslige lyster. Dette sikkert basert på at du har tatt det opp tidligere og at han kanskje er uenig i alt eller deler av det dine poeng. 

Kanskje disse tingene har vært issues i tidligere forhold så han "gnir" det fremfor deg liksom. 

Men hvis det da er SÅ viktig for han så må du egentlig ta det valget selv om dette er noe du kan akseptere eller ikke. Vanskelig. Tror du må ta en oppvask og finne ut sammen hva som er akseptabelt og ikke evt noe forhandling på de punktene. Ikke noe fleip og tulling rundt det. Seriøse samtaler. 

Skrevet

Gratulerer, du har funnet deg en kåt gammel gris!

Anonymkode: 76b4e...fc4

• Liker 4
Skrevet

Herregud, han der hadde jeg dumpet tvert. Fullstendig manglel på sosiale antenner. Slik oppfører man seg ikke. Ferdig snakket.

Anonymkode: 5c4d7...60f

• Liker 2
Skrevet

Som voksen kvinne bør du vite at en mann ikke har viljestyrt ereksjon, merkelig spørsmål å stille han. Men han virker litt enkelt i tankegangen. 

Skrevet

Jeg glemmer aldri da vi kom i juleselskap hos onkel og tante da jeg var 16. "Å næmmen se, du har jo blitt slik en voksen dame nå... så flott og vakker..." Onkel holdt på slik og glodde og siklet hele kvelden, jeg ble helt paff og så trist og lei. Men han 'kunne vel ikke for det' da tenker jeg, hmm. 🙄 Jeg tok broren min i å si noe lignende til sin 14 år gamle niese, jeg så hun fikk hakeslepp og ble likblek. Han selv mente at hun hadde godt av å få komplimenter, det ville jo bygge henne opp. Han skjønte ikke at det ikke burde komme fra gammal svett onkel på 50.... Hva er det med menn egentlig?!? Jeg tror mange er ganske blinde på seg selv.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og du er med denne mannen fordi....? Du bør åpenbart slutte å date han, dette vil skape store problemer for et eventuelt forhold og det vil ikke være mulig for deg å stole på han. La han styre på. 

Anonymkode: 3cfa4...d56

Jeg HAR avskrevet ham ! 👍

• Liker 7
Skrevet
DaddyDom skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke svart det og synes det er veldig spesielt. 

Men hvis han brukte formuleringen: "om jeg hadde fått det,,,ville det ikke vært min feil". Jeg tror kanskje han svarer litt for å provosere deg tilbake og ikke minst fraskrive seg ansvar fra sine kroppslige lyster. Dette sikkert basert på at du har tatt det opp tidligere og at han kanskje er uenig i alt eller deler av det dine poeng. 

Kanskje disse tingene har vært issues i tidligere forhold så han "gnir" det fremfor deg liksom. 

Men hvis det da er SÅ viktig for han så må du egentlig ta det valget selv om dette er noe du kan akseptere eller ikke. Vanskelig. Tror du må ta en oppvask og finne ut sammen hva som er akseptabelt og ikke evt noe forhandling på de punktene. Ikke noe fleip og tulling rundt det. Seriøse samtaler. 

Jeg har tenkt noe av det samme,,,at han svarte idiotisk,, fordi spørsmålet var idiotisk...men som jeg kjenner ham,,og kroppsspråk/ ansiktsuttrykk da han svarte...lost case, ,, han gav feil svar ,,,og det var ikke provoserende sagt fra hans side,,,,det var sagt i glatte lag,,,om du skjønner hva jeg mener...Han har heller ikke hatt mange forhold... gift en gang,,evig ungkar... før og etter... giftet seg da han var nærmere 40,,,med en 18- åring,, ingen forhold etter det..kun et par forlystelser,, en mors lille Ole,,, Har ikke ikke tenkt å samtale ytteligere med ham. Avsmaken ble for stor !

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg må bare si at menn kan kontrollerer sine lyster dersom de har selv-kontroll kombinert med god moral og at de elsker sin kjæreste /kone med ekte kjærlighet. Så dette er ingen unnskyldning bare fordi man er mann. 

Når man er med en man elsker romantisk  på ordentlig så vil man synest at den personen er den vakreste i verden og ikke holde "døren åpen" for andre, dvs. Man ser ikke på andre lenger med  interesse for muligheter og intensjoner av  romantisk eller seksuell karakter. 

Lyst er faktisk en åndsmakt. Det er derfor bibelen sier at man ikke skal la seg kontrollere av lyst. Fordi lysten vil bare ha mer, blir som en avhengighet og leder bort fra den sanne kjærligheten. 

Men når man elsker en person helhetlig  på en romantisk måte, så er man ikke styrt av lyst men av kjærlighet. 

Jeg kjenner flere menn som ikke er kontrollert av lyst og som ikke ser på kvinner med lyst. 

Endret av Isprinsessen7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...