Gå til innhold

Kvinner velger å være single, menn er ufrivillig single.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke for å dra ALLE under én kam, men mitt inntrykk er at en del menn ødelegger for seg selv. De skal holde alternativene åpne og/eller ta ting sakte, og når dama omsider finner seg en ny, DA er det "uff a meg" og anger.

Enkelte kan takke seg selv.

Anonymkode: 992cd...f0f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunello skrev (21 timer siden):

Tror det stemmer for noen, men det er nok også en del kvinner som er ufrivillig single. Det er de kvinnene som "matcher" mennene som er ufrivillig single, men tror at de er "divisjonen over" mennene, og derfor ikke ønsker å være sammen med de.

Javel. Jeg ser masse par på gata som ikke matcher hverandre overhodet. Feit kjerring med høy og kjekk😅 skjønner ikke åssen de fikk sjans... det er bare i film og på internett par er jevnpene etc. Selv så har jeg vært bsre uheldig de siste årene med kjærligheten grunnet at jeg havnet på aap og vært i feil miljø. Har også bare truffet på menn som ikke ville ha forhold med noen, men jeg med de. De er fortsatt single og surrer rundt😅 men det har ingenting med meg å gjøre. De mennene tok først initiativ, mye interesse og gav uttrykk for noe annet. Men skjønner nå at de havner i egen bås for drittsekk. Er selv heldig både med det utvendige og innvendige og burde kunne velge og vrake i de jeg vil ha egt. Når man ser feite og ikke pene damer med rar personlighet få gifte seg og til og med gå på gata hånd i hånd med kjekkaser😪

Anonymkode: 82b6a...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expandable86 skrev (17 timer siden):

Tror du?

Det tror jeg i så fall må være de som kan velge og vrake og ikke ser fordelene med å binde seg til èn dame.

Der tar du feil. Å velge og vrake har tydeligvis ikke noe å si. Men folk som har standarder og søker en de kan bli glade i vil nok heller være single. Det er masse kjekke menn med stygge damer og de burde kunnet velge og vrake... 

Anonymkode: 82b6a...446

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kvinner er ufrivillig single fordi ingen beilere er gode nok for dem.

Menn er ufrivillig single fordi ingen vil ha dem.

Det er en enorm forskjell.

Anonymkode: 2481a...9d0

Den typiske vanlige myten. Bare en gjentar det ofte nok så tror man på det....

Anonymkode: d166c...ebd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Javel. Jeg ser masse par på gata som ikke matcher hverandre overhodet. Feit kjerring med høy og kjekk😅 skjønner ikke åssen de fikk sjans... det er bare i film og på internett par er jevnpene etc. Selv så har jeg vært bsre uheldig de siste årene med kjærligheten grunnet at jeg havnet på aap og vært i feil miljø. Har også bare truffet på menn som ikke ville ha forhold med noen, men jeg med de. De er fortsatt single og surrer rundt😅 men det har ingenting med meg å gjøre. De mennene tok først initiativ, mye interesse og gav uttrykk for noe annet. Men skjønner nå at de havner i egen bås for drittsekk. Er selv heldig både med det utvendige og innvendige og burde kunne velge og vrake i de jeg vil ha egt. Når man ser feite og ikke pene damer med rar personlighet få gifte seg og til og med gå på gata hånd i hånd med kjekkaser😪

Anonymkode: 82b6a...446

Man ser dette oftere enn motsatt, men det hender også at man ser pene kvinner med stygge menn. De fleste er gjennomsnittlige, og da pleier dama å se bedre ut enn mannen. Nesten alltid. 

Anonymkode: 93824...3fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Javel. Jeg ser masse par på gata som ikke matcher hverandre overhodet. Feit kjerring med høy og kjekk😅 skjønner ikke åssen de fikk sjans... det er bare i film og på internett par er jevnpene etc. Selv så har jeg vært bsre uheldig de siste årene med kjærligheten grunnet at jeg havnet på aap og vært i feil miljø. Har også bare truffet på menn som ikke ville ha forhold med noen, men jeg med de. De er fortsatt single og surrer rundt😅 men det har ingenting med meg å gjøre. De mennene tok først initiativ, mye interesse og gav uttrykk for noe annet. Men skjønner nå at de havner i egen bås for drittsekk. Er selv heldig både med det utvendige og innvendige og burde kunne velge og vrake i de jeg vil ha egt. Når man ser feite og ikke pene damer med rar personlighet få gifte seg og til og med gå på gata hånd i hånd med kjekkaser😪

Anonymkode: 82b6a...446

Å ikke være attraktiv har ikke utelukkende med utseende å gjøre. Og det at noen menn som ikke er kjekke har pen dame, er ikke bevis for at min påstand ikke stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange høyt utdannede og ambisiøse kvinner er ufrivillig single. Det finnes ikke nok menn som matcher dem intellektuelt.

Anonymkode: 0ce2a...1f8

Enig! 

Anonymkode: a0e90...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Mange høyt utdannede og ambisiøse kvinner er ufrivillig single. Det finnes ikke nok menn som matcher dem intellektuelt.

Anonymkode: 0ce2a...1f8

En del av de kvinnene der er ganske arrogante og tror at fordi de er høyt utdannet så er de så mye bedre enn alle andre. Jeg er høyt utdannet, men jeg fant meg en mann likevel. 

Anonymkode: ee797...68e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En del av de kvinnene der er ganske arrogante og tror at fordi de er høyt utdannet så er de så mye bedre enn alle andre. Jeg er høyt utdannet, men jeg fant meg en mann likevel. 

Anonymkode: ee797...68e

Ikke arrogante, men når jeg ønsker å snakke om litteratur eller filosofi, noe jeg synes er spennende, ser han så rart på meg og bare «Hæææ?». 

Anonymkode: a0e90...5a5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke arrogante, men når jeg ønsker å snakke om litteratur eller filosofi, noe jeg synes er spennende, ser han så rart på meg og bare «Hæææ?». 

Anonymkode: a0e90...5a5

Og mangle kunnskap innenfor visse ting betyr ikke at en person er dum,

Anonymkode: 54f87...f3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og mangle kunnskap innenfor visse ting betyr ikke at en person er dum,

Anonymkode: 54f87...f3b

Hvor brukte jeg ordet «dum»? Vi snakker om hvorfor mange høyt utdannede er ufrivillig single. 

Anonymkode: a0e90...5a5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expandable86 skrev (21 timer siden):

Hvorfor ikke se etter de mennene som har lyst til å være i et forhold, heller?

Ja men hvor finner man de?! Jeg finner bare useriøse menn som bare vil ha selskap og noen å syte til. Vært singel i tre lange år. Ingen ekte interesse eller seriøse menn som vil det samme som meg: få barn, bli forelsket, bli samboere, føre relasjonen framover eller date seriøst! Skjønner ikke hva jeg gjør galt siden ingen er interesserte på ordentlig og bare spiller med uten handling. De sier de vil det samme som meg, men i handling skjer ingenting. Ser på en annen side at alle andre blir sammen, gifter seg, får barn og samboere fort i disse dager. Mens mitt liv ikke går framover på noen områder😭 er helt utholdelig ensom og lei meg. Har ingen. De jeg har datet har bare surret og kun møtt meg en gang i uka og ikke det engang, da sier det seg selv at man ikke er interessert osv. har/får ikke venninner heller, gir opp!

Anonymkode: 82b6a...446

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja men hvor finner man de?! Jeg finner bare useriøse menn som bare vil ha selskap og noen å syte til. Vært singel i tre lange år. Ingen ekte interesse eller seriøse menn som vil det samme som meg: få barn, bli forelsket, bli samboere, føre relasjonen framover eller date seriøst! Skjønner ikke hva jeg gjør galt siden ingen er interesserte på ordentlig og bare spiller med uten handling. De sier de vil det samme som meg, men i handling skjer ingenting. Ser på en annen side at alle andre blir sammen, gifter seg, får barn og samboere fort i disse dager. Mens mitt liv ikke går framover på noen områder😭 er helt utholdelig ensom og lei meg. Har ingen. De jeg har datet har bare surret og kun møtt meg en gang i uka og ikke det engang, da sier det seg selv at man ikke er interessert osv. har/får ikke venninner heller, gir opp!

Anonymkode: 82b6a...446

Vet hvordan du har det om det er noe trøst ❤️ Et evig liv i avvisning mens alle andre rundt blir valgt er vondt og fører til en spiral av elendighet 

Anonymkode: 18d58...253

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En del av de kvinnene der er ganske arrogante og tror at fordi de er høyt utdannet så er de så mye bedre enn alle andre. Jeg er høyt utdannet, men jeg fant meg en mann likevel. 

Anonymkode: ee797...68e

Er så lei av å høre dette. Man er ikke arrogant bare fordi man har høyere utdanning. Mange menn uten utdanning  har masse andre bra egenskaper, hvis de er gode på én ting så holder det for meg. Jeg setter pris på at begge kan lære av hverandre. Det er menn uten utdanning som er arrogant og føler seg truet av kvinner med utdanning. 

Anonymkode: 5f84d...a54

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke arrogante, men når jeg ønsker å snakke om litteratur eller filosofi, noe jeg synes er spennende, ser han så rart på meg og bare «Hæææ?». 

Anonymkode: a0e90...5a5

Litteratur og filosofi er da et vidt spekter. Hvis man har en som har gått skole i Norge vet han jo hva bøker er. Du får stille enklere spørsmål. 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er så lei av å høre dette. Man er ikke arrogant bare fordi man har høyere utdanning. Det er menn uten utdanning som er arrogant og føler seg truet av kvinner med utdanning. 

Anonymkode: 5f84d...a54

Ikke min oppfatning. Det går generelt på personen. 

Anonymkode: ee797...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mange høyt utdannede og ambisiøse kvinner er ufrivillig single. Det finnes ikke nok menn som matcher dem intellektuelt.

Anonymkode: 0ce2a...1f8

Og de som gjør det blir kanskje skremt av holdningene til noen av disse 😉

Anonymkode: 67113...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Litteratur og filosofi er da et vidt spekter. Hvis man har en som har gått skole i Norge vet han jo hva bøker er. Du får stille enklere spørsmål. 

Ikke min oppfatning. Det går generelt på personen. 

Anonymkode: ee797...68e

Er heller ikke min oppfatning at kvinner med utdanning er arrogante. Som om kvinner i Norge aldri har fått lov å utdanne seg før nå, og de skal liksom leke høy på seg selv plutselig? Så dette går også på personen. 

Anonymkode: 5f84d...a54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
23 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det er en uting at vi kvinner blir tutet ørene fulle av at det viktigste vi kan bidra med er hvordan vi ser ut. Er det en slik verden vi ønsker at døtrene våre skal vokse opp i, her vi lever i 2021 hvor det fortrinnsvis er kvinner som investerer i høyere utdanning og bidrar til kunnskapssamfunnet? Skal vi stadig trekkes inn i en overfladisk, kvinnefiendtlig patriarkalsk verden hvor vi injiserer og opererer for å tekkes menn, og skal vi akseptere av jenter vokser opp med tanker om at "det spiller ingen rolle for min fremtidige mannlige partner hvem jeg er og hva jeg kan, hvor smart jeg er og hva jeg bidrar med i verden, for det jeg blir anerkjent på er hvordan jeg ser ut?". 

Anonymkode: ff125...a89

Problemet slik jeg ser det, er at mange baserer mye av sin verdi som menneske, på hvor attraktiv de er for det motsatte kjønn. Det mener jeg er feil. Man kan være et godt menneske med høy verdi selv om man ikke er populær hos det motsatte kjønn.

Ellers er det ikke slik at menn som diskuterer på dette forumet nødvendigvis ønsker at det er utseende som skal være viktigste faktor når det kommer til å forklare attraktivitet hos begge kjønn. Problemet er jo at det meste peker mot at det nettopp er det. Alle som har levd en stund må ha fått det med seg, og statistikken viser det samme. Jeg forstår ikke hvorfor vi må leve i et samfunn der vi ikke bare kan være ærlige om hvordan verden fungerer. Det hjelper ikke å lyge til folk fordi sannheten kommer for en dag uansett. Man kan selvfølgelig være misfornøyd med hvordan verden fungerer, men hos menn, ser man veldig tydelig at de kjemper mot hvordan tiltrekning fungerer hos kvinner, faller rett ut. De lager egne bevegelser som for eksempel MGTOW. De som faktisk kommer noen vei, er de som tilpasser seg "spillereglene", og gjør det som skal til for å vinne fram.

Mitt problem med feminister, og de fleste protestbevegelser er egentlig at det er enkelte ting det ikke hjelper å protestere mot. Det er borkastet energi. Sant, det hjelper ikke meg å sutre over at flere kvinner i 30årene vil ha gamle menn med høy status. Det endrer ingenting, og spør du meg er det bra naivt å tro at man kan endre flere hundretusen år med biologisk programmering gjennom protest. Det jeg heller kan gjøre, er å vise medfølelse ovenfor de som føler at de er født inn i en overfladisk verden der utseende har mer å si enn det man skulle ønske når det kommer til å avgjøre attraktivitet. Jeg kan forstå at det er kjipt, men man burde unngå å bli bitter. Det hjelper ikke.

Det er heller ikke slik at når vi skal velge partner, ser vi på utseende alene, men som du selv sier, så må vi også kjenne på en tiltrekning for å ønske en romantisk relasjon. I møte med mer oppegående menn, har det noe å si hvor smart du er, hva du jobber med, osv.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Minesveiper said:

Problemet er jo at det meste peker mot at det nettopp er det. Alle som har levd en stund må ha fått det med seg, og statistikken viser det samme. Jeg forstår ikke hvorfor vi må leve i et samfunn der vi ikke bare kan være ærlige om hvordan verden fungerer. Det hjelper ikke å lyge til folk fordi sannheten kommer for en dag uansett. Man kan selvfølgelig være misfornøyd med hvordan verden fungerer, men hos menn, ser man veldig tydelig at de kjemper mot hvordan tiltrekning fungerer hos kvinner, faller rett ut. De lager egne bevegelser som for eksempel MGTOW. De som faktisk kommer noen vei, er de som tilpasser seg "spillereglene", og gjør det som skal til for å vinne fram.

Så det samme i oppveksten og også nå, de selvsikre, sjarmerende og utadvendte gutta får damene.

Sjenerte, usikre og nervøse gutter får omtrent utelukkende vennskapllig oppmerksomhet.

Har merket godt selv at nå i voksen alder får jeg noe oppmerksomhet (Fortsatt ikke av dem jeg tenner på stort sett men) etter å ha jobbet hardt med selvtilliten og de sosiale ferdighetene mine, I oppveksten var jeg han snille men tynne og sosialt rare som ingen tente på, selv ikke de tykkere, kvisete og "mindre pene" jentene.

Anonymkode: 164e7...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OlsenHansen skrev (På 12.1.2021 den 1.22):

Her i Norden gikk man av og til så langt som å landsforvise menn som ikke hadde funnet seg en kone innen de var blitt 25 år. 

Nå bare finner du på ting.

Anonymkode: 6b40a...c4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...