Gå til innhold

Hvilket tiår ville du vært ung voksen i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker said:

NR.1 Når vi en gang i fremtiden kan koble oss opp til en digital verden ala matrix dog at du selv styrte det og ikke maskiner.

NR 2 når det kommer til boligkjøp så hadde det vært mye bedre å være ung voksen på 70 tallet.

Var barn på 90 tallet og synes det har gått greit bortsett fra utviklingen til det krenkesamfunnet vi er nå, alle skal bli krenket på andres vegne. Syns vi alle har blitt for hårsåre og tåler ingen ting lengere.

Anonymkode: 081c3...950

Enig med deg i nr 1 og 2! Se bare til psykiatrien hvor lang ventelisten der er og hvor mange som er uføre kun pga dårlig psyke, da  blir det fort mange hårsåre også. 

Anonymkode: 106ff...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

90-tallet/tidlig 2000. Eller 50/60-tallet. Jeg er født i 2000.

Anonymkode: 5ec02...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne vært i 20-årene på 80-tallet, skulle bodd i New York og levd litt sånn Wolf of Wall street-aktig (men holdt meg unna syke sexgreier og narkotika), festet og datet mye. Dratt på konserter med Modern Talking/A-HA/Bonnie Tyler/Europe.

Er så misunnelig på de som bodde i New York på 80-tallet og alt jeg har gått glipp av :(  

Anonymkode: c1cf2...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catalina Culès skrev (Akkurat nå):

Født i 1979, kunne gjerne opplevd å være ung på 70-tallet. 

Hva var så bra med å være ung på 70-tallet?

Anonymkode: 208b4...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 23.49):

2030!

Anonymkode: 8dfc4...766

Enig med at 2030 vil bli en fin tid å bli født inn i. Selv er jeg nesten 50 i 2030. 

Anonymkode: 16848...c3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at noen ønsker seg tilbake til en tid uten mobil og internett...

Anonymkode: 208b4...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fatter ikke at noen ønsker seg tilbake til en tid uten mobil og internett...

Anonymkode: 208b4...142

Tenk så gøy å se Modern Talking live da! Det må ha vært amazing. Og LIVE AID i London i 1986 (?), det må ha vært kjempegøy! 

Anonymkode: c1cf2...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hadde det veldig bra som ungdom på 90-tallet, så kan ikke klage. 

Anonymkode: 9d74f...5ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ung voksen fra 2005-2010, og jeg er egentlig fornøyd med å ha ungdomstiden i den perioden. Kunne likt å være ung voksen på 90-tallet også, men jeg er fornøyd med å ha hatt teknologien i livet mitt på det tidspunktet voksenlivet startet. 

Anonymkode: 35903...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et barn av tidlig 80-tallet kunne jeg muligens tenkt meg å heller være en ung voksen den gang. Ellers har jeg ingen spesielle tanker om det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.1.2021 den 17.49):

Hva var så bra med å være ung på 70-tallet?

Anonymkode: 208b4...142

Det er jo den generasjonen som har trukket vinnerloddet med tanke på rettigheter og ressurser, så det er jo ikke noe dumt valg ;)

Jeg kan nok om historie til å vite at de fleste tiår før 1970 innebærer færre rettigheter og ressurser for både kvinner og lavere sosiale klasser, så hvis jeg skulle tilbake til et tiår før det, ville jeg helt vært en mann fra middel- eller overklassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I steinalderen en gang. Skulle bodd ett sted med varme kilder eller funnet meg noen huler ved havet på et varmt sted, dratt rundt og oppdaget steder hvor det aldri hadde vært mennesker før. Skulle jaktet med pil og bue og lagd feller. Plukket bær og fisket. Hadde vært fantastisk å få sett enorme flokker med tusenvis av dyr, helt klar stjernehimmel og fullstendig urørt natur. Skulle bodd sammen med ei lekker steinaldersnuppe som var flink med håndarbeid og mat.

Anonymkode: 473ee...d37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...