Gå til innhold

Hvilket tiår ville du vært ung voksen i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er født i 75 og var tenåring på slutten av 80 tallet, skulle gjerne levd fra 80 til 93 som voksen. Livet før digitalisering og sosiale medier var lettere, slapp å forholde seg til alles meninger og dill hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helst prøvd litt av alle. Helt fra 1800 tallet og frem til i dag. Kanskje et par uker eller måned i hvert tiår.

Anonymkode: 94dbc...000

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Duff said:

Jeg er født i 75 og var tenåring på slutten av 80 tallet, skulle gjerne levd fra 80 til 93 som voksen. Livet før digitalisering og sosiale medier var lettere, slapp å forholde seg til alles meninger og dill hele tiden.

Ja, færre måter å gjøre ting på, man måtte akseptere at ting tok tid og var mer lykkelig uvitende om mye av det som skjedde på detaljinivå globalt.

Og folk flest fysisk sosialiserte, man "så" hverandre, kunne ikke gjemme seg bak en skjerm og leke bedreviter heller.

Anonymkode: de57c...66a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner faktisk ikke, men var ung voksen på 2010-tallet. Tidligere tenkte jeg 1700-tallet pga. at det var tiden med romantikken,men egentlig var det en forferdelig tid med masse horer og utroskap, dødelige kjønnssykdommer, masse alkoholmisbruk og møkk. De vasset rundt i møkk. Ingen tid før 1950-tallet var bra å leve i ihvertfall. 

Anonymkode: 100fc...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ung voksen på midten/slutten av nittitallet og utover 2000 tallet, og det kunne jeg gjerne ha opplevd igjen hvis det hadde vært mulig. Det var en fin tid på mange måter, der verden gikk i riktig retning. Virker verre igjen nå, når pilene peker feil vei. Økt arbeidsledighet, korona, mer stridighet mellom stormaktene igjen, Storbritannias Brexit osv. 

Anonymkode: d3ce4...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives veldig godt med å være ung i dag :)  Men om jeg skulle valgt noe annet hadde både 80 og 90-tallet vært litt kult. Ellers hadde å bli født i år 2100 vært litt gøy muligens også.

Anonymkode: 4d535...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (16 timer siden):

50-tallet helt klart. Masse optimisme. Ikke så mye støy og skarpe farger. Dresskledde unge menn, kvinner i blomstrete sommerskjørt på sykkel. Alt var mulig, ingen ting farlig, ikke en gang røyk. Offentlige bygninger og byråkrati lå i grus. Alt skulle bygges opp fra bunnen av, hvilken mulighet! Bring it on. 

 

Ja, dette tror jeg var et befriende tiår. Krigen var nettopp over og de kunne endelig begynne på nytt. Dette var også tiåret da ungdom fikk være ungdom og flere og flere kvinner begynte å jobbe. Alle skulle være med å bygge opp igjen landet ☺️

Anonymkode: 100fc...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne opplevd hippitiden på 70-tallet, var selv ung på 90-tallet. 

Anonymkode: 69698...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde blitt dette tiåret. Har aldri vært bedre å være ung voksen, iallefall hvis en ser bort ifra Coronaen.

Anonymkode: 07d51...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det hadde blitt dette tiåret. Har aldri vært bedre å være ung voksen, iallefall hvis en ser bort ifra Coronaen.

Anonymkode: 07d51...676

Du er klar over at dette tiåret bare er 1 år og 13 dager gammelt ikke sant ?

Anonymkode: 64da1...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du er klar over at dette tiåret bare er 1 år og 13 dager gammelt ikke sant ?

Anonymkode: 64da1...812

Jepp, men fremtiden ser lys ut!

Anonymkode: 07d51...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (På 12.1.2021 den 14.44):

Jeg sier som Anne Cat: De som husker 90-tallet, de var ikke der! 🙈

Hva mener du? 

Anonymkode: 16848...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 23.49):

2030!

Anonymkode: 8dfc4...766

Enig i denne. 2030 eller 2040. Jeg tenker særlig på utviklingen i psykiatrien. Jeg er født rett før årtusenskiftet, og jeg ser at psykiatrien har en helt annen kunnskap om traumer enn det de hadde den gang. Jeg hadde nok fått bedre hjelp i BUP om jeg hadde vært barn nå eller om ti år.

Anonymkode: 0bd27...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du? 

Anonymkode: 16848...c3e

Det var mye fyll og dop. 

Anonymkode: 69698...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var mye fyll og dop. 

Anonymkode: 69698...f6d

Og så stengte de døren etter seg. 🙈

Anonymkode: c8a60...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NR.1 Når vi en gang i fremtiden kan koble oss opp til en digital verden ala matrix dog at du selv styrte det og ikke maskiner.

NR 2 når det kommer til boligkjøp så hadde det vært mye bedre å være ung voksen på 70 tallet.

Var barn på 90 tallet og synes det har gått greit bortsett fra utviklingen til det krenkesamfunnet vi er nå, alle skal bli krenket på andres vegne. Syns vi alle har blitt for hårsåre og tåler ingen ting lengere.

Anonymkode: 081c3...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...